Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 20:18

Ziet er toch niet slecht uit Letizia!
En dat herken ik hier ook wel wat je zegt .. dat hij soms wel moe is/zwaar ademt, maar ook weer binnen no time hersteld, dus dan valt het al bij al nog wel mee .. (want zweten doet hij niet :+ ).

Ik heb vandaag dit eruit gekregen (dat beginstuk even negeren, mijn gps deed raar..):

Afbeelding

Afbeelding

Beviel me toch een stuk beter .. Het is niet persé sneller, maar ik heb wel 90% (of 95%) minder kracht moeten gebruiken dus aan het einde van de rit was ik wat vrolijker dan de vorige keer :Y) Wat mij ook heel erg opviel is dat hij geen enkele keer gestruikeld is, en dat hij mooi in het midden van het pad liep, vooral in galop was dat anders eergisteren, toen ging hij echt zwalpen en in de bermen lopen (omdat hij niet wilde?) en dat deed hij nu niet.

Djilna

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 09:29

Maakt het ook nog uit wanneer je afwisselendere routes rijdt? Sommige paarden/pony's vinden steeds 'hetzelfde' rondje ook niet zo motiverend.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 10:11

Nieuwe rondjes zijn hier juist lastiger. Is de vaart er helemaal uit en ze schrikt van elke grasspriet. Ik doe wel regelmatig nieuwe rondes, hoor, maar als ik iets van snelheid erin wil brengen, dan moet dat wel op een bekende route.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 10:12

Djilna, waar hebben jullie overnacht in de eiffel? mooie ritten!

Sabine, ik ken jou verhaal wel een beetje met mijn andere haflinger, die is ook best wisselend soms heeft ze echt geen zin en soms wel, meestal als er andere paarden bij zijn is ze ontzettend actief maar als ik alleen ga rijden vind ze het allemaal wel goed. kom ik een paard tegen leeft ze weer helemaal op en wil ze er achter aan. :7 en ze weet ook pressies wanneer we op de helft van ons rondje thuis zijn, dan gaat halverwege het gas er weer op :D

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 10:18

We zaten in de Eifel bij Eynatten, Raeren. Vlak onder Aken en boven Monschau.
Fijne locatie voor ons en de paarden, maar we zaten voor het fijne net wat ver van de routes af. Maar was ook eigenlijk bedoeld als trektocht, maar dat liep anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 10:51

Ik weet het niet goed eigenlijk mbt de route.
Nu heb ik toevallig hetzelfde rondje gereden als de keer ervoor (ongeveer) maar dat kwam omdat ik een nieuw stukje uitrusting aan had en dit eerst even wilde proberen, daarna wilde ik nog een rondje bos als het goed ging, maar er zat ineens zo'n dreigende zwart/oranje lucht dat ik dat niet zo erg vertrouwde (bos doe je altijd langer over om thuis te komen, heb al een paar keer in een stort/hagelbui gezeten en dat voorkom ik liever :+ ). Dus vandaar maar even 2x hetzelfde, maar ging eigenlijk niet slecht.

Pony doet wel graag nieuwe routes/paadjes, maar dan wel in stap met tijd om alles te verkennen. Nu is niks nog echt nieuw hier in de omgeving, we hebben alles al wel gehad (en ook verder door dan de rondjes die we nu doen) maar ik merk als ik in een bepaald stuk al een tijdje niet meer geweest ben dat hij daar toch wat terughoudender is, dan wil hij meer rondkijken en alles checken. Het is ook zo'n pony die het gezien heeft als er een boom anders staat dan anders :Y)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:29

Is er iets waar je pony wel heel blij van wordt?

Ooit een pony gezien die zo flegmatiek en betrouwbaar was dat je er een baby mee weg kon sturen. Ideaal voor de eigenaresse. Het bleek dat de pony veel meer pit had op een onderlinge spelletjesdag op stal: ineens was duidelijk wat het dier echt leuk vond. Voor de rest liep 'ie gewoon geen pas harder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:53

Goede vraag :o
Ik heb al veel geprobeerd maar nog niks gevonden waarvan ik zeg "dat is het voor hem". Ja, buiten zijn .. Hij is veel aangenamer buiten dan in een (longeer)piste. Verder heb ik wel het idee dat hij trail-dingen leuk/interessant vindt .. dus dingen met balkjes, poortjes, ... Een paar keer TREC met hem meegedaan en dat doet hij wel super. Dus die richting uit vindt hij wel leuk volgens mij, maar dat is moeilijk realiseren buiten ... of überhaupt op een dressuurstal (er is wel materiaal, maar om dat elke keer te gaan zitten verslepen is geen optie voor mij :o ).

Ja, denk dat trail/trec/extreme trail (ondanks nog niet gedaan maar in het bos vindt hij het ook geweldig als we off-road gaan ;) ), misschien working equitation .. en verder gewoon lekker rondtrekken, af en toe wat grasjes eten en eens pauzeren en dan weer verder ... Dat vindt hij volgens mij het leukste. Afstand maakt hem niet zo uit, doelen moeten er zijn, maar de snelheid is een ander verhaal ;)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:25

Is hier ook zo. In de bak was ze vroeger nog wel enthousiast, maar inmiddels weet ze alles wel. Ik probeer wel eens nieuwe dingen en dat is dan even leuk, maar daarna is de interesse wel weg. Buiten rijden gaat ook het beste. Zonder al te veel snelheid te willen, tenminste.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 15:44

Die van mij vind trec ook geweldig, oren er op en gaan :j

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:04

Zie weer leuke ritten voorbij komen.

Moeilijk [***]. Zou ook niet weten hoe op te lossen. Maar het idee van die endurance wedstrijd zou ik wel voorbij laten gaan. Geeft misschien ook iets meer rust bij jou.

Hier liggen we weer eruit.
Zaterdag is muts in blinde paniek met kar op hol geslagen, geschrokken van een trekker, ik van de kar. En na een paar kilometer haar pas weer kunnen vangen.
Leidsel in 3 stukken.
En nu heeft ze 2 onstekingen aan beide kanten van haar hoofd op haar wang. Het bit heeft op een bepaalde manier zo'n smakkerd gemaakt tegen kiezen waar haken op zaten dat haar wangen kapot zijn gegaan, hier het eten in blijft zitten en dat is gaan rotten wat de ontstekingen veroorzaakt.
Dus mevrouw staat op zware antibiotica en pijnstillers en de 16de komt dierenarts haar tanden elektrisch vijlen. Ze heeft nu de haken met de hand gevijld maar kon er voor het goede niet goed bij en alles was te kapot.

En als dit achter de rug is moet ze weer voor de kar. Hoop heel erg dat ze geen trauma heeft opgelopen

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:07

Ach jeetje, dat is niet goed voor het vertrouwen :\
Beterschap voor je poown :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:47

Poeh, dat is niet niks tinker_sally :=
Ooit zelf een ongeluk met de koets gehad, sindsdien niet meer erop gezeten. Hopelijk valt de mentale schade naast de fysieke mee...

Ik ga inderdaad kijken wat ik ga doen, hoef nu nog niet te beslissen maar wat niet lukt dat lukt niet, niks moet :)

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:58

oei dat is schrikken zeg! Beterschap ermee.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:31

Ik moet er wel weer op, want rijden doe ik bijna niet op haar. Dat is niet ons ding.
Dus als de kar niet meer gaat, gaat ze de verkoop in maar daar denk ik absoluut nog niet aan. En er zijn nog zoveel stappen die ik kan maken daartussen.

Ik had voor mezelf al bedacht dat ze morgenavond weer er voor zou gaan, hulptroepen opgescharreld.
Maar helaas kwam dit tussendoor. En weet nu al dat als het zover is, ik niet weet of ik het zelf wel aandurf.
Gelukkig heb ik een goede hulplijn nog achter de hand die haar er de aller eerste keer ook voor heeft gezet en ons vaker heeft geholpen.
Maar het is een gigantische deuk in het vertrouwen en dat 6 weken voor onze vakantie.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 22:07

O bah, Tinker-Sally! Ik hoop dat alles goed komt.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 10:29

Wat een naar ongeluk tinker_sally, beterschap!

Wij hebben gister een rondje Kootwijk gedaan! Heerlijk gereden, wat een fijne paden en prachtig uitzicht op sommige stukken! De dag ervoor al 20 km thuis gedaan, dus een mooie training.

Maar wat een drama met trailerladen op de terugweg. We oefenen thuis zeer frequent en daar gaat alles altijd soepel, maar op vreemd terrein op de terugweg is het nog wel eens wisselvallig. Daarom de afgelopen periode er extra aandacht aan besteed, ook gewoon een blokje om wezen rijden met de trailer, en gister zou dan een mooie laatste oefening zijn voor de volgende wedstrijd, dus ergens anders leuk gaan rijden en er daar ook weer in moeten. Het is helaas nog nooit zo slecht gegaan als gister :( Vorig jaar al uitgebreid trailerlaadcursus gehad, misschien nu overwegen om dat te herhalen maar dan op vreemd terrein, thuis is er nu nooit iets aan de hand. Vervelende afsluiting dus van wat een makkelijk leuk dagje had moeten worden.

Afbeelding
Afbeelding

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 10:31

Tinker_sally wat een naar ongeluk en vervelende nasleep. Sterkte!

Chouchou dat is wel heel vervelend dan als het thuis zo goed gaat en op vreemd terrein niet. Hopelijk vindt je er snel een oplossing voor!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:17

Heel vaak oefenen op vreemd terrein. Heb ik ook met mijn paard gehad. Ging op een gegeven moment elke week op pad. Na verloop vn tijd ging het beter. De 1 loopt er nu zelf in. De ander moet nog altijd even moeilijk doen en aangeven dat ze het niet wil. Maar als ze niet de kans krijgt om mij mee te trekken naar achteren, geeft ze het direct op en loopt ze er zo in. Is 2 minuten werk. Maar er in 1 x in lopen is blijkbaar teveel gevraagd... :D

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:39

Vandaag K1 gereden in Zeewolde.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bijna bij de finish

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:56

Wat een leuke spikkel heb je daar!

Hier, voor ons doen, van het weekend lekker wat km's er bij kunnen tellen :)
Afbeelding
Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:25

Afbeelding
Afbeelding
Vandaag ook weer lekker aan het trainen geweest. Bovenste foto is een collage van het uitstappen.
Bij de zwijnen zat ik er nog op, op een heel druk stuk zaten die, verbaasde me, zo midden op de dag.
200 m verder ben ik afgestapt bij het laatste hek en de foto's van endomondo op m'n telefoon en Elmo's koppie zijn vlak na elkaar gemaakt. Die laatste km van het hek tot huis loop ik meestal na een training.

Elmo liep lekker, kan merken dat hij vooruit gaat.

Het was wel warm in het bos.

En hij begint het nut van water te snappen.
De vorige keer heeft hij voor het eerst uitgebreid uit een grote plas staan drinken, vandaag kwamen we in draf langs een plas en hij ging vol in de ankers om te gaan drinken.
Daar ben ik blij mee, dat hij dat principe snapt, want zeker met warm weer is goed blijven drinken erg belangrijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:20

vandaag 31! km afgelegd
zelf heerlijk bitloos gereden, wel 2x terug moeten nemen op bit (1x omdat ik voor aan het galoperen was en mijn verzorgster riep omdat ze in de problemen zat en 1x omdat hij op hol sloeg omdat er 2 andere ruiters kwamen aangegalopeerd)
voor de rest heerlijk gereden, zelfs met beide paarden een galopje gedaan & 1x even gecrosst (euhm dat was de bedoeling maar mijne ging showen)

in totaal dit:
Afbeelding

eerste ronde 14 km:
Afbeelding
Afbeelding

en dan 7:
Afbeelding
Afbeelding

en dan nog 9:
Afbeelding
Afbeelding

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:29

Wat gaaf om die zwijntjes zo dichtbij te zien. Vorig jaar op Boszicht ook meegemaakt op onze eerste vakantiedag. Zo mooi.

En nog meer mooie ritten gezien.
Echt jaloers op die mooie omgevingen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Klein rondje gewandeld met Mutsje.
Pff kan merken dat het vertrouwen in elkaar helemaal weg is. :(
Weet wel dat ze heel goed rondjes om me kan draven, en zijwaarts achteruit kan.
Tot ik het op een bepaald ineens beu was en haar aan het werk heb gezet.
Paar passen vooruit, stilstaan en achterwaarts. En dat steeds herhalen.
Ook loopt ze me altijd voorbij. Dus nu iedere keer als haar hoofd te ver voorbij me ging, gestopt en achterwaarts gezet. Uiteindelijk snapte ze dat als ik tegen haar borst aantikte met zweep ze naar achteren moest.
En dit nog gedaan in doorstappen maar ook in heel langzaam lopen.
Van de week iedere dag maar zulke kleine rondjes gaan lopen.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 00:13

Ons trainingsdoel is helaas afgelast. Endurance event zuid Limburg is vanochtend afgelast, dus helaas.
We blijven wel gewoon lekker rijden want hebben vandaag echt heerlijk 30km gecrosst met de blondjes. maar jammer is het wel.