Buitenrit Noordwijkerhout, Manege Bakker of Manege Smit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

em_papillon

Re: Buitenrit Noordwijkerhout, Manege Bakker of Manege Smit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:11

hihi ja das waar :P Denk dat ze daar wel rekening mee houden :) met het algemene tempo ;)

Brendariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:21

amir schreef:
Hm Beschuldigde richtingen richting bepaalde maneges is niet zo netjes.
Manege Bakker zorgt goed voor zijn paarden en ja het zijn niet moeders mooiste of super goede dresuurpaarden maar als je kijkt hoe lang de paarden er gemiddeld staan kan ik niet zeggen dat ze het zo slecht hebben hoor. Tja en paarden die niet geschikt meer zijn dat is logisch die gaan weg. Dat kan na een maand zijn maar ook na 18 jaar.

Dat is idd niet zo netjes maargoed vind het je reinste dierenmishandeling als je willens en wetens dieren opkoopt waarvan je weet dat ze niet meer geschikt zijn om met toeristen op hun rug rond te hobbelen.

amir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 15:26

[/quote]
Dat is idd niet zo netjes maargoed vind het je reinste dierenmishandeling als je willens en wetens dieren opkoopt waarvan je weet dat ze niet meer geschikt zijn om met toeristen op hun rug rond te hobbelen.[/quote]

Manege Bakker koopt de paarden zover ik weet via een handelaar en tja daar kunnen best wel eens wat mindere paarden vandaan komen waar ze de voorgeschiedenis niet van weten. Maar of dat nou willens en wetens is zoals jij zegt???!!!! Er zijn zat paarden die voorheen onhandelbaar of afgekeurd zijn bijvoorbeeld voor de sport maar nog jaren meelopen in de manege hoor en ook nog nergens last van hebben.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 15:34

Ook ik heb een vraag.
Wanneer je engelssprekende mensen heb (of herbreeuws :+ maargoed, engels lijkt me dan makkelijker :)) ) welke manege raden jullie dan aan of maakt dat niet uit? :)

Brendariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 15:35

amir schreef:
Manege Bakker koopt de paarden zover ik weet via een handelaar en tja daar kunnen best wel eens wat mindere paarden vandaan komen waar ze de voorgeschiedenis niet van weten. Maar of dat nou willens en wetens is zoals jij zegt???!!!! Er zijn zat paarden die voorheen onhandelbaar of afgekeurd zijn bijvoorbeeld voor de sport maar nog jaren meelopen in de manege hoor en ook nog nergens last van hebben.

Als een paard van mijn oude manege, wat daar niet meer in de simpele lessen in de bak kan lopen, doorverkocht wordt aan manege Bakker (rechtstreeks) is dat mijns inziens willens en wetens.

Als een uurtje per dag simpele manegelessen lopen al niet kan, dan kan een strandrit volgens mij al helemaal niet!

Maar helaas zag mijn oude manege eigenaar dat er nog wat winst op te behalen viel, heeft hem verkocht aan manege bakker,via hen is hij ingespoten oid waardoor hij ff een tijdje niet meer kreupel liep en mee kon met de strandritten.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 15:51

Brendariss schreef:
amir schreef:

Als een paard van mijn oude manege, wat daar niet meer in de simpele lessen in de bak kan lopen, doorverkocht wordt aan manege Bakker (rechtstreeks) is dat mijns inziens willens en wetens.

Als een uurtje per dag simpele manegelessen lopen al niet kan, dan kan een strandrit volgens mij al helemaal niet!

Maar helaas zag mijn oude manege eigenaar dat er nog wat winst op te behalen viel, heeft hem verkocht aan manege bakker,via hen is hij ingespoten oid waardoor hij ff een tijdje niet meer kreupel liep en mee kon met de strandritten.

Dan kun je hier manege bakker hiervoor in het openbaar gaat 'zwart' maken op een openbaar forum, maar denk dat jij beter naar jou manege houder kunt stappen en die een flinke schop onder zijn hol verkoopt aangezien dat ook een banketstaaf is in deze context of zie ik dat nu verkeerd?

Er zijn altijd 2 kanten aan een verhaal, wie zegt dat manage Bakker dit met al zijn paarden doet? Wie zegt dat jou manege houder 'eerlijk' is geweest bij verkoop en deze pony op het moment bij verkoop kreupel liep. Wellicht is het kreupelen daar na een aantal weer weken ontstaan, hebben zij een DA laten kijken en hem laten in spuiten voor verbetering. En toen dat niet mocht baten............................was het einde verhaal ????

Maargoed is allemaal offtopic!

Brendariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 15:59

Denk je dat ik dat niet gedaan heb, mijn oude manegehouden een schop onder zn hol geven? Tuurlijk wel goed lezen meissie, er staat toch dat die oude manegehouder van mij ook dacht dat er nog wat geld te halen viel !
Ben er ook niet voor niets weg met mijn eigen paard!

En dat mn oude manegehouder eerlijk heeft gezegd dat ie wat mankeerde op moment van verkoop weet ik wel zeker, aangezien hij vaker zulke paarden heeft verkocht aan Bakker.

En over dat inspuiten tsja dat vind ik zoiezo al niks. Als een DA zegt dat ze niet meer kunnen lopen in de les, waarom laat je hem dan inspuiten terwijl je weet dat ie zich in die tijd alleen maar meer overbelast en het beessie daarna miss nog wel meer pijn lijdt nadat de spuit uitgewerkt is?

Nogmaals tis niet mn bedoeling om hier ruzie te zoeken/een manege helemaal zwart te maken. ik uit alleen mn boosheid over wat er met sommige paarden gebeurt en dat ik namen noem tsja daar hebben ze t zelf aan te danken toch???

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:20

Wat een aparte wending krijgt dit topic... :\ Kun je dat van dat inspuiten bewijzen of was je erbij en heb je erbij gestaan toen het paard werd verkocht, dat je het zo zeker weet allemaal?
Van oudsher ben ik ook niet gelijk de grootste fan van Bakker, maar inderdaad als je zulke beschuldigingen doet op een openbaar forum, moet je wel heel zeker weten dat wat je zegt feitelijk klopt.
Ik vind qua belasting voor het paard overigens een 'simpele manegeles' vaak een stuk pittiger dan een rit naar het strand, heb zat manegepaarden gekend die niet in de bak maar wel buiten liepen.

Brendariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:29

Sientje schreef:
Wat een aparte wending krijgt dit topic... :\ Kun je dat van dat inspuiten bewijzen of was je erbij en heb je erbij gestaan toen het paard werd verkocht, dat je het zo zeker weet allemaal?
Van oudsher ben ik ook niet gelijk de grootste fan van Bakker, maar inderdaad als je zulke beschuldigingen doet op een openbaar forum, moet je wel heel zeker weten dat wat je zegt feitelijk klopt.
Ik vind qua belasting voor het paard overigens een 'simpele manegeles' vaak een stuk pittiger dan een rit naar het strand, heb zat manegepaarden gekend die niet in de bak maar wel buiten liepen.

Ben idd gaan kijken toen we hoorden waar ie heen was gegaan, en hij liep als een trein, terwijl ie 2 weken ervoor bij mn oude manege stokkreupel liep, ra ra hoe kan dat?

anouska4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:09

Smit is gewoon de beste;-)
Vooral Alex, dat is mijn lieverdje(l)

anouska4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:26

Bij manege Bakker kan je een paard huren en zonder begeleiding op pad gaan, ook als je geen/weinig ervaring hebt.
Bij manege Smit moet je rijervaring hebben om een buitenrit te maken, en mag je nooit zonder begeleiding.
Allebei de maneges hebben boxen en stands (blijkbaar is dat bij Bakker niet meer zo sinds kort).
Bij Smit staan de paarden in de stands aan halsters, bij Bakker aan een soort halsbanden, sommige paarden staan te kort om te kunnen liggen, bij Smit kunnen ze wel allemaal liggen.
Bij Bakker heb ik de manegepaarden nog nooit buiten zien staan, bij Smit staan ze bijna iedere dag in de paddock.
Manege Bakker is groter dan manege Smit, maar ik vind manege Smit persoonlijk wel veel gezelliger.
Het tuig bij manege Smit vind ik beter dan bij Bakker, bij bakker zijn de zadels en hoofdstellen stugger dan bij Smit en bij Bakker willen ze ook nog weleens scherpe bitten gebruiken en hebben ze hele dunne dekjes die vaak nog nat zijn, ook is de zadelkamer best rommelig.
Bij Smit is het tuig veel soepeler en wordt het goed bijgehouden, dat is ook een soort hobby van de manege eigenaar.
De dekjes zijn bijna nooit nat van het zweet, omdat het losse dekjes zijn die onder het zadel vandaa worden gehaald zodat ze kunnen drogen als je je paard hebt afgezadeld.
Bij Smit moet je ook altijd het bit afspoelen en je paard afsponzen (of als het koud is met een pluk stro), hoe dat bij Bakker gaat weet ik eigenlijk niet.
Gewone galop doe je zowieso altijd wel in de duinen, en meestal ook op stand.
Rengalop doen we bij Smit alleen als het zand niet te zwaar is voor de paarden, en dat geld ook voor galop op strand.
Als er heel veel tegenwind staat op strand, doe je alleen een drafje en geen galop, anders kunnen de paarden een bloedneus krijgen.
Hoe dat bij Bakker gaat weet ik ook niet.
Bij Smit vind ik de stalgangen en gangpaden vrijwel altijd netjes en opgeruimd.
Elk paard heeft een eigen poetssetje aan zijn box of achter zijn stand hangen.
Bij Bakker is het maar net op welk moment je binnenkomt, de ene keer is het netjes en de andere keer slingeren er overal borstels en hoevenkrabbers rond.
Bij Smit is is de kleinste een Haflinger, we hebben voornamelijk grote paarden.
Bij Bakker heb je wat meer pony's, maar ook veel paarden.
Ik heb wel het idee dat ze bij Bakker veel te grote mensen op de shetjes laten rijden, maar dat is mijn menig.
Op beide manege's vind je wel een paar paarden met drukplekken, maar van Smit weet ik dat het voornamelijk van de vorige eigenaren is, want ik heb bij Smit nog nooit een paard gezien met open drukplekken en ik kom er minstens 1 keer in de week.
Bij Bakker hebben sommige paarden ook drukplekken en daar heb ik ook wel eens open drukplekken gezien.
Het ligt er aan welke voorrijder je hebt, maar bij beide manege's zijn ze meestal erg enthousiast en vrolijk!
Dit was mijn vergelijking ;) :D

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:15

Brendariss schreef:
Denk je dat ik dat niet gedaan heb, mijn oude manegehouden een schop onder zn hol geven? Tuurlijk wel goed lezen meissie, er staat toch dat die oude manegehouder van mij ook dacht dat er nog wat geld te halen viel !
Ben er ook niet voor niets weg met mijn eigen paard!

En dat mn oude manegehouder eerlijk heeft gezegd dat ie wat mankeerde op moment van verkoop weet ik wel zeker, aangezien hij vaker zulke paarden heeft verkocht aan Bakker.

En over dat inspuiten tsja dat vind ik zoiezo al niks. Als een DA zegt dat ze niet meer kunnen lopen in de les, waarom laat je hem dan inspuiten terwijl je weet dat ie zich in die tijd alleen maar meer overbelast en het beessie daarna miss nog wel meer pijn lijdt nadat de spuit uitgewerkt is?

Nogmaals tis niet mn bedoeling om hier ruzie te zoeken/een manege helemaal zwart te maken. ik uit alleen mn boosheid over wat er met sommige paarden gebeurt en dat ik namen noem tsja daar hebben ze t zelf aan te danken toch???

Voel je vooral niet aangevallen hoor, dat is niet mijn bedoeling. Maar om in het onderwerp van het topic te blijven en jou opmerking over 'goed lezen':
A. Gaat dit topic over waar een buitenrit maken, bij smit of bij bakker en ervaringen

Jou reacties komen voornamelijk neer op dat Bakker 'zielige' paarden opkoopt van jou (voormalig) manege eigenaar en deze paarden 'ingespoten' zouden worden, terwijl je hier geen keiharde bewijzen voor hebt. Een pony kan door 10000 redenen niet meer of minder kreupel zijn.

Als je zo vol boosheid hierover zit kun je hier beter een apart topic voor openen aangezien dit topic over 'buitenritten' gaat en zo een geheel andere weniding krijgt :Y)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:34

Brendariss schreef:
Ben idd gaan kijken toen we hoorden waar ie heen was gegaan, en hij liep als een trein, terwijl ie 2 weken ervoor bij mn oude manege stokkreupel liep, ra ra hoe kan dat?

En dus trek je daaruit de conclusie dat het dier is ingespoten, terwijl je daar 0,0 bewijs van hebt...??? Of was je erbij toen de dierenarts dat deed? Een paard met een fikse hoefzweer kan binnen een dag al niet meer kreupel lopen... Om maar een voorbeeldje te noemen.

hellahola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:11

Laten we het maar weer bij de buitenritten houden :D
Want daarvoor heb ik het topic gebruikt, om te kijken waar ik 'het beste' een buitenrit kon maken.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 01:07

Ik vind het nogal belachelijk dat mensen hier uitspraken doen waar ze niet zeker van zijn, er wordt al genoeg geroddeld in het wereldje van de paarden. Als je iets ernstigs verdenkt, tip dan de dierenbescherming en pas bij zekerheid kan je dat soort dingen hier melden.
Ik heb dit topic geopend om te weten wat nou de beste manege was voor buitenritten, of in ieder geval om ervaringen te horen van verschillende mensen. Ik ben dus niet geintresseerd in niet officïeel bevestigde kwesties die hier genoemd worden.
Normaal zou ik mijn excuses aanbieden voor als dit aanvallend overkomt, maar in mijn opzicht zijn de enige mensen die zich hierdoor aangevallen kunnen voelen, niet mensen waar ik excuses aan wil aanbieden.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:13

Is dit nog steeds het geval? Ik ga binnenkort bij manege bakker een buitenrit maken. Is het al verbeterd?