Op buitenrit in rengalop.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:53

nicky_rilana schreef:
mijn pony gaf ook nergens iets om, maar ik snap niet dat jullie in de brem gaan rijden ik rij altijd midde op de weg dat de auto's een beetje afremmen

Waarom zou ik midden op de weg rijden?? Dan krijg je juist frustraties :? De berm is breed zat, en zo hebben wij geen last van de autos, en zij geen last van ons. Deze berm is meters breed :? Ik rij ook in een berm van 1 meter breed, maar zo rij ik iig niet in de weg (smalle weg waar 2 autos elkaar al amper kunnen passeren). Ik wil het verkeer niet tot last zijn, en autos geeft mijn paard niets om. Bij groot verkeer laat ik ze wel afremmen als het nodig is, maar 9 van de 10 keer zie/hoor ik ze aankomen en ga ik met een drafje naar een oprit. Zodat ik ze ook niet in de weg zit met een paard dat door het lint gaat :o

Nee, ik snap de logica niet om midden op de weg te gaan rijden als je genoeg berm hebt. Of de berm moet slecht zijn. Of je paard is niet verkeersmak dat hij er idd niet tegen kan als er verkeer langs scheurt. Maar dan moet je nog maar eens goed blijven oefenen tot hij dat wel is.

liekiej20

Re: Op buitenrit in rengalop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:56

ik ben jaloers op jullie, al die verhalen van bossen, renpaden, hard galopperen grote stukken rennen..:( hier heb ik een enkel pad waar ik eventjes hard kan gaan maar dan moet ik optijd weer stoppen:( ik zou zo graag weer grote bossen in willen rijden!, iemand een idee misschien voor een weekje vakantie met je eigen paard??

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:59

Lokaties zat voor vakantie met je eigen paard, in allerlei prijsklassen ook nog. Zie andere topics hier op BRT.

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:04

Heerlijk! Uiteraard op een veilige ondergrond en een overzichtelijk pad, maar even alle remmen los vind ik geweldig.
Het hangt wel van het paard af, ik ga niet vreselijk aansporen en opjutten, het paard mag zelf zijn tempo bepalen. Met meerdere paarden wordt dat vrijwel altijd een soort wedstrijdje :D

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:07

Vroeger met regelmaat. Zelfs met onze les mochten we wel eens flink losgaan, en haaard dat ze dan gingen. Reed een tijdje een merrie die perse eerste moest zijn. Dat was minder succesvol. En een merrie die zeker niet later dan 2e wilde zijn maar ook niet voorop wilde, die gaf nogal eens een bokshow weg.
Heerlijk was het zeg! Op een heel lang breed pad in volle galop, of over de zandverstuiving. Ja ik heb het regelmatig gedaan in mijn rijdende periode. Mis het nu wel weer als ik eraan terug denk.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:14

Ik rijd alleen in rengalop op een plek waar ze écht kan gaan. En wat lange/veilige stukken zijn. Dus in het bos op open plekken etc hebben we dat regelmatig gedaan :D
Gewoon in een berm vind ik te gevaarlijk omdat het even duurt voordat mijn pony terugkomt.
Al gaat ze sowieso veel harder in galop als ik een gewoon galopje wil :+

liekiej20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:22

woont er iemand in omgeving vlaardingen/schiedam/delft/schipluiden??? weet iemand daar goede plekken ik weet schiedam wel maar dat zijn ook korte stukken gisteren nog geweest wel heerlijk hoor! ze gaf een bokkensprong en weg was ze hihi

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:37

liekiej20 schreef:
ik ben jaloers op jullie, al die verhalen van bossen, renpaden, hard galopperen grote stukken rennen..:( hier heb ik een enkel pad waar ik eventjes hard kan gaan maar dan moet ik optijd weer stoppen:( ik zou zo graag weer grote bossen in willen rijden!, iemand een idee misschien voor een weekje vakantie met je eigen paard??

We moeten nog een huis bouwen, dus ik heb nog geen logeeradres. :D Maar tzt ben je welkom hoor met paard. Wij zitten vlakbij de Duinen. Ik heb wel eens iemand gesproken die op een camping stond in de buurt van Udenhout. Haar paard stond er ook. Bij campings rondom de Drunense Duinen zijn er ook vaak mogelijkheden en dan kun je dus zo vanuit je tentje het paard op, de bossen in. :P

Machonito heb ik wel eens gemeet hier. Die komt uit jouw buurt. Zij gaat regelmatig vanaf haar stal naar het strand.

liekiej20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:44

idefix4 schreef:
liekiej20 schreef:

We moeten nog een huis bouwen, dus ik heb nog geen logeeradres. :D Maar tzt ben je welkom hoor met paard. Wij zitten vlakbij de Duinen. Ik heb wel eens iemand gesproken die op een camping stond in de buurt van Udenhout. Haar paard stond er ook. Bij campings rondom de Drunense Duinen zijn er ook vaak mogelijkheden en dan kun je dus zo vanuit je tentje het paard op, de bossen in. :P

Machonito heb ik wel eens gemeet hier. Die komt uit jouw buurt. Zij gaat regelmatig vanaf haar stal naar het strand.

cool!! haha waar staat mijn paard dan als ik daar heen zou komen??

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:49

ik laat de mijn EV ook regelmatig in rengalop gaan en soms voluit, maar nooit op buitenrit, altijd op onze galopbaan. Ze is veel te snel van aannemen. 2x op dezelfde plaats vertrekkenen gegarandeerd dat je de 3de keer ook vertrokken bent of in de bomen hangt. Van een ontspannen buitenrit is dan geen sprake meer. Verder heb ik meer dan 100m nodig mijn paard "stil" te krijgen. Zij is gewoon om 1800m voluit te gaan en dit doet ze dan ook, of jij haar tegenhoudt of niet.
Dus nee, ik doe het nooit op buitenrit

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:53

In een weiland in een heel oud klein dorpje aan de maas... Wij kijken als we de maas overkijken tegen Bokhoven aan. En als onze paarden over het hek van de wei kijken, zien ze een pittoresk slotje. De Duinen zijn hier een klein half uurtje met de auto vandaan. Wij hebben hier parkjes en het paadje achter ons huis wordt ook veelvuldig gebruikt om de rengalop op te doen, maar persoonlijk vind ik dat niet zo heel slim, omdat hier ook veel hondenbezitters wandelen. :D
Vandaar ook mijn tip om te kijken naar Campings rondom de Drunense Duinen. Volgens mij kan je zo ook vakantie houden rondom de veluwe.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:16

Tancreda4 schreef:
Zo ga ik ook ongeveer, zeker op gewone paadjes en op paden waar ik het niet ken.
Als ik harder ga, is dat eigenlijk enkel op het strand, of ergens waar ik het ken of goed kan overzien. Echt hard gaan we alleen op het strand.
Verder normaal tempo;
1:30 vanuit het zadel http://www.youtube.com/watch?v=Oeh3WnTCmsE
vanaf 0:24 [vidhttp://www.youtube.com/watch?v=1OqqR1vCLio[/video] (ben ik niet die erop zit, en het galopje naar rechts zegmaar is richting huis en probeerd paardlief of ze het wat harder kan met een vreemde ruiter)

Lekker tempo. :j Ik zou wel verschrikkelijke rugpijn krijgen van die galop niet in verlichte zit. :oo

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:49

Heerlijk een rengalopje! Maar dan wel op een mooi vlak stuk strand of een heel breed lang vlak zandpad met vrij zicht en geen cactussen erlangs :+

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:42

Sodeletuut schreef:
Lekker tempo. :j Ik zou wel verschrikkelijke rugpijn krijgen van die galop niet in verlichte zit. :oo

Ik ook, ik doe het mijn zus echt niet na :=

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:57

Alleen met de juiste groep mensen en paarden. Ik heb het wel eens gedaan met buitenritten met de manege. Maar instructeur deed het alleen als de groep in principe volledig kalm en onder controle was. Ging wel echt superhard, vooral met bepaalde paarden. Meestal op het strand maar ook bepaalde paden in de duinen. Het is heel leuk, spannendste wat je kunt doen en de paarden zijn meestal verbazend braaf! Ze vinden het echt heerlijk maar dit waren wel manegepaarden die eraan gewend waren.
Rij nu op een bijrijdpaard, nog een jong ding dus daar ben ik nog heel voorzichtig mee. Ze kan wel rengalop maar ze heeft nog niet genoeg controle over haar benen heb ik het idee dus ik ben er voorzichtig mee. Ze is een Fries maar ze heeft dus wel een rengalop erin zitten hoor. Ze heeft wel eens kleine stukjes gedaan als andere paarden gingen...dan zakt ze een stukje door haar benen, nekje naar voren en gaan met die banaan. Ik ga altijd in verlichte zit anders is het niet uit te zitten....en goed contact houden met de teugels...in het geval van struikelen.. je moet wel je paard overeind kunnen houden in noodgevallen. Het strand vind ik de veiligste plek om het te doen, mooi vlak en je hebt wat ruimte om te corrigeren als het mis gaat.

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:17

Wat zijn er veel mensen die wel vaak rengalop meepakken zeg!
Ik vind het persoonlijk helemaal niets, ben altijd bang dat ze ineens struikelt of dat er iets geks gebeurt. Ik laat haar wel galopperen in het bos, af en toe ook wel stevig, maar ik maak er geen gewoonte van, daar wordt mijn paard ook echt niet fijner van buiten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:04

Heb nog een filmpje gevonden,hier gingen we met ons 3en crossen.
View My Video

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:10

Bij ons in de buurt is een zandweg, zit wel een ontzettende S bocht in maar daar laat ik mn pony ook regelmatig voluit gaan. Tenzij ik meteen al merk als ik wegrij van stal dat ze te heet is.
Meestal als ze het zandpad ziet gaan de oortjes naar voren en doet ze ernstig haar best om netjes te lopen, springt ze rustig in galop aan, en na de S bocht leg ik mijn handen achter haar oren en ze schiet zo hard weg, niet normaal.
Wil het eigenlijk ooit nog laten filmen ^^ Terug komen is meestal geen probleem, teugels licht oppakken en op haar schoft kriebelen, en in haar oren fluisteren en mevrouw draaft :D

Elsjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 14:46

met een vriendin ga ik wel eens naar het kanaal en dan volgas :D

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 15:11

lijkt me zo vet om een keer te doen ik wordt helemaal jaloers als ik jullie verhalen hoor!

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 15:19

Echt voluit niet, want bij ons liggen de wandelpaden niet helemaal vlak. Maar eens goed gallopperen doen we wel ja

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 15:21

Ik heb nog geen geschikt pas kunnen vinden in de omgeving... erg jammer! Maar naast het vliegveld schijnt er één te zijn..:)

Showem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 15:58

Ik heb het 1x echt gedaan in een heel groot weiland met een pony op vakantie en dat liep niet zo goed af ,,de pony schrok van honden die ineens uit het niets tegen de hekken aan sprongen en daar schrok die van en terwijl wij in volle galop gingen bokte hij en viel ik er af en vol met mn gezicht op de grond ik was toen bewusteloos en weet er niks meer van dit is allemaal vertelt aan mij. Depony had gelukkig niks (:

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:00

lakshmi schreef:
Heerlijk een rengalopje! Maar dan wel op een mooi vlak stuk strand of een heel breed lang vlak zandpad met vrij zicht en geen cactussen erlangs :+

Há ja dat kan bij jullie wel. Mijn áller hardste galop ooit was in Tunesië, bij Bedouin, jeetje wat ging dat mega hard! Zou ik nooit durven met mijn paard. :P

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:07

Haha ja die paardjes hier zijn klein maar fel en megasnel!