Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lusitana schreef:Hoe weet een verzekeringsmens wat je paard omhad als je het niet meldt? Ze waren er immers niet bij. Politie of wat dan ook komt ook pas later op draven en dan kun je zeggen dat je het hoofdstel er af hebt gehaald...
LDRD schreef:Een verzekeraar interesseert het niks dat je met een neckrope rijdt om de simpele reden dat hiervan nergens iets in de polisvoorwaarden staat. Ze kunnen er dus NIKS mee en zullen dus gewoon schade moeten vergoeden.
En inderdaad, bij de gemiddelde verzekeraar heeft men ook nog eens geen idee over de gemiddeld optoming van een paard, laat staan van neckropes.
Ik zeg "gemiddelde" verzekeraar, want er zijn ook uitzonderingen met juist zeer veel kennis op dit gebied.
zodiacje schreef:het is een mentale
grens die ik over ging toen ik de eerste keren naar buiten ging met neckrope.
Het gaf voor mij een extra gevoel van vrijheid
.
)b485 schreef:Lusitana schreef:Hoe weet een verzekeringsmens wat je paard omhad als je het niet meldt? Ze waren er immers niet bij. Politie of wat dan ook komt ook pas later op draven en dan kun je zeggen dat je het hoofdstel er af hebt gehaald...
Als er schade is aan personen, komt er altijd politie bij te pas.
Als er andere schade is aan derden (bijvoorbeeld een wagen of een fietser) heb je nog altijd getuigen (de bestuurder van de wagen, een toevallige voorbijganger,...)
Lusitana schreef:Overigens keert een aansprakelijkheid verzekering juist uit in gevallen dat je een moment geen controle had over een dier, lijkt mij. Anders hoef je zo'n verzekering niet af te sluiten en anders was het geen ongeval. Het is toch niet zo dat je bewust een paard voor een auto zet?
) een aansprakelijkheidsverzekering noemen: een stommiteiten verzekering
. zodiacje schreef:wat ik niet snap is dat er eerst wordt gezegd dat er voor een paard totaal geen verschil is tussen het rijden met bit en dan vervolgens heeft iedere tegenstander hier het idee dat je paard niet meer te temmen is met neckrope...
Er was toch geen verschil??? of toch wel dan???
Ik stel voor dat iedereen die hier wat roept over dit onderwerp zelf eerst ervaring opdoet met neckrope. Je kan niet oordelen over iets wat je zelf nooit gedaan hebt.
Miss_Malfoy schreef:Tja in principe is uberhaupt met een paard de weg op gaan dan een bewuste stommiteit?
Trouwens, van een ruk aan bit of touwhalster omdat jij even je evenwicht verliest bij een schrikreactie kan een paard juist aan de kletter gaan.
@randalinpony: Maar dan vergeet je dat de meeste mensen die serieus met neckrope rijden daar lang op geoefend hebben, dat is geen kwestie van zomaar even het hoofdsel eraf trekken. Dat zijn juist de idioten die ongelukken veroorzaken.
zodiacje schreef:wat ik niet snap is dat er eerst wordt gezegd dat er voor een paard totaal geen verschil is tussen het rijden met bit en dan vervolgens heeft iedere tegenstander hier het idee dat je paard niet meer te temmen is met neckrope...
Er was toch geen verschil??? of toch wel dan???
Ik stel voor dat iedereen die hier wat roept over dit onderwerp zelf eerst ervaring opdoet met neckrope. Je kan niet oordelen over iets wat je zelf nooit gedaan hebt.
Mag ik dat dan niet vinden omdat ik dat zelf nooit gedaan heb? fransje23 schreef:Waarom wordt er standaard vanuit gegaan dat er een vreselijke situatie ontstaat en alles mis gaat en het paard aan de kletter gaat?
Zou dus, topic gewijs gesproken, mijn vroegere omgeving eerder mij prikkelen tot neckrope dan nu. zodiacje schreef:Ik stel voor dat iedereen die hier wat roept over dit onderwerp zelf eerst ervaring opdoet met neckrope. Je kan niet oordelen over iets wat je zelf nooit gedaan hebt.
Pauline schreef:Nee er wordt ervan uitgegaan dat het kán. Zeker als je in drukke gebieden buiten rijdt. Wij rijden bv vrijwel alles langs de weg in de berm, met vrachtwagens die voorbij denderen enz.
Dat is toch anders dan toen ik vroegah zo vanuit stal de bossen in konZou dus, topic gewijs gesproken, mijn vroegere omgeving eerder mij prikkelen tot neckrope dan nu.

Een Sint Bernard in paardenvorm zou meer richting KWPN oid gaan.