Volg onze huifkarvakantie door drenthe: 17 tot 30 mei 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ga je dit jaar ook (weer) mee met ons?

Tuurlijk, net als voorgaande jaren
288 (51%)
Ja, voor het eerst
254 (45%)
Egnie, heb wel wat beters te doen..
20 (3%)

Totaal aantal stemmen: 562

dck48

Re: Volg onze huifkarvakantie door drenthe: 17 tot 30 mei 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:11

Moet nog wel vermelden dat we ook 2 zoons hebben, maar ja we blijven een minderheid. |(

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:21

Proest.

Een mee postende vader. En dan ook nog met gevoel voor humor. Heerlijk!
Vooral dooooooooorgaan!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:26

dck48 schreef:
Moet nog wel vermelden dat we ook 2 zoons hebben, maar ja we blijven een minderheid. |(

Och jeej... Klinkt wel als een gezellige boel :D

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:57

dck48 schreef:

Dan heb ik het beter voor elkaar, ik ben de jongste van 14: 7 meisjes en 7 jongens.
Of had ik het nu slechter met 8 vaders en 7 moeders?

dck48

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:06

vrouwke schreef:
dck48 schreef:

Dan heb ik het beter voor elkaar, ik ben de jongste van 14: 7 meisjes en 7 jongens.
Of had ik het nu slechter met 8 vaders en 7 moeders?

OF zoals Wendy ooit zei: "beter verwend dan verwaarloosd". :o

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:12

Ja dat klopt wel. dck48.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 23:32

Nou vanavond zijn er weer vrienden langs geweest, maar ik zie dat paps jullie al bezig heeft gehouden... :D :D

Het is laat, ik ben moe, dus vandaag wat minder tekst, en wat meer foto`s :D

Het was erg helder gisteravond, dus dan weet je het al... het wordt koud vannacht..
Gerard had deze foto van de maan gemaakt..
Afbeelding

Maar als je dan met 2 honden op bed gaat slapen omdat nachtvorst toch echt te koud is voor die arme dieren... dan heb je het heet, geen plek meer in bed, en slaap je bagger.. Eenmalige actie dus, al was ik de enige die slecht geslapen heeft haha

Na de gebroken nacht was het druk druk, want we gingen weer trekken.. Dus kar opruimen, Wendy haar tent weer afbreken, en fietsen op de kar..
Ons vertrek van het veld was een ware attractie, en ik moest een paar keer wachtten omdat mensen nog gauw de camera uit de caravan wouden halen voor een foto.. Grijns..
Afbeelding

En toen, eerst langs het eetcafé waar we gegeten hadden gisteravond,
Afbeelding

om daarna voor de laatste keer deze vakantie het DF-woud in te duiken..
Afbeelding

Het leek wel vakantietijd :D Het was erg druk in het bos, we zijn 2 huur-huifkarren tegengekomen.. Waarvan 1 gewoon midden op het pad was geparkeerd terwijl ze iets verderop met 'hun' Fjordje aan het grazen? waren.. Ik was heel blij dat wij rechtdoor moesten..
Afbeelding

Het mooie veld waar we gister onder het zadel langs reden, was vanuit de kar ook prachtig.. :D
Afbeelding

Maarja, toen kwamen toch echt de laatste hekken in zicht..... Tot volgend jaar DF-woud.. ;(
Afbeelding

Maar.... Ook buiten het bos is de omgeving hier prachtig, en we wisselde de bomen om voor mooie vergezichten.. Van vers gemaaide akkers van al die hyperboeren van eerder deze week :D
Afbeelding

Afbeelding

We reden afwisselend op verharde ondergrond en leuke zandpaden zoals deze..
Afbeelding

Mooie pony, maffe zus :D (of was het nou andersom? :D :D) Terwijl ik dit typ hoor ik "kreng" naast mij :P
Afbeelding

En het was super zonnig, uit de wind was het echt wel t-shirt weer, in de wind net niet..
Afbeelding

En dit soort binnendoor zandpaadjes leveren leuke plaatjes op..
Afbeelding

Eerder dan gepland hielden we pauze. We stonden even op Gerard te wachtten, hij had net o.a. bovenstaande foto gemaakt, toen Wendy opperde "waarom stoppen we hier niet? Mooie plek, vol in de zon.. wat willen we nog meer?" En zowaar, ik denk voor de eerste keer deze vakantie, had ze gelijk... (zit te wachtten op de volgende "kreng", maar die komt niet... :D) Achteraf maar goed ook, de plek, zo`n km verderop die ik in gedachte had, lag zon technisch :D veel minder mooi..

Dus, paarden in het veel te lange gras..
Afbeelding

En wij na de lunch nog een spelletje stapelwoord (soort wordfeud maar dan anders).. En jullie raden nooit wie er gewonnen heeft :D :D *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Afbeelding

We zaten naast een slootje, en er volgen veel grote libellen rond.. Deze kreeg ik mooi op de foto.. Toch even showen hoor
Afbeelding

En toen weer verder, klompjes konden zelfs uit, en ik was heerlijk op mijn sokken aan het mennen.. Weer meerdere keren te horen gekregen hoe leuk het er uit zag (mooie paarden, mooie honden, lekkere vent.. onee dat niet :D )
Afbeelding

Na een laatste rechtse bocht, kwamen de bossen van het Holtingerzand in zicht.
Afbeelding

Onze rit erdoor heen vandaag beperkte zich tot 1 lang zandpad dat dwars door het gebied loopt van noord naar zuid. Het was vrij mul, en liep op, dus dit stuk maar grotendeels in draf gedaan.
Afbeelding

Wendy en Hope hielden het niet alleen bij draf :D
Afbeelding

Even uithijgen voor we verder gaan, en toen bleek de eindbestemming nog geen 50 meter verderop..
Afbeelding

En als laatste ons plekje, met direct achter de kar de paardjes.. Wendy heeft toch voor de penny-locatie gekozen, en staat nu op nog geen 2 meter van de automatische drinker.. Met de opening van de tent richting de wei. Die gaat morgenochtend met de tent open, op haar buik op het luchtbed liggen.. <3 zo zeg maar :D
Afbeelding

Nou dat was het weer voor vandaag, morgen gaan we hier onder het zadel een 'klein' rondje doen, en hopelijk beentje baden met de paarden bij de genieput..

Oja, Gerard was erg teleurgesteld dat er niemand op zijn berichtje had gereageerd.. Zat zo ;( op de wagen.. Overmorgen doen we een herkansing... dan allemaal even reageren dan is zijn dag ook helemaal goed :D
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 24-05-15 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:35

x
Laatst bijgewerkt door Lisette0 op 16-12-24 03:33, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:39

Ach gossie, Gerard. Ik vind je een toffe peer en heb er respect voor dat je dit uithoudt, met name met je schone zus }:)

Over die eindbestemming, dat klinkt me heel bekend. Blijkbaar is dat hoekje dus nog altijd niet echt veranderd. Denk je dat je nog een heel eind moet, ben je er al (ja, ik ben ooit in een flinke galop daar aangekomen: verroest, ik ben er al!!!).

Maar weer een leuk verslag, heerlijk "meegereden" met jullie.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:46

Die foto van de maan is gaaf geworden zeg! Je ziet de kraters :D

Wat een bruine armen heeft Gerard, cadeautje van de trektocht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:50

Prachtige foto's weer :D , die libelle is echt mooi gelukt! En dan die kar :+ , midden op het pad haha

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:50

Ach arme Gerard! Dat we niet reageren zegt niks verder hoor!

Wat een mooie foto's! Die van de maan vind ik prachtig. En de paarden in het gras met de zon erboven.

Ami

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:54

Leuk verslag en mooi foto's :D

Arme Gerard, moet wel steeds grinniken als ik zie staan, "dat hoeft niet op bokt" Gerard.
Kan mij herinneren dat hij dat vorig jaar steeds zei als je weer iets in het topic neerzette :))

Sanguine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 00:55

Citaat:
En toen weer verder, klompjes konden zelfs uit, en ik was heerlijk op mijn sokken aan het mennen.. Weer meerdere keren te horen gekregen hoe leuk het er uit zag (mooie paarden, mooie honden, lekkere vent.. onee dat niet :D )

Ik hoop niet dat mn moeder wakker is geworden door me :')

Geweldig verslag!! En die foto van de maan is prachtig _/-\o_

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 06:03

Wat een mooi verslag weer, en mooie foto's.
Gerard jij doet het ook goed!!! Zo goed, Mariska?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 07:40

Wat een heerlijk verslag weer. .. echt genieten.

Ligt PennyGirl ondertussen verliefd uit haar tentje te staren? ???? Hihi

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 08:31

Geen idee.. Ze is inderdaad nog erg stil.. In tegenstelling tot Gerard, die flink aan het snurken is..

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 08:35

Genietende meelezer kruipt onder meeleessteen vandaan na het zien van de maanfoto.

Wat een ongelofelijk prachtige foto Gerard!! Weet je zeker dat je hem niet van internet geplukt hebt?

Foto is echt zó schitterend!!!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 08:49

Nee Mando, niet eens...
Ik werd om 6 uur wakker, maar wilde eigenlijk nog verder slapen omdat ik anders wel erg slaap tekort kwam. Tegen mijn verwachting in toch in slaap gevallen en net pas wakker geworden. Opzich lekker, maar in die korte tijd wel flink k*t gedroomd. Weet gelijk weer waarom ik liever niet opnieuw ga slapen....

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 09:40

Wauw die foto van de maan, heel erg mooi!
Fijne dag vandaag :)

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 09:44

Heeeeerlijk verslag weer! Snap na het lezen van je vaders berichtjes ook waar de humor vandaan komt, hihi.
Die foto van de maan, wauw heul mooi Gerard! En die van de libel ook.
En Gerard is zelfs bang dat je door de foto te maken wilt spieken bij hem?! _O-
Ik snap wel dat al die mensen foto van het geheel willen (inclusief mooie man :') )

Hele fijne dag maar weer en tot vanavond :wave:

dck48

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 10:00

Heerlijk verhaal en prachtige foto's.

En wat Gerard betreft, die verdient van ons allemaal diep en diep respect. Ik kan me goed voorstellen wat hij met die twee kopieën van hun moeder allemaal moet doorstaan. :(:)

Gerard nog ff volhouden en dat moeten we maar snel een G.O.M.P. bijeenkomst houden met mooi studiemateriaal. :9 :9 :9

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 10:29

dck48 schreef:
Heerlijk verhaal en prachtige foto's.

En wat Gerard betreft, die verdient van ons allemaal diep en diep respect. Ik kan me goed voorstellen wat hij met die twee kopieën van hun moeder allemaal moet doorstaan. :(:)

Gerard nog ff volhouden en dat moeten we maar snel een G.O.M.P. bijeenkomst houden met mooi studiemateriaal. :9 :9 :9

_O- _O-

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 10:54

En bedankt pap.... >;)

Nou, we vertrekken nu voor een ritje onder het zadel, met een pauze bij de genieput... Als we die kunnen vinden. :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 10:55

Mariska_28 schreef:
En bedankt pap.... >;)

Nou, we vertrekken nu voor een ritje onder het zadel, met een pauze bij de genieput... Als we die kunnen vinden. :D

Zelfkennis is een groot goed :D :D