Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:45

sanowa schreef:
Super gaaf xxvon! Hoop dit jaar ook voor het eerst naar de Eiffel te gaan!

Djilna, denk dat je een ander pad bedoeld deze zijn allemaal goed te rijden.

Ik bedoelde dit stuk
Afbeelding
Gaat dat niet deels over een grindweg? Hm dan ligt die weg nog westelijker. Had ik de verkeerde voor me. Klopt ook wel nu ik nog een X keek :D

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 21:01

Lijkt me voor het winterseizoen een leuk idee Fabster (tot 1,5u rijden met de trailer). Nu in de zomer heb ik elke maand een endurance wedstrijd en ik heb geen eigen trailer. 1x per maand met een Paardentaxi de hele dag op stap vindt m'n portemonnee wel genoeg :P maar na het seizoen lijkt het me zeker leuk!

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 21:20

Djilna schreef:
sanowa schreef:
Super gaaf xxvon! Hoop dit jaar ook voor het eerst naar de Eiffel te gaan!

Djilna, denk dat je een ander pad bedoeld deze zijn allemaal goed te rijden.

Ik bedoelde dit stuk
[ [url=m/tLQWp6.png]Afbeelding[/url] ]
Gaat dat niet deels over een grindweg? Hm dan ligt die weg nog westelijker. Had ik de verkeerde voor me. Klopt ook wel nu ik nog een X keek :D

Nee alleen stukje vanaf parkeerplaats de elsberg naar beneden is een iets minder maar denk dat je ander idd bedoeld

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 21:24

M'n langste buitenrit op 1 dag .
Was best wel pittig maar ben super trots op m'n haffie

Afbeelding

Afbeelding

Fabster

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 21:39

:wow: Dat is echt ver!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 22:50

Wow, flinke rit, dat haal ik nog niet, haha.

Fabster, leuk idee. Zelf pak ik wel geregeld de trailer, maar ik blijf vaak wel beetje in de buurt omdat er hier al zoveel mogelijkheden zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 22:52

Wow, daar zou ik een week van moeten bekomen! Zou er ook een week over doen denk ik _O-

Vandaag een klein rondje gedaan "op snelheid". Hij had een pak minder last dan gisteren, gelukkig. Had hem zelfs geen extra pilletje gegeven vandaag en nog ging het best ok (in stap geen last, draf en galop wel meer). De rit op zich echter... morgen eens grafiekje bekijken want zit nu op tablet maar mij bekwam het niet zo goed ... Morgen eens analyseren ;)

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 00:04

sanowa schreef:
M'n langste buitenrit op 1 dag .
Was best wel pittig maar ben super trots op m'n haffie

[ [url=m/ySwu72.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VgQ9Dj.png]Afbeelding[/url] ]

Niet zomaar een buitenrit. Maar endurance Ommen! Alles goed gegaan?

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:00

ja klopt was endurance Ommen. :P

Wedstrijd ging goed, zou samen met iemand rijden maar die stopte na het eerste rondje toen moesten we het 2e rondje alleen doen, dat vonden we beiden wel pittig, maar na een dip halverwege kwam een groompunt daar effe alle tijd genomen en het laatste stuk ging weer heerlijk!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:38

Top. Fikse afstand!!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:41

Ik ben superblij.

De eerste paar ritten met mijn senior zitten erop.

En hij lijkt het goed op te pakken.

Wie weet krijg ik echt een cadeautje, en kan ik deze zomer echt nog regelmatig op rit....

Dit is van afgelopen zondag, aangespannen :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:37

Sanowa lekker hoor!

Femke fijn dat het goed gaat :)

Oké, spam. Mijn ritten van vorige week in de Eifel en zondag thuis.
Dag 1: Bos bij Aken
Afbeelding
Afbeelding

Dag 2: Hoge Venen/Eifel
Afbeelding
Afbeelding

Dag 3: Bos Aken en Drielandenpunt Vaals
Afbeelding
Afbeelding

Thuis:
Afbeelding
Afbeelding

Wat wel bijzonder is dat ik met een Garmin heb gereden en iemand anders in de groep met Polar en we hebben beide andere hoogtemeters. De laatste dag (3e Eifel) heeft zij bijv 747 daling en 750 stijging. Apart, want welke klopt nou. Ik heb zelfs een flinke klim extra gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 10:11

Ik val hier even binnen want heb even jullie hulp/inzicht nodig ..
Heb de laatste posts niet echt bekeken :o Komt nog :Y)

Ik dacht maandag "we gaan er eens voor, een klein rondje en wat tempo-rijden".. Minder lang instappen en minder stappen tussendoor, even knallen. Nou ... :')

Ik heb dit eruit gekregen:

Afbeelding

Afbeelding

En ben er een dag niet goed van geweest := (pony had er in mijn ogen geen problemen mee, ook gisteren niet stijf ofzo).

Wat ik dan raar vind is dat ik daar zo hard voor heb moeten pushen en duwen .. terwijl ik laatst dit had:

Afbeelding

En toen heb ik meer moeten inhouden dan benen geven ... (waren dus niet alleen, wat altijd wel helpt..)

Kan ik daaruit concluderen dat mijn pony het wel kan? Maar het niet zo nodig vindt? }:0
En kan ik daar nog iets aan doen? :+

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 10:20

Ik denk dat jij een beetje te lief bent voor je pony en je pony dat wel makkelijk vind :o ik snap dat wel na wat je met hem meegemaakt hebt maar denk dat je nu toch wel wat strenger mag gaan worden..

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 10:45

Omdat ik mijn paard toch bij me kan houden doe ik weer mee met de challenge!

Onze gemiddelde snelheid is niet heel hoog, maar we rijden ook in het wassenaarse duin(kennen jullie misschien van Endurance by the sea) dus met veel klimmen en dalen.
Ben wel blij met de vooruitgang.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:32

Somebitch schreef:
Ik denk dat jij een beetje te lief bent voor je pony en je pony dat wel makkelijk vind :o ik snap dat wel na wat je met hem meegemaakt hebt maar denk dat je nu toch wel wat strenger mag gaan worden..

Dat idee heb ik ook een beetje... maar ik weet niet goed hoe dat op te lossen :+ Het blijft toch altijd een beetje "wat als hij toch nog last heeft" en hij weet dat ik twijfel. En ik heb ook de kracht niet om een 'gevecht' aan te gaan en ook dat weet hij.. Zweep doet hem niks, als het echt moet voor een paar meter maar dan is het ook wel weer goed.. En ik heb de energie niet om bezig te blijven.

Zou het er wel uit te krijgen zijn? En hoe dan? Of zal het altijd een "strijd" blijven.. En moet ik het nog willen? Dat vraag ik me af..

Fijn amyyy55 dat je toch nog mee kan doen!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:35

Maar een paard vooruit moeten dwingen heeft ook zo weinig zin. Hij moet het ook leuk vinden. Wil hij gewoon niet alleen op pad of vindt hij het gewoon 'saai'?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:36

Vinden jullie het überhaupt wel leuk om samen op pad te gaan?

Ik heb best een enkele keer discussie met Tweet over tempo (hij wil altijd twee versnellingen hoger dan ik) maar over het algemeen is het gewoon voor ons alletwee leuk.
Paard continue de oortjes erop, en ik lol.

Als ik het zo allemaal lees bij jou zou ik eerlijk gezegd het trainen voor endurance laten voor wat het is, en gewoon voor de leuk rondjes hobbelen?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:49

Die van mij is ook erg zuinig met haar energie, Sabine. Sommige paarden hebben dat wat meer. Vaak ook meer in het begin van de rit, maar soms de hele rit lang. Ik werk soms met de zweep en soms helpt dat ook wel en hoef ik daarna alleen mijn stem te gebruiken. Soms ook niet. Ze is meerdere keren binnenstebuiten gekeerd. Er is geen medische aanwijzing. Dus de snelheid heb ik ook maar laten zitten. Mijn gemiddelde snelheid is ook rond de 7,5. En dan draaf ik best veel. Haar draf is ook niet snel. Maar ik had ook geen zin meer om haar constant op te jagen.

Soms heeft ze ineens wel weer energie. Is dan een cadeautje. En verder houden weget gewoon leuk voir ons beide. Je kan ook lange ritten maken met wat lagere snelheid. Ook leuk, alhoewel dan endurance wedstrijden natuurlijk niks worden. En je bent langer onderweg. Maar ik neem gewoon broodjes en thee mee. Dan red ik het wel even :D

In de groep is zij ook beter. Ze is alleen onzeker. Dat kan er ook mee te maken hebben.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:58

[***] schreef:
Somebitch schreef:

Dat idee heb ik ook een beetje... maar ik weet niet goed hoe dat op te lossen :+ Het blijft toch altijd een beetje "wat als hij toch nog last heeft" en hij weet dat ik twijfel. En ik heb ook de kracht niet om een 'gevecht' aan te gaan en ook dat weet hij.. Zweep doet hem niks, als het echt moet voor een paar meter maar dan is het ook wel weer goed.. En ik heb de energie niet om bezig te blijven.

Zou het er wel uit te krijgen zijn? En hoe dan? Of zal het altijd een "strijd" blijven.. En moet ik het nog willen? Dat vraag ik me af..

Fijn amyyy55 dat je toch nog mee kan doen!

Denk dat daar over internet weinig over te zeggen is, wij kennen jou paard niet en kunnen niet inschatten wat hij doet. Als hij echt echt niet wilt tja... Dan houdt het op denk ik.. Hij moet het wel leuk vinden en jij ook. Je moet hem niet continue met de zweep vooruit slaan zegmaar. Maar ik weet niet wat die van jou doet en in welke mate. Dat zal je zelf toch het beste kunnen inschatten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:35

Zuinig met energie is wel de juiste omschrijving inderdaad ... Waarom zou je je inspannen als je er met minder snelheid ook wel komt? Het is in dat opzicht een ideale trektochtpony, afstand maakt hem niet uit, snelheid wel ... Maarja, alleen op trektocht is ook niet alles :+

Of hij het leuker met andere paarden vindt vind ik een moeilijke .. dan is er concurrentie en komt zijn "ik pik het niet dat een paard voor mij loopt"-gedrag naar boven. Dus of dat persé leuker is (voor hem) weet ik niet, maar hij loopt dan wel een stuk vlotter ;)

Sowieso is het een dieseltje, heeft opwarmtijd nodig en de eerste draf is altijd beetje "lalala", daarna gaat het doorgaans wel beter, maar nog niet dat je zegt "dit rijdt fijn en hou ik 2u vol". Ik beloon hem nu altijd na draf of galop met een snoepje, en uiteraard veel 'super, geweldig, goed zo' tussendoor. Maar heb niet het idee dat het daardoor beter wordt ..

We moeten het beiden leuk vinden inderdaad, maar ik vind het wel een moeilijke. Vindt hij het echt niet leuk, of vindt hij het niet nodig omdat het al jaren niet heeft gemoeten ...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:53

Om wat meer actie te krijgen, rij is soms veel overgangen. Stap-draf-halt-galop-halt-achteruit-galop-stap en dan is daarna mijn draf ineens wel met wat meer energie. Ook niet meer als ik dat vaak doe op hetzelfde stuk, trouwens :D .

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:58

Afbeelding
Net een klein ritje gedaan! Lekker veel heuveltje op/heuveltje af kunnen trainen gezien hij 1,5 week niks gedaan had door die kapotte hoefschoen. Dank aan paps dat we weer kunnen nu :D

Nu wachten op de Hoefsmid, die komt zo voor bijvijlen en hoefschoenen passen ^^

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 13:59

Ik heb er ook een die niet veel GO van zichzelf heeft, ik twijfel soms ook of ze echt moe is, of dat ze het wel best vind, daarom zou ik graag met hartslagmeter willen trainen. Soms is ze ook wel echt moe, maar ze hersteld enorm snel, ademhaling is binnen no-time weer rustig, maar ook dit zou ik graag met een hartslagmeter bevestigd willen hebben :)

Die van mij bouwt ook veel spanning op in galop, waardoor ze sneller uitgeput raakt, daarom vandaag een rondje zonder galop gedaan, bijna 15km en daarvan bijna 13km gedraaft, tussen door niet echt gestapt, alleen als het even moest (paarden passeren, grote plas, zulk soort dingen) het viel me niet tegen hoe ze dat vol hield. Ik ga nu proberen om zulke rondjes met korte stukje galop te pakken, kijken of het gemiddelde tempo iets hoger kan, zou graag 'n keer een kennismakingsklasse starten :)
Afbeelding

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 14:18

Jeetje wat gaan jullie hard.
Komen leuke rondjes voorbij. Mijn rondje (endurance Ommen) iets later aangezet maarja.

Afbeelding

Topic van gemaakt
Onze eerste officiële Endurancewedstrijd in Ommen

Enya heeft lekker vrij zo even wandelen, tel ik niet mee met de challenge. Gisteren een rondje gereden met mijn jonge tinker die ga ik volgend jaar mee laten tellen