Westernweek El Rancho de Verano - 2013

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lian

Re: Westernweek El Rancho de Verano - 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 23:14

Mensen, zullen we het een beetje gezellig houden hier? Iedereen heeft zijn eigen mening oké ;)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 23:17

Oja als je me toevoegd op facebook is

Andrea volbeda

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 23:17

Oke ik geloof je.
Maar goed, komt wel over alsof alles zo goed is.
Tuurlijk ik ben ook gevallen. Laatst met kamp nog.
Kan gebeuren. Een goede ruiter valt gewoon.
Ik heb mijn rechterknie ook flink gekneusd gehad. Maar ik stap zo weer op hetzelfde paard.
Ik weet dat zij druk is (Puck) maar ze is mijn schatje en het was haar fout niet. Meer die van mij. Ik stuurde niet goed om de boom heen. Is ze dan eng? Is ze dan niet meer leuk? Nee.

Ik heb Jose lopen smeken of ik weer op haar mocht, maar mocht helaas niet.
Laatste dag zat ik niet lekker in mijn vel, dus ben ik op O'neill gegaan. Maar dat is ook een topper. Wil je rustig kan je het zo bij hem laten merken wil je lekker hard krijg je dat ook goed bij haar :D

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 23:24

Toen ik eraf viel kreeg ik van meerdere te horen dat ik niet kon rijden maar kan goed rijden
Was mee met dagtocht van ponykamp week 6 weet ik nog wel
En moest uitweiken voor een tak was hele laaghangende en lange gak dus hing opzij en waren in stap en in een keer zonder door te geven gingen we in valop dus die van mij ging mee zat op brave liefe fancy wil er zo weer op was niet haar schuld
Maar goed ik hing dus helemaal aan zijkant we gingen in galop en ik verloor mijn beugel en evenwicht en gleed er rustig af belande met beide benen op de grond was zandweg en ging door knie en daarna door enkel enkel nog 4 uren op gelopen maar kon daarna niet meer woutoen het net was gebeurd er zelfs weer opstappen maar knie wou niet had niet eens super pijn door adrenaline van val denk ik maar toen ik met jose bij ziekenhuis kwam voelde ik hwt wel

Lisette0Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 23:44

x
Laatst bijgewerkt door Lisette0 op 15-12-24 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Desireetje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:27

Zoek schreef:
Ik wilde niet meer reageren omdat dat niet meer mocht maar zat te wachten op zo'n reactie.... Ook ik vind dat de paarden opgefokt zijn, ben je zelf nog niet klaar voor een (ren) galopje, jammer dan je paard wel.... Je moet dus niet angstig zijn en alles goed kunnen beheersen anders is dit kamp een ramp!

Wel wil ik erbij zeggen, gaat iedereen van je groep langzaam dan kan je heel goed mee maar zit er iemand tussen die hard wil en gaat er in eens vandoor gaan alle paarden mee en hard ook!

Dan denk ik dat ik het houd bij een paard huren op de manege. Te heftig voor mij, bedankt voor het reageren.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 17:07

Hoihoi! ik heb dit topic even doorgelezen en heb een paar dingetjes te reageren!
ik ga zelf niet op kamp, maar binnenkort wel een weekend. Ik ben een van de begeleiding bij het ruiterkamp dus ik spreek uit eigen ervaring!

allereerst, leuk meiden dat jullie allemaal gaan! en bijna iedereen komt alleen en het is heel snel een leuke groep waarvan je altijd wel een paar mensen aardig vind (vaak iedereen!)

dan
lifaya schreef:
nee dat was volgens mij niet het westernweekend :P Vond het wel echt een heel bijzonder gezicht :') Er lagen zeker 7 ruiters af :)
Maar van het normale kamp :') maar ook een aantal van die paarden worden natuurlijk voor het westerngebeuren gebruikt :)

Toen jij op westernweek was, was ik op het normale ponykamp. en ik heb nog nooit zoiets in mijn weken meegemaakt dit kan ik me dus ook niet herinneren... En ja het gebeurd wel eens dat de paarden schrikken waardoor de hele groep schrikt en er van doorgaat. maar dat dan iedereen er af valt en er nog een paar opzitten die zo bij het kamp aankomen is volgensmij nog nooit gebeurd!

en @ andrea,
wat je eerder in het gastenboek zei was dat jij een tak ontweek en fancy schrok dus jij viel?
Dus niet het galopperen zonder te melden oid of heb je dat toen even weg gelaten?

En er word behalve op de zandvlakte NOOIT stilgestaan voor de galop, 1 omdat de paarden hier alleen maar zenuwachtiger van worden en 2 omdat kinderen dat niet goed uit kunnen zitten.

En nee ik zeg niet dat alles perfect is aan het kamp, maar zoals het hier overkomt (sommige dingen) is erg overdreven!
en inderdaad word er western gereden doormiddel van een westernzadel niet doormiddel van echte westerngerichte paarden, maar er zijn ook paarden die wel western gereden worden, zoals Trigger en Mandy
(trigger loopt niet vaak mee omdat het geen braaf paard is, en als je niet western kan sturen snapt hij er niets van en gaat het mis haha)

o en er zijn echt paarden die braaf zijn en die als de rest van de groep heel hard gaat lekker achterop hard gaan op hun eigen tempo, wat voor ons eigenlijk meer een normale galop is!
als je aangeeft dat je echt een braaf paard wilt krijg je die ook! er komen kinderen op ponykamp die nog nooit een buitenrit gemaakt hebben, die gaan op een lief paard en dan komt alles altijd goed!
er was nog iets wat ik wilde zeggen, maar ik weet nu even niet meer wat :)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:54

Britt_Sisi schreef:
Hoihoi! ik heb dit topic even doorgelezen en heb een paar dingetjes te reageren!
ik ga zelf niet op kamp, maar binnenkort wel een weekend. Ik ben een van de begeleiding bij het ruiterkamp dus ik spreek uit eigen ervaring!

allereerst, leuk meiden dat jullie allemaal gaan! en bijna iedereen komt alleen en het is heel snel een leuke groep waarvan je altijd wel een paar mensen aardig vind (vaak iedereen!)

dan
lifaya schreef:
nee dat was volgens mij niet het westernweekend :P Vond het wel echt een heel bijzonder gezicht :') Er lagen zeker 7 ruiters af :)
Maar van het normale kamp :') maar ook een aantal van die paarden worden natuurlijk voor het westerngebeuren gebruikt :)

Toen jij op westernweek was, was ik op het normale ponykamp. en ik heb nog nooit zoiets in mijn weken meegemaakt dit kan ik me dus ook niet herinneren... En ja het gebeurd wel eens dat de paarden schrikken waardoor de hele groep schrikt en er van doorgaat. maar dat dan iedereen er af valt en er nog een paar opzitten die zo bij het kamp aankomen is volgensmij nog nooit gebeurd!

en @ andrea,
wat je eerder in het gastenboek zei was dat jij een tak ontweek en fancy schrok dus jij viel?
Dus niet het galopperen zonder te melden oid of heb je dat toen even weg gelaten?

:)

het gebeurde praktische in zelfde moment
mischien hebben ze wel doorgegeven dat ze gingen galopperen maar niet verder door naar achteren
weet alleen toen fancy schrok wat de paarden in galop waren en fancy toen ook ging ;) maar heb niet gehoord dat we gingen galopperen maar lette er ook niet op was meer op de tak gericht whaha

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 19:06

Misschien schrokken de andere paarden ook en galoppeerde ze daarom ik dacht dat je viel dicht bij het fjordenpaard? waar je niet mag en kan galopperen?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 19:21

Britt_Sisi schreef:
Misschien schrokken de andere paarden ook en galoppeerde ze daarom ik dacht dat je viel dicht bij het fjordenpaard? waar je niet mag en kan galopperen?

het was 10 min rijden bij het fjordenpaard vandaan d8 ik zoiets
en ja kan idd weet zo niet precies te zeggen waar het precies is maar vlakbij waar je het bospaadje uit komtin het begin

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 19:38

oh ja, maar daar ga je normaal nog niet galopperen! maar gelukkig is alles uiteindelijk goed afgelopen he :)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 19:40

zeker vind het daar nog steeds top

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:17

Een vriendin van mij en ik willen misschien deze zomer ook meedoen aan de westernweek! Lijkt me er erg leuke ervaring! Mijn vriendin is al een keer bij Het Fjordenpaard geweest en was er enthousiast over.
Nu moet zij alleen nog even die week vrij van haar stage zien te regelen en ik het geld bij elkaar verzamelen.
Als dit lukt en er dan nog plaats is, dan zijn wij ook week 2 van de partij!

Lisette0Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 17:59

x
Laatst bijgewerkt door Lisette0 op 15-12-24 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:05

lifaya schreef:
Als men het een WESTERN weekend noemt verwacht je ook westernpaarden ;) Ik kwam helemaal uit Zuid Holland, dan is het spijtig dat dat dus niet het geval is. Ik zocht specifiek naar een westernkamp voor volwassenen en dit zou aan die eisen voldoen :)

Ik kreeg eerst een paard van 3 jaar wat net beleerd was, heel lief ding maar als de dood voor water. Hij was onbestuurbaar, kon sturen wat ik wou maar hij wou NIET door de plassen water heen op de ruiterpaden en ging letterlijk door de bosjes lopen. De paarden zijn gewend achter elkaar te lopen, wat ik ook heel link vind als er iets gebeurd, dan gaan ze er als een groep bijna altijd vandoor, wat ik dus heb zien gebeuren. Tijdens een galop op een recht pad brak de beugel (letterlijk de hele beugel) af van iemand van zijn zadel en wij allemaal schreeuwen naar de mensen voor ons, slechts 5 mensen inclusief mij kregen hun paard tot stilstand, de rest lukte het niet of merkte niet eens op dat iemand in nood zat :+ Dat vind ik dan vrij slecht geregeld.

Begrijp me niet verkeerd, vond het heel gezellig het kamp! Maar qua rijden vond ik het echt tegenvallen. :)

Helemaal een bekend verhaal. Heb er vaak paarden gehuurd en jaren op ponykamp geweest, ik heb het ook vaak zo meegemaakt. (helaas) Vond t nooit veilig!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:26

waarom ging je er dan heen als je het niet veilig vond?
dat vaag ik me af.. mensen klagen en klagen en toch gaan ze steeds terug..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:30

Britt_Sisi en toch zag ik echt een groep galopperen met de paarden en er achter nog een paar meiden lopen zonder paard, maar zal het wel gedroomd hebben... (op het pad naast de weides). Maar verder maak ik er geen woord aan vuil, het kamp was verder reuze gezellig.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:48

Lifaya: joh dat is een nachtmerrie geweest haha

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 08:55

Het enige wat ik weet is dat Loxy naar huis gerend is toen het meisje viel me 1 pony er achteraan. Toen is inderdaad het meisje naar huis gelopen. (niet mijn voorkeur als ik leiding ben laat ik niemand alleen..) maar niets van een groep oid.. Misshien is dat wat jij bedoeld? Dat is ook wel het heftigste wat ik heb meegemaak!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 09:54

nee dat is niet wat ik bedoel, kwam hele groep aangegalopeerd

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:45

Nou dat heb ik nog nooit meegemaakt. Maar je zal wel weten wt je gezien hebt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 17:35

Ik ben weleens een week naar het fjordenpaard geweest , nooit weer wat een graftakke groep koters zeg ... Met dagtocht brak mijn beugelriem af en in een andere rengalop belande ik in de brandnetels omdat het zadel gleed hoe ik het ook aansingelde , ach ik huur(de) nog wel maar is alweer een tijd terug en nog weet ik de weg daar :') . Nee kamp zal ik nooit bij dit bedrijf meer doen ...

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 17:46

Zo mag het wat rustiger...

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:09

Takkie_muis ; Gedraag je eens naar je leeftijd met dat taalgebruik.
Ten eerste is dit een topic over El rancho de Verano en niet over het Fjordenpaard.
Ten tweede zie ik bij meeting topics vaak genoeg dat je nog mee wilt ritjes maken, dus jou berichtje gaat nergens over ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:21

Ik heb ook het recht mijn mening te geven en mijn ervaring :), en ja die **** koters waren echt mijn plezier aan het ******* gelukkig een paar die week die wel normaal konden doen :) . Verder heb ik niks tegen het bedrijf zal als ik nou iemand wist best weer eens gaan, maar kamp/vakantie zal het hem daar niet meer worden....