NVVR de moeite?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PK_L

Re: NVVR de moeite?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:37

Leuk, de nvvr! Ik ben zelf (helaas) nog geen lid, maar het inschrijfformulier ligt al een hele tijd klaar! Mijn pony ging vaak mee op de ritten door landgoed de utrecht (bij Tilburg) met de vorige eigenaar. Lijkt mij erg leuk eens mee te gaan op zo'n buitenrit!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:58

_Rosanne_ schreef:
Leuk, de nvvr! Ik ben zelf (helaas) nog geen lid, maar het inschrijfformulier ligt al een hele tijd klaar! Mijn pony ging vaak mee op de ritten door landgoed de utrecht (bij Tilburg) met de vorige eigenaar. Lijkt mij erg leuk eens mee te gaan op zo'n buitenrit!

Nou, stuur dat formulier dan snel op, dan krijg je in ieder geval dat mooie tijdschrift en kun je nog eens kijken wat er aan ritten in jouw omgeving is. Gewoon NU gaan doen! ;)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:00

Heb ook maar eens een mailtje gestuurd om lid te worden.
Jullie doen goed aan ledenwerving hierzo :')

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:03

Wendy schreef:

Braaaaaaaaffffff *\o/*

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 21:04

NVVR kan blij zijn met mij als ts van dit topic :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:14

Waratje schreef:
Wendy schreef:

Braaaaaaaaffffff *\o/*

Oh, laat dan maar zitten :+

Nee hoor, het leek me al jaren leuk, maar ja...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:56

TS van dit topic heeft al een boel petjes verdiend lijkt me.. :D

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:39

Wendy schreef:
Nee hoor, het leek me al jaren leuk, maar ja...

Het is ook al jaren leuk...... Gewoon lid worden, joh, je krijgt ruimschoots waar voor je geld :))

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:52

Ik heb mijn formulier ook binnen, het gaat morgen op de post.

_Rosanne_ schreef:

Ik sta nu vlak bij de Utrecht, en daar kun je inderdaad heel goed buitenrijden.
Ik geloof dat de man waarbij mijn paard nu gestald staat ook jaarlijks een rit organiseert!

mental11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 00:38

Hoihoi, al zo'n 8 jaar lid. Goede en minder goede ervaringen.
Kritische puntjes eerst: Wat ik erg betreur is dat bij de NVVR niet meer zo'n pioniersgeest heerst als er was. Dat maakte de NVVR vroeger speciaal, maar ik geloof dat er nu al zo veel meer diversiteit is dan, pak en beet, 10 jaar geleden, dat je bijna niet meer kunt spreken van één standaard/conventionele manier van omgaan met/denken over/houden van/berijden van (vult u maar aan) paarden. Hooguit lopen maneges nog achter, maar ook daar roert zich iets.
In de Vrijruiter heb ik nu al vaak de zelfde onderwerpen, op dezelfde manier belicht langs zien komen. Straffe uitspraken, heftige discussies lees ik niet, het is vrij hapklaar en flauw (maar niet ongezouten). Poldermodel hè, niemand voor de neus willen stoten maar eigenlijk weinig kleurrijk. Die heilige huisjes die aangepakt worden, joh, die zijn al tijden met de grond gelijk gemaakt!
Dus dat hele vernieuwende mis ik wel. Ik heb gemerkt dat de NVVR zichzelf als vereniging niet echt vernieuwt, daardoor zelfs wel wat blijft hangen/achterloopt in de vaart der volkeren. Misschien wel omdat er geen oor is voor nieuw geluid. Het is naar mijn mening bij tijd en wijle zogezegd een zelfbevestigend clubje. Goh-wat-zijn-we-toch-anders-met-zijn-allen.
Maar hé (dit kondigt het toetje aan), als je je daar niks van aantrekt en je gewoon op leuke contacten met medeleden richt, zelf eruit pikt wat je leuk vindt, hoef je nergens last van te hebben. Het valt me bijvoorbeeld steeds op dat leden vaak behulpzaam zijn, of ze je kennen of niet, er is een schat aan ervaring en kennis te vinden en in het algemeen aan welwillendheid ook. Je kunt zomaar iemand uit jouw buurt bellen en eens afspreken om een ritje te maken, je zult niet vaak van een koude kermis thuis komen als je dat doet. Dat is natuurlijk wel heel supergaaf!

Dus als je al langer 'in de paarden meeloopt' en al langer je eigen weggetje bewandelt ipv het conventionele pad (waarvan ik net al stelde dat het als begrip aan erosie onderhevig is), is de kans groot dat er informatief weinig nieuws is. Al met al zijn mijn metaforen een bizarre wandeltocht geworden 8-).

Als je daar echter niet naar op zoek bent, en het leuk vindt ruiters van allerlei pluimage tegen te komen en evenementen/ruiterweekenden/tochten te maken zonder dat je beurs er anemisch van wordt...kan ik het je van harte aanraden.
Je komt altijd wel interessante mensen tegen, en anders wel interessante paarden. :P

Het kost je de kop niet (zonder in je portemonnee te kijken, maar in vergelijk met andere paarden gerelateerde georganiseerde evenementen), dus ... tot ziens in Leersum? :+

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 00:44

ikke schreef:
GuusHinnik schreef:
Hoi
Door mijn stalhouder ben ik ook in aanraking gekomen met de nvvr.
Ongeveer twee weken geleden een mailtje gestuurd, ik zou de papieren thuis gestuurd krijgen.
Iemand enig idee hoelang dit normaal duurt?

Spullen zijn onderweg, heb contact gehad met de ledenadministratie. Mocht je eind deze week nog niks in huis hebben, PB dan even met je gegevens, dan laat ik het checken. Soms verdwijnen e-mails op het wereldwijde web of blijven ze een eeuwigheid hangen.

Wil je Juud voor mij de groeten doen, als je nog regelmatig contact met haar hebt? ;) (Van Evelyn!)
Ik heb een poos les van haar gehad, echt onwijs veel van geleerd, echt een aanrader! :j

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 09:12

Ik ga weer een NVVR-rit organiseren vanuit Zeegse (noord drenthe). Naar het prachtige Balloerveld die hopelijk rond die tijd in bloei staat. Hou de eendaagse kalender in de gaten :-).

groetjes,

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:34

Ik zou wel lid willen worden van de NVVR, en nog liever mee willen doen met de ritten. Maar ik heb geen (eigen) paard. Dan wordt het moeilijk denk ik ;)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:36

yarrah schreef:
Ik ga weer een NVVR-rit organiseren vanuit Zeegse (noord drenthe). Naar het prachtige Balloerveld die hopelijk rond die tijd in bloei staat. Hou de eendaagse kalender in de gaten :-).

groetjes,

Gaaf, da's wel in de buurt!
Ik houd de kalender in de gaten! :j

x_spekkie_x schreef:
Ik zou wel lid willen worden van de NVVR, en nog liever mee willen doen met de ritten. Maar ik heb geen (eigen) paard. Dan wordt het moeilijk denk ik ;)

Je kunt je altijd opgeven!
Soms zijn er mensen die nog een paard "over" hebben!

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:45

mental11: pfff wat een tekst zeg... :P wil je zelf niet in het bestuur van de nvvr?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:50

p_ponypaard schreef:
mental11: pfff wat een tekst zeg... :P wil je zelf niet in het bestuur van de nvvr?

Als bestuurslid VrijRuiter bijvoorbeeld...........

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:24

Heb nog niks binnen, maar tjemig wat heb ik zin een gezellig buitenrit :)

mental11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:29

Hahaha dat krijg je als je toch met enige volledigheid wilt antwoorden op de TS vraag. :o

Wat betreft suggesties bestuur/redactie: Nee weleens wat dierbaars aan uitgeleend, niet terug gekregen. Weleens wat ingestuurd, geen reactie. Weleens wat geopperd, geen reactie. Mijn conclusie dat de NVVR zichzelf niet lijkt te vernieuwen is niet uit de lucht gegrepen. :Y) Sporadisch, willekeurig en incidenteel een handje toesteken kan gelukkig ook prima bij de NNVR. :D

Zoals ik al stelde (en dat is maar enkel mijn persoonlijke mening): het is leuk mits je je enigszins 'consumerend' opstelt, zonder al te veel betrokkenheid de krentjes eruit halen. Dat is ook zeker de moeite waard, zijn lekkere krentjes, hoor!

Zo blijft idd alles bij het oude en heeft ieder wat hij/zij wil. Zelfs zonder dat ik me er druk om maak. :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:31

Sleeper schreef:

Je hoeft geen lid te zijn om met de ritten mee te rijden.
Mocht je nog in Hardenberg komen, we staan daar op de beurs. Stuur me anders een PB met je gegevens, dan check ik even met de ledenadministratie.

mental11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:35

Sleeper schreef:

Oehhh met dit weer verlang ik het meest naar een knapperig haardvuur!

Wie gaat er ook naar Leersum?

Wie trouwens zin heeft, is welkom voor een bosritje bij de bossen van Austerlitz/den Treek, prikken we gewoon een datum voor.
Voor de paardjes kan ik een prikweitje afzetten. En trailer kan op weiland geparkeerd (mits dat droog genoeg is), anders zijn er parkeerplaatsen bij het bos.
Laatst bijgewerkt door mental11 op 23-01-09 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:35

Ik denk dat het wel klopt hoor dat ik nog niks heb. Ik heb me pas dinsdag avond aangemeld. Helaas ben niet in de buurt van Hardenberg :) (overijssel toch?)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:43

mental11 schreef:
Wie trouwens zin heeft, is welkom voor een bosritje bij de bossen van Austerlitz/den Treek, prikken we gewoon een datum voor.

Men kan ook gewoon aanmelden voor de rit van 26 april. Gaan ze met mij mee door Austerlitz :D

mental11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:00

Antheman schreef:
mental11 schreef:

Men kan ook gewoon aanmelden voor de rit van 26 april. Gaan ze met mij mee door Austerlitz :D

Mooi zo, hierbij meld ik me aan.
Bij mij wordt het sowieso een dwaaltocht. ;)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:36

Sok schreef:
x_spekkie_x schreef:

En ik zag dat je bij de rit van Leersum ook een paard kunt huren. Is dat vaak (vaker) zo?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:48

x_spekkie_x schreef:
Sok schreef:
En ik zag dat je bij de rit van Leersum ook een paard kunt huren. Is dat vaak (vaker) zo?

Ja, soms lukt dat maar het is de laatste tien jaar steeds moeilijker geworden (zo niet onmogelijk) om paarden zonder begeleiding mee te krijgen, al helemaal als ze je niet kennen. Soms zijn er echter ook wel mensen die een paard beschikbaar hebben om mee te rijden.