Fijne rit vandaag! Mooie snelheid, paarden hadden het gas goed erop! Snelheid is uiteindelijk rond de 8 geworden omdat we vrij lang uitgestapt hebben

Maar ik ben trots!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
[***] schreef:Thanks beiden
Volgens mij helpt de medicatie inderdaadHij stond in ieder geval al altijd buiten als ik in de namiddag aankwam, anders op "pollendagen" dan stond hij in z'n stal geplakt en kwam er alleen uit als het echt moest ... Hij is ook heel vrolijk en heeft praktisch geen loopneus/traanogen meer. Heeft hij nog wel eens een beetje gehad maar dan was het ook een echt moeilijke dag zeg maar. En dan nog niet zoals anders.
Verder is hij heel wakker & alert, maar tegelijk ook meer zen, wat ik mij wel kan voorstellen als je geen last meer hebt van neus & ogen & andere ellende van een allergie .. Hij loopt goed, stapt uit zichzelf vlot door (en hoe meer concurrentie hoe vlotter) en heeft maar gewoon een stemcommando nodig voor draf of galop, dat is wel eens anders geweest .. Schudden doet hij minimaal, hele stukken zelfs niet en hij schudt vooral als er een ander paard langs hem loopt, dus ik denk dat het eerder stress is dan echt last
Dus ja, ik hoop dat het zo blijft, en dat de rest van zijn medisch gedoe ook een beetje op peil blijft en dan komt er misschien nog eens wat van op z'n oude dag![]()
Als je alleen maar stapt dan heb je het na 2u wel gehad hoor .. been there, done that ... is meer dan genoegMaar als je kan afwisselen en grote stukken draf/galop gaat het wel beter
Bliksem schreef:Wij zijn vandaag wezen trainen in Zeewolde. De paden zijn voornamelijk bermpaden naast de weg en ook een hoop met steenslag. Maar alsnog lekker genoten van m'n knappe paardje en het mooie weer.
xxVon schreef:[***] schreef:Oh, zwijg eroverMaar ik kan dat niet, zeggen van "hij gaat er niet dood aan dus hij moet er maar mee leren leven" .. als ik hem zie staan met z'n traanogen en loopneus en dat hij liever in z'n stal staat ipv fijn in het zonnetje dan vind ik dat zielig, en wil ik hem helpen. En ja, hij heeft gewoon ook zoveel, allemaal kleine dingetjes en niks levensbedreigend, maar ik vind als ik met hem wil rijden en dingen van hem vragen dat hij ook zo goed mogelijk in z'n vel moet zitten .. dus dan werken we daar maar aan, om alles zo goed mogelijk voor hem te maken
Poeh zeg, ik zou dat niet kunnen zoals jij (en anderen), ik ben echt te verwend op dat gebied. Die 650 km zijn ook nog maar de officiële ruiterroutes, dan heb je daarnaast ook nog zoveel gewone bos- en veldweggetjes waar je ook naartoe kan .. Hier verveel je je echt nooit
Oh wow 650km. Dat is mijn droomplek