Paardentochten in het Lauwersmeergebied

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 09:16

Ok, gezellig. Wordt mijn tweede keer, enige jammere vind ik dat je niet gewoon alleen mag starten maar verder super leuke rit :)

Jarmo

Re: Paardentochten in het Lauwersmeergebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:05

Ik ga helaas niet meer -O- -O-

mirmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 07:07

Jammer Jarmo! Weet zelf ook niet zeker of ik wel kan gaan. Heb me wel ingeschreven maar vind mijn paardje niet helemaal goed op conditie momenteel en heb gewoon niet mega veel tijd meer om te rijden aankomende week, dus nog maar ff aankijken tot het zover is.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:34

Hoe hebben jullie het gehad !!?? Wij echt super we waren de laatste die op het terrein kwamen met de trailers en dus alle paden mooi voor ons zelf ben wel benieuwd hoe het met die haflinger is afgelopen die halverwege kreupel is opgehaald met trailer en met het paardje die bijna als laatste voor ons verrot met de trailer die is over de trailer stang gesprongen voorin dus die zat vast

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:41

Was een mooie rit. Ik was meteen in het begin verkeerd gereden. Maar heb daardoor wel lekker rustig in mn eentje kunnen rijden. (Mijn paard is meestal rustiger in zijn eentje) .
Hopelijk valt het mee met de paarden uit de berichten die ik hierboven lees...

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:57

Ja wij waren ook eerst verkeerd gereden :')

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 04:37

wij hier ook fantastisch gehad. hoop dat het goed met de paarden gaat.zeker voor herhaling vatbaar.heb ook mooie paarden gezien.onderandere 2tinkertjes.

mirmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 08:17

Ben helaas niet geweest, mijn paardje was/is echt niet genoeg op conditie en zelf ook niet helemaal fit. Mooi dat jullie het zo leuk gehad hebben!
Ga volgend jaar zeker proberen er beide keren bij te zijn, hopelijk dan samen met iemand die ook graag mee wil zodat ik niet alleen hoef.

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 09:48

Balen dat je paard niet fit is, wat heeft hij?

Wie is er door de waterbak gegaan? Mijne vond het zo leuk dat we nog een keer heen en weer zijn gegaan :)

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 11:32

ik ben door de waterbak gegaan.voor ons niet speciaal want hebben vlakbij ook waterbak.de afgang was wel best steil

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 12:32

Ik heb zelf ook meegedaan gister, helaas de waterbak niet mee kunnen pakken aangezien mijn paard doodsbang is voor water.. Ik heb nog foto's van andere combinaties, die zal ik ook even opsturen naar de organisatie :).
Zie hier mijn topic: [RIJ-ITP] Eerste keer Lauwersoogrit met Cas.

mirmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 14:13

Het is niet dat ie echt iets heeft ikkebenmar, vond zijn conditie gewoon niet goed genoeg om een rit van 3 a 4 uur te maken. Hij zit al wat dikker in zijn vacht, heeft weinig gelopen en daardoor wat sneller buiten adem.
Dat geeft op zich niet als je stukken rustig kunt stappen maar hij is hengst en wil graag voorop lopen dus steeds als hij andere paarden ziet wil hij daar graag bijblijven, ongeacht hoe hard de andere paarden gaan, geen gewoon stappen tussendoor dus.
Normaal als je met zijn 2 en bent geeft dat niet want dan maakt het hem niet uit maar was ook nog eens alleen dus gewoon wat moeilijker allemaal.
Vond het wel heel jammer, zorg er echt voor dat hij volgend jaar meer conditie heeft!

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:12

Ik ben er niet doorheen gegaan ik ben nog nooit met de mijne Door een waterbak geweest en dan zul je net zien dat ie een aanloop neemt of springt en dat ik er naast lig haha

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:15

Ik ben samen met 2 vriendinnetjes geweest. Hebben een erg leuke dag gehad.
Waterbak ook doorheen geweest, alleen was die dieper dan verwacht. Natte sokken en laarzen dus :+

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:23

Owja dat ken ik. Die van mij wil ook graag voorop lopen. Afgelopen voorjaar deed ik ook mee en toen heb ik daar wel veel last van gehad. Omdat er veel mensen in korte tijd moeten starten rijdt je vrij dicht op elkaar. Elke keer was er dus wel weer een ander paard wat voor hem liep. Hij was toen heel onrustig.
Nu ging het beter, maar dat kwam omdat ik dus perongeluk verkeerd gereden ben, maar daardoor wel een heel stuk in mijn eentje heb kunnen rijden :)

Jarmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 08:50

Gaan jullie in April ook weer?

Dottie0991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:31

Ik heb altijd al eens daar willen paardrijden, volgens mij kan je daar nergens in de buurt een paard huren of wel?
Kom zelf uit die omgeving dus was vroeger regelmatig op lauwersoog wandelen, zwemmen enz.
Helaas is mijn eigen paard verkocht dus mocht iemand wat weten kwa paard huren daar ergens hoor ik t graag.

mirmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 19:51

Ik ga zeker weer in April Jarmo, heb helaas afgelopen najaar verstek moeten laten gaan maar in April ga ik zeker, al vrij gevraagd en al *\o/* .

Er zit wel een camping recreatiecentrum in Lauwersoog maar heb geen idee of je daar paarden kan huren Dottie0991.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:28

Heeft er morgen iemand tijd en zin in een buitenrit?

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 09:21

Al de eerst reacties binnen ;)

Nu is de vraag, waar parkeren jullie?

Jarmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:30

Met de lauwersmeerrit? Gewoon op het terrein van de kazerne. Je rijdt er in en dan is er een hele grote parkeerplaats waar iedereen staat met de trailer. Je kenteken van de auto en trailer worden wel genoteerd geloof ik.

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:37

Dat is tijdens de Marnetocht, als je gewoon zelf een keer gaat rijden kun je voor de kazerne parkeren, daar is een strook langs de weg voor trailers. En een plek waar je je paard neer kan zetten en opzadelen. Vanaf daar rijdt je zo langs de hekken van de kazerne, onder het viaduct door het gebied in. Er staan ook buiten de Marnetocht om, bordjes met een route die je kan nemen als je te paard bent.