Alleen bosrit? Wat vinden jullie i.v.m. Ongewenste mensen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Riezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:45

funnyhorses schreef:
Het bosje wat we hier hebben is best luguber.
Dat kon je zo in een horror film gebruiken.Dan moet je eerst langs zo'n waterzuivingsinstallatie,doet me denken aan die film met die enge clown := ......euhh hoe heet ie ook nog???............Oja IT. :wow:
Best creapy hoor. -O-

k*tfilm.. met Bassi.. ow nee. PENNYWISE!!!!!!! Afbeelding

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:48

bertine37 schreef:
getver, ik heb nu natuurlijk echt het verkeerde topic geopend...
Wat vinden jullie dan hier van ? Mijn nieuwe bijrijpaard staat 24 uur in de wei bij een manege. Ik kan doordeweek alleen s'avonds naar mijn paard, maar moet in het donkere bos op een enorm weiland hem eerst gaan vangen en dan 200 meter naar de manege lopen in het donkere bos....

Zie daar een beetje tegenop komende winter.... maar het paardje is echt heeeel leuk ! <3

Daar zou ik nu ook de creeps van krijgen! Het vervelende is ook dat er veel mensen zullen zijn die jou avond na avond dat bos in zien wandelen. En de gelegenheid maakt de creep... Is er op die manege niemand die even met je mee wil lopen? Of op een andere weide/paddock zetten op de dagen dat jij komt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:52

Ik rijd ook meestal alleen in het bos maar om de reden van enge mensen en honden heb ik wel altijd een zweep mee.
Mijn mobiel neem ik ook altijd mee mocht er wat gebeuren maar ik geef nooit een tijd aan wanneer ik weer terug ben.
Ik kan namelijk echt niet op tijd rijden dan voel ik me minder vrij.

Nog niet zo lang geleden kwam ik wel een groepje jongens tegen vlakbij het Beetsterzwaagse bos.
1 van die jongens kwam rechtstreeks op mijn paard aflopen (laat ik nu een paard hebben, die echt iedereen leuk en aardig vind >;) ) en mijn paard gelijk op de rem.
Nu heb ik wel wat ervaring met probleem jongeren dus ik maak me niet gelijk bang.
Deze begon een eind weg te kletsen en vragen te stellen over mijn paard (heb ik geen problemen mee) na 10min praten begon hij opeens vragen te stellen over sex met paarden en of dat nu pijnlijk was.
Ik huh :\ .... Das niks aan, mijn paard raakt niet opgewonden meer want hij is ballen kwijt, die gozer was gelijk stil.
soms moet je ook net aan voelen want je kan zeggen := .
Maar goed toen voelde ik me niet echt bedreigt of zo

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:59

Ik ga bijna altijd alleen met mijn paard het bos in, al jaren. En heb nog nooit iets écht engs meegemaakt. Wel regelmatig wat aparte types tegen gekomen, maar niets om gelijk bang van te worden. Met pony ben ik toch altijd sneller. En ik laat me niet zomaar uit het zadel sleuren.
Maak me eerder druk om te vallen, zonder dat er iemand in de buurt is om mij/mijn pony te helpen.. #)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:03

Riezz schreef:
funnyhorses schreef:
Het bosje wat we hier hebben is best luguber.
Dat kon je zo in een horror film gebruiken.Dan moet je eerst langs zo'n waterzuivingsinstallatie,doet me denken aan die film met die enge clown := ......euhh hoe heet ie ook nog???............Oja IT. :wow:
Best creapy hoor. -O-

k*tfilm.. met Bassi.. ow nee. PENNYWISE!!!!!!! http://dezfabulacoes.files.wordpress.co ... nywise.jpg

Ieeee
Ik ben als de dood voor horrofilms, zou deze kijken maar na het voorstukje toch maar van afgezien.
Ik vind clowns 10x niks als ze in een horrofilm spelen. Zit dan gelijk te denken aan psychopaten enz.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:05

Ilegra schreef:
Ik rijd ook meestal alleen in het bos maar om de reden van enge mensen en honden heb ik wel altijd een zweep mee.
Mijn mobiel neem ik ook altijd mee mocht er wat gebeuren maar ik geef nooit een tijd aan wanneer ik weer terug ben.

Nog niet zo lang geleden kwam ik wel een groepje jongens tegen vlakbij het Beetsterzwaagse bos.
1 van die jongens kwam rechtstreeks op mijn paard aflopen (laat ik nu een paard hebben, die echt iedereen leuk en aardig vind >;) ) en mijn paard gelijk op de rem.
Nu heb ik wel wat ervaring met probleem jongeren dus ik maak me niet gelijk bang.
Deze begon een eind weg te kletsen en vragen te stellen over mijn paard (heb ik geen problemen mee) na 10min praten begon hij opeens vragen te stellen over sex met paarden en of dat nu pijnlijk was.
Ik huh :\ .... Das niks aan, mijn paard raakt niet opgewonden meer want hij is ballen kwijt, die gozer was gelijk stil.

Mag ik vragen waar dat was in beetsterzwaags bos?
Daar rijd ik ook altijd rond namelijk.. Misschien waren het jongeren van Woodbrookers?

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:06

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:11

kim345 schreef:
[paard] schreef:

Daar rijd ik ook altijd rond namelijk.. Misschien waren het jongeren van Woodbrookers?

Ik kwam van het grind pad vanaf Drachten (langs de kinderboerderij) en reed richting Beetsterzwaag.
Je hebt dan als je van het grindpad af komt en naar rechts gaat aan je linkerkant een picknick tafel staan en daar zaten ze.
Ik dacht toen meteen al dat het jongeren van de woodbrokers waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:13

Ik ben net nog in het donker zonder lampje door het bos terug gereden naar de wei }>
Wel op een paard van bijna 2 meter hoog en 1000 kilo... dus als er een gek op me af zou komen dan zou ik gewoon recht op hem af draven en hem ondersteboven lopen.... heeft mijn paard niks geen moeite mee :P
Wat ik nog het engste vond was dat ik niks zag en dat ik op het zicht van het paard en vertrouwen in hem terug moest.

Overdag vind ik het niet eng in het bos. Als je het niet vertrouwt gewoon hard gaan galopperen.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:17

Ilegra schreef:
kim345 schreef:

Ik kwam van het grind pad vanaf Drachten (langs de kinderboerderij) en reed richting Beetsterzwaag.
Je hebt dan als je van het grindpad af komt en naar rechts gaat aan je linkerkant een picknick tafel staan en daar zaten ze.
Ik dacht toen meteen al dat het jongeren van de woodbrokers waren.

O daar, rijd ik ook vaak langs.
Zitten wel vaker jongeren, die beginnen dan te roepen enz.
Rij er altijd maar snel langs, toch geen zin om stil te staan, slecht voor je gemiddelde snelheid :+

mick75

Re: Alleen bosrit? Wat vinden jullie i.v.m. Ongewenste mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 00:03

Ik rij meestal alleen, maakt me niets uit. Vergeet ook gerust wel eens te vertellen hoe lang ik ongeveer wegblijf of welke route ik ga nemen, omdat dat onderweg gerust kan wijzigen. Alleen als ik op m'n werk buiten ga rijden vertel ik wel welk rondje ik ga nemen en hoe lang ik ongeveer onderweg ben, zodat ze ruwweg wel weten waar ik op welk moment ongeveer moet zijn. Alleen als ik aangespannen ga rijden tijdens werktijd vergeet ik wel eens te melden welke ronde ik ga nemen. Ze weten alleen dat ik me wel redelijk aan de tijd hou, een uurtje rijden ongeveer. Maargoed, een uurtje stappen is een stuk minder ver weg dan een uurtje flink doorrijden. En maakt dus ook flink uit voor welk rondje ik feitelijk ga rijden. Nu ik erover nadenk, eigenlijk niet handig. Ze hebben feitelijk geen idee welke kant ik op ben gegaan en hoever...

Vervelende ervaringen tijdens het buitenrijden heb ik nog nooit gehad. Ik ga er altijd maar vanuit dat ik zo gruwelijk lelijk ben dat ze vanzelf wel heel hard bij me vandaan rennen in plaats van me lastig te vallen. In de praktijk klopt dat tot nu toe redelijk. En als ik iets ernstigs zou zien als een lijk dan sla ik alarm, ben wel altijd gewapend met mobieltje. En dan hoop ik eerlijk gezegd vooral dat ik het paard waar ik dan op zit bij me kan houden...

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 07:32

funnyhorses schreef:
@Esire001***Waarom ga je ook 's nachts aan de wandel?
Ik had me dan wel vierkant bescheten hoor hahahaha

Dat leek me wel eens leuk bij volle maan. Maar zo leuk is het toch niet :o

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 07:45

Ik ga altijd met mijn mini herder (bastaard van 40cm) en me pony t bos in en dan ook gewoon super lang. Met paard liever dan met fiets ofso :o

Bella_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 18:27

Ik heb geen eigen pony ofso.
Als ik het bos in ga is het altijd alleen maar met mijn hondje.
Best wel eng vind ik dat. :o Ik kom bijna noojt iemand tegen. Maarja, ik leef nog steeds. B-)

DaisyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:10

Daar moet je vooral niet over nadenken..
Als je hierover begint te denken, dan kan je gewoon niet meer buitenkomen..
Bij enge mensen: met paard ben je sowieso sneller :)

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:12

mmm... best wel spannend lijkt mij. :j liever met een vriendin ofzo.. maar als je wat ouder bent maakt het natuurlijk niet uit.. maar ja toch liever met begeleider vriendin ofzo... met hond kan natuurlijk ook. of dat werkt?

xxx *\o/*

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:12

esire001 schreef:
funnyhorses schreef:
@Esire001***Waarom ga je ook 's nachts aan de wandel?
Ik had me dan wel vierkant bescheten hoor hahahaha

Dat leek me wel eens leuk bij volle maan. Maar zo leuk is het toch niet :o

Neee toch niet in je eentje? :brr:

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:24

[/quote] Neee toch niet in je eentje? :brr:[/quote]

Ja in mn eentje. Ik zou het nog wel een keer willen doen, maar dan wel als ik erop zit :o

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:26

Ahhhh wat eng! Ik zou mezelf echt wat hebben aangedaan van angst. :')

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:02

Ik rijd iedere avond (Dus voornamelijk wanneer het al pikke-donker is) door de bossen, over smalle voetgangerspaden en door woonwijken e.d. langs plaatsen met o.a. hangjongeren. Nooit echt problemen. Vorige maand pakte toevallig iemand ineens mijn teugels beet; Tsja dat is even schrikken, maar ken er geen angst voor daar mijn paard toch duizendmaal sneller is en gelijk wegpeerd als ik hem dat vraag.

Maak me persoonlijk altijd nog het meeste zorgen over; Stel dat er onderweg iets gebeurt, wie vind me dan? Daarom ben ik ook altijd gewapend met een iphone met gps, staan de belangrijkste telefoonnummers (Die van mijn man, van mijn moeder, van de staleigenaar en 112) altijd bovenaan in mijn bellerlijst - 1 druk op de knop en ik heb iemand aan de lijn als het moet... - vertel ik aan mijn man altijd precies welke route ik ga nemen. Zijn zowel ikzelf als mijn paard voorzien van een naamplaatje met adresgegevens en een in case of emergency nummer en gaan we beiden op pad gewapend met veel knipperende verlichting. Mocht ik ooit van hem afvallen en hij gaat er vandoor, is hij ten alle tijden zichtbaar voor het verkeer en heb ik lampjes bij de hand (o.a. een mini maglite) om te seinen naar voorbijgangers mocht ik niet meer kunnen lopen ofzo :') Als er dan ook nog eens een enge man opduikt uit de bosjes, heb ik zowel een maglite als een zweep om van me af te meppen :')

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 21:31

Je moet maar zo denken, op een plek waar bijna niemand komt gaat ook geen gek zitten om jou te grazen te nemen ;) .

Zelf rijd ik regelmatig alleen buiten, anders kom ik er misschien 1x per maand! Meestal kom ik vrij weinig mensen tegen dus ben ook niet bang voor de mensen. Eerder voor het feit dat er wat kan gebeuren en je daar dan zo in je eentje ligt. Paard rent toch wel naar huis.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 23:20

in het pikke doker ga ik echt niet rijden.,.
ja ik loop dan hier het erf over.. als merrie bevalt of paard om de 2 uur gecheckt moet worden,.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 00:03

Ik zou echt niet in m'n eentje in het donker hier in het bos durven rijden. Laat staan met een vriendin. Ben daar echt té schijterig voor, krijg al kippenvel als ik er aan denk. Brrrr. :')

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 00:08

In de stad ben ik niet altijd blij als ik langs water loop daar drijven ze wel eens. in het bos ben ik minder bang. Ik heb ze nog nooit gezien gelukkig.....