Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. Mijn paard is ook een echte einselgänger
en kan dus ook heel goed op z'n eentje zijn. Bovendien is ze ook heel dominant en vind ik het vervelend om mijn paard constant boven op z'n nek te moeten zitten bij meerdere paarden. Ze loopt overigens dan wel altijd voorop, maar ik merk dat Wo in haar eentje ook prima vind, al gaat er altijd iemand mee op routes die ik voor het eerst ga rijden.
, ik merk echt aan mijn merrie dat ze dat leuk vind!!!!
, maar toch.. Voor die ene keer is het niet erg natuurlijk en doen we het ook wel gewoon. Maar om elke week op die tijd af te spreken vind ik wel vervelend. Ik vind bijvoorbeeld bij schemering rijden ook wel eens heerlijk!! Maar de ander wil bijvoorbeeld nooit 's avonds.
. Met mijn moeder samen rijden vind ik ook wel gezellig, dan kletsen we gezellig en we gaan ook samen naar stal, dus we zijn gewoon steeds samen op dezelfde tijd
.

, tot laat, dat doe ik dan ook wel hoor, maar dat betekent dat ik toch wel weer terug moet als ik haar 's avonds binnen wil hebben. Op zich niet erg, maar ik ben op de fiets en het is toch al gauw een flink halfuur fietsen ernaartoe. Bovendien is het rond 15.00 uur ook altijd retedruk bij ons op stal..
ontspannen wordt je er niet van. roybrit schreef:nou ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar als ik van mijn tank van 170 afdonder en die galopeerd weg dan hou ik hem niet aan een lijntje en het idee om dat als gordel om te doen dat paard sleept je overal mee heen dan heb je als je terug bent geen vel meer op je lijf staan, laat hem dan maar over de weg na huis gaan.
Renske_ schreef:Gewoon een ritje in het bos hier bij huis dan ben ik hafuur/uurtje weg, vaak met mn mp3 speler op, vermaak me prima.
Laat t paard grotendeels zelf tempo bepalen en zo kunnen we lekker relaxed uitwaaien
Maar een langere rit is wel zo gezellig met zn 2tjes of meerdere

even in het kort dan.
Ik heb hier alleen maar de eeuwige polder, elk polderweggetje is bijna hetzelfde.. ik vind het ook té overzichtelijk.
fransje23 schreef:Vandaag weer een rondje van zo een 25 kilometer gereden alleen met mijn paard. Had aleen wel een flinke discussie onderweg...met haar..over het tempo... Dus ook als je alleen rijd kan je discussies hebben![]()
In het donker rijden doe ik ook in de winter. Hoewel donker...in Nederland is het natuurlijk nooit echt donker..veel teveel lichtvervuiling hier.

Huertecilla schreef:roybrit schreef:nou ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar als ik van mijn tank van 170 afdonder en die galopeerd weg dan hou ik hem niet aan een lijntje en het idee om dat als gordel om te doen dat paard sleept je overal mee heen dan heb je als je terug bent geen vel meer op je lijf staan, laat hem dan maar over de weg na huis gaan.
Nou, .... begin eens met lezen.
Nergens staat iets over een lijn als gordel om: je steekt de lus los in je gordel. Die kán je dan pakken, maar sleept je niet mee![]()
Het zijn basismaatregelen om je paard niet kwijt te raken; elementair goed paardrijden.
In NL is het levensgevaarlijk voor anderen als je paard naar huis boldert, in veel delen van de wereld is het levensgevaarlijk voor jezelf als je zonder paard raakt.
Als jouw 170 tank onhoudbaar is, heb jíj een opvoedingsprobleem.