Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 17:32

Afbeelding
Fijne rit vandaag! Mooie snelheid, paarden hadden het gas goed erop! Snelheid is uiteindelijk rond de 8 geworden omdat we vrij lang uitgestapt hebben :)
Maar ik ben trots!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:14

buitenrijden is her nog altijd niet ter orde gekomen :(
flint zijn gewicht is nog niet 100%, maar we gaan morgen toch een klein stapje doen
normaal ga ik altijd mee met mijn moeders paard (of mijn verzorgster hangt van mijn paard zijn 'humeur' af)maar die is al 28 jaar en niet echt meer 'goed' de laatste tijd
om alleen een toertje te gaan doen heb ik gewoon geen tijd, ik hoop dat k dinsdag een klein ritje kan maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:44

Afbeelding

Ritje van vandaag, bewust rustig gehouden en niet echt lange afstand. Dat komt misschien volgende week op de planning, ga eerst de route een keer uitstippelen.

En uiteraard met een pretkop van dienst:

Afbeelding

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 14:20

Hier ook weer een lekker ritje!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 16:51

vandaag een klein toertje gaan wandelen met verzorgster op flint (aangezien ik er naast liep niet zo ver gegaan) en aangezien ik zeker de helft van de tijd mijn paard aan een touw in handen had maar even de endomondo opgezet (verzorgster vertrouwd hem nog niet 100% buiten)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 17:23

Gisteren mee buiten gereden met de "groepsles" op stal (waren maar met 4 in totaal .. gelukkig :P ).

Afbeelding

Denk niet dat [***] last heeft van sufheid door de medicatie :7

Afbeelding

Grafiekje is van het Garmin-programma, vind ik leuker .. zie je mooi dat hij gewoon eventjes een galop van bijna 20 km/u eruit schudt (en ik liet hem niet gaan :') ) en hoe hij best wel sneller dan 5 km/u kan stappen .. Volgens mij zit er eentje goed in z'n vel 8-) (en wat concurrentie helpt ook altijd :Y) ).

Ik vond het maar niks _O-

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 17:58

Wat een heerlijke kaartjes!
Genieten he mensen met dit weer!

Sabine gaat het al wat beter met Cobe?

Voor degene die 20+ km rijden. Doen jullie dit zonder pauze? En hoevaak en hoever rijden jullie per week?

Mijn kaartje van vandaag:
Afbeelding

Afbeelding

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 18:40

Lekker Sabine! Heb je ook al het idee dat de medicatie helpt?

Ik rij 20+ zonder pauze ja. Wel stapmomentjes tussendoor :j Verder dan 35 km rij ik eigenlijk niet in training, maar daarboven zou ik denk ik wel een pauze inlassen. Maar ik denk dat de tijd meer bepalend is voor of ik pauze zou willen. Ik denk dat ik dan vanaf 3-3,5 uur wel een pauze zou doen, al zou ik dat dan weer niet doen als ik 3 uur ga stappen, maar met een normale snelheid wel :D Nu rij ik één keer per week een langere afstand en verder nog hooguit twee keer rijden en/of een keer longeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 18:56

Thanks beiden :)
Volgens mij helpt de medicatie inderdaad :j Hij stond in ieder geval al altijd buiten als ik in de namiddag aankwam, anders op "pollendagen" dan stond hij in z'n stal geplakt en kwam er alleen uit als het echt moest ... Hij is ook heel vrolijk en heeft praktisch geen loopneus/traanogen meer. Heeft hij nog wel eens een beetje gehad maar dan was het ook een echt moeilijke dag zeg maar. En dan nog niet zoals anders.

Verder is hij heel wakker & alert, maar tegelijk ook meer zen, wat ik mij wel kan voorstellen als je geen last meer hebt van neus & ogen & andere ellende van een allergie .. Hij loopt goed, stapt uit zichzelf vlot door (en hoe meer concurrentie hoe vlotter :P ) en heeft maar gewoon een stemcommando nodig voor draf of galop, dat is wel eens anders geweest .. Schudden doet hij minimaal, hele stukken zelfs niet en hij schudt vooral als er een ander paard langs hem loopt, dus ik denk dat het eerder stress is dan echt last ;)

Dus ja, ik hoop dat het zo blijft, en dat de rest van zijn medisch gedoe ook een beetje op peil blijft en dan komt er misschien nog eens wat van op z'n oude dag 8-)

Als je alleen maar stapt dan heb je het na 2u wel gehad hoor .. been there, done that ... is meer dan genoeg :P Maar als je kan afwisselen en grote stukken draf/galop gaat het wel beter :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:57

3 jaar terug deed ik regelmatig ritten van 20km, ik deed die zonder pauze. Wel regelmatig stapmomenten en gewoon genieten. Je moet het een beetje bekijken per paard, het weer, de ondergrond etc. Ik heb 1x een uitgestippelde wandeling gedaan van 30km en die had sowieso 3 stops. De 1e en de 3e als ruiter om wat te drinken, de 2e en middelste stop kon je ook een broodje nuttigen en naar het toilet. Er waren mensen die enkel bij de middelste stop gepauzeerd hebben, er zijn er die bij elke stop zowat een half uur of langer hebben staan kletsen. Ik heb 2x kwartiertje gestopt en de middelste 45min. Broodje eten met paard dat wil grazen en rondlopen is lastig :')

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:14

[***] schreef:
Thanks beiden :)
Volgens mij helpt de medicatie inderdaad :j Hij stond in ieder geval al altijd buiten als ik in de namiddag aankwam, anders op "pollendagen" dan stond hij in z'n stal geplakt en kwam er alleen uit als het echt moest ... Hij is ook heel vrolijk en heeft praktisch geen loopneus/traanogen meer. Heeft hij nog wel eens een beetje gehad maar dan was het ook een echt moeilijke dag zeg maar. En dan nog niet zoals anders.

Verder is hij heel wakker & alert, maar tegelijk ook meer zen, wat ik mij wel kan voorstellen als je geen last meer hebt van neus & ogen & andere ellende van een allergie .. Hij loopt goed, stapt uit zichzelf vlot door (en hoe meer concurrentie hoe vlotter :P ) en heeft maar gewoon een stemcommando nodig voor draf of galop, dat is wel eens anders geweest .. Schudden doet hij minimaal, hele stukken zelfs niet en hij schudt vooral als er een ander paard langs hem loopt, dus ik denk dat het eerder stress is dan echt last ;)

Dus ja, ik hoop dat het zo blijft, en dat de rest van zijn medisch gedoe ook een beetje op peil blijft en dan komt er misschien nog eens wat van op z'n oude dag 8-)

Als je alleen maar stapt dan heb je het na 2u wel gehad hoor .. been there, done that ... is meer dan genoeg :P Maar als je kan afwisselen en grote stukken draf/galop gaat het wel beter :j

Zou echt fijn zijn als je nu een werkende behandeling hebt gevonden!

Ja dat is ook wel zo, heb vorig jaar ook veel moeten stappen en het advies was om wel veel kilometers te maken, dus ook een tijd onderweg. Zadelpijn krijg je dan wel! Maar qua fysieke inspanning zou ik het dan zonde vinden om pauze te gaan houden ofzo :P

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:33

Ik doe ook bijna wekelijks 20+. Max is ong 30 km. Doe geen pauze. Dat is max 4 uur rijden. Wel stapmomenten en als er ergens water is, kijk ik of ze iets wil drinken. Ik heb zelf altijd broodjes mee (die ik deel met Caj :D ) en thee of water. Plassen doe ik onderweg in de bosjes. Dan knabbelt Caj wat aan het gras... <<)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 09:30

Wij doen de 20+ inderdaad zonder pauze. Verste rit is tot nu toe deze geweest. We doen wel een aantal stapmomenten erdoor, maar niet echt gericht pauzeren.

ik merk bij mijn paard ook hoe langer de stapmomenten zijn, hoe slomer en trager hij wordt. Dit is meestal redelijk makkelijk weer voorbij na een pittige draf of galop, maar het is fijner om hem in de"flow" te houden.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 10:46

Hier maximaal 24km gereden nu, maar wel zonder pauze.
Vanmorgen nog even 16km gemaakt. Wat was het genieten zo met het weer.
Gemiddelde van 10km per uur was het doel en dat is gelukt.
Afbeelding

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 11:56

Dyonne schreef:
Hier maximaal 24km gereden nu, maar wel zonder pauze.
Vanmorgen nog even 16km gemaakt. Wat was het genieten zo met het weer.
Gemiddelde van 10km per uur was het doel en dat is gelukt.
[ [url=m/EztmWZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi graspad, ze zijn er dus wel in de polder. <3

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 12:42

Hier is zelfs zand gelegd als menpad. Dus wel fijn te rijden.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 18:11

Wij zijn vandaag wezen trainen in Zeewolde. De paden zijn voornamelijk bermpaden naast de weg en ook een hoop met steenslag. Maar alsnog lekker genoten van m'n knappe paardje en het mooie weer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 19:08

Afbeelding
Vrijdag heen en vandaag terug deze route gedaan :P
Gisteren de cross niet getracked.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 19:47

Bliksem schreef:
Wij zijn vandaag wezen trainen in Zeewolde. De paden zijn voornamelijk bermpaden naast de weg en ook een hoop met steenslag. Maar alsnog lekker genoten van m'n knappe paardje en het mooie weer.

Kijk dat ben ik :D.. Was erg gezellig en volgends mij hebben we ook een paar afslagen verkeerd genomen (we hadden wel aan de overkant van de weg moeten rijden op de terugweg).. maar erg duidelijk was het ook niet. Leuk voor de endurance wedstrijd as 7 mei (ik geef ze de voordeel van de twijfel), maar ik ga daar nooit meer vrijwillig trainen. Volgende keer maar weer naar de Hilversumse heide, Lage Vuursche, Kootwijk of Ermelo.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:25

Vandaag lekker rondje met prachtig weer gedaan, helaas was dit ook m'n laatste vakantiedag, dus morgen weer aan de arbeid...

Afbeelding

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 18:54

Afbeelding
Vandaag een iets rustiger ritje gedaan :)
Voor het eerst met hartslagmeter gereden, wat bizar interessant is dat zeg!
We gaan lekker met die km's hier sinds we weer opbouwen, en met de nieuwe hoefschoenen kan ik ook gewoon lekker rijden zonder dat me van alles om de oren vliegt! :)

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:31

xxVon schreef:
[***] schreef:
Oh, zwijg erover :') Maar ik kan dat niet, zeggen van "hij gaat er niet dood aan dus hij moet er maar mee leren leven" .. als ik hem zie staan met z'n traanogen en loopneus en dat hij liever in z'n stal staat ipv fijn in het zonnetje dan vind ik dat zielig, en wil ik hem helpen. En ja, hij heeft gewoon ook zoveel, allemaal kleine dingetjes en niks levensbedreigend, maar ik vind als ik met hem wil rijden en dingen van hem vragen dat hij ook zo goed mogelijk in z'n vel moet zitten .. dus dan werken we daar maar aan, om alles zo goed mogelijk voor hem te maken :)

Poeh zeg, ik zou dat niet kunnen zoals jij (en anderen), ik ben echt te verwend op dat gebied. Die 650 km zijn ook nog maar de officiële ruiterroutes, dan heb je daarnaast ook nog zoveel gewone bos- en veldweggetjes waar je ook naartoe kan .. Hier verveel je je echt nooit :D

Oh wow 650km. Dat is mijn droomplek

Ik ben niet jaloers.. Weet je waarom niet? Ik maak ook gebruik van die paden en ik heb nog niet alles gezien..

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:37

AlexVB schreef:
xxVon schreef:

Oh wow 650km. Dat is mijn droomplek

Ik ben niet jaloers.. Weet je waarom niet? Ik maak ook gebruik van die paden en ik heb nog niet alles gezien..

Wrijft het er maar in 8)7

Ik ben erg gelukkig met mn trailer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:23

vandaag een namiddagje bos gedaan
eerst wat gereden, langs het ruiterpad (dat naast een weg ligt dus ideaal voor de fietser die meewas) en daarna verzorgster er op tot aan de pauzeplek
aan de pauze plek een half uurtje gepauzeerd & flint wat laten eten en wat laten drinken (het was aan een meertje) (en zelf ook een beetje gedronken en gegeten)
daarna terug gegaan, jeetje ik was blij dat ik er zelf op zat, heel het bos in galop schieten, bokken, teugels uit mijn handen sleuren,... voelde me echt niet fijn
daarna langs het ruiterpad terug en daar was hij dan weer wel braaf, zelfs aan een lang teugeltje gegalopeerd
bon de endomondo van vandaag, is wel met de fiets die bij was gevolgt, maar die ging even snel/traag als het paard
weg naar de pauzeplek:
Afbeelding
Afbeelding

en op de terugweg (niet helemaal het zelfde)
Afbeelding
Afbeelding

jammer genoeg houd paardlief niet van aansingelen en is de rit niet zo fijn begonnen: https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58EFF93B

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 22:22

Hoi allemaal!

Ik ben vandaag aangemeld voor de Endomondo Bokkersbokaal! Dus ik kom me hier ook even melden en voorstellen en daarna gezellig mee babbelen.

Ik ben Renske... en ik heb een hele lieve verzorg-Fries tot mijn beschikking. Eerst deden we vooral bakwerk, maar sinds mijn instructrice door een ongeluk voor langere tijd uit te running is, gaan we wat vaker op buitenrit. En dat bevalt ons heel erg goed!
Afbeelding
Dit zijn wij! :)