Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 07:41

Wat gaaf zeg! Paardrijden op Bonaire! Ziet er mooi uit! Mn man houdt van duiken, ik van paardrijden zie daar een goede vakantie optie :P.

Na mijn aanrijding maar weer een rustig rondje gereden, bedoeling was alleen stappen maar stiekem ook gedraafd en gegaloppeerd :'). Kon het gewoon niet laten.... Op het moment ging het wel, alleen voel nu wel dat ik weer is teveel gedaan heb.... In de bak rijden ging sowieso nog niet want dan moet ik juist met mn rechterbeen veel doen (meneer wil rechtsachter niet altijd goed erbij zetten), dus nu maar lekker buitenrijden. Alleen volgende keer iets minder draven en galopperen :D.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Na de rit weer lekker het land op met zn grote vriend :).

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:33

Leuke foto's evdpanne.

Wij hebben helaas een week niks kunnen doen ivm een schop van een ander paard en een dik been. Paardlief liep al twee dagen weer goed, alleen rondom het wondje zelf was het nog iets dik. Gister was het weer wat dunner, maar durfde het nog niet te belasten. We hebben dus een stukje gefietst, beest was niet te houden :+

Afbeelding

Ga er donderdag weer voor het eerst op denk ik.

Fabster

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:09

Wat grappig dat zo veel mensen de paarden hier op Bonaire kennen! Dit is mijn tweede jaar op Bonaire en ik ben gek op Blondy!

Maar de ranch staat te koop. Dus als iemand interesse heeft.... :D

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:16

Ik ken hun via hun youtube kanaal.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:01

Hier vanmorgen een rondje gedaan.
Er zit zoveel energie in haar, dat ik het er momenteel niet uit gereden krijg :o
Was weer genieten maar had me handen er vol aan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:24

Lekker rondje zeg!
Die van mij uit energie te veel in voornamelijk alles spannend vinden :roll: meestal is het ergste er na 20 minuten wel uit, maar zou het soms best prettig vinden als ze er wat meer looplust van kreeg :')
Rondje van gisteren, best een fijn tempo, maar 12km is de koek wel een beetje op :Y)
Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:43

Ik had gisteren ook weer een lekker rondje te pakken.
Elmo had een paar dagen vrij gehad nadat hij vorige week in een week tijd bijna 100 km had gelopen.
Zaterdag aan de dubbele longe losgewerkt en gisteren mocht hij een rondje mee naar het bos.
Had niet overdreven veel tijd, dus kort en op tempo werd het.
En dat is gelukt. Na bijna 2 km instappen gaan draven en op wat afremmen voor wandelaars en het openen en sluiten van hekken en een wat steiler pad naar beneden na hebben we dat zo'n 10 km volgehouden. Toen waren we weer op de plek waar we begonnen met draven en was het 49 min. later.
Was ik erg tevreden mee.
Nog weer diezelfde bijna 2 km uitgestapt en een tevreden pony weer naar de wei gebracht.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 18:24

Letizia schreef:
Lekker rondje zeg!
Die van mij uit energie te veel in voornamelijk alles spannend vinden :roll: meestal is het ergste er na 20 minuten wel uit, maar zou het soms best prettig vinden als ze er wat meer looplust van kreeg :')
Rondje van gisteren, best een fijn tempo, maar 12km is de koek wel een beetje op :Y)

De looplust zit er bij mutsje bijna altijd wel in.
Het is momenteel alleen een stuk sneller als normaal.
En alles is eng. Is er niets eng doe ik of het eng is. Want dan kan ik schrikken en in galop schieten.
En dan heeft ze nog haar schrikpasjes opzij.
Zo gaan de laatste tijd onze ritten.

Hoop maar dat ze het snel kwijt is. Maar vrees van niet. Volgende week gaan ze naar een wei met lang gras.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:56

Meh, we gingen net zo lekker tot pony voor het weekend zijn hoefschoen sloopte.. geen idee hoe maar de staalkabel is onderweg geknapt. Mijn vader zoekt momenteel uit hoe hij het weer kan repareren zodat ik weer kan rijden.
Deze week sowieso weinig tijd dus vanaf volgende week hopelijk weer kms maken!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 08:03

Die pony van mij heeft buiten altijd looplust zat, als ik met clubje van stal naar buiten ga moet ik altijd op de handrem rijden. Als ik alleen ga dan gaan we altijd in stevig tempo door. Hij kan echt flink hard galopperen en ook zijn draftempo ligt erg hoog. Zolang ik niks geks tegen kom op de grond gaat ie altijd wel door (hij heeft lichte bodemvrees....). En het is een diesel zeg ik altijd, hij moet altijd even opstarten in het begin maar na een paar kilometer komt ie echt op gang :').

Super Assie, balen van je hoefschoen! Hopelijk is het weer snel gemaakt!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:31

ik heb gisteren een paar weilanden rondgereden waar straks de hengsten uit de opfok in mogen ravotten de hele zomer. Afbeelding

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 00:13

Even een snel berichtje uit Duitsland. We zijn lekker billen aan het trainen in de bergen. Gps loopt mee zal de trainingen importeren in endomondo as donderdag als we weer huis zijn. Bente doet het goed, mentaal vind ze t wel wat zwaar. Maar ze is nog een bergen puppy.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 03:39

Je hebt wel schoenen voor Bente, zie ik. Ziet er trouwens echt tof uit!

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 06:38

Fabster schreef:
Je hebt wel schoenen voor Bente, zie ik. Ziet er trouwens echt tof uit!

Bedankt :D
En
Jazeker , renegade vipers voor en easyboot glove achter. Super tevreden over de renegades, maar die gloves ga ik vervangen, gaan te snel kapot en slijten te snel. Ik ben wel benieuwd naar die Swiss galloper (Bente kan geen schoenen achter aan waar ee scharnieren, kabels of schoefjes aan de zijkant zitten, die trapt ze dan kapot)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 17:40

Echt super gaaf dat je daar bent xxVon! Veel plezier nog!

Hier echt heel lekker gereden vanochtend! Ik had niet naar het weerbericht gekeken, maar per toeval een perfecte timing. Echt heerlijk rijweer tijdens de hele rit, bij het terug naar de wei brengen begon het te regenen en er is nog een aantal keer een flinke hagelbui geweest, daar zijn we dus mooi aan ontsnapt! Voor het oog niet zo'n mooi rondje, wilde vandaag even lekker een rondje met alleen maar zandpaden - zonder stenen, en toch kilometers maken, en dan krijg je dit :P

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:12

Haha, toch lekker rondje zo.
Ik heb ook al zitten denken als ik afstand wil doen maar niet te ver van huis dat ik gewoon in het veld ga rondrijden en dan maar 2 of 3x dezelfde route ofzo .. maar weet niet of pony daar zo blij mee gaat zijn :')

@ xxVon : die foto's, wauw! Zal vast mooi zijn daar, en binnenkort heb je een volleerde bergpony :Y)

Wij zijn ook weer in actie geschoten .. Ik kreeg ineens de kriebels om te willen kijken of ik [***] klaar kan maken voor de endurance-wedstrijd bij ons in de buurt .. gewoon nog eens een keertje meedoen ... Geen idee of het gaat lukken (heb géén looplustige pony :') ) maar we zien wel, de weg er naartoe zal vast ook zeer interessant zijn!

Heb gisteren & eergisteren gereden .. ben met bloktrainingen begonnen. Momenteel 25 minuten stappen & 5 minuten draven, dit dan een aantal keer. Doel is de drafstukken uit te bouwen en de stapgedeelten te minderen, eens een galopje ter afwisseling en daarnaast de afstand vergroten, dan moeten we er op een bepaald moment "vanzelf" wel komen. Zullen wel zien waar we stranden :)

Rit 1 ging best wel heel fijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rit 2 was een stuk minder .. slechte route uitgekozen dus mijn blokken lukten niet zoals ik wilde :+ Ook nog bijna verongelukt door een bange pony en teveel vrachtwagens op een hoopje, maar gelukkig alles goed afgelopen. Toch niet voor herhaling vatbaar..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En tot de conclusie gekomen dat ik dringend zijn manen weer moet knippen _O-

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 20:41

Haha die manen :D Goed bezig met je rondjes, leuk doel heb je gesteld! Voor een langere afstand dicht bij huis kan je inderdaad wel meerdere keren hetzelfde rondje doen, al is het inderdaad de vraag of hij daar gemotiveerd bij blijft. Maar jij kan behoorlijke kilometers maken daar toch? Is het dan meer dat je dicht bij huis wil blijven zodat je ook eerder kan afhaken indien nodig, of zijn de paden daar gewoon fijner?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 20:48

Afbeelding
Afbeelding

Telt niet mee voor de challenge, maar toch heel fijn, hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 21:26

Kilometers genoeg om te maken :j Het is meer het idee, hij heeft nogal wisselende stemmingen en dagen en dan een stuk in het bos zitten en daar tot de conclusie komen dat het toch niet gaat is niet zo fijn (al hoop ik dat dit nog over gaat, dat hij het ooit toch eens leuk gaat vinden :+ ) maar eigenlijk vooral voor de dagen met wisselend weer waarop ik niet weet of de buienradar te vertrouwen is (een paar keer in een stort/hagelbui gezeten en dan zijn we beiden niet vrolijk :P ). Nu doe ik dan geen rit maar als ik wil trainen zal het toch af en toe moeten... Ik zit nog in dubio, we zien wel ...

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:59

Afbeelding
Incl. 30 minuten in- en uitstappen.
Vandaag na bijna 2 weken weer voor het eerst erop (ivm beenwondje). Was te merken dat hij een tijdje niks gedaan had, bloemetjes/boomstammen/eendjes/alles wat we tegenkwamen onderweg was eng en een goede reden om opzij te springen :')

Zondag weer een langere rit maken :)

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 21:42

Hier ook weer een rondje gedaan.
Afbeelding
Afbeelding

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:28

Ik heb ook weer het trainen wat intensiever opgepakt voor onze wedstrijden. wij maken nu rondjes van ongeveer 19km. De volgende keer zal ik proberen foto's te maken van onderweg. We hebben best mooie paden en uitzichten op onze routes. Dit is een stuk van mijn favoriete route. Is ook een gedeelte van de routes van Endurance Lanaken. De gemiddelde snelheid is voor ons doen redelijk traag. Dit komt door het lange in en uitstappen van 2km heen en terug. het is helaas niet mogelijk om meteen van het begin een lekker tempo te pakken omdat we een stukje door een woonwijk moeten.

Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 19:25

Hier voor t eerst vanaf thuis naar strand gereden, is 6,5 enkele reis ;) Alles bij elkaar ronde van 17km, gemiddelde van 6,3km/u. 80% gestapt, ging prima! Ik was zelf op m'n fjordenvriendje en een dinnetje was op m'n trekpaard mee, z'n conditie is niet top, maar hijs deed t echt keurig!
Erg fijn gereden, genoten!

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:01

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:47

vandaag onze langste tour in endomondowereld gedaan
23 km op de teller, eigenlijk meer dan dat gedaan, maar gsm wilde niet meewerken (wou ineens gaan updaten en die dingen)
dit zijn 2 samenvattingen van wat we reden, zijn nog 2 korte stukjes gerekend
dit zijn wij: mijn 14jarige verzorgster (vooraan) op blesco (28 jaar) en ik op flint (8 jaar)
wij doen vooral stappen en af en toe galoperen (onze 28jarige kan heel snel draven en daar galopeerd de ander achter)
Afbeelding

ronde 1: onze gewone normale ronde voorbij vliegveld & spoorfietsen en een paar rondjes in het bos
Afbeelding
Afbeelding

en dan nog tour 2, deze hebben we helemaal door het bos afgelegd
Afbeelding
Afbeelding
zat ook met flint die sinds kort alleen maar bitloos in de piste gereden word en had de uitdaging aangedaan om bitloos mee te gaan (natural hackamore - bit hoofdstel wel mee aan en westernhoofdstel) liep in galop zelfs aan lang teugeltje lekker ontspannen achter blesco aan