Wat je allemaal wel niet mee maakt op buitenrit.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bjarnoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:40

ik had een keertje een koe in het bos die met een halfe boom op ze horens uit de bosjes kwam :o

Jamiefris

Re: Wat je allemaal wel niet mee maakt op buitenrit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:48

Niet eens gekke mensen maar me paard waarvan ik dacht huhhhhh. Ik reed samen met een stalgenoot en haar paard sprinte weg. De mijne ging juist alleen maar langzamer dit vond ik wel raar.

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:54

Vorrie week samen een buitenrit gemaakt. Die plantjes stonden er gister nog niet, eng dus! Heel drama uiteindelijk afgestapt en er met een grote boog er omheen gegaan. Het andere paard us er later die week nog 4x langs gekomen en keek er niet naar maar toen gingen we weer samen op pad en toen was het toch wel weer eng...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:06

Zelf niet zo veel geks meegemaakt...... Maar ik ga het topic volgen, sommige verhalen zijn wel grappig :P

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:08

Ik had vanmiddag ook een leuke (kuch).
Lekker op pad met mijn putdekselfobische menpony. We moeten tussen twee paaltjes door en als klapper op de vuurpijl een putdeksel ertussen. Mevrouw schrikt en trapt even het tuig kapot. Zucht.

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:58

JoopC schreef:
Ik had vanmiddag ook een leuke (kuch).
Lekker op pad met mijn putdekselfobische menpony. We moeten tussen twee paaltjes door en als klapper op de vuurpijl een putdeksel ertussen. Mevrouw schrikt en trapt even het tuig kapot. Zucht.

is ook heel eng...

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:47

ik zal dit topic eens een schopje geven :+

ik had net een buitenritje gemaakt om van de examen stres te ontkomen. deel over de weg en deel door een stuk bos. als eerst kom ik op de heenweg een enge vogelverschrikker tegen :Y) heb ponylief er wel langs gekregen. maar ik was even afgestapt want ze stond midden op de weg en er kwam een motor aan.
op de terugweg op een landweggetje. komt een dikke auto aan. behoorlijk hard. dus ikke midden op de weg rijden een met mijn hand zwaaien dat ie zachter moest. dus die oudere man netjes de auto stilzetten _O- Toen ik voorbij was reed ie heeuul langzaam weer weg. ik nog mijn duim opsteken dat hij het goed deed. het was eigenlijk helemaal niet nodig, hij hoefde alleen maar wat zachter te rijden. :')

bijna thuis. ik rijdt op het fietspad langs een grote weg (ik rijdt op het fietspad omdat dat veiliger is) ik kom bij de straat waar ik in moet. zie ik 2 jongens op de hoek staan. ik keek tegen de zon in maar toen ik dichterbij was zag ik dat een van hen mijn buurjongen was. ik was net voorbij, hoor ik een van hen zeggen: in galop, haha. ik denk: oke +:)+ dus ik "keihard" aangaloperen. leuke actie dacht ik. alleen jammer dat het er niet zo charmant uitzag toen powny schrok van zon automatisch grasmaaiertje in een voortuin _O- had ze niet zien aankomen. niks aan de hand ze sprong wat opzij maar galoppeerde netjes verder. :) (ik galoppeerde trouwens wel in de berm hoor)

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:54

mzara schreef:
ik zal dit topic eens een schopje geven :+

ik had net een buitenritje gemaakt om van de examen stres te ontkomen. deel over de weg en deel door een stuk bos. als eerst kom ik op de heenweg een enge vogelverschrikker tegen :Y) heb ponylief er wel langs gekregen. maar ik was even afgestapt want ze stond midden op de weg en er kwam een motor aan.
op de terugweg op een landweggetje. komt een dikke auto aan. behoorlijk hard. dus ikke midden op de weg rijden een met mijn hand zwaaien dat ie zachter moest. dus die oudere man netjes de auto stilzetten _O- Toen ik voorbij was reed ie heeuul langzaam weer weg. ik nog mijn duim opsteken dat hij het goed deed. het was eigenlijk helemaal niet nodig, hij hoefde alleen maar wat zachter te rijden. :')

bijna thuis. ik rijdt op het fietspad langs een grote weg (ik rijdt op het fietspad omdat dat veiliger is) ik kom bij de straat waar ik in moet. zie ik 2 jongens op de hoek staan. ik keek tegen de zon in maar toen ik dichterbij was zag ik dat een van hen mijn buurjongen was. ik was net voorbij, hoor ik een van hen zeggen: in galop, haha. ik denk: oke +:)+ dus ik "keihard" aangaloperen. leuke actie dacht ik. alleen jammer dat het er niet zo charmant uitzag toen powny schrok van zon automatisch grasmaaiertje in een voortuin _O- had ze niet zien aankomen. niks aan de hand ze sprong wat opzij maar galoppeerde netjes verder. :) (ik galoppeerde trouwens wel in de berm hoor)

Succes met je exames!!

Als we naar het bod gaan moeten we eerst over een breed zandpad met een paar huizen er naast, in de voortuin hadden ze nieuwe plantjes geplant... Helemaal eng natuurlijk, stel je toch eens voor "straks bijten ze nog!"

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:58

hartje_tibo schreef:
Succes met je exames!!

Als we naar het bod gaan moeten we eerst over een breed zandpad met een paar huizen er naast, in de voortuin hadden ze nieuwe plantjes geplant... Helemaal eng natuurlijk, stel je toch eens voor "straks bijten ze nog!"

dankjewel :D
ja dat kan hoor :oo ze vreten hem waarschijnlijk helemaal op.
als mijn pony iets engs ziet praat ik vaak tegen hem. ook leuk als je schapen tegenkomt. die vinden bijde ponys raar: ja kijk maar uit! straks bijten ze nog :+

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 20:57

Lang geleden met mijn verzorg pony stapte ik op het fietspad, links een berm met hoog gras en rechts een sloot. Steekt er voor me een eend met kuikens van de berm naar de sloot over. Komt er net voor me nog een kuikentje na. De andere waren al aan de overkant. Zet pony meteen stil en kijk omlaag. Scheelde maar een paar centimeter of het kuikentje had het niet overleefd.

Met mijn vorig paard ben ik ooit langs een dierenweitje gelopen waar ook een ezel stond. Ezel komt vrolijk aangedraafd, paard kijkt en stapt netjes verder. Ezel begint te balken. Gevolg:paard staat doodstil met grote ogen naar de ezel te kijken.

Isabell485

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:14

Hahahaha geniaal dit ! Zelf heb ik alleen een paar malloten meegemaakt die je gaan stalken enzo echt heeel irri :j

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:53

Midden in de winter springt er een naakte man met alleen een zonnebril op uit de bosjes.

Span met 7 huskies achter je aan, omdat de begeleider de honden niet meer kon houden en uit zijn kar was gevlogen. Niet echt fijn...7 husky's met omgekeerde kar denderend achter je aan. Gelukkig was ik sneller!

Motorrijder die zijn geval liet zien....ik maakte hem een beetje belachelijk om hem een lesje te leren. Werd hij zo kwaad dat hij op zijn motor stapte en me omver wilde rijden. Hij is me tot in het bos gevolgd, maar toen ben ik dwars door de takken heengegaan en dat kon hij niet....dus goed afgelopen.al is hij sinds dien bang van motors...

' s avonds een doodskist en een geraamte ziet hangen in het bos. Schrok me dood! Had de scouting een spooktocht uitgezet...een hele enge!!

En dan nog de standaard wielrenners en mensen in het verkeer die gevaarlijk hard langs je rijden.
Heb ook iemands spiegel eraf gereden! Zo dicht kwam hij langs en dan nog boos zijn ook!

In een bosgebied aan het rijden waar het niet mocht......was heel mooi vandaar......komt ineens de boswachter in zijn jeep achter me aan. Ik dacht die rij ik wel even kwijt....niet dus....hij gaf niet op en paard werd moe...

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:57

Over die wielrenners in pelotons... Man man man, wat een stel wegmisbruikers.
Vandaag ook weer. Liep met mijn kleine vent over straat (wordt maandag 1, is nu maar 94 cm), komt er een peloton aan. Ik netjes rechtslopen, beginnen ze te roepen en te schreeuwen. We kunnen toch een beetje rekening met elkaar houden? Ik kon weer rennen achter mijn hengst aan, compleet over z'n toeren.

Ben zelfs overigens wielrenner, snap ook dat er voor profs heel veel afhangt van een timetrail, maar hoe ze zich gedragen... Uk heb m'n stoom weer even af kunnen blazen,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 23:04

Ik was nog niet eens fatsoenlijk op buitenrit (was nog op het erf) en daar stond... jawel... een plantenbak met bloempjes :oo

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 12:23

Doanique schreef:
Ik was nog niet eens fatsoenlijk op buitenrit (was nog op het erf) en daar stond... jawel... een plantenbak met bloempjes :oo

haha _/-\o_
hier nog erger. we wonen tegenover een tuinder :oo

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 12:34

.. een keer met een mijn toen verzorgpaard voor het eerst onder het zadel een buitenrit maken. De eigenaresse met mij mee op de fiets en we reden een weg die ze wel eens met de wagen hadden gereden. Rijden we langs een huis en ik zag daar al een hond loeren. Die vervolgens keihard op ons afrent en mijn paard dus in de enkels en staart begint te bijten.. Het was natuurlijk al een wonder dat ik bleef zitten, na een paar bokken en stijgerpogingen. Maar toen mijn paard zich ineens flink omdraaide belande ik met mn hoofd op de grond en ging het paard er vandoor. Na dat ik zwart had gezien en mn paard er vandoor was , tegen de eigenaresse gezegd dat ze als een gek achter haar paard aan moest en dat ik me wel zou redden.. Ikookaltijdmetmngrotemond.. :')

Uit eindelijk ik op gestaan en cap afgedaan.. Dikke barst er in en flinke koppijn.. Ik zet hem op het lopen en komt de eigenaresse van de hond langs gereden met de auto en stelt de volgende vraag : '' is je paard er vandoor?'' .... Waarop ik alleen dit er uit kon krijgen : '' Nee mevrouw, ziet u dan niet dat mijn paard nog heel netjes bij mij loopt?'' .. Ze dacht dus dat het wel goed ging omdat ik een dom antwoord gaf op haar nog dommere vraag en wou dus gewoon doorrijden. Waardoor ik vervolgens nog eens even schreeuwde dat ik me wel zou redden maar ze me best ff mocht weg brengen.

Eind goed al goed zou je denken , maar toch 3 dagen met een hersenschudding gelegen.. Maar de wonderen waren de wereld nog niet uit tot die mevrouw 50euro kwam brengen voor de kapotte teugels en de kapotte cap.
Laatst bijgewerkt door Deliana1993 op 18-05-14 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 12:35

3 Jaar geleden had ik de rengalop eens onder het paard meegemaakt! Erg fijn!

We waren op het lange crosspad, en daar gingen we, lekker hard, niets aan de hand. Maar ik had niet goed aangesingelt, en in volle rengalop zakt mijn zadel naar links, en nog verder, en nog verder. :')
Ik hing alleen nog maar met mijn linkerbeen in de stijgbeugel en met mijn handen hield ik het zadel vast en de teugel. Ik weet echt niet hoe ik ben blijven hangen, ik hing er echt onder maar hoe? haha.

In ieder geval, mijn 2 vriendinnen achter me, want ik ging natuurlijk het snelst. >;) wouden me inhalen en de teugels pakken, maar daar werd mijn pony alleen nog maar fanatieker van en ik ging alleen maar harder. Eigenlijk was ik vrij relaxt. Ik zag de bomen voorbij flitsen en ik wist dat ik nog rustig aan het denken was van. 'Hm, de bomen gaan wel erg snel voorbij, als ik me nu laat vallen heb ik wat gebroken, dus ik blijf maar hangen.':+

Uiteindelijk a 10 minuten werd het een normale galop en sprong ik eraf, ik landde op mijn voeten, ik weet niet meer hoe. En mijn pony stopte gelijk. Maar jeetje wat een avontuur. Mijn vriendinnen waren aan het huilen van de schrik, en ik weet niet ik zat echt in een shock ofzo, ik was extreem rustig, en wou best nog wel een galopje doen. :')

Ik heb nog veeel meer meegemaakt, maar die vertel ik later wel een keer haha.

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 12:38

Fair schreef:
3 Jaar geleden had ik de rengalop eens onder het paard meegemaakt! Erg fijn!

We waren op het lange crosspad, en daar gingen we, lekker hard, niets aan de hand. Maar ik had niet goed aangesingelt, en in volle rengalop zakt mijn zadel naar links, en nog verder, en nog verder. :')
Ik hing alleen nog maar met mijn linkerbeen in de stijgbeugel en met mijn handen hield ik het zadel vast en de teugel. Ik weet echt niet hoe ik ben blijven hangen, ik hing er echt onder maar hoe? haha.

In ieder geval, mijn 2 vriendinnen achter me, want ik ging natuurlijk het snelst. >;) wouden me inhalen en de teugels pakken, maar daar werd mijn pony alleen nog maar fanatieker van en ik ging alleen maar harder. Eigenlijk was ik vrij relaxt. Ik zag de bomen voorbij flitsen en ik wist dat ik nog rustig aan het denken was van. 'Hm, de bomen gaan wel erg snel voorbij, als ik me nu laat vallen heb ik wat gebroken, dus ik blijf maar hangen.':+

Uiteindelijk a 10 minuten werd het een normale galop en sprong ik eraf, ik landde op mijn voeten, ik weet niet meer hoe. En mijn pony stopte gelijk. Maar jeetje wat een avontuur. Mijn vriendinnen waren aan het huilen van de schrik, en ik weet niet ik zat echt in een shock ofzo, ik was extreem rustig, en wou best nog wel een galopje doen. :')

Ik heb nog veeel meer meegemaakt, maar die vertel ik later wel een keer haha.

Hahaha, dit verhaal is helemaal leuk als je een beelddenker bent _/-\o_ :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 12:47

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-06-25 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 13:22

Jaren geleden met een vriendin en zusje op de kar naar ringsteken. Kwamen terug de weg werd keihard gereden dus wij op het fietspad. Kwam er een oudere vrouw aan die in het gronings riep of we met dat apparaat van het fietspad wouden. Hebben ons dood gelachen :P

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 13:27

Ik was op mn verzorgpony naar het bos geweest, en haar veulen stond nog in de stal, dus ze deed heel druk. we moesten een fietspad oversteken, en loopt een moeder en kind, zegt het kind kijk mama! een paardje, waarop de moeder zegt :'ga maar snel hier weg, paardje gaat op hol slaan'. :')

wat een vertrouwen in mij haha

ook laatst was ik in het bos, en komt iemand(vreemde man, bind ook paard aan de trekhaak -O- )
op mij afgegaloppeerd, en mn verzorpony bedenkt zich geen moment en draait zich om en gaat er in galop vandoor, die man draait zich om en galloppeert zo weer terug :\

Gelukkig had ik haar snel weer terug, ze is heel braaf O:)

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 14:18

Paulaa_ schreef:
Ik ben laatst per ongeluk ik het homobos terecht gekomen, incl mannen in de bosjes... Wist niet hoe snel ik weg moest komen :Y)

Hét homobos? :') Staat het erom bekend? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 14:31

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-06-25 01:46, in het totaal 1 keer bewerkt

jeromyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 14:55

ik en mijn vriendin doen af en toe buitenritjes maken zij met haar pony en ik met mijn paard wij uiteindelijk langs mijn oude huis gereden stonden daar 2 jongens allemaal naar ons te roepen dat paarden stomme beesten zijn en dat ze op moesten flikkeren . dus ik tik mijn vriendin aan en ze wist meteen wat ik van plan was dus wij aftellen en in volle galop er op af gegallopeerd ik heb die jongentjes nog nooit zo hard zien fietsen en de rest van de dag niet meer gezien XD

af en toe hoop ik gewoon dat als een auto naar mij gaat lope toeteren dat mijn paard een flinke trap tegen die auto geeft eigen schuld denk ik dan ! :P

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 15:47

maatje987 schreef:
ik was een paar jaar geleden aan het wandelen met mijn oude verzorgpaardje en kreeg toen een opmerking waar ik echt niet blij mee was

"daar kan je beter een frikandel van maken "

toen was ik wel beetje boos op die mensen

Dat soort mensen vinden het leuk om je als "ponyknuffelmeisje" op de kast te krijgen met dat soort ongein. Als je dan kwaad wordt hebben zij lol. Als je daarentegen iets terug zegt als "Hebben we geprobeerd maar de frituurpan was te klein" , zijn zij hun geintje kwijt. Na al die menusuggesties over mijn verzorgpaardje bleek dat toch wel de beste remedie. En het is zo leuk om die lui dan met een bek vol tanden te zien staan. }>

Eén van de liefste dingen die ik ben tegengekomen onderweg was die keer dat ik uitdagingen zocht voor mijn best wel bomproof verzorgpaardje. Kwam er zo'n grote vuilniswagen aan om bakken te legen. Perfecte uitdaging. 'Helaas' kwam er zo'n vuilnismeneer achter die wagen vandaan en begon te roepen: "Motor af, stoppen! Er staat een paard langs de weg!" En voordat ik ook maar kon uitleggen wat eigenlijk de bedoeling was zat ik op paardlief omringt door drie stoer uitziende vuilnismannen die allemaal paardje wilden aaien. :')