manege heemskerk strandrit, iemand geweest?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: manege heemskerk strandrit, iemand geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:13

Misschien moet je eerst even het topic lezen. Ik heb het niet alleen over paarden, ik heb het over de hele manege.

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:16

jaa dat kan maar als je het over de stallen heb dan heb je het ook over de paarden want die staan er in. Jij zegt hoop dat het veranderd is want de paarden hadden het niet naar hun zin ofsoiets. En de manege is druk aan het verbouwen momenteel want de ingang enso moeten ergens anders komen dus alles op ze tijd we kunne niet alles in 1 keer doen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:24

De stallen waren gewoon niet paardwaardig. Daarom hoop ik dat de nieuwe stallen dat wel zijn. :) En voor de rest had ik het ook over andere dingen, maar ach ieder zijn ding. Er zijn vast mensen die het er naar hun zin hebben, ik ben niet verplicht om terug te gaan. Maar tot die tijd raad ik het af bij anderen.

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:38

Fiffill schreef:
Ik heb het niet alleen over de stallen. Ik heb het ook over de sfeer, de begeleiding (of kan ik beter zeggen: het gebrek aan), de manier van lesgeven (als je dat al lesgeven kunt noemen, het was meer continu schreeuwen tegen kleine kids op Shetlanders), en de algehele kwaliteit.

Ik weet dat ze nog steeds regelmatig verdwaalde paarden van manege Heemskerk uit de duinen moeten plukken, dat zegt voor mij al genoeg. :n Ik vind het bizar dat je paarden zonder begeleiding weggeeft aan vreemden die misschien één keer op een paard gezeten hebben.

Exactly, wij hadden ook zoiets van, we zouden bij wijs van spreken de paarden om de hoek de trailer in kunnen zetten en wegrijden :=.

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:42

Toen wij er waren reed ik op Beauty, en ik moest een gekke draai maken om eruit te komen, de stal was heel laag.. en ze had toen geen water..

Een van mijn vriendinnen reed op fjord die buiten stond. Die stond er inderdaad wel wat beter bij.

De doorgezakte rug van Rosa vond ik ook een beetje naar.

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:45

IsabelvS schreef:
Toen wij er waren reed ik op Beauty, en ik moest een gekke draai maken om eruit te komen, de stal was heel laag.. en ze had toen geen water..

Een van mijn vriendinnen reed op fjord die buiten stond. Die stond er inderdaad wel wat beter bij.

De doorgezakte rug van Rosa vond ik ook een beetje naar.

Hoe kan beauty geen water hebben gehad? ze hebben allemaal een waterbak. Mag ik vragen in welke stal zij toen stond dan of was de waterbak stuk toevalling ?

En Roza heeft geen doorgezakterug dat was Wietske en die is er niet meer die is naar een rust huis gegaan om daar van haar oude dag tegenieten.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:41

Fiffill schreef:
De stallen waren gewoon niet paardwaardig. Daarom hoop ik dat de nieuwe stallen dat wel zijn. :) En voor de rest had ik het ook over andere dingen, maar ach ieder zijn ding. Er zijn vast mensen die het er naar hun zin hebben, ik ben niet verplicht om terug te gaan. Maar tot die tijd raad ik het af bij anderen.

Hier ben ik het helemaal mee eens!
Toen wij er in april waren stonden de paarden nog steeds niet in paardwaardige stallen en om over de pony's maar helemaal niet te spreken :n
Uitmesten met een mondkapje voor... en roken in de stallen....
De sfeer kwam op mijn nogal neerbuigend en achterbaks over, ik heb dit goed ingeschat want er werd keihard beweerd dat ze nooit klachten hadden gehad over mensen die de paarden het strand niet op kregen en nu lees ik hier dus iets heel anders.
Onderweg kwamen we ook nog een groepje tegen dat de weg kwijt was.
Nee ik heb nog steeds geen goed woord over voor deze manege.
En de manier waarop greetgibo13 alle negatieve reacties probeert te ontkrachten en zich afvraagt wat er wordt bedoelt met een diploma zegt eigenlijk al wel genoeg!

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:44

ik geef toch toe dat de stallen inderdaad beter kunne mijn eigen paarden staan ook beter maar de paarden worden wel goed verzorgd dat zoieso. Ik geef jullie ook gelijk dat jullie de stallen enso niet goed vinden want dat is ook zo..
En over dat diploma ik vond het een beetje raar staan toen er alleen stond Diploma? dus ik wist niet zeker of zij bedoel of ik een diploma heb.
Dus bij deze sorry daar voor. ik geef ook alleen mijn mening er over hier wat jullie ook doen.

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:46

En over mondkapjes gesproken.. Ik heb bij de bereden politie stage gelopen en daar lopen we ook met mondkapjes

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:47

Hebben ze nog steeds dat rare rode spul in de stallen dan? Kan iemand mij vertellen wat dat is? Ik kende dat niet, had het nog nooit eerder gezien. Vond het dan ook erg vreemd dat mensen met mondkapjes stonden uit te mesten terwijl de paarden gewoon nog in de stal stonden, met rode ogen en neusgaten van die troep. Het was net stof, ik vroeg me toen al af wat het was...

Edit: deze mondkapjes droegen ze bij het uitmesten zodat ze geen stof binnenkregen. Wat ik dus erg apart vond aangezien de paarden gewoon nog in de stal stonden, zonder kapje uiteraard. ;)

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:49

nee ze hebben nu wit zaagsel, en de mondkapjes zijn voor eigenbest wil het hoeft namelijk niet percee (dat rode spul was sorrt van mot maar dat hebben ze niet meer dat was ook zeker geen goed spul daar was ik zelf ook zeker niet over tespreken hoor ! van daar hebben ze nu wit zaagsel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:14

Dat bedoel ik, je zegt fnrs diploma, wij hebben het over andere diploma's, bijvoorbeeld Om les te mogen geven of ruiterbewijs of (volwassenen)EHBO.

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:15

waarom zou ik op 15 jaar een les geef diploma moeten hebben als ik geen les geef?

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:15

en ja mijn ruiterbewijs heb ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:23

Je begeleid mensen in het duin, vind ik wel belangrijk dat je enige kennis van begeleiding hebt.

Mja ik ben de Schimmelkroft gewend dus ik zal wel verwend zijn met volwassen en kundige begeleiders.

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:31

Een vriendin van me rijd ook op MHK.
Heb er ook een aantal keer vrijgereden in de rijbak, steeds met een paar jaar ertussen.
Laatste keer was vorig jaar geloof ik.
Maar ik blijf negatief, ookal geef ik het steeds een nieuwe kans. :=
Idd de zadels en hoofdstellen, de stallen, de sfeer.
En ik heb steeds gehad dat de pony's oud brood kregen te eten. :?
Het zal ook wel zijn wat je gewend ben.
Ik ben begonnen bij de schimmelkroft, dat ziet er gewoon 100000x beter uit. al ben ik blij dat ik daar weg ben :+

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 21:16

Nou heb ik ook een paar keer (met school) daar gereden, zag er erg mooi uit, ze hebben alleen geen weides ??!! En dat stootte me wel erg tegen mijn borst :j

Maar dat is weer een hele andere discussie :j

BePa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:08

Hackie schreef:
Nou heb ik ook een paar keer (met school) daar gereden, zag er erg mooi uit, ze hebben alleen geen weides ??!! En dat stootte me wel erg tegen mijn borst :j

Niet rot bedoelt hoor maar als het er mooi uitzag, ben je dan misschien in de war met de Schimmelkroft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:12

BePa schreef:
Hackie schreef:

Niet rot bedoelt hoor maar als het er mooi uitzag, ben je dan misschien in de war met de Schimmelkroft?

Dat lijkt mij ook.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 04:36

Ik reageerde op het bericht boven mij, daarmee doelde ik inderdaad op de schimmelkroft.
Op manege heemskerk heb ik een paar paginas geleden al mijn mening over gegeven :)

laurenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 15:48

er word gezegd dat ieder paard ijn eigen stal heeft, maar ik ben er 2 maanden geleden geweest en toen stonden een stuk of 15 paarden naast elkaar met alleen een balk tussen de paarden..

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 15:53

Ik ben er geweest en ik vond het niets,
de paarden zijn veels te dun en staan in stands.
Ik ging samen met mijn zus en een vriendin erheen er onderweg kwamen we
tot de conclusie dat 2 vd 3 paarden kreupel liepen.

Ik hou dit soort praktijken niet in stand en betaal liever wat meer voor gezonde
paarden en een goede begelijden.

(om nog niet te spreken over hoeveel ongelukken er zijn gebeurd op de
weg van manege heemskerk naar het bos)

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 15:57

greetgibo13 schreef:
ik weet over welk paard jij het heb, over fellow een grote schimmel.
Dat was inderdaad erg triest maar dat is de enigste keer dat er bij ons echt wat gebeurt is.
Voorderest kan ik me niks meer herrineren dat er wat gebeurt is ofso. Wij stappen bijna altijd in de bak op en dan zie je snel genoeg of mensen vaker op een paard hebben gereden en anders mogen ze niet weg hoor.
We hebben vaak genoeg nee moeten zeggen.
Daar zijn we veel aleter op geworden.

Dat is helaas niet waar,
ik ben er pas nog geweest en ik mocht gelijk opspringen zonder een rondje door de bak.
Wat ik bijna vergeten was te vermelden , mijn zus steeg op en ze zat een beetje scheef ze duwde
het zadel recht met haar rechter stijgbeugel en die knapte gewoon :(
Echt schandalig!

Mijn zus heeft de dierenbescherming ook gebeld maar er werd niets gedaan met de tip,
het was niet erg genoeg...

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 16:16

Die vieze rode mot (die er dan nu mischien niet meer is..) stonden de paarden 10 jaar geleden al op. Toen was het al waardeloos. Paarden die geen waterbak hebben, mensen die roken in de stallen. Paarden die zonder ruiter terug uit het bos komen of over de Rijkerstraatweg dwalen...
Zo lang is de situatie daar dus al slecht, en het stond 10 jaar geleden ook al heel erg slecht bekend. Jammer dat de gemeente of db al die tijd nog TE weinig heeft gedaan..

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 16:20

sjonge al 10 jaar zo slecht...

De hele tent daar zou gewoon met de grond gelijk gemaakt moeten worden, nieuw goed opgeleid personeel en een nette stal en degelijk tuig...
maarja dat is dromen he. ?