Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
__Marloes schreef:Urielle schreef:Iemand toevallig zin om morgenochtend mee te gaan en paaltjes te zoeken?Ik wil buiten gaan rijden
(en ik verdwaal er gewoon altijd
)
Ik zou zo mee gaan als ik het geschikte paard had Rivka!! Hij is me nog iets te jong.
Anne Marie schreef:__Marloes schreef:Even een schopje, we hebben een mailtje gehad van Natuurmonumenten. Er is dus binnenkort een bijeenkomst tussen natuurmonumenten West Brabant en ruiters in de omgeving om te praten over ruiterroutes in de Rucphense Bossen. Tijdens die bijeenkomst kan iedereen zijn voorkeur ook aangeven in een kaart. In het mailtje staat dat ze tussen Roosendaal en Zundert een netwerk aan ruiterroutes willen aanleggen, zou leuk zijn als ze dat voor elkaar krijgen. Zoveel natuur hier in de omgeving wat ze nu voor ruiters veel aantrekkelijker gaan maken, ik ben benieuwd!
Zelf ga ik niet naar de bijeenkomst trouwens, maar ik word al vrolijk van deze plannen
Misschien zou je willen plaatsen waar en wanneer die bijeenkomst gehouden wordt? Ik wil daar eigenlijk wel bij zijn.
__Marloes schreef:Iemand toevallig zin om morgenochtend mee te gaan en paaltjes te zoeken?Ik wil buiten gaan rijden
(en ik verdwaal er gewoon altijd
)
Weekblad Rucphense Bode schreef:De Koninklijke Marechaussee voert de komende maanden extra controles uit op de militaire oefenterreinen van Defensie in West-Brabant.
Tijdens de zomervakantie krijgen de terreinen in de Rucphense, Ossendrechtse en Woensdrechtse Heide vaak ongewenste bezoekers over de vloer, zoals hangjeugd, loslopende honden, wildkampeerders en motorcrossers. Volgens de marechaussee zorgen zij voor veel overlast.
Vooral jongeren veroorzaken vaak geluidsoverlast, zwerfvuil en gebruiken de terreinen vaak voor alcohol- en drugsgebruik. Overtreders kunnen een boete krijgen die varieert van 40 tot 370 euro, waarschuwt de marechaussee.
Somebitch schreef:https://www.rucphen.nl/Routes-in-de-Wie ... nse-Bossen misschien heb je hier wat aan?en was jij ook in huijbergen van het weekend?
FM_Arabians schreef:Ik heb dit hele topic gelezen en is ondertussen alweer lang geleden dat iemand iets gepost heeft.
Maar hoe is het ondertussen in de Rucphense bossen ?
Ik was eigenlijk van plan om as vrijdag te gaan rijden en dan te parkeren bij de Achtmaalsebaan.
Dat parkeer terrein vond ik op google maps.
Maar is dat wijs ?
Kan ik daar direct het bos in ? Mag dat ? Welke kleur en hoe zijn de ruiter routes aangegeven ? En waar zijn voornamelijk de miitairen oefeningen?
Ik heb net natuurmonumenten gebeld en die konden me het eigenlijk ook niet goed vertellen omdat de dame achter de telefoon er nog maar net werkte.
Waar kan ik anders ruiter routes vinden ?
Ik hoop van jullie iets advies , zodat ik lekker een ritje kan maken van 1,5 tot 2 uur en mijn kleine B veewagentje makkelijk en veilig kan parkeren.
Het liefst niet al te lang langs de openbare weg.
Groetjes Femke