Op vakantie met 2 pony's en GPS tracking

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 23:51

@MarliesR: Pas is echt een blikvangertje ja, soms haalt hij het bloed onder mijn nagels vandaan, maar meestal is het echt een schat <3

Zo, vandaag even alleen foto's van Kirsten. Met Pas heb ik in het weiland wat vrijheidsdressuur gedaan, Kirsten mocht vandaag in haar eentje mee.
Op de planning stond namelijk zwemmen, en deze keer een stukje dieper. Aangezien Pas het liever bij pootjebaden houdt, mocht hij vandaag zonnen in zijn weiland {:} .
Kirsten heeft me gisteren al een flink stuk gedragen, dus ik vond het niet zo eerlijk om de hele rit op haar rug te gaan zitten. Daarom is ze naast de fiets meegegaan naar Formerum, waar we met de rest van de groep hadden afgesproken en heb ik het stukje naar het strand gereden.
Onze groep was groot, ik zal de pony's even kort voorstellen. De Haflinger is Ab, pony van een vriendin die op 't eiland woont. De andere pony's zijn van mijn werk; Fjord Nicky, Tinker Laila, valkbonte Leentje, palomino Liesje, Shet x Exmoor Max en IJslanders Sverta en Romur.

De route was als volgt (eerst het stuk aan de fiets, daarna gereden stuk):
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

En wat sfeerfoto's van het zwemmen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog een plaatje van Kirs en ik
Afbeelding

En last but not least.... de orenfoto van vandaag... Kirsten naast de fiets
Afbeelding

Dizzy505

Re: Op vakantie met 2 pony's en GPS tracking

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 00:00

Wat leuk

RoosMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:42

Dat is zeker diep!!
Alweer hele leuke foto's!!!

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 20:14

Ik besef me nu ineens dat ik miss wel met jou heb gepraat vanmiddag op de prairie? Ik was met de groep kinderen van de zorgboerderij.

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 21:08

Meid, wat zijn jullie mooi samen, Kirsten en jij!!! 8-)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:16

Gezellig met z´n allen zwemmen. Leuke foto´s weer. Je schrijft ook leuk, kort en bondig.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 22:26

@Rosa: haha, jep dan heb je tegen mij gepraat, ik stond met de tas. Wat grappig! Margje was heel blij met jullie.
@Marin_ka3: Dankje :o
@Maflinger_S: Dankje! Vandaag helaas geen leuk verhaaltje, niet zoveel te vertellen nu :P

Vandaag weer de hele dag gewerkt, dus snel het vaste rondje gemaakt. Ik had een klein lusje eraan gedaan in de hoop de 10 km aan te tikken, maar dat is op 0,3 km mislukt :')
Lekker veel gedraafd en Pas heeft zich nu weer voorbeeldig gedragen, dus ben helemaal blij :D
AfbeeldingAfbeelding

En Pas zijn leuke oren :)
Afbeelding

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:29

Ben echt jaloers op jou yfke!

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:30

Lekkker :)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 08:48

EmmyJoycee schreef:
Ben echt jaloers op jou yfke!

Kom jij dit jaar ook nog Emmy?

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 09:46

Nee helaas niet... en als we wel zouden gaan zou ik mn pony mee willen..

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 23:24

2 orenfoto's vandaag!
Vandaag weer les bij de vereniging, dus met Kirs naar 't werk gereden om samen met mijn vriendin en collega richting de bak te rijden. Daar een uurtje flink gewerkt en daarna lekker uitgestapt langs de hei.
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Hier rechts de oren van Kirs, links haar oude vriendin Leentje. Toen ze nog op Terschelling woonde stond ze altijd in een groepje met deze pony en ik denk graag dat ze haar nog steeds herkent.

En dan sta je op stal, voerschep in je handen. Het was al lang etenstijd geweest, ik had geen eten en drinken mee. Maar als ik Pas nog wilde doen, was het handiger om eerst te rijden en daarna pas te voeren. Dus andere zadel naar buiten, borstel over Pas heen en gaan met de banaan!
Eerste keer in jaren dat ik met Pas alleen naar buiten ging en hij deed het allemaal super. In het begin brulde hij nog een paar keer naar Kirs, maar al snel lette hij heel goed op.
Het was alleen wel het warmste deel van de dag, dus we hebben zo veel mogelijk de beschutting van het bos opgezocht en duinen meegepakt waar het een beetje waaide.
Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om even lekker te galopperen zonder tempo op anderen af te moeten stemmen. Hij zat zo lekker in een rustig ritme dat ik er maar een galop training van heb gemaakt. Onze snelste kilometer is afgelegd in 3 minuten en 33 seconden, best netjes. Ook het tijdrecord voor 10 km is eraan, dat staat nu op 58m:22s.
Na de eerste 12 km even langs de camping geweest waar mijn moeder klaar stond met wat water voor Pas en limo en een stuk fruit voor mij. Drinken hoefde hij niet, dus ik heb het water gebruikt om te koelen.
Zo kan je je op 1 dag een dressuurmiep en (wannabe) endurance ruiter voelen :D
Toen we weer terug waren heb ik Pas nog een lekkere douche gegeven, daarna gesleept met water, kuilgras en krachtvoer en toen zat mijn werk bij de paarden er weer op voor vandaag.
AfbeeldingAfbeelding

En de oortjes van Pas op een stukje wat we stapten
Afbeelding

Nog een leuk weetje, vooral Kirs liep vandaag lekker met de oren opzij... Maar gelukkig kunnen mijn paarden op commando de oren naar voren doen ('kijk leuk!'). Dus vandaar dat jullie altijd blije oortjes foto's hebben :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 23:39

Leuk *\o/*

Heb er vast overheen gelezen maar waar zat je nu aan het werk? , en hoe ben je eraan gekomen? Lijkt me namelijk supertof!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 08:03

takkie_muis schreef:
Leuk *\o/*

Heb er vast overheen gelezen maar waar zat je nu aan het werk? , en hoe ben je eraan gekomen? Lijkt me namelijk supertof!

Ik werk op de prairie, dit is een ponyverhuur met kleine pony's.
ik ben daar toen ik 12 was gaan helpen en ben toen als het ware erin gerold.
Ben nu 20 en werk er al 6 jaar.
Ik begeleidt buitenritten of regel de verhuur, dus het is lekker buiten werken.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 09:18

Klinkt goed, eerst lessen met Kirsten en daarna even lekker doorgalopperen met Pas.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 23:45

Even een snelle update voordat de dag over is.
Zoals in heel Nederland het geval was, was het hier ontzettend warm.
Ik had 's ochtends een rit om te begeleiden, dat was al flink heet, maar vooral op het strand nog best te doen. 's Middags was het echter andere koek, ik moest op het erf werken en dat is het warmste stuk van het eiland. Dus de pony's veel water geven en zelf zoveel mogelijk in de schaduw zitten. Veel meer was er niet te doen, want bijna iedereen lag op het strand.
Met rijden hebben we gewacht tot het afgekoeld was en toen hebben we even een kort rondje gemaakt. De paardjes hebben weer goed hun best gedaan.
AfbeeldingAfbeelding

Aan het begin van het rondje was de zon net aan het zakken, wat er prachtig uitzag. Kirsten glimt alle kanten op, dat kan ik helaas niet vastleggen. Maar ik heb toch een poging gedaan om een mooi sfeerplaatje te maken. Mijn mobiel was het er vandaag helaas niet helemaal mee eens..
Afbeelding
Afbeelding

En op de terugweg stond de volle maan ook al aan de hemel..
Afbeelding

Na het afzadelen en voeren werd het toch echt wel donker, dus heb ik voorgesteld om nog even naar het wad te fietsen. In het donker kan je namelijk heel mooi Harlingen zien liggen aan de andere kant van het water en de volle maan gaf ook wel een heel tof effect op het water
Afbeelding

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:51

Ik ga in de herfst weer naar terschelling.
Dus dan kom ik weer een pony huren! (Lekker penny haha)
Hebben jullie die grote pony (zwarte tinker volgensmij) nog? Die de eigenaar van iemand had overgenomen?
Ik heb wel een foto als jullie nier weten wie ik bedoel :)

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:59

1 en al plezier. En wat leuk dat je een app hebt voor het paardrijden. Ik gebruik altijd eentje voor hardlopers. Endomondo heette het toch?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 13:20

@Fry: dat is Laila, die hebben we nog ja! Op de zwemfotos kan je haar vinden.
@ulyse: endomondo inderdaad

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 22:25

We gaan zo snel naar de Groene om uit te gaan :P dus heel kort verslag.
We zijn vandaag hopeloos verdwaald in het bos van West, dus het was vrij kansloos :p
AfbeeldingAfbeelding

Eindelijk de runderen gespot!
Afbeelding

En in het bos
Afbeelding

En ruiterpad kwijt, helemaal verdwaald
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LabraDore30

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:03

Ha geweldig! Leuk om te zien allemaal.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 23:33

Zo, vandaag was het belachelijk druk op mijn werk. Dat in combinatie met 5 uur slaap, was redelijk killing :') Rijden was dus al niet een heel strak plan voor vandaag, maar aangezien Dag van het Paard steeds dichterbij komt (daar zullen we komende week bijna non stop voor oefenen) ben ik even een uurtje bezig geweest met vrijheidsdressuur.
Ik heb de app aangezet om te kijken hoe lang ik bezig ben, dus ik heb wel iets om te laten zien.
AfbeeldingAfbeelding

En ik had mijn camera op statief gezet, dus ik heb ook een paar stills uit filmpjes. Niet de beste kwaliteit, maar voor het beeld..
Afbeelding
Er gebeurd hier helemaal niets, maar Pas heeft toch wel een hele mooie hals <3

Afbeelding
Stukje naast elkaar meelopen, valt niet mee... Onder het zadel geen probleem, maar los is toch even anders.

Afbeelding
Jambette van Pas

Afbeelding
Leuk als je commando voor een oefening per paard verschilt... Is toch wel een prachtige houding van mij zo :')

Afbeelding
Spaanse pas van Kirs

En twee uitsmijters... steigeren blijft leuk voor de foto
Afbeelding
Afbeelding

Genoeg te oefenen nog, maar Dag van het Paard moet lukken.

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:41

Wat een geweldige verslagen! Ooit wil ik ook met mijn eigen paardje rondtrekken :)

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:43

mooney schreef:
@Fry: dat is Laila, die hebben we nog ja! Op de zwemfotos kan je haar vinden.
@ulyse: endomondo inderdaad

*gaat meteen zoeken*

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 18:07

Ik ben nu een weekje op vakantie op terschelling, misschien zie ik je nog wel eens :) Je staat in Formerum toch?