Hoe pak je buiten rit van 200 km aan ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:13

Jaaa.. dat heb ik ook ervaren. Elke nacht komt alles weer goed. Maar Wafel gaat zonder bepakking op pad en wil de overnachtingen vooraf regelen. Ik heb ff gegoogled in Maps op de zoekwoorden "manege Melen"(halverwege Maastricht-Spa) zie ik zo al een paar manege's en als je ook nog "Gite Melen" in tikt, ook nog een slaapplaats voor jezelf in de buurt. Moet lukken. Veel suc6 !!!

HG.A3

Wafel

Re: Hoe pak je buiten rit van 200 km aan ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 07:21

Thanks

Ik heb er al veel gebeld maar niks gevonden. Het blijkt best tegen te vallen dat stukje.
Vandaag kijk ik weer.

Mijn overnachtings adres in maastricht wist niks daar.

Onderweg komt het niet goed. Als ik hier in veel tijd niks vind .. vind ik het bij een internet cafe in maastricht ook niet.

Maar we gaan ervoor !

Naar Maastricht gaan we ! Desnoods blijf ik daar gewoon een paar dagen ipv de ardennen.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 10:34

Heb het onbrekende gevonden !!!!!!

Nu tas inpakken :D

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:45

Fijn, nu kun je lekker op vakantie :j
Nogmaals veel plezier!

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 16:15

Misschien niet bij een internetcafé, maar wel bij de plaatselijke paardenmensen ;)

Maar NOG beter dat het al opgelost is, super, wij wachten op de verhalen als je weer terug bent!!!

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:31

en Wafel... hoe was de rit ? Ik denk dat we allemaal wel nieuwsgierig zijn naar je verhalen van onderweg.

HG.A3.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 08:25

Adrian schreef:
De ervaringen van mensen die het allemaal al hebben meegemaakt in de praktijk, wordt hier meer op prijs gesteld, denk ik.

Alleen ervaring die goed uitkomt A3.

In de regel lees je erg weinig hoe het verlopen is, al helemaal bar weinig over de leerervaringen en áls daar al wat over staat, dan in een licht waar de ruiter niet in te kijk staat.

Het hele onderwerp trektocht gaat mijns inziens in de regel meer over paardenleed in ruiterbelang dan over wat anders.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 22:27

Ben net thuis.

@ Huertecilla Zijn die voor oordelen nou echt nodig hier uit te spreken ?

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:00

We zijn benieuwd, maar doe rustig aan. Eerst lekker ontspannen.!

HG.A3

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 06:10

Verslag volgt dit weekend 8-) .

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:59

Wafel schreef:
@ Huertecilla Zijn die voor oordelen nou echt nodig hier uit te spreken ?

´Vooroordeel´?

Op basis van veel praktijkwaarneming bebaseerde mening :)*
welke mijns inziens in het welzijnsbelang van het paard hoognodig tegenwicht is voor de hosanna-romantiek van trektocht-ménsenlol over de rug van een knol.
Dat achteraf vrijwel zonder uitzondering de feiten verdraaid worden weergegeven is ook gewoon prakijkervaring.

Maar ja, ik weet het en schreef het al; alleen wat uitkomt is welkom.

ChanelR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 19:30

.
Laatst bijgewerkt door ChanelR op 27-09-23 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:22

Wafel zei:
Citaat:
Verslag volgt dit weekend .

Lekker lang weekend heb jij ;)

HG.A3

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:54

caittom schreef:
Ik zou dit ook willen doen alleen dat lukt niet echt op mijn leeftijd(12) en met mijn shetje die al moe is na een uurtje stappen. hihi maar als ik een groter paardje krijg en als ik boven de 18 ben ga ik dit absoluut doen. Ook ga ik als ik 14 ben bij 't reelaer jongerentrektochten doen

Maar dat is toch geen punt!
Je gaat dan wat minder ver weg en naar adressen die al vertrouwd zijn. Prima start om de nodige ervaring op te doen; gewoon klein beginnen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:09

ikke schreef:
Maar dat is toch geen punt!
Je gaat dan wat minder ver weg en naar adressen die al vertrouwd zijn. Prima start om de nodige ervaring op te doen; gewoon klein beginnen.

Met 12 :? ???

Ik ben van mening dat een ruiter (m/v) van pakweg 16 die aangetoond heeft over voldoende kennis, kunde, ervaring en verantwooordelijkheidsbesef te beschikken zonder begeleiding de wijde wereld in kan.
Eerder is het afwentelen van risico en verantwoordelijkheid welke bij de ouders ligt, op de rest van de samenleving.
Tot die tijd dus; met ervaren begeleider.

Een paard is een heel wat grotere uitdaging en nóg grotere verantwoordelijkheid in de openbare ruimte dan een brommer/motorfiets/auto :)*

@Caittom; gelijk heb je +:)+ Doe eerst maar eens een kamp of wat en dergelijke.

joellenaomi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:08

200 km is echt een heel eind ! :oo

behalve als je ergens heen rijd en daar kan overnachten en dan weer verder rijden . :j

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:56

*grinnik* laat ik nou denken dat Ikke die reactie bewust wegzet omdat 'ie WEET dat HC daar meteen met z'n eigen alwetende heiligenstatus overheen gaat vallen :j _/-\o_ Jullie zijn lekker aan elkaar gewaagd, ik vind het zoals het meeste zinloze gekijf op Bokt weer es hilarisch voorspelbaar :') .

Ik ging ook op m'n 13e al alleen op pad, maar dat is wel 20 jaar geleden, niet helemaal vergelijkbaar. Gewoon klein beginnen met de dingen die je WEL kunt caittom, wie weet kun je met je pony'tje ergens bij een georganiseerde rit aansluiten? Niet stoppen met dromen!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 19:33

licorne schreef:
*grinnik* laat ik nou denken dat Ikke die reactie bewust wegzet omdat 'ie WEET dat HC daar meteen met z'n eigen alwetende heiligenstatus overheen gaat vallen :j _/-\o_ !

Dat is waarschijnlijk ja.
Mijn reactie is niet naar Ikke :)*

Het punt is dat hier op Bokt de onzin van Ikke door menigeen wel als serieus gelezen wordt.
Te meer omdat in NL 12 jarigen rustig met een stel op hun pony de opnebare ruinmte doorjakkeren over fiets- en voetpad.
Ik betwijfel ook of een 12-jarige het gelijk door heeft en die krijgt dan wel een héél foute reactie.

Dat is wat jij niet bedacht blijkbaar.

Fleygur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 19:41

Geen tips, alleen wat superrrr gaaf!

Ik zou het zelf niet in een dag doen, maar dat was je vast niet van plan neem ik ana, ga lekker spuit elf de rest van het topic ff lezen :o

natje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:49

ik wacht op je verslag! ben wel onwijs benieuwd hoe het verlopen is

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:28

Haha 40 kilometer is niks joh. Voor 200 is inderdaad behoorlijk wat training nodig. Ik zou als ik jou was de rit in twee verdelen, dus over 2 dagen. Zowel voor paard als ruiter een stuk verantwoorder, want als jouw paardje en jij een goede band hebben, zal je paardje niet zomaar stoppen met lopen als het moe is en jij wilt door ;)

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 20:58

Natje86 zei:
Citaat:
ik wacht op je verslag! ben wel onwijs benieuwd hoe het verlopen is

Ik denk dat Huertecilla toch gelijk krijgt, helaas !! Ik ga ook geen energie meer steken in mensen, die hier een noodkreet plaatsen en vervolgens, nadat ze geholpen zijn, nooit meer iets laten horen. Sommige mensen gebruiken dit forum als een soort paardengoogle. Daar ben ik onderhand klaar mee.

natje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:29

is er ergens nog een verslag te lezen van deze reis?
Jammer dat ik ervan verdacht wordt deze site alleen te gebruiken als paarden-google want ik ben echt niet op zoek naar tips om ook dit soort trektochten te maken. Ben zelf niet eens zo'n held dat ik graag buiten rij. Ik vind het alleen erg interessant hoe het uiteindelijk verlopen is

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:52

natje86 schreef:
is er ergens nog een verslag te lezen van deze reis?
Jammer dat ik ervan verdacht wordt deze site alleen te gebruiken als paarden-google want ik ben echt niet op zoek naar tips om ook dit soort trektochten te maken. Ben zelf niet eens zo'n held dat ik graag buiten rij. Ik vind het alleen erg interessant hoe het uiteindelijk verlopen is

Ik denk dat we allemaal nieuwsgierig zijn naar het reisverslag. Hoewel Wafel een paar keer heeft beloofd het te plaatsen, heb ik het nog niet gezien. Dat van paardengoogle slaat niet op jou, maar op sommige mensen hier die een noodkreet plaatsen, adviezen krijgen en vervolgens nooit meer iets laten horen.

natje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:31

dank je adrian