Paardenongeluk verkeer!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:04

Mirjamsel schreef:
Ik vind wel dat het van 2 kanten moet komen.. Je moet natuurlijk niet de weg op gaan met een paard dat niet verkeersmak is.

Indd. mijn paard is ook verkeersmak maar ik reed langs de weg en toen ging een vogelverschrikkers kanon af nou sorry daar had ik niet op getraind :D hij ging opzij en stond helemaal verstijft op de weg er kwam een auto aan en ik gebaren van rustig aan.. auto reed heel langzaam naar me toe ondertussen had ik me paard weer onder controle en in de berm riep bedankt hé!! auto mobilist reed weer rustig weg en zwaaide vriendelijk zo kan het ook :D

robin_hood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:05

Hallo Lezers

Wij zijn studenten die een nationale campagne aan het op zetten zijn.
Dit gaat over de veiligheid van paard in het verkeer.

Wat en waar studeren jullie?????

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:05

Uiteraard, er zijn automobilisten die wél netjes zijn in het verkeer!!!

Jess1989

Re: Paardenongeluk verkeer!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:06

Euhm... geen idee wat het met het topic van doen heeft :p
Maar ik werk en woon in de bollenstreek!

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:06

JessAndHope schreef:
Uiteraard, er zijn automobilisten die wél netjes zijn in het verkeer!!!

Gelukkig zijn die er ook een heleboel ;)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:07

JessAndHope schreef:

De vraag was voor de TS bedoeld denk ik :D

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:07

robin_hood schreef:
Hallo Lezers

Ik studeer niet meer maar wat heeft dat met de veiligheid van paard in het verkeer te maken?? En ik woon in de noordoostpolder ;)

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:08

robin_hood schreef:
Hallo Lezers

Facilitair Leidinggevend ;).

Maar misschien handiger om zelf even duidelijke vragen te stellen wat je wil weten van ons, en wat uiteindelijke doel is. want je TS is bijna niet terug te vinden in het topic!

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:08

Ik wil niet zeggen dat ik super netjes ben, maar ik houd ten alle tijden rekening met honden, katten, kinderen, paarden en alle andere rare onberekenbare factoren....
(idioten op een scooter die denken dat ze onsterfelijk zijn horen daar níet bij :p)

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:09

Sleeper schreef:
JessAndHope schreef:

De vraag was voor de TS bedoeld denk ik :D

Staat toch LEZERS of lees ik verkeerd? :+ Blond! :Y)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:10

Is het niet een mislukte quote ofzo? Ben ik zeker blond ;)

Edit: het is de openingspost die Robin Hood neergezet heeft. En daar een vraag over stelt :)
Laatst bijgewerkt door Sleeper op 16-06-10 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:11

Die Van mij?

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:12

Wig_love schreef:
@ Mirjamsel; Als je hem niet onder controle heb moet je zeker niet richting de openbare weg gaan, of plekken waar het druk is. want je breng jezelf en andere in gevaar en je zou niet de 1ste zijn die onder zijn/haar paard kom, verongeluk op een auto klap of wathever!..

Ik bedoelde dat het dan mijn schuld is als er wat gebeurd als ik mijn paard niet onder controle kan houden ;)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:13

Mijn vriend en broers snapten trouwens ook niet dat je met paarden rekening moet houden hoor. Ik was laatst met mijn verzorgpony aan het rijden, was al onderweg terug naar stal toen mijn vriend aan kwam scheuren. Keihard over een drempel en toeteren "HOOOOOOOOOOOOOI". Logisch dat paard dan schrikt :P

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:13

Citaat:
@tiwi: ik weet het niet zeker hoor: maar het lijkt wel eens of auto's meer rekening houden met menners dan met ruiters.
Ik zie ze tenminste altijd netjes achter de kar tuffen en wachten op een goede gelegenheid terwijl ze bij mij de auto erlangs persen.
(komt misschien ook omdat een kar gewoon de weg versperd en een paard niet)

Een kar is inderdaad breder en daar kan je echt het inhalen mee verhinderen, maar daar moet je niet onredelijk in zijn, als het wel kan dan mogen ze gewoon inhalen, mijn paard is immers verkeersmak. Ook voor groot verkeer zoals trekkers met een balenpers etc.

Ik rij met een zware landbouwaanspanning, een 3 wiel kar op enorme luchtbanden met een 725 kg zware Groninger merrie ervoor, dat dwingt wel respect af.

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:14

Mirjamsel schreef:
Wig_love schreef:
@ Mirjamsel; Als je hem niet onder controle heb moet je zeker niet richting de openbare weg gaan, of plekken waar het druk is. want je breng jezelf en andere in gevaar en je zou niet de 1ste zijn die onder zijn/haar paard kom, verongeluk op een auto klap of wathever!..

Ik bedoelde dat het dan mijn schuld is als er wat gebeurd als ik mijn paard niet onder controle kan houden ;)

Dan lok je het wel meer uit ja. zeg niet dat het helemaal jou schult wordt maar je gaat het risico wel opzoeken!, Als je zeker weet dat je hem niet onder controle kan houden wel ja! hang er een hulp middel onder, neem iemand mee naast de fiets ofzo, of ga beginnen met wandelen.

Dan vind ik het dom van je vriend dat die dat doet als die weet wat paarden zijn, of in ieder geval dat zijn vriendin het doet ;). mijn vrienden gaan altijd rustig naast me rijden, raampje open, oke! maar niet keihard scheuren en tuteren.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:16

@tiwi... whaha idd!!! Die ruin van mij is ook zoown boerenknol met een kont zo groot.....
Leuk beessie en de onschuld zelve... bomproof!
Hij zou eventueel wel aangespannen kunnen lopen, maar heb het zelf nog niet met hem gedaan. Daarnaast zou ik dan ook graag mn merrie ervoor willen hebben, maar daar weet ik de geschiedenis niet van.
En daarnaast heb ik zat ongelukken mét een kar zien gebeuren waarbij paarden zo zwaar gewond waren dat ze afgemaakt moeten worden of dat er paarden zijn verdronken, dat ik er altijd nog liever óp zit.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:18

Mijn vader heb ik trouwens opgevoed als het om paarden op de weg gaat.

Die reageerde op een paard die een beetje moeilijk deed, door er maar snel langs te rijden dan was hij daar weg want hij vond het eng. Ik heb hem uitgelegd dat hij beter rustig kan doen, stapvoets en met flink wat ruimte erlangs.

Hij is net terug van vakantie en heeft daar op een weg reden waar uitgebroken paarden los liepen en hij is rustig gebleven en in de berm gaan staan tot de paarden gevangen waren, zo knap van hem want hij is zo bang voor paarden!

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:19

Ja inderdaad. Daarom vind ik het dom als mensen buiten gaan rijden als ze hun paard niet onder controle kunnen houden ;)

Tsjah, mijn vriend heeft niks met paarden. Gelukkig doet hij het nu nooit meer :) Toevallig vandaag nog.. Ik zat bij hem in de auto en we zagen een meisje met een Shetlandertje lopen. Hij ging meteen rustiger rijden :)

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:20

Mirjamsel schreef:
Ja inderdaad. Daarom vind ik het dom als mensen buiten gaan rijden als ze hun paard niet onder controle kunnen houden ;)

Tsjah, mijn vriend heeft niks met paarden. Gelukkig doet hij het nu nooit meer :) Toevallig vandaag nog.. Ik zat bij hem in de auto en we zagen een meisje met een Shetlandertje lopen. Hij ging meteen rustiger rijden :)

En soms z'n schrik wel niet goed voor kan zijn :)

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:22

Volgens mij Kiwiko deel je als één van de weinigen die mening?
Een ruiter te paard, naast een paard, aangespannen etc. is en blijft een weggebruiker.
Je leert het tijdens je theorie-examen! Met aangepaste snelheid benaderen en ruimte bewaren. Voor je theorie heb je dit moeten leren, ik neem aan dat het dan ook verplicht is?

Ik begrijp prima dat je enkel met verkeersmak paard de weg op moet gaan, en verkeersmak is (naar mijn idee, en zoveel meer) enkel en alleen mogelijk hem dit te leren aan de hand van praktijkervaring.

edit, typfout

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:27

Mijn Grun. is geen lompe boerenknol hoor :D , maar wel de rust zelve als ze voor de kar loop en gewoon veel paard.
Als ze al een keer schrikt is het van een blaadje, vogeltje of grondtrol, maar nooit als het spannend is langs de weg want dan heeft ze geen tijd voor grondtrollen. Schrikken is 3 passen versnellen of ene klein pasje opzij, om zich dan af te vragen wat er ook al weer zo eng was. Dit doet ze alleen onder het zadel, nooit voor de kar.

Persephone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:29

het zou wel fijn zijn als automobilisten iets meer rekening met je houden. Mijn paard is superverkeersmak, maar daarom is het nog niet nodig om haar aan te rijden. En dit is wel gebeurd, inschattingsfoutje van de automobilist, die dacht dat ie wel kon passeren op een smalle weg....beetje jammer zulk soort mensen in het verkeer.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:32

Persephone schreef:
het zou wel fijn zijn als automobilisten iets meer rekening met je houden. Mijn paard is superverkeersmak, maar daarom is het nog niet nodig om haar aan te rijden. En dit is wel gebeurd, inschattingsfoutje van de automobilist, die dacht dat ie wel kon passeren op een smalle weg....beetje jammer zulk soort mensen in het verkeer.

want??? omdat diegene niet weet hoe een paard tikt is het jammer dat soort mensen in het verkeer????

die persoon wist misschien gewoon niet beter............. is die daarom jammer in het verkeer omdat jij daar met je paard loopt??

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:33

Dagmar_k schreef:
Volgens mij Kiwiko deel je als één van de weinigen die mening?
Een ruiter te paard, naast een paard, aangespannen etc. is en blijft een weggebruiker.
Je leert het tijdens je theorie-examen! Met aangepaste snelheid benaderen en ruimte bewaren. Voor je theorie heb je dit moeten leren, ik neem aan dat het dan ook verplicht is?

Ik begrijp prima dat je enkel met verkeersmak paard de weg op moet gaan, en verkeersmak is (naar mijn idee, en zoveel meer) enkel en alleen mogelijk hem dit te leren aan de hand van praktijkervaring.

edit, typfout

nee, je moet er neit vanuit gaan dat een ander jouw situatie begrijpen kan...........