Trektoch met eigen paard, hoe te beginnen etc.?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 14:51

bruja schreef:
Gilbey schreef:
Ja de vacht op de vacht.
En ik heb echte vachten en niet de te ver door gewassen versie van de woonwinkels.

verkoop je de spullen die je noemt toevallig ook in je (web)winkel? kom ik binnenkort even langs;)

Je hebt BP.

Maar doordat ik de spullen zelf gebruik sta ik er idd ook vol achter om ze te verkopen.
En als ik iets nieuws zie wat ik interessant vind ga ik lekker eerst ermee test rijden (of dat word door vrienden gedaan als het om iets gaat wat ik niet kan passen op mijn paard)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:15

_black_rose_ schreef:
In de manen vlechten vind ik echt een top idee, op een geel plastic plaatje ofzo (zoiets als de oornummers van koeien) dan zie je het goed en kan het paard er dag en nacht mee blijven staan.

En als je pony geen manen heeft? -O-
(of toch niet genoeg om het er stevig in te vlechten).
Hij heeft wel een staart.. maar dat is misschien teveel uitdaging als hij gevonden wordt? :')

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 03:22

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 10:02

:')

jokari

Re: Trektoch met eigen paard, hoe te beginnen etc.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 10:21

Door de oortjes schieten. :D

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 11:38

dat was ook eerste wat ik dacht :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 11:57

Ik zie het al, komt helemaal goed :j
Pony zal blij zijn :')

NpuntHummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 01:34

hee BAStable

ik had in 2013 ook het zelfde idee als jou.
en het heb hem ook in beding juli gereden allen. toen was mijn paard 5 jaar. en ben verplan om dit jaar weer een tocht te rijden.
heb dit forum door gelezen en wil even mijn ervaring vertellen. P.S heb een beetje las van dyslexie let niet op mijn taal :D

Wat kan je paard aan. heel wat lichamelijk maar geestelijk minder.
mijn paard hat vooral de 2 dag last van dat hij geen zin meer en dan is 30 km veel. ik dacht dat hij wat gewend was. ik gaf op treden met mijn paard. het is erg belangrijk om je paard begeleiden en de dag niet te lang maken. hier onder een schema van mijn dag. als je meer gaat rijden per dag tempo om hoog maar de dag niet langer maken.

10km 2uur
Pauze 30mim zonder afzadel
10km 2uur
Pauze 1uur met afzadel en goed laten grassen zoek hier je plek ook op uit.
10km 2uur
rust

mijn tocht
Sauwerd naar noordlaren 32km
Noordlaren naar schoonloo 30km
Schoonlaren naar dwingeloo 30km
Dwingeloo naar zeijen 36km
Zeijen naar sauwerd 35km
30 km was prima maar daar boven ben word je niet blij van. dag 4 moest ik om rijden 42 km dat ik niet leuk maar wel mogelijk. leer je route goed uit je kop met behulp van googel voor de verkeerssituatie.

ik had 20 kg aan bagasje dat is veel. ik hat ook eten voor 2 dagen. omdat ik dan pas een winkel tegen zal komen. handig om mee te nemen ik een kompas (je gps mobiel doet het niet altijd vooral in een dicht bos), opvouwbaar emmer, pakjes touw( voor het geval er iets stuk gaat) gewoon halster+lang touw (halsterhoofdstel in mooi maar als het stuk gaat heb je niks meer).

voor het eten had ik overdag knackebrod met jam met koffie die ik voor vertrek heb gezet en avond eten rijst of couscous gekookt in cup a soup geeft smaak en je hebt een soepje vooraf rijst of couscous even aan de kant zetten en dan en klein blikje groente op warmen met gedroogd vlees.
tijdens de rit had ik een grote pad en een kleine rol.

het is mooi maar wel zwaar. je zul je geen moment vervelen. en veel mooi plekken tegen komen.