Iemand ooit met buitenrit van z'n paard afgevallen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 12:08

pip_nijn6 schreef:
Mijn paard schrok een keer van een ander ophol geslagen paard (aangespannen)
Het leverde mij een enorme boksessie op en helaas kon ik dit niet uitzitten, mijn paard galoppeert ervandoor over de green van de naast gelegen golf club. Een vriendelijke golfer heeft hem uiteindelijk (al rijdend) terug gebracht.. :Y)
Volgende dag dikke claim in de brievenbus...(hihi) :D

Haha had dus schade aangebracht? :')
Dat is zuur.. :P

pip_nijn6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 12:13

stunning schreef:
pip_nijn6 schreef:
Mijn paard schrok een keer van een ander ophol geslagen paard (aangespannen)
Het leverde mij een enorme boksessie op en helaas kon ik dit niet uitzitten, mijn paard galoppeert ervandoor over de green van de naast gelegen golf club. Een vriendelijke golfer heeft hem uiteindelijk (al rijdend) terug gebracht.. :Y)
Volgende dag dikke claim in de brievenbus...(hihi) :D

Haha had dus schade aangebracht? :')
Dat is zuur.. :P

Ja behoorlijk :(
Gelukkig heeft de verzekering dit op zich genomen _/-\o_ , was geen grappig bedrag..

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 12:21

Brr, dat kan ik me voorstellen. Ze moeten daar natuurlijk al die grassprieten weer rechtop zetten. :+

Een andere kennis van mij doet aan cross. Haar paard maakte ook en enorme sprong voor een hindernis en ze besloot wijs te zijn er er af te springen. Situatie was onhoudbaar geworden. Paard is in volle galop langs de middenpeelweg gesjeesd. Zonder kleerscheuren hadden ze hem uiteindelijk weer te pakken. Van haar man mocht ze daarna niet meer crossen. Op het moment dat het gebeurde was ze net zwanger ook. In het belang van het kind is het crossen toen op een laag pitje komen te staan.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 16:25

Vroeger op de manege werden er in de zomer vaak buitenritten tijdens de les gemaakt. Ik mocht net een lesgroep omhoog, en de eerste les gingen we gelijk naar buiten. Halverwege de rit durfden 2 meisjes niet meer verder en zijn afgestapt. De instructrice moest toen verder rijden met 2 pony's in de hand. Dit ging eigenlijk hardstikke goed, totdat we bijna bij de manege zijn en alle pony's aan de kletter gingen. Bijna iedereen lag eraf, gelukkig ik niet.

F_T

Re: Iemand ooit met buitenrit van z'n paard afgevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:53

hmm, niet verder durven en afstappen? Op de manege waar ik reed in mn jeugd (auw, wat klink ik nu oud....) kon je dan knap op je fl**ker krijgen.... Je ging met hetzelfde paard terug naar huis als waarop je vertrok....

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:57

Tja, die zijn ook niet lief aangesproken. Ik weet eerlijk gezegd ook niet meer of die meiden ooit nog zijn geweest, dat is alweer een hele tijd geleden.
Maar ja wat moet je als 2 meiden afstappen, mededelen dat ze niet verder gaan rijden en weglopen? Zoiets heb ik overigens nooit meer meegemaakt.

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:10

wat raar dat ze gewoon afstapte en weg gingen. dat hb ik nog nooit eerder gehoord.

Maar een paar jaar geleden reed ik met mij ijslandse merrie ´Penny´ door de berm. en we hielden een wesdtrijdje met een shetlanden die in een weiland stond. Penny ging vol gas door de berm om de pony aan de andere kant bij te houden.
Maar Penny en ik keken eigenlijk alleen maar naar de shet en daardoor srtuikelde mijn pony over haar eigen benen. Ik vloog over haar heen op de grond en penny viel boven op mij. Penny ging gelukkig snel staan en na een paar minuten kon ik ook weer een beetje staan. wonder boven had Penny niks, ik was zo bezorgd. We zijn snel naar huis gelopen (ik half strompelend naast Penny). Thuis haar afgezadeld en Penny was alweer helemaal haar zelf en ging gewoon eten.
Toen ik pas zat had ik door dat mijn hand en knie open lag, en de volgende dag een bezoekje aan het ziekenhuis bleek dat allebij mijn knieën een beste klap hebben gehad. En nu 4 jaar later doen ze nog steeds zeer en kan ik de meeste sporten niet meer doen omdat me knieën daar te slecht voor zijn. Maar dat maakte mij niks uit, ik was veel blijer dat Penny niks mankeerde.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:14

Ik was er tien jaar niet afgevallen (terwijl ik wel echt héél veel paardreed, een hele tijd dagelijks of zelfs twee of drie keer per dag, en nu ong 3x per week) en toen ging ik laatst een buitenritje maken op mn superbrave verzorgpony. We waren gewoon aan het stappen op een bospaadje, ineens ziet ze een stoeptegel en stapt opzij, en ik lag eraf :+ Dat is écht een stomme manier om van je paard af te vallen. Gelukkig bleef ze staan :')

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:16

Ja, ik wel ;p
1 keertje maar , was echt me eigen stomme schuld zat niet goed op te letten.
Pony zat al de heel tijd te drammen en toen had ik de teugels maar los gegooid toen lag er een boom was natuurlijk eng sprong opzij en toen wilde ze naar huis rennen ik was echt pissig want viel op me arm deed best wel zeer en dan mocht ik er ook nog eens achterna rennen,
toen had ik haar weer te pakken opgestapt en naar huis gereden eerst nog vaak stilgezet omdat ze maar niet normaal wilde lopen

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:18

.
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

carmen99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:24

toen ik een jaar of 5-6 was mocht ik voor het eerst los door het bos. de ijslander waar ik op reed heete Fenger. net toen m'n tante het touw had losgemaakt gallopeerde hij weg. ik had toen nog nooit gegallopeerd en viel er dus al heel snel af. de pony liep terug naar huis en ik moest toen lopen. gelukkig had ik had ik alleen maar een blauwe plek op m'n kont. toen we thuis waren mocht ik een ijsje hebbenn terwijl het in de winter was. :+

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:36

ik was afgelopen zomer met mijn paard en nog 3 vriendinnen te paard een dikke bosrit (drunense duinen :D ) aan het maken. Een van die merries van een vriendin van mij was hartstikke hengstig en het is nogal een druktemaker. Dus die dribbelde op het eind al wat vooruit, ergens aan het eind van het pad, ik was halverwege het pad en die andere twee nog aan het begin. en dat pad lag vol plassen. Op de heenweg heb ik hem met veel gezeur door een plas weten te krijgen en daarna nam hij gewoon alle plasjes, maar nu was hij dus helemaal opgefokt omdat die hengstig merrie al wat verder weg was (tis een ruin met was hengstachtige trekjes) dus hij dribbelt over dat padje. Ik had hem wel vast, maar wel gewoon rustig. Komen we dus bij zo'n plas aan, en ik voel hem gewoon opstijgen. Niks rustig hupsje, gewoon met alle 4 de benen de lucht in. ik vloog een meter boven het zadel uit, en klapte toen weer op het zadel (auwwww), maar was mijn linker beugel kwijt en kwam ook een beetje links terecht, dus schoof er gelijk vanaf. Ik had met mijn arm de teugel nog vast dus mijn elleboog had ook een flinke oplawaai gehad (die heb ik daarna gewoon nog gebruikt, wat resulteerde in een zwaar overbelaste elleboog enkele weken later). Verder was heel mijn kont blauw. En die stomme knol stond mij heel vrolijk aan te kijken: ' Baas, wat doe je daar?' :+
En een keer dat ik met mijn pony aan het zwemmen was en dat ze schrok van een... vis, probeerde door het water te springen, haar balans verloor en kopje onder ging. Mijn bodyprotector werkte als een zwemvest :o

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:07

VogeltjeM schreef:
Ik was er tien jaar niet afgevallen (terwijl ik wel echt héél veel paardreed, een hele tijd dagelijks of zelfs twee of drie keer per dag, en nu ong 3x per week) en toen ging ik laatst een buitenritje maken op mn superbrave verzorgpony. We waren gewoon aan het stappen op een bospaadje, ineens ziet ze een stoeptegel en stapt opzij, en ik lag eraf :+ Dat is écht een stomme manier om van je paard af te vallen. Gelukkig bleef ze staan :')

Whahaha ik zie het helemaal voor me. Hè een stoeptegel! }> *stap* bionk :j

carmen99 schreef:
toen ik een jaar of 5-6 was mocht ik voor het eerst los door het bos. de ijslander waar ik op reed heete Fenger. net toen m'n tante het touw had losgemaakt gallopeerde hij weg. ik had toen nog nooit gegallopeerd en viel er dus al heel snel af. de pony liep terug naar huis en ik moest toen lopen. gelukkig had ik had ik alleen maar een blauwe plek op m'n kont. toen we thuis waren mocht ik een ijsje hebbenn terwijl het in de winter was. :+

oh dat is echt heel zielig als je zo klein bent.
Durfde je er toen nog wel op?

melanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:23

ik heb het vroeger eens een keertje meegemaakt. het is al jaren geleden, maar ik was toen met een vriendin op buitenrit.
haar paard schrikt ergens van en rent er vandoor en die van mij als een dolle dwaas er achteraan, gaat ie natuurlijk net in galop de bocht terwijl het uiteraard precies op dat plekje glad is ivm modder (hoe kienen ze het uit), maar goed toen lagen we dus met zijn 2-en op de grond en dan die kop erbij naar mij toe ohhhhhhh dat was niet helemaal de bedoeling........

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:27

ja ikke steekt de hand op...hihihi ...een keertje idd op een mooie zomerdag (een jong) paard krijgt de gekke 5 minuten begint als een dolle te bokken, ik houd het op een gegeven moment niet meer, word gelanceerd maak een koprol in de lucht en sta weer op beide voeten en tadaaa heb de teugels nog vast , diegeen die er bij was pieste nadien bijna in der broek zo mooi was het truucje :D :+

Nelson17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:28

Ik heb het een keer gehad op het strand, we waren in volle galop en ineens remt hij en toen lag ik er naast :+
Hij rende de duinen in en uiteindelijk hebben we hem kunnen vangen.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 18:22

Vroeger, toen ik nog op de manege reed; we reden heel rustig, langs een sloot, en ik dacht nog; je zou hier maar van je paard in de sloot vallen. En ik had het nog niet bedacht, of die van mij maakte een paard rare bokkensprongen en tadaa; daar lag ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 18:26

Toen ik een jaar of 12 was, op Blacky van de camping zonder zadel of cap door het bos. Schrikt Blacky, schiet er vandoor in galop, ik zei er keihard af met mijn hoofd op het asfalten fietspad en de volgende dag had ik 5 gekneusde vingers (en een hersenschudding)... Daarna niet weer gereden tot mijn 25ste. Toen ben ik weer begonnen met paardrijden omdat dat toch mijn kinderdroom was, maar o wat was ik bang de eerste lessen... Gelukkig mocht ik de eerste lessen op een superlieve en bomvaste merrie en dat heeft me weer wat vertrouwen gegeven.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 18:28

ik gelukkig nog nooit, en hoop ook dat het nooit zal gebeuren.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 18:34

Gauw afkloppen dan! Ik ben met mijn shettie regelmatig in een boom blijven hangen. Dan moest ze de dijk op zodat ze in galop zou gaan, anders ging ze niet. Er waren 2 opties: Ze liep onder een boom door en ik bleef er in hangen, of ze ging wel in galop naar beneden en éénmaal beneden ging ze met het hoofd tussen de beentjes en zat ik er voor. Mijn record is 5x in 20 minuten. :+

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 22:17

Tijdens n buitenrit ben ik er gelukkig nog maar 1x afgevallen.

Ik reed op de woensdagavond en met goed weer gingen we altijd t bos in. Vrijdags zou ik voor t eerst zonder ouders op vakantie gaan, met n paar vrienden naar lloret de mar.
Ik zat al de hele tijd te twijfelen....zal ik wel gaan, stel dat...

Tijdens de buitenrit was t paard heel braaf, eigelijk zoals altijd, maar toen we gingen galoperen op n breed pad vond degene voor me het leuk om dr paard ineens dwars op het pas stil te zetten :( Dacht ik ga dr omheen want had geen tijd om te stoppen. Net op t moment dat ik dr langs ga loopt dat ene paard ineens achteruit waardoor ik dr dus vol met mn rechterbeen tegenaan knal, mn evenwicht royaal verlies en op de grond klap. Dat stukje van paard naar de grond dacht ik nog; zie je wel, GVD |(

Gevolg, diverse (zware) kneuzingen. Maar....ben toch op vakantie gegaan, dan maar bont en blauw op t strand :+

carmen99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:48

carmen99 schreef:

oh dat is echt heel zielig als je zo klein bent.
Durfde je er toen nog wel op?[/quote]

ja hoor, ik rij nu nog steeds. maar nu niet meer op fenger, ik was toen verhuisd naar spanje. maar nu ben ik weer terug in nederland en rij ik op de fjorden van m`n tante en op een manege. ik ben dus nog dteeds SSUUPPEERR paardengek <3 .

Wikiboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:54

Ik heb dat een keer gehad met mijn pony. Opeens heel plotseling lag ik op de grond, ik weet nog steeds niet waardoor ze schrok. Ik had de teugels dus ook losgelaten. Ik was een beetje versuft, en ik stond op. Zie ik aan het eind van het zandpad mijn pony rennen, richting de wei. Maar dat was nog wel 10-15 lopen en ze moest ook over een weg waar best vaak auto's rijden. Dus ik erachter aan rennen, maar dat is geen doen. Ik rende op mijn allerhardste ( :+ ) en roepen stopt er opeens een auto. Iemand die ik niet kende zei: stap in. Dus ik eerst twijfelen, vreemde man. Naja, toch ingestapt want hij zei dat hij achter mijn pony aan wou rijden. Toen heb ik hem voor de drukke weg nog te pakken gekregen. Door hem in een weiland te jagen, hek dicht en pony vangen. Maar dan schrik je wel hoor!

BlackyDizzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 00:22

Bij ons is er een waterbak in het bos, speciaal voor
menwedstrijden. En deze keer stond het water behoorlijk
hoog! Na een paar rondjes viel m'n pony in het water :')
En ik dus ook :') Had net 2 dagen geleden m'n nieuwe
mobiel gekregen.. Kapot aan waterschade :') De verzekering
wou het niet betalen :( Gelukkig doet hij het nu wel weer :)
M'n pony had een schaafwondje op de knie, maar verder had
ze er gelukkig niks aan over gehouden *D

brenda0509

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:32

heb ik ook gehad.. reed een stukje naar een park met mijn hengst enne die kreeg het ook in zen kop
volle sjas in galop over de deik niet terug te krijgen
en toen we terug op stal waren was alles goed....

gelukkig allemaal goed verlopen maar goed met een bevroren grond gaat het wel moeilijk en is het gevaarlijk