Rijden jullie buiten met Body-protector?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:41

kamsel schreef:
Met de mijne zou ik rustig door kunnen rollen, heb voor het eerst in 2 maanden weer gereden en hem dus voor het eerst weer aangehad.
Tja, wanneer heb je hem nodig? Ik denk juist als je het niet verwacht.
Waratje: als je hem koopt voor cross trainingen, doe je hem dan gewoon ook aan of niet?

Als ik een bp koop voor crosstrainingen zal ik hem bij de crosstrainingen dragen en verder niet. Daarbij is het namelijk verplicht om een bp te dragen en als ik kies om die training te doen, dan is de consequentie dus om een bp daarbij te dragen. Net zoals het bij wedstrijden verplicht is om in pinguinpakje te verschijnen, als je er voor kiest om die wedstrijden te rijden, zul je je aan de bijbehorende regels moeten houden, of die nou zinvol zijn of niet. }>

anouck10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:51

ik moet hem nu ook dragen.

3 a 4 maanden stil gestaan door ongeluk.

eerst zijn ze nog stug maar later lekker.

Bij springen zou ik hem gerbruiken.(doe ik zelf dan)
is toch veiliger.

_Evelien

Re: Rijden jullie buiten met Body-protector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:55

Ik heb vroeger wel is met bodyprotector gereden op paarden van andere als ik ermee ging springen.
Zelf heb ik er geen maar zit er wel over na te denken om er 1 aan te schaffen. :)

trekpaard15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:10

ik heb wel met body prodecor gereden maar ik ben er uitgegroeit ;) en zonder rijden zit veel beter (vind ik zelf) maar het is wel minder veilig :o maar ik rij zelf ook altijd met cap zoals binne en buiten (ik durf niet meer zonder cap naar buiten omdat vrienden een ernstig ongeluk is gebeurt zonder cap) maar het is gelukkig goed gekomen O:)

Lady_Daniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:26

Ik heb nog een goeie ademende bodyprotector in de aanbieding ook geschikt voor buiten rijden!

Maartje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:45

Ik heb een eigen paard, die ik vertrouw, buiten rijdt ik niet met een bodyprotector, als ik met hem zou gaan springen doe ik dat zeker wel met Bp. Op mijn eerdere bijrijdpaard reed ik wel bijna altijd met bp

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:13

ligt eraan hoe fris hij is: erg frisse bui ->bp aan (how's racesafe, vreselijk duur maar érg fijn, want vormt mee met je lichaam en laat lucht door).

ik heb een zoontje, en ben sindsdien een grote chicken met rijden, hihi. wel terecht, want als ik val en 'stuk' ben, wie zorgt er dan voor hem?

Judithgiirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:18

Ik rijd altijd zonder bodyprotector, ik spring ook internationaal, en dat doe ik ook zonder!
Ik vind het gewoon niet zo prettig zitten.
Buitenritten doe ik dus ook zonder bodyprotector.

Lady_Daniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:13

Judithgiirl schreef:
Ik rijd altijd zonder bodyprotector, ik spring ook internationaal, en dat doe ik ook zonder!
Ik vind het gewoon niet zo prettig zitten.
Buitenritten doe ik dus ook zonder bodyprotector.

Je hebt geen eigen pony en je rijd op de manege...
Maar je spring internationaal.
Beetje vaag verhaal vind je nieT?

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:15

Ik draag hem soms, mijn merrie kan behoorlijk heet en jumpy zijn, dus wanneer ik denk dat het nodig is, doe ik hem aan.. zeker als ik na een lange tijd niet heb gereden en nu in de wintertijd dat ze toch minder buiten komt als zomers... :)

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:23

Ik rij op een manege, en daar rij ik met body. Gewoon omdat ik de paarden niet goed ken, en ze soms erg raar uit de hoek kunnen komen. Buiten zijn ze niet gewend, we zijn nog maar 1x met de paarden naar buiten geweest. Dan heb ik hem natuurlijk ook om..

Pretpet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:52

Ligt eraan of mijn hengst weer eens een bui heeft van; ga van mn rug af, ik ga toch ook niet op de jouwe zitten. :(

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 18:54

Nee ik rijd altijd zonder, maar wel altijd met cap..

anniek055

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 19:00

Je kinderen zouden je niet kunnen missen dus ik raad het echt aan om een body protector aan te trekken!
Zelf heb ik er geen maar ik heb ook nog geen verantwoordelijkheid over kinderen.. dat vind ik toch anders!
En natuurlijk is het veiliger. Het is een risico dat ik neem maar het leven zit vol risico's en ik geniet meer zonder dan met!

Frrenkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:08

Ik gebruik nooit een bodyprotector, het zit vreselijk vind ik en ik kan me niet goed ontspannen en dus meer kans dat ik val. Zonder vind ik fijner.

braschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:17

nog nooit gedaan en ben het ook niet van plan

JumpertjeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:20

Heb hem wel maar vindt het niet altijd even lekker rijden in de winter is het wel lekker krijg je het lekker warm van maar als het warm is in de zomer dan laat ik hem toch in de kast

Aaronsroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:28

Ja ik draag in de manegelessen altijd 1 en soms ook op mijn verzorghaflinger,bij hem hangt het er vanaf wat ik ga doen en of het al even is geleden dat we zijn gaan rijden enz.

Ik doe het aan omdat ik me veiliger voel en mijn mama heeft het liever, zeker met springen en op de manege.
In het begin zit het even ongemakkelijk maar dat is snel over. :)

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:40

Buiten rijd ik zonder (thuis kan ik niet buiten rijden, alleen op ponykamp), maar ik ken alle paarden goed daar, de eerste keer dat ik daar was heb ik wel met gereden, toch iets fijner als je het paardje niet kent.
Als ik ga springen draag ik 'm wel, ik hou niet zo van springen, durf niet zo hoog, en met zo'n bp aan heb ik toch een wat veiliger gevoel. Bovendien, zo erg zit het niet als je hem een paar keer hebt aan gehad, de eerste keren is 't nog wat stijf, maar nu valt het heel erg mee als ik 'm aan doe ;).

Als je buitenrijdt op pony's / paarden die je niet goed kent zou ik 'm zeker aan doen ;)

karina16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:16

ik doe geen body-protector aan, want ik ben maar 5 keer gevallen terwijl ik al 6 jaar rij.

Roxy_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:04

nee, alleen met springen ;)

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:09

Ik was al een poosje van plan om een BP aan te schaffen speciaal voor buitenrijden en springen.
Laatst in de bak ben ik nogal hard gevallen en toen heb ik ook maar direct de knoop doorgehakt. Waarschijnlijk trek ik mijn BP nu ook aan in de bak als ik vermoed dat mijn paard een beetje fris kan zijn. Dus als ik straks het rijden weer goed kan oppakken (vanwege het weer), trek ik hem de eerste keren denk ik ook aan.

Mijn paard is verder overigens niet bijzonder gevaarlijk of iets dergelijks (al heeft ze toch wel laten zien dat ze ook wel eens onvoorspelbaar kan zijn); het is eerder dat ik zelf bijzonder voorzichtig ben.
Ik denk dat ik me veiliger voel met een BP en dat ik daardoor ook meer kan ontspannen en als gevolg daarvan weer meer durf.

Ik heb trouwens gekozen voor een Smartrider Panel (te vinden in de catalogus van Imperial Riding). Deze is met van die blokjes, waardoor hij mij flexibeler leek. Het was voor mij dit model of de Spider van BR.

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:46

Ik heb sinds kort een bp. Ik had hem eigenlijk gekocht voor het buitenrijden (reed daarvoor altijd zonder, maar nu wilde ik gaan oefenen om alleen met mijn paard naar buiten te gaan en een bp leek me dan toch veiliger).
De eerste paar keer vond ik het helemaal niks (als ik heb helemaal dichtdeed had ik echt het gevoel dat ik stikte), hij was echt superstug.
Nu voel ik hem niet meer met rijden.
Ik sta sinds 2 weken op een nieuwe stal en heb nu telkens mijn bodyprotector aan, gewoon voor de zekerheid. Het geeft me een fijn gevoel.
Mijn paard is trouwens nog jong, maar niet gevaarlijk oid.

Rosetta24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 21:37

Mensen!!
Als het niet nodig is geeeeeen bp dragen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
bij ons op de mamege is het verplicht en dit zijn de nadelen±
1. je kunt niet ademhalenl, je borsten worden geplet
2. het zit niet lekker op het paard
3. als een paard bokt, kun je niet blijven zitten en ook niet goed vallen
4. als je valt heb je grote kans dat het met bp meer pijn doen dat zonder!!!
ik spreek uit ervaring!!!
Ik viel van mijn paard (ik val bijna nooit) toen hij bokte )ik kon niet goed meebewegen') en toen ik viel kwam de onderste rand ervan keeeiiiihard in mijn rug/heup!!!!! (ookal was ik ingesnoerd als een dolfijn in een visnet)
Draag deze dingen niet!!!
Ze zijn niet echt veiliger ( de kans dat je van de trap valt en je nekl breekt is groter dan de kans dat een paard bovenop mij gaat staan) en ik loop toch ook niet de hele dag met helm, pols, knie, elleboogbeschers?!!!!!!!
en ze doen juist meer pijn!!
als ik dat kding niet had aangehad was ik 1. niet van mijn paard gevallen waarschijnlijk en 2. had ik nu geen nek en rugblessure!!
Ze zeggen wel dan zovan± jaa maar blij dat je dat ding aan had he´maar dat is kletspraat!!!
Ík wil niet dat nog meer mensen overkomt wat mij overkwam!!
als het niet noodzakelijk is draag dan geeeeeeeen bp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Groeten ik.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 21:52

Nou ik heb daar toch niet zo een last van hoor.
1, geen enkel probleem mee.
2. inderdaad, zonder is fijner, maar ik voel hem amper.
3. nog niet ondervonden, paard bokt nooit.
4. Als de onderste rand in je rug kwam en je ingesnoerd zat als een dofijn in een visnet, past hij dan wel goed?

Als ik dat ding wel had aangehad, had ik vorig jaar misschien niet mijn rug gebroken..