Peppertree schreef:Tuurlijk heeft Ikke wel gelijk, dat als je de boeren/loonwerkers in de omgeving kent vaak wel weet wie als een malle in de rondte scheuren en welke figuren wél netjes rekening met je houden, of je nu op de fiets, in de auto of op een paard zit.
Maar waarom zou Mick moeten onderbouwen dat loonwerkers en boeren zware tijden hebben, terwijl ikke daarnaast (zonder cijfers) beweert dat hoe harder boeren klagen hoe beter ze het hebben.
Misschien heeft hij wel gelijk (ken weinig boeren die nooit klagen, weinig niet-boeren ook trouwens). Maar dit is een beetje de pot die de ketel verwijt dat ie zwart ziet.
Nog even een nieuwsartikel ter illustratie bij het ' zware wagens in de berm' verhaal:
http://www.noordhollandsdagblad.nl/stadstreek/schagen/article16776513.ece/Loonwerker-voorkomt-aanrijding-in-Sint-Maarten
Omdat er NOOIT een reden kan zijn om onverantwoordt gedrag goed te praten!!
Het ZIJN namelijk altijd dezelfde figuren die denken dat ze boven de wet staan. Diezelfde gasten die denken dat er wat te winnen valt door door stug door te gassen, ook als dat gewoon NIET kan!
Ik zal het je nog sterker vertellen: ik voorspel je met 99,9% zekere trefkans welke figuren lomp doorgassen en welke combi's rekening houden met anderen op de rijbaan! Dat lees je gewoon af aan de combi en de rijstijl.
Wat betreft omzetten en marges, ik ben van boeren komaf en ik spreek ze met grote regelmaat en dan komen dit soort zaken ook langs. De verstandige boeren pik je er zo uit en die hebben het niet slecht. Er zijn best boeren die het slecht hebben, maar hey, als je niet snapt hoe je een toko moet runnen, moet je ook niet klagen dat het niet uit kan........

. Ik zeur er verder niet over, ik ga gewoon niet buitenrijden als ik zie/hoor dat het druk is met landbouwverkeer.