Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
NoName126 schreef:Levensgevaarlijk. Wat dacht je van uitglijden. De vloer van de pont is van ijzer. Een paard in paniek dat nergens naartoe kan dan alleen maar op zn kont gaan. Hij is niet eens trailermak zeg je, hoe zal hij dan op dit gaan reageren?! Ik vind het echt compleet debiel dat je dit wil gaan proberen. Je neemt gigantische risico's. Niet alleen voor jezelf maar ook voor (ik hoop) de enkele (!) automobilist of fietser die er op staat.
Weten je ouders hier uberhaupt van af?
AmyII schreef:Niks slechts aan Koekeroekus, als jij er van uit kan gaan dat dat met jouw paard/ pony wel zomaar kan is dat prima.
Ik weet van mijn pony dat ik hem niet moet 'overstelpen' met nieuwe indrukken. En dus kan ik niet zomaar een pont met hem op; dit moet geoefend worden.
Moet er alleen wel bij zeggen dat ik me stuk zou lachen als iemand het overhaast gaat proberen 'om te bewijzen dat het kan' en het mis gaat. Sorry, maar het beste vermaak is leedvermaak.
kimmie1 schreef:NoName126 schreef:Levensgevaarlijk. Wat dacht je van uitglijden. De vloer van de pont is van ijzer. Een paard in paniek dat nergens naartoe kan dan alleen maar op zn kont gaan. Hij is niet eens trailermak zeg je, hoe zal hij dan op dit gaan reageren?! Ik vind het echt compleet debiel dat je dit wil gaan proberen. Je neemt gigantische risico's. Niet alleen voor jezelf maar ook voor (ik hoop) de enkele (!) automobilist of fietser die er op staat.
Zorg eerst maar eens dat je goed geïnformeerd bent want dat de vloer van ijzer is is bullshit.
), ik denk dat een tripje met een pont het einde van de wereld wordt
Tenminste, voor een aantal van de opvarenden. kimmie1 schreef:NoName126 schreef:Levensgevaarlijk. Wat dacht je van uitglijden. De vloer van de pont is van ijzer. Een paard in paniek dat nergens naartoe kan dan alleen maar op zn kont gaan. Hij is niet eens trailermak zeg je, hoe zal hij dan op dit gaan reageren?! Ik vind het echt compleet debiel dat je dit wil gaan proberen. Je neemt gigantische risico's. Niet alleen voor jezelf maar ook voor (ik hoop) de enkele (!) automobilist of fietser die er op staat.
Zorg eerst maar eens dat je goed geïnformeerd bent want dat de vloer van ijzer is is bullshit.

Sok schreef:Je zit niet op een pond, je zit op een ponT.
Als dat je argument is om het niet te doen, dan zou ik ook maar niet meer op straat rijden, of in een bak, want wat als mijn paard schrikt en een ander paard trapt?!
kimmie1 schreef:NoName126 schreef:Levensgevaarlijk. Wat dacht je van uitglijden. De vloer van de pont is van ijzer. Een paard in paniek dat nergens naartoe kan dan alleen maar op zn kont gaan. Hij is niet eens trailermak zeg je, hoe zal hij dan op dit gaan reageren?! Ik vind het echt compleet debiel dat je dit wil gaan proberen. Je neemt gigantische risico's. Niet alleen voor jezelf maar ook voor (ik hoop) de enkele (!) automobilist of fietser die er op staat.
.
Ik denk dat het allemaal heus wel wat mee valt.
bulck schreef:Sok schreef:Je zit niet op een pond, je zit op een ponT.
Als dat je argument is om het niet te doen, dan zou ik ook maar niet meer op straat rijden, of in een bak, want wat als mijn paard schrikt en een ander paard trapt?!
Idd als ruiter ben je ten allen tijden verantwoordelijk voor je paard en dien je dit in de hand te hebben.
Nu is het wel zo dat in en rond een stal mensen verkiezen om in de aanwezigheid van paarden vertoeven.
Op straat, of zoals hier op een pont, dat een heel ander verhaal is.
Perceptie, kennis en gewaarwording zijn totaal anders, dus reacties zijn ook anders.
Je hoeft nu geen tekeningtje te maken bij een paard dat paniekerig wordt op een pont met mensen die een gezellig uitstapje maken met de familie. Paniek op paniek= ultieme chaos.
bulck schreef:Idd als ruiter ben je ten allen tijden verantwoordelijk voor je paard en dien je dit in de hand te hebben.
Nu is het wel zo dat in en rond een stal mensen verkiezen om in de aanwezigheid van paarden vertoeven.
Op straat, of zoals hier op een pont, dat een heel ander verhaal is.
Perceptie, kennis en gewaarwording zijn totaal anders, dus reacties zijn ook anders.
Je hoeft nu geen tekeningtje te maken bij een paard dat paniekerig wordt op een pont met mensen die een gezellig uitstapje maken met de familie. Paniek op paniek= ultieme chaos.

bulck schreef:Wat een wendingen en hersenkronkels maken jullie er nu van.
Het onderwerp is een pont, een platform dat afgesloten is en waar je mensen dus niet direct de keuze geeft. Is iets anders dan een openbare weg (waar je als ruiter ook gewoon je plaats hoort te weten) of een bos, waar mensen nog altijd wegkunnen (en waar je tegenwoordig ook gescheiden wordt door paden met een specifieke bestemming).
Kijk ik ben paardenliefhebber in hart en nieren. Maar niet iedereen is dat en dat hoor je gewoon te respecteren en op zijn minst te erkennen. Wat wij als 'normaal' beschouwen is dat voor een leek absoluut niet.
En wat is braaf? Dat zijn begrippen die wij een paard toekennen. En zoals eerder aangehaald, zal dat allicht bij paarden lukken. Echter is dat een groot risico dat je neemt. Voor jezelf, je paard en al de mensen die je erbij betrekt.
Je moet je maar bedenken dat je daar als gezin met jonge kinderen op fietstocht bent en de een of andere haalt het in zijn hoofd om een paard (dat uberhaupt de trailer niet meer opwil, dus al geen respect heeft voor Ts of dus niet als leider ziet,of gewoon heel erg in paniek kan raken, dat kun je van tevoren niet voorspellen) eens mee te nemen, want het bos aan de andere kant is toch zo leuk.
Paard schrikt, op zich mss nog niet zo'n ramp, maar die mensen schrikken ook. Dus angt op angst, geeft meer angst. Daar hoef je als paardenmens geen tekening bij te maken, want dan blijft een paard een vluchtdier. En zonder leider, gewoon een gevaarlijk projectiel.
En dan is dat misschien een echt doem-scenario, maar een 10e ervan vind ik al overlast voor medereisigers op dat pont.