Weten menners nog hoe het hoort?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:04

MiraLooks schreef:
Ter lering en vermaak: wegenverkeerswet + langzaam rijdend verkeer = legaal op het fietspad..

Heb je een bron?

MiraLooks

Re: Weten menners nog hoe het hoort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 00:12

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 00:16

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 00:19

MiraLooks schreef:
http://www.eigenpaard.nl/paard-op-de-weg.aspx en de wegenverkeerswet MN het deel over lagzaamrijdend verkeer..

ik zie het nog niet staan...

Als ruiter/menner hoor je op de rijbaan thuis, zelfs veilig verkeer Nederland (je weet wel, die van het fietsexamen op de basisschool) zegt; Met een paard rijd je op het ruiterpad (bord G9). Als er geen ruiterpad is, rijd je in de berm of op de rijbaan.

(En nu knijpt meneer agent heus wel een oogje toe als je op het fietspad zit)

megaspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 00:43

Fijn om te lezen dat gelijk alle menners aso zijn. Ik ga altijd stappen, zelfs stiltaan als ik zie dat paarden het eng vinden en ik wacht ook nog even met wegrijden.
Een bedankje kan er dan ook vaak niet eens vanaf maar verder ben ik erg blij met het feit dat ruiters het altijd zo netjes doen allemaal!!!!!! Jullie verdienen een lintje
.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 00:50

Megaspan, ik kan me voorstellen dat je niet alles gelezen hebt. Maar er zijn meerdere reacties die aangeven dat er uiteraard ook menners met fatsoen zijn en er ook net zo goed asociale ruiters zijn. Plus dat er ook reacties zijn van menners die ook ruiter zijn.
Dus jouw reactie is een tikkie zwart wit...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:24

Ik rij nogal wat ritten waaraan ruiters en menners aan deelnemen.
Mijn paard(ik ben ruiter) blijft aanspanningen wat eng vinden al kan ik hem wel onder controle houden.

Waar ik me altijd over verbaas is de herrie die sommige aanspanningen maken.
Het lijkt me niet eens fijn rijden om op weg te zijn met de hele tijd de herrie van rinkelde kettingen, rammelende karren enz
De eene aanspanning hoor je nauwlijks , de andere lijkt wel een kermisactractie en dan heb ik het niet over bellen ofzo.

Wat betreft passeren lijkt me stap of een zacht drafje de meest normale manier van elkaar passeren.

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:29

Ik was laatst in het bos voor een fotoshoot, en wat ik daar meemaakte was echt abnormaal.
Mijn paard kan normaal prima tegen menners, maar het waaide hard die dag en hij was wat onrustig. Er waren meerdere menners in het bos (ik denk 2 of 3) die telkens op hetzelfde veldje kwamen als waar wij aan het poseren waren. Opzich niks mis mee natuurlijk, het bos is van iedereen. Maar de manier waarop was gewoon niet leuk; ze reden ons telkens in draf of galop voorbij, reden mn vriendin bijna over en kwamen veel te dicht bij mn pony. Na een tijdje raakte hij zo in paniek dat hij meerdere keren stijgerde (en als mijn paard steigerd komt hij ook echt recht overeind) Zelfs toen bleven ze doorgaan, nadat ik meerdere keren had gevraagd of ze iets rustiger konden doen.
Op de terugweg bleek dat ze dit overal hadden gedaan; de paden die al modderig waren zagen er nu echt niet meer uit, en ik hoorde van meerdere wandelaars dat ze nat waren gespetterd, of nog net opzij konden springen.
Verder heb ik niks tegen menners, meestal hele leuke ervaringen met ze, maar dit waren echt een paar rotte appels. Natuurlijk heb je ook ruiters die zich asociaal gedragen (die kom ik ook regelmatig tegen).

MiraLooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 18:11

Even als tegenhanger (zie ook mijn vorige berichten) vandaag in Spaarnwoude 2x een aanspanning tegen gekomen. Nu is mijn superbrave quarter sinds vorig jaar PAAAANISCHHH... voor aanspanningen. Blinde Paniek kunnen we wel stellen. Maar de menners die ik vandaag tegenkwam chapeau ! ik mocht bij beide aanspanningen met een hysterische Magic een rondje om de paard/wagen stuiteren. Dankjewel hiervoor !! Ik hoop dat als genoeg van dit soort aanspanningen tegenkom dat ik mijn paardje duidelijk kan maken dat ze niet allemaal zo zijn als vorig jaar.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:06

je hebt overal rotte appels tussen zitten. maar er zitten ook altijd goede bij (bijv. verhaal van MiraLooks)
zo heb je dat toch ook met auto's en tractors? ligt er net aan wie ze bestuurd, de een stop als hij ziet dat je paard bang is de ander racet er gewoon voorbij. zal je ook altijd blijven houden. het enigste wat je kan doen is de persoon er op aanspreken in de hoop dat ze er iets mee doen. en verder vooral niet druk maken achteraf.