Aangifte doen? paard krijgt duw van auto ( met poll)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij aangifte doen?

Ik zou wel aangifte doen.
385 (93%)
Ik zou geen aangifte doen.
26 (6%)

Totaal aantal stemmen: 411

Bumba01

Re: Aangifte doen? paard krijgt duw van auto ( met poll)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:22

toedelou : Helemaal mee eens :j

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:40

@ toedelou aangifte kan je niet altijd intrekken dat ligt aan de ernst van de aangifte of deze al dan niet ingetrokken kan worden.
TS goed van jullie dat jullie aangifte tegen deze vrouw gaan doen. Of jullie daar nu wel of niet mochten rijden doet in mijn ogen niet terzake.. Zij had jullie nooit en ten nimmer mogen "aanrijden" vloeken en schelden had ik nog enigzins kunnen begrijpen maar dit... Je moet er toch niet aan denken wat er had kunnen gebeuren..

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:58

Als je een aangifte te drastisch vind, kun je eventueel een melding doen. Ik zou zeker iets laten weten bij de politie. Ondanks dat je op een pad was waar je misschien niet mag komen, wat die vrouw deed was gewoon verkeerd.

Als er iemand per ongelijk over je oprit (oid) fietst/staat/rijd/loopt/whatever ga je er toch ook niet meteen dreigend met een mes of auto achteraan om iemand met opzet pijn te doen of schade aan te richten?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 02:15

kabeltjes zou ik niet aankomen banden daarentegen wel het zijn er toch 4. :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 08:39

Ik zou niet aan banden of kabeltjes komen....je verlaagt je alleen maar tot het niveau van die mevrouw in de auto. Je weet dan ook niet was ze de volgende keer doet....ze vermoed heus wel uit welke richting het komt.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:28

Goed dat je angifte gaat doen, al gok ik erop dat de zaak gesponeerd wordt vanwege gebrek aan bewijs. Dit gebeurt heel vaak (veel te vaak MI) Zolang je geen duidelijk bewijs hebt. ZOals onafhankelijke getuigen (dus niet jou vriendinnen en jij want het is toch jou woord tegen het hare, als er nu een onafhankelijk iemand bij was...) Of foto's/filmpjes ed. Nu heb je geen volledig bewijs en dat maakt de zaak lastig. Misschien verteld deze mevrouw wel een heel ander verhaal die ook erg klinkt als een waarheid.

Ik keur het absoluut niet goed maar zo zit het in elkaar in Nederland. Voorbeeldje: Eigenaar van mijn pony is met een bijl aangevallen door de buurman. Hij had zelfs lichte schrammen op zijn buik. Ook geseponeerd want wie/wat bewijst dat het de bijl is die de buurman vast had die de verwondingen hadden veroorzaakt. Getuigen waren er niet het was zijn woord tegen die van de buurman. Dit om aan te geven hoe het ongeveer in NL werkt.

Succes en ben benieuwd naar hoe het voor jou en de paarden afloopt!

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:41

Ik vind aangifte doen nog heel netjes. Zelf heb ik in een soortgelijk situatie gezeten maar heb mijn stoere hengst even naast zijn portier gezet ( met m'n beugel er tegen aan :+ ) en gevraagd of hij het raampje open wilde doen om z'n excuses aan te bieden. Toen hij dat niet wilde heb ik hem verteld dat ik m'n paard even op de motorkap ging zetten aangezien hij daar toch al mee bezig was. Uiteindelijk heeft hij toch maar z'n excuses aangeboden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:57

Rinske schreef:
Annickkii schreef:
Bericht hierboven was een quote, laatste twee zinnen zelf erbij gezet.
Maar anyway, denk dat je met aangifte veel verder van huis bent omdat je ook nog op priveterrein van een ander reed dus zelf ook een overtreding hebt begaan. Niet dat ik absoluut mee eens ben wat die vrouw gedaan heeft, kan echt niet en zou haar daar zeker op aan spreken en uitleggen dat jullie daar reden omdat jullie dachten dat het mocht. En ja dan ook zeker zeggen dat ze dat echt niet kan maken om een paard aan te rijden. Mocht ze dan nog over de rooie gaan zou ik denk ik wel aangifte doen.

Waar haal je dit vandaan :) ? Het boeit namelijk geen reet of jij op privéterrein bent, al laat je je paarden schijten in haar tuin. Iemand mag GEEN eigen rechter spelen, en dit kan dus idd als poging tot doodslag/moord (ik weet niet precies hoe het in elkaar zit) gezien worden. Dat jullie reden waar het niet mocht heeft dan geen enkele waarde, dat maakt niet uit. Zeker aangifte doen dus! Is die vrouw helemaal gek geworden!
Wel fijn dat jullie en de paarden er zonder kleerscheuren vanaf zijn gekomen :) .

Rustig maar hoor! Als je verder gelezen had naar mijn reactie had je het misschien gesnapt, beetje jammer! Maar daar stond dus ook dat ik zelf een soortgelijke situatie heb meegemaakt aleen dan zonder paard, heb hier aangifte van gedaan maar politie doet er helemaal niks mee behalve een keer contact zoeken met diegene (als het meezit). Heb hierna behoorlijk last gehad van die kerel, weer aangifte gedaan maar politie doet niks. Kortom heb er alleen maar meer last van gehad als ik daarvoor had terwijl ik geen schade had aan dat ongelukje van zijn kant, hoop elende dus. Waar moet ze bovendien aangifte van doen? Dat heeft haar vriendin al gedaan, ze kan haar helpen getuigen maar zelf is haar niks overkomen.

toedelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:07

flitzz schreef:
@ toedelou aangifte kan je niet altijd intrekken dat ligt aan de ernst van de aangifte of deze al dan niet ingetrokken kan worden.
TS goed van jullie dat jullie aangifte tegen deze vrouw gaan doen. Of jullie daar nu wel of niet mochten rijden doet in mijn ogen niet terzake.. Zij had jullie nooit en ten nimmer mogen "aanrijden" vloeken en schelden had ik nog enigzins kunnen begrijpen maar dit... Je moet er toch niet aan denken wat er had kunnen gebeuren..

Dat wist ik niet. Bedankt voor deze belangrijke aanvulling!
Heb even opgezocht *wil natuurlijk meteen weten hoe het zit!*, en je kunt inderdaad niet zomaar een aangifte intrekken. (bron: http://www.politie.nl/Vraagbaak/kanikeenaangifteofklachtintrekken.aspx)
Een klacht kun je echter wel intrekken, dus misschien een klacht melden in plaats van een aangifte? Of met de politie bespreken of je beter aangifte kan doen of een klacht melden?

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:21

Zo het is woensdag en dat houdt in aangifte dag.
Ben zeer benieuwd hoe de politie reageert en of ze adequaat kunnen en mogen handelen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 11:31

PaysBas schreef:
Zo het is woensdag en dat houdt in aangifte dag.
Ben zeer benieuwd hoe de politie reageert en of ze adequaat kunnen en mogen handelen.

Inderdaad!
Ik ben ook benieuwd.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:38

ik ben ook erg benieuwd.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:41

Verder zou t handig zijn als de route die door jullie "foutief" is genomen bekend wordt gemaakt met een plaatje ofzo om te voorkomen dat een andere niets vermoedend amazone /ruiter er rustig rijdt met z'n of haar paard en zich een hartaanval schrikt van die wacko.
Rijd namelijk ook erg vaak op de Veluwe ;)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:44

Aangifte doen is wel gepast in deze situatie, maar om heel eerlijk te zijn zou ik ook met de mederuiters naar die vrouw toegaan om uit te leggen waarom jullie over haar terrein reden en niet even stopten bij haar eerste aanroepen.
Weet jij veel wat er vooraf is gegaan aan jullie aanvaring met haar? Gewoon even rustig een gesprekje met haar voeren over hoe dat nou zit met wel of geen toestemming om over dat pad te rijden lijkt me toch wel het minste. Dan kan zij, wanneer ze dus niet wil dat er ruiters over haar pad gaan, een bordje ofzo neerzetten zodat het duidelijk is dat er geen gedoogsituatie (meer) is.
Het is natuurlijk heel jammer voor de ruiters, maar het is uiteindelijk ook haar terrein waar jullie ongevraagd overheen reden. Natuurlijk is een auto inzetten als wapen (dreiging of echt gebruik) nooit acceptabel, daarvoor doe je dan ook aangifte en dat mag je haar ook gewoon zeggen.

Er zijn van twee kanten fouten gemaakt, het feit dat haar fout "zwaarder" is, maakt jullie fout (haar negeren terwijl ze je aanroept) niet verwaarloosbaar.

vauban

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:48

achtelijke mensen heb je toch op deze wereld...

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:57

oud collega van me heeft zoiets gehad toen hij met zijn lucht ballon in een weiland landde waar de boer er niet zo van gediend was. Hij werd met de shovel bedreigd en achterna gezeten. Daar is aangifte van gedaan door hem, maar ook door de mensen in de ballon die er getuige van waren. Die mijnheer is toen wel gearresteerd, of hij straf heeft gehad, en welke straf, dat weet ik niet .
De discussie of je er wel of niet iets te zoeken hebt doet niet ter zake.
De mevrouw had zeer zeker niet iemand bewust mogen aanrijden, en ik zou dan ook beslist aangifte doen. ben benieuwd idd naar de uitkomst van dit verhaal!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:06

fohadie schreef:
Goed dat je angifte gaat doen, al gok ik erop dat de zaak gesponeerd wordt vanwege gebrek aan bewijs.

Maar soms gaat de politie ook gewoon even langs bij betrokkene. Dat kan er ook toe leiden dat die mevrouw zich realiseert waar ze mee bezig is en dat dit dus niet de bedoeling is. Het blijft voor haar dan waarschijnlijk zonder echte gevolgen, maar sommige mensen zijn toch nog wel een beetje onder de indruk van de politie en passen daar hun gedrag op aan...
Daarnaast is het feit dat dit nu aangegeven is bij de politie misschien bij eenzelfde voorval dan reden om niet te seponeren...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 20:16

Nou, de aangifte is gedaan.
We hebben een dik uur op het bureau gezeten :')
Het is goed dat we het gedaan hebben!
Na allerlei gegevens van ons te hebben ingevuld, konden wij ons verhaal doen.
Dat duurde al lang, want de agent stelde er heel veel vragen bij.

Hij zocht op, wat de precieze locatie was.
En het bleek: dat het helemaal geen eigen weg was!
Haar huisje staat wel aan dat pad, maar het pad hoort niet bij haar huisje.
Het hoort gewoon bij Staatsbosbeheer (of Natuurbeheer, dat weet ik niet meer zo).
De vrouw had dus totaal geen recht of iets, om daar eigen rechter over te spelen.
Het enige wat ze had mogen doen, is ons waarschuwen dat we daar niet mochten komen.

De agent gaat nakijken waar het precies onder valt (strafrecht of nog iets anders).
Een andere agent gaat naar de vrouw toe en gaat haar de broekriem aanhalen (letterlijke woorden van onze agent :') )

De vrouw krijgt onze namen niet te horen, gelukkig.
Wij krijgen binnenkort te horen, hoe het verder gaat, en verdere ontwikkelingen.
En ik hoop dat ze ons vertellen hoe de vrouw gereageerd heeft (maar dat zal wel niet)

Wat betreft het aanrijden van het paard: er is geen letsel of schade.
En veronderstellingen van: stel je voor dat er dit of dat gebeurd zou zijn, dat mag niet.
Maar gevaarlijk was het wel.

Wat ook nog erg leuk was trouwens:
De agent die onze aangifte behandelde, heeft zelf een paard :')
Zijn vrouw en dochter zijn zelfs fanatieke ruiters.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:22

oh dan was ze vast wel pissed over de actie van die vrouw of niet?

Gaan jullie (n.a.v de reactie van de vrouw ) nog weer daar langsrijden of niet?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 20:25

Nee, ik ga daar nooit meer langs, hoor.
Ik kijk wel uit.
Onze agent van vandaag was een man, geen vrouw.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:26

Wat een verhaal zeg. Ze had dus helemaal geen reden om kwaad te zijn, je deed immers niets verkeerd en hebt haar dus ook niet onterecht behandeld. Lekkere boel zeg. Er lopen rare figuren rond :roll:

Wel echt super voor je dat ze op het politiebureau ze hun best voor je hebben gedaan! Goed om te horen dat ze er ook echt iets mee gaan doen! :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:26

mika11 schreef:
Hij zocht op, wat de precieze locatie was.
En het bleek: dat het helemaal geen eigen weg was!
Haar huisje staat wel aan dat pad, maar het pad hoort niet bij haar huisje.
Het hoort gewoon bij Staatsbosbeheer (of Natuurbeheer, dat weet ik niet meer zo).
De vrouw had dus totaal geen recht of iets, om daar eigen rechter over te spelen.
Het enige wat ze had mogen doen, is ons waarschuwen dat we daar niet mochten komen.

.

Zie je wel...dacht ik al (en vraag me niet waarom)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 20:32

s6801881 (lastig :') )
Het was geen ruiterpad, dus wij mochten daar in feite niet komen.

De agent vergeleek het met rijden door rood licht.
Als jij iemand door rood licht ziet rijden, mag je diegene wel vertellen dat het niet mag.
Maar jij mag diegene niet bedreigen, aanhouden of zoiets.
Die bevoegdheid heb jij niet.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 20:33

Natasja, zover was ik nog niet gekomen om dat te bedenken. :D
Door haar actie leek het alsof het pad haar eigendom was.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:39

Als het een gewoon pad was, en geen eigen weg of voetpad of verbodbord aanwezig, mag je daar toch gewoon komen? (wij hebben hier eigenlijk geen ruiterpaden, dus rij eigenlijk overal).

En ja ik had ook aangifte gedaan, kan toch niet zomaar iemand even voorzichtig aanrijden/achtervolgen en uitschelden als ik het ergens niet mee eens ben..