Shettepret schreef:Voor mij is gewicht het belangrijkste punt. Dus als legerpukkels lichter zijn ga ik daar liever voor. Plastic zakjes kom ik in om dus dat is het probleem niet. Pony is klein en hoewel hij het allemaal makkelijk kan hebben wil ik hem niet maximaal belasten. En daarnaast vind ik leger tassen nog een soort stoer staan ook icm mijn trailzadel.
Had eerder zitten denken aan mooie lederen zadeltassen (ala echt western) mqar als het regent is dat gewoon niet handig denk ik.
Die mooie lederen zadeltassen kunnen op zich prima maar neem dan een goede kwaliteit en zorg ervoor dat ze HEEL ERG GOED in de olie/vet staan
Puntje is vaak bij die westerntassen dat ze relatief klein zijn. Als dat voor jou geen belemmering is, is het geen punt, maar let er wel even op.
Daks schreef:He het gaat niet regenen hoor![]()
Ik ben ook teveel aan het kijken en alles moet waterdicht zijn dat op zijn minst.
Ik vind voor mijn fries 20 kg bagage naast het tuig meer dan zat.
Kwa hoofdstel wil ik kijken voor een halster hoofdstel dat scheelt al weer iets.
Kijk voor hoofdstellen even in de endurance-hoek. Daar is leuk, simpel en goed spul te koop voor aannemelijke prijzen. Touwhalster kan ook een alternatief zijn.
Ik houd als richtlijn 5kg bagage per tas achterop, de rest is slaapzak en wat spullen in je voortassen.
Oh, enne, al mijn tips zijn natuurlijk relatief en ingegeven op persoonlijke en meegekregen ervaringen. Als jullie denken dat iets anders ook kan werken, neem vooral de moeite om dat uit te testen! Wie weet wat we hiervan weer kunnen leren.
Van de zomer gaan wij verhuizen van Lunteren naar een nader te bepalen adres in omgeving Groningen stad... Ik ben heel benieuwd hoe de tocht gaat verlopen.
maar het kan nog best wel lastig zijn om te navigeren in een groot en onbekend gebied, zeker als dat ook nieuw voor je is. Als je niet geheel zeker bent van de route, moet je daar dus ook wel wat tijd voor uittrekken denk ik