Adil18 schreef:Ach en Hc...als laatste, geef me toch eens een antwoord op mijn vraag: Hoe kan je een paard zo dresseren dat hij deze refelxen onderdrukt?
Daar was ik toch ook héél benieuwd naar
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Adil18 schreef:Ach en Hc...als laatste, geef me toch eens een antwoord op mijn vraag: Hoe kan je een paard zo dresseren dat hij deze refelxen onderdrukt?
suleilitha schreef:Tranqigel doet ook wonderen, worden ze stukken minder schrikkerig van
buster4ever schreef:met je rijbewijs voor paarden leer je dat je mensen voertuigen andere ruiters in stap voorbij gaat passeert etc.
in gallop langs mensen is vragen om herrie ik vind dat echt niet kunnen
suleilitha schreef:Kijk, weten jullie wat ik niet snap? Een paard in het wild dat wordt aangevallen door een roofdier, trapt ook van zich af, dat is het natuurlijke gedrag van het paard. En dan komt de mens in beeld, gaat op het paard rijden en dan mag het zich niet meer verdedigen??
Sanniejj schreef:Ja, als ik ooit loop in het bos, en dan op een ruiterpad loop, dan houd ik rekening met ruiters die graag willen galoperen.
maar neem wel een lantaarntje mee!
suleilitha schreef:Je kunt ook bij nacht de bergen door crossen, dan heeft niemand last van jemaar neem wel een lantaarntje mee!
Ikima schreef:Als ik in het bos wandel dan ga ik juist NIET op de ruiterpaden lopen omdat die te zwaar zijn.
Verder geeft ik, voordat ik een bosrit ga maken, mijn paard Resque, nervolet, sedalin, en een flinke dosis valium, dan blijft ze tenminste rustig als ze door een paar wolven wordt aangevallen.
Adil18 schreef:suleilitha schreef:Kijk, weten jullie wat ik niet snap? Een paard in het wild dat wordt aangevallen door een roofdier, trapt ook van zich af, dat is het natuurlijke gedrag van het paard. En dan komt de mens in beeld, gaat op het paard rijden en dan mag het zich niet meer verdedigen??
suleilitha schreef:Liggen???
Maar zonder gekheid. Ik ben een keer gebeten door een geflipte hond die niet los wilde laten en echt, ik heb het beest met volle kracht een maat 39 westernlaars verkocht!!! Had ik mezelf onder controle moeten houden?
Montignac schreef:Veel achterlijker vind ik dat de ruiter het toelaat dat het paard zijn instinct te volgen. Wat nou als er naast dat hondje een kind staat? Die van mij mag absoluut geen dreigementen uiten als ik erop zit, wat hij in de wei doet moet hij zelf weten en hier zijn geen roofdieren die hem willen aanvallen in het bos dus die stelling vind ik wel aardig zwak. Natuurlijk ga ik ook niet akkoord met wandelaars die niets doen om hun hond die al blaffend of niet op een paard afgaat bij zich te houden. Communiceren met diegene die j etegenkomt is altijd nog het beste. Als wandelaars weten dat ze de hond gewoon kunnen laten lopen als ik dat aangeeft en als zij aangeven dat de hond ook niets doet dan is dat een fijne situatie. een situatie die bedreigender is heb ik nog nooit meegemaakt.
haffylover schreef:mm volgens mij over zien de meeste hier ook iets. Ok ik moet toegeven ik stap ook niet altijd iedereen voorbij. Maar ik weet wel bij wie ik dat kan doen. En bovendien ik krijg vaak ook de vraag waarom ik voorbij stap. dat ik voorbij galopper vind ik vet zeggen ze vaak. Ik denk dan bij mezelf van dat kan wel amar stel dat je paar omdat moment schrik ergens anders van en die persoon om ver rent??
En wat honden betreft tjaa niet alle honden bezitters hebben hart voor mede dieren liefhebber heb ik uit ervaring gemerkt. Want mijn verzorg pony is 2 keer aangevalle door een hond terwijl ik in stap naderde en zelfs halt hield en de honden bezitter netjes verzocht om de hond aan te lijnen. tjaa en asl ze dat dan neit doen en de hond komtop me af geloof me dan galopper ik liever voorbij puur wegens veiligheid want anders dan vlucht die van mij.
Maar zoals juud in de begin post zij dat vorbij draaft of galoppeerd tjaa ik denk dan dat moet je zelf weten is neit bepaald sociaal naar de mede mens toe maar onthoud wel als jou paard schrikt en hij vlucht en rend wandelaars of honden omver dan heb jij meer schuld dan wanneer een hond een paard bijt.
maar goed dat is mijn mening