rucphense hei

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: rucphense hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:22

Iemand toevallig zin om morgenochtend mee te gaan en paaltjes te zoeken? :P Ik wil buiten gaan rijden ;) (en ik verdwaal er gewoon altijd :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 03:24

Urielle schreef:
Iemand toevallig zin om morgenochtend mee te gaan en paaltjes te zoeken? :P Ik wil buiten gaan rijden ;) (en ik verdwaal er gewoon altijd :+ )

Ik zou zo mee gaan als ik het geschikte paard had Rivka!! Hij is me nog iets te jong.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:15

__Marloes schreef:
Urielle schreef:

Ik zou zo mee gaan als ik het geschikte paard had Rivka!! Hij is me nog iets te jong.

Kom op, ik pak de pony van mijn dochter, die is 300% bomproof en dan kun je hem mak maken. Ben nu net terug maar een volgende zonnige vrije dag?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 14:20

Anne Marie schreef:
__Marloes schreef:
Even een schopje, we hebben een mailtje gehad van Natuurmonumenten. Er is dus binnenkort een bijeenkomst tussen natuurmonumenten West Brabant en ruiters in de omgeving om te praten over ruiterroutes in de Rucphense Bossen. Tijdens die bijeenkomst kan iedereen zijn voorkeur ook aangeven in een kaart. In het mailtje staat dat ze tussen Roosendaal en Zundert een netwerk aan ruiterroutes willen aanleggen, zou leuk zijn als ze dat voor elkaar krijgen. Zoveel natuur hier in de omgeving wat ze nu voor ruiters veel aantrekkelijker gaan maken, ik ben benieuwd!

Zelf ga ik niet naar de bijeenkomst trouwens, maar ik word al vrolijk van deze plannen *\o/*

Misschien zou je willen plaatsen waar en wanneer die bijeenkomst gehouden wordt? Ik wil daar eigenlijk wel bij zijn.

Inderdaad, wanneer is die?? :)

gringorsd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:19

Natuurmonumenten heeft vertegenwoordigers uitgenodigd van belangengroepen en gemeenten uit de regio, mocht je willen komen neem dan contact met hen op via: westbrabant@natuurmonumenten.nl.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 10:09

__Marloes schreef:

Ooo jammer dat ik dit nu pas lees!
Ik ben die dag het bos in geweest met een vriendin haar paard, was goed toeven en daar had makkelijk iemand bij gekund ;)
Ik ga zometeen ook die kant op, al is dit met een ander paard en daar ben ik een stuk minder bekend mee, dus blijf ik in de bak.

In principe rij ik niet vaak meer in Rucphen, ik werk tegenwoordig in A'dam dus woon doordeweeks ook in de die buurt. Maar op vrije dagen, wie weet ;)

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:18

Let op, het is weer zover!:

Weekblad Rucphense Bode schreef:
De Koninklijke Marechaussee voert de komende maanden extra controles uit op de militaire oefenterreinen van Defensie in West-Brabant.

Tijdens de zomervakantie krijgen de terreinen in de Rucphense, Ossendrechtse en Woensdrechtse Heide vaak ongewenste bezoekers over de vloer, zoals hangjeugd, loslopende honden, wildkampeerders en motorcrossers. Volgens de marechaussee zorgen zij voor veel overlast.

Vooral jongeren veroorzaken vaak geluidsoverlast, zwerfvuil en gebruiken de terreinen vaak voor alcohol- en drugsgebruik. Overtreders kunnen een boete krijgen die varieert van 40 tot 370 euro, waarschuwt de marechaussee.

FM_Arabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:56

Ik heb dit hele topic gelezen en is ondertussen alweer lang geleden dat iemand iets gepost heeft.
Maar hoe is het ondertussen in de Rucphense bossen ?
Ik was eigenlijk van plan om as vrijdag te gaan rijden en dan te parkeren bij de Achtmaalsebaan.
Dat parkeer terrein vond ik op google maps.
Maar is dat wijs ?
Kan ik daar direct het bos in ? Mag dat ? Welke kleur en hoe zijn de ruiter routes aangegeven ? En waar zijn voornamelijk de miitairen oefeningen?

Ik heb net natuurmonumenten gebeld en die konden me het eigenlijk ook niet goed vertellen omdat de dame achter de telefoon er nog maar net werkte.
Waar kan ik anders ruiter routes vinden ?

Ik hoop van jullie iets advies , zodat ik lekker een ritje kan maken van 1,5 tot 2 uur en mijn kleine B veewagentje makkelijk en veilig kan parkeren.
Het liefst niet al te lang langs de openbare weg.

Groetjes Femke

FM_Arabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:00

Of is het wijzer om te parkeren in de buurt van recreatie centrum het Ossekopke ? Helemaal aan de andere kant van de Heide/Bossen ?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:05

FM_Arabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 01:13

Somebitch schreef:
https://www.rucphen.nl/Routes-in-de-Wie ... nse-Bossen misschien heb je hier wat aan? :) en was jij ook in huijbergen van het weekend? O:)

Nee,..Dat denk ik niet. Afgelopen weekend zijn we op de Loonse en Drunense duinen geweest *D Afbeelding

Maar bedankt voor de tip!! En Huijbergen ook leuk ?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 18:05

Huijbergen is een super leuk bos vind ik zelf. :))

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:14

Ik ben al een tijdje niet meer in Rucphen geweest, maar de ruiterpaaltjes waren altijd bewijzerd met kleine zwarte paaltjes met een zwartwit bordje erop (karrewiel of zoiets? Met een pijltje welke kant op). Het is eigenlijk 1 grote ronde.
Parkeren weet ik niet zeker.

Militaire oefeningen worden aangekondigd en zijn in principe niet bij het ruiterpad. Je zou eens kijken of je de aankondiging met Google kunt vinden. Wij hadden een stadgenoot die dat altijd netjes opschreef voor ons ;)

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:25

FM_Arabians schreef:
Ik heb dit hele topic gelezen en is ondertussen alweer lang geleden dat iemand iets gepost heeft.
Maar hoe is het ondertussen in de Rucphense bossen ?
Ik was eigenlijk van plan om as vrijdag te gaan rijden en dan te parkeren bij de Achtmaalsebaan.
Dat parkeer terrein vond ik op google maps.
Maar is dat wijs ?
Kan ik daar direct het bos in ? Mag dat ? Welke kleur en hoe zijn de ruiter routes aangegeven ? En waar zijn voornamelijk de miitairen oefeningen?

Ik heb net natuurmonumenten gebeld en die konden me het eigenlijk ook niet goed vertellen omdat de dame achter de telefoon er nog maar net werkte.
Waar kan ik anders ruiter routes vinden ?

Ik hoop van jullie iets advies , zodat ik lekker een ritje kan maken van 1,5 tot 2 uur en mijn kleine B veewagentje makkelijk en veilig kan parkeren.
Het liefst niet al te lang langs de openbare weg.

Groetjes Femke

Hallo Femke,

Ruiter en menroutes in Nederland, België en Duitsland zijn te vinden op de R&M-routeplanner.
Voor meer info klik je even op de symbooltjes op de kaart.
Route kun je zelf plannen en uitprinten of opslaan voor gps. Parkeerplaatsen staan ook op de kaart.
Kijk ook eens verder op de website voor allerlei andere leuk en interessante informatie. Hierbij de link voor Rucphen en omgeving: http://www.ruiterenenmennen.nl/stap4.ph ... =480#stap4

Veel rijplezier.