Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 21:06

33 km is de afstand waar ik met Elmo voor aan het trainen ben.
In juni wil ik in Laag Soeren starten, dat is onze eigen achtertuin. Ben benieuwd hoe hij het gaat vinden om halverwege weer af te moeten draaien naar 'verder van huis'.

Afbeelding

Vandaag lekker een rondje van bijna 25 km gereden en veel schotse Hooglanders gezien. Denk wel een stuk of 16. En er lagen er een hoop midden op het pad. De meesten zijn we gewoon voorbij gedraafd, maar bij eentje waren we aan het stappen en die heb ik op de foto gezet.
Afbeelding
Afbeelding
Elmo vindt ze erg leuk, hij wil heel graag met ze kennismaken.

En vanaf het laatste hek naar stal stap ik hem meestal aan de hand uit, kan ik mijn benen weer even strekken en mag hij onbelast naar huis wandelen.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 14:08

Iedereen weer lekker actief zo te zien.

Welkom nieuwelingen

Wij zijn inmiddels ook weer lekker aan het trainen. Over 2 weken gaan we de 63 km rijden in Ommen
Gisteren laatste training gedaan nu alleen nog wat dressuur en wat kleine buitenritje misschien.

Afbeelding
Wij zijn tussen door nog gestopt bij de Carolina hoeve en even wat gegeten en gedronken, echt genieten!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 14:15

Hier vandaag ook weer wat kilometers gemaakt door ons nieuwe 'bos'. Zelfs met kabouters, haha.
Afbeelding
Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 14:32

Bekend gebied heb je gereden, Sanowa!
Ik was gisteren ook bij de Carolinahoeve, ik ben er alleen langs gereden en niet gestopt.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:39

Marije_jiplover wat fijn dat jou paardje er zo langs loopt. Vorig jaar met vakantie op boszicht zijn we ze ook tegengekomen. Moest er met kar dwars doorheen, er lagen er meerdere op de weg en met een paard met koeienfobie was dat iets minder fijn :o

Dyonne kwam kabouters tegen :D

Sanowa lekker gereden en gegeten.

Wij zijn vandaag weer op pad geweest.
Mevrouw was erg frips na 5 dagen stilstaan :D
Afbeelding
Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:14

Elmo loopt er zelfs op af om kennis te maken }:0

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 06:38

[***] schreef:
Wow SuperAssie, dat is nogal een rondje geweest :Y) Tikt lekker door in de challenge :P
Wel pauze gehouden onderweg? Of alles in 1 rit?

Alles in 1 keer door :)
Onze paarden houden niet zo van pauze zegmaar :')
Wel veel gestapt tussendoor! Vandaar de lagere snelheid.

Gister een klein rondje gedaan in de avond, maar mán wat hebben die beesten veel energie. Ik vraag me echt af hoe. Ze staan 24/7 in een enorme wei waar ze genoeg bewegen en ze zijn gewoon niet moe te krijgen. Als je denkt aan een drafje zijn die twee al vertrokken in galop :+

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:02

Vandaag was de laatste dag van mijn bloktraining, en het was echt een heel fijn ritje. Ze was echt fit en liep tot op het laatst met de oortjes naar voren. Bente heeft nu in 5 dagen 89.5 km gelopen. Ik denk dat we wel klaar zijn voor de 60km in Laag-Soeren in juni =)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 22:02

Lekker aan het trainen Von. Die 60km komen vast goed.

Hier mocht pony lief vandaag nog 16km met zijn nieuwe vriendinnetje. 14 jaar maar gaat erg goed samen.
Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:27

Trots op Elmo!
Gisteren onze eerste 30+ afstand samen afgelegd, gezellig met zijn grote vriend Bliksem en Djilna.
En behalve dat dit dus zijn langste dagafstand tot nog toe was, nog een hoop andere nieuwe dingen geleerd.
Een partytent van dichtbij besnuffeld (en niet eng bevonden), heel braaf staan wachten tot een veel te jolige husky al springend en dansend om ons heen zich eindelijk had laten vangen door zijn baasjes (het gespring van de husky achter ons langs en tussen Bliksem en Elmo door deed hem niks, het wachten was wel stommmm).
2x met een viaduct de snelweg overgestoken (de heenweg: wha gek een betonnen randje! Wha, gek, die auto's verdwijnen ineens! Wha, gek, die auto's verschíjnen ineens! De terugweg, oja, dat betonnen randje. Huh? Ohja, die auto's komen daaronder ergens vandaan en verderop vedwijnen ze daar onder ergens, vind jij dat dan niet raar, Bliksem?)
Een laag tunneltje onder een snelweg door was ook wel een béétje gek, maar zo achter Bliksem aan durfde die dat heus wel!
En het grote viaduct onder de snelweg door daar was geen kunst aan.

En een vrouwtje dat afstapt en naast je gaat zitten plassen, daar doen we ook niet moeilijk over, daar blijf je gewoon heel braaf naast staan.

Al met al 5 uur onderweg geweest, lekker rustig aan gereden en hij had nog steeds zin in meer. En op de terugweg nog een ree gespot.

En nu wel verdiend een aantal dagen vrij, want met deze ronde erbij heeft Elmo sinds vorige week dinsdag net geen 100 km in zijn benen, verspreid over 4 trainingen, steeds om de dag.
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:39

Wauw, ik ben jaloers! Super die afstanden!
En natuurlijk ook dat Elmo zo braaf was ;)

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 04:31

Leuk Marije, je bent in 'mijn' bos geweest!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 11:22

Wat een mooie ritten zie ik hier weer voorbij komen! Heerlijk hoor zo door het bos! Had dit weekend ook op de planning om weer is een groter rondje mee te pakken helaas liep het allemaal weer anders. Donderdag aangereden door een auto op de fiets... Viel gelukkig wel mee met de 'schade' maar toch hele weekend met pootje omhoog gezeten en nu nog steeds last van mn knie. Vanavond maar is kijken of rijden weer gaat en hopelijk kan ik dan komend weekend weer is een leuke rit doen!

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 12:26

Jeetje dat is schrikken voor je.
Gelukkig valt alles mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 19:15

vandaag echt een megalange rit gemaakt
21 km, 3 uur
we zijn eens een grotere tour gaan maken (voorbij een vliegveld (alleen privevliegtuigen) en spoorfietsen waar de paarden gelukkig niet naar keken) op een gegeven moment dacht ik we gaan hier rechts, dan links en dan zullen we wel ergens links terug naar de weg kunnen
uiteindelijk was die weg langer dan we dachten, dus lekker veel km'ers afgelegd
we hebben vooral gestapt maar ook een paar keer gedraaft

Afbeelding

Afbeelding

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 20:46

Afbeelding
Afbeelding
Hier ook lekker gereden! Rustig ritje met pauze en ijs :D Deze maand zit ik tot nu toe alweer op 110 km. Gaat lekker :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 20:51

Ik heb donderdag en vandaag weer rondjes op m'n Gouwe Ouwe gereden.
Die tellen niet mee voor de challenge, want om de statistieken niet in de war te gooien van m'n trainingen met de ander, log ik deze rondjes niet onder paardrijden.
Maar wel genoten van m'n ouwe gebakkie van 29 jaar.
Donderdag bijna 8 km en vandaag een goede 9 km.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 20:58

Ik heb er eentje met een ijzer wat aan het loskomen is, dus voorlopig even geen buitenritten.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 21:36

Hier van de week eindelijk weer lekker 2x een rondje kunnen pakken. Beide van rond de 7km, dus niets in vergelijking met jullie. Vandaag nog blokje om wezen wandelen met m'n nichtje er op, dus meneer is lekker 3x mee geweest van de week.
Fjordenvriendje is dinsdag behandeld dus had vrijmaken vandaag los gelongeerd en maandag er weer op.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 19:23

Niet voor de challenge, maar toch wat leuke kms gemaakt in de woestijn van Bonaire.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 20:30

Oh tof zeg!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 22:10

Hey, dat zijn Blondie en Poco (toch?!) daar heb ik ook wel eens een tochtje op gemaakt in Bonaire. :D
Leuk!

Hier staan de kilometers even op een laag pitje, pony gaat niet zo lekker met haar luchtwegen op het moment en zelf ontzettend druk met werken waardoor ik wat minder tijd heb. Vandaag klein rondje van bijna 5 km gedaan, morgen gaat vriend met haar wandelen en hopelijk kan ik dinsdag weer zelf een rondje er op. :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 22:36

Super gaaf Fabster! Ik heb nog wel een filmpje van een rit op Aruba :D

Wat balen Nath :\ Heb je enig idee waarom ze nu last heeft?

Dit weekend alleen vandaag gereden, twas zalig paardrijweer hier :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 01:48

Ntlie_ schreef:
Hey, dat zijn Blondie en Poco (toch?!) daar heb ik ook wel eens een tochtje op gemaakt in Bonaire. :D
Leuk!

Klopt inderdaad!

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 06:53

Fabster schreef:
Ntlie_ schreef:
Leuk!

Klopt inderdaad!

Ja gaaf! Ik ben de afgelopen jaren ook naar Bonaire geweest (duik vakantie) en heb toen alle keren op poco gereden.