Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mzara schreef:ik zal dit topic eens een schopje geven![]()
ik had net een buitenritje gemaakt om van de examen stres te ontkomen. deel over de weg en deel door een stuk bos. als eerst kom ik op de heenweg een enge vogelverschrikker tegenheb ponylief er wel langs gekregen. maar ik was even afgestapt want ze stond midden op de weg en er kwam een motor aan.
op de terugweg op een landweggetje. komt een dikke auto aan. behoorlijk hard. dus ikke midden op de weg rijden een met mijn hand zwaaien dat ie zachter moest. dus die oudere man netjes de auto stilzettenToen ik voorbij was reed ie heeuul langzaam weer weg. ik nog mijn duim opsteken dat hij het goed deed. het was eigenlijk helemaal niet nodig, hij hoefde alleen maar wat zachter te rijden.
![]()
bijna thuis. ik rijdt op het fietspad langs een grote weg (ik rijdt op het fietspad omdat dat veiliger is) ik kom bij de straat waar ik in moet. zie ik 2 jongens op de hoek staan. ik keek tegen de zon in maar toen ik dichterbij was zag ik dat een van hen mijn buurjongen was. ik was net voorbij, hoor ik een van hen zeggen: in galop, haha. ik denk: okedus ik "keihard" aangaloperen. leuke actie dacht ik. alleen jammer dat het er niet zo charmant uitzag toen powny schrok van zon automatisch grasmaaiertje in een voortuin
had ze niet zien aankomen. niks aan de hand ze sprong wat opzij maar galoppeerde netjes verder.
(ik galoppeerde trouwens wel in de berm hoor)
hartje_tibo schreef:Succes met je exames!!
Als we naar het bod gaan moeten we eerst over een breed zandpad met een paar huizen er naast, in de voortuin hadden ze nieuwe plantjes geplant... Helemaal eng natuurlijk, stel je toch eens voor "straks bijten ze nog!"
Fair schreef:3 Jaar geleden had ik de rengalop eens onder het paard meegemaakt! Erg fijn!
We waren op het lange crosspad, en daar gingen we, lekker hard, niets aan de hand. Maar ik had niet goed aangesingelt, en in volle rengalop zakt mijn zadel naar links, en nog verder, en nog verder.
Ik hing alleen nog maar met mijn linkerbeen in de stijgbeugel en met mijn handen hield ik het zadel vast en de teugel. Ik weet echt niet hoe ik ben blijven hangen, ik hing er echt onder maar hoe? haha.
In ieder geval, mijn 2 vriendinnen achter me, want ik ging natuurlijk het snelst.wouden me inhalen en de teugels pakken, maar daar werd mijn pony alleen nog maar fanatieker van en ik ging alleen maar harder. Eigenlijk was ik vrij relaxt. Ik zag de bomen voorbij flitsen en ik wist dat ik nog rustig aan het denken was van. 'Hm, de bomen gaan wel erg snel voorbij, als ik me nu laat vallen heb ik wat gebroken, dus ik blijf maar hangen.':+
Uiteindelijk a 10 minuten werd het een normale galop en sprong ik eraf, ik landde op mijn voeten, ik weet niet meer hoe. En mijn pony stopte gelijk. Maar jeetje wat een avontuur. Mijn vriendinnen waren aan het huilen van de schrik, en ik weet niet ik zat echt in een shock ofzo, ik was extreem rustig, en wou best nog wel een galopje doen.
Ik heb nog veeel meer meegemaakt, maar die vertel ik later wel een keer haha.
maatje987 schreef:ik was een paar jaar geleden aan het wandelen met mijn oude verzorgpaardje en kreeg toen een opmerking waar ik echt niet blij mee was
"daar kan je beter een frikandel van maken "
toen was ik wel beetje boos op die mensen