Wandeltrektocht met pony, Zwolle - Belgische grens (300 km)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:22

minikatje schreef:
Goede drukverdelende pad eronder. Deze kan trouwens ook aan een longee, voltigesingel of menschoftje.
Als je echt niet wilt dat het schuift kun je ook kijken naar een borsttuigje.

Het beste plan om boodschappen te doen is om eerst je pony te verzorgen en daarna weer naar de stad te gaan. Dan kan je pony rusten en heb jij even tijd voor jezelf om wat anders te doen. :)

Een drukverdelende pad is echt een aanrader!
Die mag je met alle plezier van mij lenen (of krijgen, maakt me ook niet uit ;) ) MET ruggengraatvrijheid uiteraard!

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:25

Wat een mooi en gaaf idee! En leuk dat je in Breskens eindigt, dat is niet ver bij mij vandaan :)

Qwillion

Re: Wandeltrektocht met pony, Zwolle - Belgische grens (300 km)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:16

Heel veel plezier op je Back to the Basic avontuur. Tijdens dit avontuur zal je nog meer een eenheid gaan vormen met je mooie pony. Ik ga je volgen.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:59

Btw: ik bedenk me net, op veel plaatsen zul je over prachtige zandpaden en ruiterpaden/bossen etc kunnen wandelen. In Zeeland is dat wat lastiger en ook zijn de plaatsjes soms wat verder uit elkaar, waardoor je een beetje in the middle of nowhere loopt...
Als je advies wilt voor je detailplanning rond Kruiningen tot voorbij Goes, let me know, ik weet daar goed de weg en kan je vertellen welke wegen rustig zijn en welke heel druk, of welke er een fijne berm hebben en bij welke dat mist.
Anyhow, als je wilt mag je me PB'en. Ga ik verder weer lekker onder mijn meeleessteen zitten ;)

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:31

myxlea schreef:
Ik zag een aantal keer terugkomen hoe ik de pont van Vlissingen naar Breskens ging nemen, maar ik zit er nog over na te denken om OF om te gaan via Antwerpen OF mij door de westerscheldetunnel te laten rijden door vrienden van mij. De veerboot is inderdaad niet voor paarden en met paard kom ik ook de westerscheldetunnel niet door... dus beetje afhankelijk van hoeveel tijd ik dan nog heb of ik via Antwerpen ga.

Als ik je een tip mag geven, ga vooral niet via Antwerpen. Door Antwerpen loopt de Schelde en je zal dan van de Rechteroever naar de Linkeroever moeten. Ik gok dat de voetgangerstunnel (in hartje Antwerpen) niet geschikt zal zijn voor je pony, de andere tunnels zijn ongeschikt (snelweg of druk stadsverkeer) en anders zal je moeten wandelen door het industrie- en havengebied met weliswaar bruggen, maar ook heel veel hard rijdende vrachtwagens en andere bedrijfsauto's. Absoluut ongeschikt voor wandelaars en pony's.
Je optie om je te laten overrijden via de Westerscheldetunnel is echt je beste keuze.

Veel succes, en ik hoop dat je zonder problemen Zeeuws-Vlaanderen gaat halen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:47

nah, 6 pagina's in drie dagen..... Ik weet niet of ik dat ga redden, maar we gaan het proberen bij te houden.

Even wat praktische tipjes voor je route, zonder te veel in details te treden:
- Plan niet verder dan 20km per dag; de rest van de km krijg je onderweg wel "cadeau".
- Vuistregel: 4 dagen reizen, dag rust. Wat precies het beste ritme is, kom je vanzelf achter. Kan langer of korter zijn.
- Tijdens je tocht staat je paard op de wei (eventueel paddock). Stal is voor sukkels en noodgevallen. Het zal af en toe niet lukken om in de wei te kunnen staan, maar probeer zo veel mogelijk te regelen dat ie in de wei kan.
- Paarden die 's nachts op de wei staan, hebben geen krachtvoer nodig. Eventueel graaspauzes onderweg inlassen, ook goed voor je eigen rust.
- Rustdag is ook RUST! Kijk je pony lief aan, geef 'm een knuffel, poets desnoods, maar laat het daarbij.
- Plan niet al je slaapplekken op voorhand, dat gaat gegarandeerd mis onderweg. Zorg wel voor een lijst potentiële mogelijkheden. Deze lijst is nooit te lang!
- Let erop waar je obstakels (rivieren, kanalen, snelwegen en spoorwegen) wil kruisen. Keuzes op een bepaalt moment hebben gevolgen voor de rest van je reis. Google & co is your friend, naast de meelezers alhier.

Wat deze reis emotioneel met je doet, zal de tijd leren. Neem je emoties mee op reis; grote kans dat je ze onderweg achter kunt laten.

Wil je nog meer weten? Ik heb een heel groot hemd.........

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 05:41

Als je door de Westerscheldetunnel of Antwerpen gaat, ben je hier welkom om uit te rusten :j

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 07:16

Ik kan je route zo niet zien, maar als je langs Deventer komt hebben wij een warm welkom voor je en dyani kan in de wei paddock vlakbij ons huis.

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:10

Ik ben behoorlijk goed bekend met de zuidkant an de veluwe en ben bovendien een beetje een kaartengek, heb dus goede kaarten liggen hier. Als je vragen hebt over dat stuk van de route ben je altijd welkom!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:29

Ik heb je route eens in detail bekeken en het valt me op dat je overal de pont neemt om de rivieren te kruisen. Op zich hoeft dat geen punt te zijn maar niet elke pontbaas wil paarden op z'n pont. Check dat dus terdege want als je op die punten alsnog naar een brug moet, heb je een serieuze uitdaging, met name op de IJssel!

Gezien je route zou ik niet door NP de Hooge Veluwe gaan maar er omheen. PB maar voor details.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:33

Wat ontzettend stoer en mooi dat je deze tocht gaat maken! En alle lieve reacties van de bokkers zijn ook fantastisch! Heel veel succes en plezier gewenst!

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:52

Wauw wat bijzonder! Ik ga sowieso meelezen. Heel veel succes gewenst (en geniet ervan!) :)

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:54

Ik volg. Wat een leuke uitdagende tocht ga je maken.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 09:18

Wat een mooi idee, een eerbetoon en ook echt even veel tijd om na te denken en stil te staan bij het leven. Ik wens jullie een hele mooie tocht! :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 09:47

Wat een bijzondere uitdaging! Ik ga je zeker volgen. :)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 09:47

Het pontje bij Olst mag je zowiezo met paarden op, dit hebben wij al eens gevraagd voor als we ook trektocht gaan maken.
Wijhe weet ik zo niet.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 09:54

Ik woon op 10 minuutjes van de Westerscheldetunnel, in Zeeuws-Vlaanderen, je mag gerust bij ons komen logeren, wij hebben ook plaats voor je pony. Je bent altijd welkom :) Heel mooi dat je dit doet, ik word er zelfs stil van en het zet mij ook aan het denken... Veel succes en plezier toegewenst op je tocht!

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 08:32

Waar kan ik 36 uur in een dag krijgen? Afgelopen dagen heel druk geweest en geen tijd gehad om op alle berichtjes te reageren, maar heb volgens mij alle PB's nu beantwoord en ga vandaag of morgen even verder aan de route zitten. Nog bedankt voor alle lieve berichtjes, aanboden en tips! <3 Ga er dit weekend even aan zitten.

Ik heb ook gisterenmiddag de zadeltassen binnen gekregen, ze zien er echt héél goed uit. Zometeen eens even spelen met Dyani en kijken wat hij er van denkt ;) Hopelijk is hij er een beetje oké mee, en hoef ik niet álles in mijn eentje te dragen haha.

@Shirley, dat is echt super lief van je!

@Ikke, bedankt voor al je goede tips. Daar heb ik echt ontzettend veel aan! Deze route heb ik nog niet letterlijk gepland, dus denk dat google maps gewoon alle pontjes heeft genomen om de rivieren te kruisen. Ik moet hier nog even goed naar kijken, want ik zie het niet zo zitten om met Dyani pontjes te gaan nemen. Stal hoeft deze kleine pony ook echt niet op, hij staat 24/7 buiten en is absoluut geen stalpony (wat wil je als je in het wild geboren bent en 3 jaar in zo'n groot natuurgebied hebt mogen zwerven.. ) Dat maakt het voor mijn idee ook wat makkelijker, want mocht ik geen overnachtingsplek kunnen vinden zou ik hem bij wijze van spreken zelfs in de berm kunnen parkeren :P

ellabt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 10:01

Beste Carola,

Je bent bij ons in Enter ook van harte welkom voor een overnachting.
Zou leuk zijn als dit in je route past. Succes met de voorbereiding en hopelijk tot ziens.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 14:39

Super leuk dat je dit gaat doen lea! Echt iets voor jou :) en een supermooi eerbetoon.

Je komt niet echt bij mij in de buurt langs zie ik, nou past dyaan ook niet bij mij in de tuin :P

Geen tips verder, wel heel veel succes en ik ga je volgen!

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 16:27

Heel gaaf!
Dit is ook al een hele tijd mijn idee, maar door het breken van mijn knie en paard die waarschijnlijk niet zonder vriendje wil slapen 's nachts nog niet verder mee gegaan.
Ik ben benieuwd hoe je alles gaat regelen, meenemen etc. Super idee en het wordt zeker een geweldige ervaring!
Waarschijnlijk kan je ook bij ons overnachten, maar ik zag dat Annebe het ook in [***] aan bood, wij zitten aan de kant van Bathmen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:12

Misschien kun je tweedehands ergens een pad van barefoot met inlages opduikelen en die eventueel zelfs nog onder je barebackpad doen als je dat prettig vindt?

Je komt helaas bij lange na niet bij mij in de buurt (noord-limburg), anders was je van harte welkom geweest. Maar ik wens je heel veel succes en ook plezier op je reis. Vergeet de blarenpleisters niet! ;)

BeateB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:43

wouw! Ik wens jullie een hele fijne reis toe!
Je mag een nachtje bij mij komen logeren met je pony! Ik woon aan het eerste deel van je route tussen Olst en Wijhe in de Duursche waarden. Ik ga je reis zeker volgen :) heel veel succes en veel plezier gewenst!

xLeonietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 18:22

Heel gaaf dat je dit gaat doen! heel veel respect!

De gedachte achter je wandeltocht vind ik ook heel mooi. Mooie pony heb je ook, ziet er erg leuk uit jullie met zijn tweeën!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 22:26

Mooi plan en ik hoop dat het je helpt met het verwerken van het verlies van je broer. Heftig!
Veluwe en met name omgeving Ede/Wageningen ken ik goed, dus als je daar vragen over hebt, schiet maar raak.