Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 11:03

Rachel, sta jij bij Mansour?
Ik stond voorheen op de Maesberg, maar inmiddels alweer 15jaar in Rheden.

Sanowa, dat lange pad wat jij op de vorige pagina heen en terug hebt gereden, is dat die gravelweg? Ik ga toch eens mailen met de natuurbeheerder of ze daar geen pad naast de weg willen aanleggen. Kwestie van een keer frezen en slepen denk ik. Vind die grindweg zo akelig.

Afgelopen week in de Eifel (regio Aken, Monschau dus bos Aken en Hoge Venen/Eifel) gereden en gisteren afgemaakt met rondje thuis. 122km in 4 trainingen.
Zal vanmiddag wat routes uploaden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 11:14

122 km in 4 trainingen, een droom! Haha.

Ik heb er gisteren met héél veel moeite dit uit gekregen:

Afbeelding

Heb het ook gewoon opgegeven, het ging echt totaal niet. Waar het ineens vandaan kwam weet ik niet, maar het schudden was weer helemaal terug. Ik hoop dat het vooral de wind was, want het grasseizoen is ook begonnen en als het dat is dan kunnen we het wel schudden met onze "endurance-trainingen" -O- Nuja, de wind is ook niet ideaal want daar kan je ook zo weinig aan doen ... Gisteren een poging gedaan om in het bos wat verlichting te vinden, maar het waaide zo hard dat je zelfs daar weinig aan had...

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 11:47

Waarschijnlijk heb je het allang geprobeerd, maar heb je wel eens zo'n netje over de neus geprobeerd? Tegen de pollen. En het waaide flink gisteren, kan me voorstellen dat het dan erger is.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 11:49

xxVon waar in Dld zitten/zaten jullie? Ziet er prachtig uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 11:51

Dat stadium zijn we spijtig genoeg al voorbij :j Hij verdraagt niks op zijn hoofd of tegen zijn neus ... hoewel ik mij afvraag of het nu nog zo erg is omdat hij medicatie krijgt en in het algemeen rustiger is en minder last heeft van ogen & neus .. Gisteren dacht ik hem te helpen door een oornetje met vliegenfranjes aan, dan zou de wind niet zo op zijn oren/voorhoofd zitten .. Maar volgens mij gaat hij juist harder schudden door die franjes die wiebelen :+ Heb het onderweg afgenomen maar toen was het kwaad al geschied denk ik ... Heb ook het idee als hij éénmaal over een bepaalde grens is dat hij gewoon blijft schudden om het schudden, ookal is er op dat moment (bijna) geen trigger .. Als je kan volgen ;)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 11:53

Ja ik kan het volgen ;) Mijn paard vindt zijn voorpluk altijd erg irritant. Dat waait dan rond zijn oren en dan gaat hij schudden :+ Zelfde idee. In de bak als hij moet concentreren heeft hij er wel meer last van dan in het bos :))
En als er vliegjes tegen zijn hoofd komen onderweg slaat hij zijn hoofd ook altijd even uit. Oa om die reden normaal gesproken een martingaal (hij is ook wel eens gewoon erg enthousiast O:) ), rij nu al een week of 2 zonder en dat is soms oppassen voor mijn neus :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 11:56

Dat dus ja ... Die van mij kan ook zo panisch reageren op vliegjes en ander spul. Dan kan je hem helemaal inpakken zodat ze niet aan hem kunnen, maar als ze nog maar rond z'n hoofd vliegen reageert hij er al op, ze moeten dan nog niet eens in de buurt komen ... Doe je weinig aan vrees ik, zou het in ieder geval niet meer weten wat ik nog kan proberen ... Het inwendige heb ik denk ik wel onder controle, maar de rest heb je weinig vat op, om nog maar te zwijgen over het "tussen de oren"-gedeelte, want dat zit er volgens mij ook zeker bij ...

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 11:58

Het waaide gisteren inderdaad erg hard, hadden wij op sommige stukken ook last van. Hier ook een hoop geschud, pony heeft echt een hekel aan vliegjes/beestjes op z'n hoofd. Snap dat het een beetje puzzelen is, maar gewoon lekker door blijven trainen samen hoor. Hoop dat je een fijne manier kan vinden om het draaglijk te maken voor beide.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 12:05

Dat doortrainen wordt dan wat moeilijk ... pony is zoal niet het voorwaartse type en als hij zich niet goed voelt of ergens last van heeft klapt hij gewoon helemaal dicht ... Dus dan valt er niet te trainen jammer genoeg. Ben gisteren ook gewoon te voet terug gegaan zodat hij zich achter mij kon verschuilen op het stuk waar we vol in de wind liepen .. maakte hij ook dankbaar gebruik van ..

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 12:54

Djilna schreef:
xxVon waar in Dld zitten/zaten jullie? Ziet er prachtig uit!

In de Eifel, bij Uxheim-Leudersdorf, Adenau en Eisher-heide. We hebben de 3 daagse trektocht Rund um den Aremberg gedaan van Eifel zu Pferd (http://www.eifelzupferd.de/files/412/rp ... emberg.pdf).
Hele tocht was ongeveer 100km.

Nu heeft ze vrij tot donderdag (uurtje dressuurles) en daarna naar de nieuwe endurance wedstrijd in Zeewolde :9

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 12:57

Ah wij zaten ook bij een station van Eifel zu Pferd. Vlak onder Aken aan de Hoge Venen. Zouden eigenlijk deze doen:
http://www.eifelzupferd.de/files/423/rp ... opping.pdf

Maar 1 paard verkocht en de andere recent geblesseerd geweest dus we wilden niet verplicht zoveel km per dag moeten rijden. Vooral omdat het vaak iets meer wordt dan staat aangegeven. Dus nu bij station 25 gezeten en vanaf daar rond gereden.

Edit: die van jullie was dus ook langer dan de aangegeven km? 3 dagen rijden zou volgens de omschrijving ongeveer 75km zijn.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:02

Djilna schreef:
Ah wij zaten ook bij een station van Eifel zu Pferd. Vlak onder Aken aan de Hoge Venen. Zouden eigenlijk deze doen:
http://www.eifelzupferd.de/files/423/rp ... opping.pdf

Maar 1 paard verkocht en de andere recent geblesseerd geweest dus we wilden niet verplicht zoveel km per dag moeten rijden. Vooral omdat het vaak iets meer wordt dan staat aangegeven. Dus nu bij station 25 gezeten en vanaf daar rond gereden.

Ook leuk :D lekker de luxe van je eigen spullen zonder spartaans te pakken.

Dit was mijn eerste trektocht (ook voor mn pony) en vond het wel charme hadden dat we met onze spullen in de zadeltas rondreden.

Fysiek hielt ze het wel vol. Mentaal was een ander dingetje, ze had het zwaar. Ze heeft 7 jaar in een paddock gedaan en heeft dus nooit iets meegemaakt, en nu sleep ik haar overal naartoe :') Ze moet nog veel leren, gelukkig heeft ze ons niet van de berg af gegooid.

Ja, de dagen waren wel iets langer dan aangegeven, 1x 31km 1x 26km en 1x 34km.. Daarbij ook af en toe verkeerd gereden (geen kilometers, maar telt wel op).. Laatste dag hebben we wel voor delangere route (met meer heuvels) gekozen, je kon ook 25km doen en om de bergen heen rijden.. maar ja, in vlakke omgeving kunnen we thuis ook rijden :P

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:06

Ja ik had wel al Ortlieb zadeltassen gekocht dus dat was wel jammer :')
Maar nu idd eigen voer, lekker tas vol kleding mee :D

'Normaal' (laatste keer was al even terug) ga ik altijd vanuit 1 punt, in de buurt van St Vith. Het groepje waar ik nu mee was gaat elk jaar op trektocht met bepakking. Ik hou alleen niet zo van alles stappen.. Nu ook erg veel gestapt en dat was ik aan het eind vd laatste rijdag wel een beetje zat. Dus volgend jaar maar even kijken, want het is wel gezellig en prachtig rijden!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:10

Haha jouw paard weet niet wat haar overkomt :)) Maar kan me niet voorstellen dat ze het niet leuk vindt. Al snap ik dat het veel voor het koppie kan zijn.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:22

Djilna schreef:
Haha jouw paard weet niet wat haar overkomt :)) Maar kan me niet voorstellen dat ze het niet leuk vindt. Al snap ik dat het veel voor het koppie kan zijn.

Ja, beetje overprikkeld. Al die station houders dachten dat het nog een heel jong paard was _/-\o_

Oefening baart kunst, eerste endurance wedstrijd was ook overleven en nu doet ze dat al super braaf

Ik was wel erg te spreken over de ortlieb tassen, zitten als een huis. En alles stappen, ik was bang dat ik super veel last van mn kont zou krijgen, maar dat viel reuze mee.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:48

[***] schreef:
Dat stadium zijn we spijtig genoeg al voorbij :j Hij verdraagt niks op zijn hoofd of tegen zijn neus ... hoewel ik mij afvraag of het nu nog zo erg is omdat hij medicatie krijgt en in het algemeen rustiger is en minder last heeft van ogen & neus .. Gisteren dacht ik hem te helpen door een oornetje met vliegenfranjes aan, dan zou de wind niet zo op zijn oren/voorhoofd zitten .. Maar volgens mij gaat hij juist harder schudden door die franjes die wiebelen :+ Heb het onderweg afgenomen maar toen was het kwaad al geschied denk ik ... Heb ook het idee als hij éénmaal over een bepaalde grens is dat hij gewoon blijft schudden om het schudden, ookal is er op dat moment (bijna) geen trigger .. Als je kan volgen ;)

Sabine, ineens herinner ik me een paard die dat ook zo erg had en diehad zo n draverskap op met rijden, met van die oogbollen erop. Toen was het over. Ik zal nog eens zoeken hoe dat ook alweer heet, als je wil.

Edit; dit bedoelde ik. En dannatuurlijk niet die met oogkleppen. Maar alleen met vliegengaas.

http://www.chandellessaddlery.co.uk/our ... nkers.html

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 14:05

Wat vervelend Sabine :\

Lekker bezig xxVon en Djilna :j

Vandaag een kort rondje op tempo (voor ons doen :P ) gereden
Afbeelding
Morgen les, hopelijk werkt het weer een beetje mee, dan kan ik woensdag lekker nog even een rondje bos doen :)

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:04

Super gaaf xxvon! Hoop dit jaar ook voor het eerst naar de Eiffel te gaan!

Djilna, denk dat je een ander pad bedoeld deze zijn allemaal goed te rijden.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:14

Vandaag 13km rondje zonder zadel gedaan, alleen gestapt. Nou ik heb me toch een kontpijn nu :')
Morgen zal ik wel heftige spierpijn hebben.. Oeps x'D

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:19

Djilna schreef:
Rachel, sta jij bij Mansour?
Ik stond voorheen op de Maesberg, maar inmiddels alweer 15jaar in Rheden.

Sanowa, dat lange pad wat jij op de vorige pagina heen en terug hebt gereden, is dat die gravelweg? Ik ga toch eens mailen met de natuurbeheerder of ze daar geen pad naast de weg willen aanleggen. Kwestie van een keer frezen en slepen denk ik. Vind die grindweg zo akelig.

Afgelopen week in de Eifel (regio Aken, Monschau dus bos Aken en Hoge Venen/Eifel) gereden en gisteren afgemaakt met rondje thuis. 122km in 4 trainingen.
Zal vanmiddag wat routes uploaden :)

Wat leuk! Nee niet bij Mansour, wel iets verder in het bos! Wat gaaf zeg, naar de Eiffel. Dat zou ik ook nog wel eens willen :D

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:36

Soms ben ik jaloers op jullie beelden hoor, heerlijk.
Hier kan ik sinds kort ergens rijden, wel km of 3,5-5km erheen rijden, maar dan kun je wel leuk rondje rijden. Ons rondje van gister in beeld, ruim 26km met de heen en terugweg.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:59

Mooie ronde toch Dyonne?! Als je weer met de trailer op stap wil (als de kleine wat ouder is?) ben je hier weer van harte welkom hoor. Pony en ik vinden het allebei fijn om samen met jullie te trainen.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:14

Bliksem schreef:
Mooie ronde toch Dyonne?! Als je weer met de trailer op stap wil (als de kleine wat ouder is?) ben je hier weer van harte welkom hoor. Pony en ik vinden het allebei fijn om samen met jullie te trainen.

Ja, gaan we zeker doen. Dit was eerste keer op pad met pony terwijl de anderen bij elkaar stonden. Maar lijkt goed te gaan. Dus dat bouwen we rustig uit. Kun jij eerst je wedstrijden rijden. Doen we daarna leuk trainingsrondje. :)
En dit vond ik al heerlijk. Altijd fijn om nog iets anders dan alleen polder te hebben, haha.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:32

Dyonne schreef:
Bliksem schreef:

Ja, gaan we zeker doen. Dit was eerste keer op pad met pony terwijl de anderen bij elkaar stonden. Maar lijkt goed te gaan. Dus dat bouwen we rustig uit. Kun jij eerst je wedstrijden rijden. Doen we daarna leuk trainingsrondje. :)
En dit vond ik al heerlijk. Altijd fijn om nog iets anders dan alleen polder te hebben, haha.

Ik zat al eens te denken, dat het leuk zou zijn om af en toe af te spreken bij mensen met leuke rondjes. 1 x per 3 maanden steeds bij iemand anders rondje van 15-25 km ofzo. Iedereen die mee wil, kan aanschuiven. Kom je nog eens ergens.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:34

Eifel, 1 F O:)
Idd prachtig gebied, Ardennen ook.