Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:27

Ik kom ook weer even langs :wave:

Beetje weinig gepost, wel meegelezen en genoten van al de heerlijke ritten & foto's & endurance-wedstrijden <3 Het blijft een droom die lange ritten, maar voor nu ben ik alweer blij als we een beetje gewoon op pad kunnen, net zoals Femke_Tweety geniet ik van al het kleins dat nog kan ;)

[***] gaat best ok, het mooie weer doet hem goed, alleen heeft hij dan weer last van zijn hooikoorts natuurlijk. Daarvoor ben ik maar weer eens een nieuwe "behandeling" begonnen dus zit momenteel in de testfase om te kijken wat het doet. Vandaar vooral veel kleine & dezelfde rondjes, is makkelijk testen & vergelijken en je best zo weer thuis als het niet gaat :Y) Moet zeggen dat ik een kleine hoop heb dat het misschien wel in orde komt dit seizoen ... maar ik durf het niet te hard zeggen :x

Qua rijden zitten we hier echt luxe. De ruiterroute loopt voor onze deur door en is ondertussen denk ik zo'n dikke 650 km lang (enkel onze provincie, heeft dan ook nog aansluiting met de omliggende provincies..). Overzichtje (moet je Flash voor hebben): https://www.joomag.com/magazine/ruiterk ... 1487671526 (het zijn 2 pagina's, beetje onhandig kijken maar voor het idee ;) ).

Zijn ooit op "Vlaanderen Vakantieland" geweest, dit is in onze buurt opgenomen O:) http://www.toerismelimburg.be/nl/conten ... burg-beeld

De "doorwaadplaats" zullen sommigen hier wel herkennen :Y)

Nu, er zijn ook wel stukken asfalt bij natuurlijk, dat kan je niet voorkomen met zoveel kilometers. Toch is het grootste deel bos of veld en op die manier onverhard. Je kan hier echt eindeloos rijden, en ooit wil ik toch die trektocht nog doen _O-

mooney

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 10:42

Sabine volgens mij ben jij je hele leven bezig met testen of niet? :D Wel fijn dat het ok gaat met Cobe.

Naar jullie standaard zit ik heel slecht als ik het zo hoor :') Hier geen bak en geen ruiterpaden, ik rij voornamelijk door het dorp, over de dijk of langs de provinciale weg. In de droge periodes kunnen we wel lekker onderaan de dijk karren (al zijn de dijken best een spektakel met wagen die niet geremd is, gelukkig heb ik een pony die goed meewerkt).
Maar de pony's hebben nog nooit op zo'n prettige plek gestaan en zijn er heel gelukkig. Dus dan ben ik ook blij met mijn improvisatie buitenritten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:50

Oh, zwijg erover :') Maar ik kan dat niet, zeggen van "hij gaat er niet dood aan dus hij moet er maar mee leren leven" .. als ik hem zie staan met z'n traanogen en loopneus en dat hij liever in z'n stal staat ipv fijn in het zonnetje dan vind ik dat zielig, en wil ik hem helpen. En ja, hij heeft gewoon ook zoveel, allemaal kleine dingetjes en niks levensbedreigend, maar ik vind als ik met hem wil rijden en dingen van hem vragen dat hij ook zo goed mogelijk in z'n vel moet zitten .. dus dan werken we daar maar aan, om alles zo goed mogelijk voor hem te maken :)

Poeh zeg, ik zou dat niet kunnen zoals jij (en anderen), ik ben echt te verwend op dat gebied. Die 650 km zijn ook nog maar de officiële ruiterroutes, dan heb je daarnaast ook nog zoveel gewone bos- en veldweggetjes waar je ook naartoe kan .. Hier verveel je je echt nooit :D

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 11:25

[***] schreef:
Oh, zwijg erover :') Maar ik kan dat niet, zeggen van "hij gaat er niet dood aan dus hij moet er maar mee leren leven" .. als ik hem zie staan met z'n traanogen en loopneus en dat hij liever in z'n stal staat ipv fijn in het zonnetje dan vind ik dat zielig, en wil ik hem helpen. En ja, hij heeft gewoon ook zoveel, allemaal kleine dingetjes en niks levensbedreigend, maar ik vind als ik met hem wil rijden en dingen van hem vragen dat hij ook zo goed mogelijk in z'n vel moet zitten .. dus dan werken we daar maar aan, om alles zo goed mogelijk voor hem te maken :)

Poeh zeg, ik zou dat niet kunnen zoals jij (en anderen), ik ben echt te verwend op dat gebied. Die 650 km zijn ook nog maar de officiële ruiterroutes, dan heb je daarnaast ook nog zoveel gewone bos- en veldweggetjes waar je ook naartoe kan .. Hier verveel je je echt nooit :D

Oh wow 650km. Dat is mijn droomplek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 17:54

Heb je het filmpje ook gezien? Dat is in "mijn" achtertuin :P

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 18:17

Ik heb vandaag 2 ritten gereden.. 1 op t strand.. was mijn teken vergeten, dus ff de km overgenomen van degene die mee was. Waren met 2 jonge paarden, was hard werken. :')

En nog een ritje op Kiwi in de middag.. <3 Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 19:34

Mooi <3 Ook zweet-oortjes zie ik :P

Ik heb vandaag nog eens een echte rit gereden (of ja, het kwam in de buurt :P ). [***] had wel last, maar was toch best vrolijk. Was ook een stalgenootje mee dus het was leuk buiten, beetje creatief gereden, steeds op kruispunten iets anders bedacht dan in eerste instantie de bedoeling was :')

Afbeelding

Ook 1x een stukje gedraafd, moest helemaal niet pushen ofzo, hij liep echt fijn! Merkte wel na een tijdje dat hij moe werd, hij heeft ook nog veel te veel haar voor dit soort weer :(:) Bij terugkomst zag hij eruit alsof we net een cross hadden gereden ofzo :')

Afbeelding

Maar dit heb ik wel gemist <3 Blijft zalig!

AfbeeldingAfbeelding

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 19:47

Wat balen Sabine!
Ben wel benieuwd naar de behandeling. Mijn ventje heeft luchtwegproblemen en met hem gaan we naar België. Daar gaan we onder andere testen op allergieën en hooikoorts.

Van waar in België ben jij als ik vragen mag?

Heerlijk foto's weer dames!
Hier ook genoten vandaag.
Ritje van 10 km gedaan.
Heb denk ik wel een stuk of 40 vlinders gezien. Zo gaaf!!

Ze wilde alleen niet op de foto.
Heb 1 foto met een geel vlekje :')

Afbeelding

Wie kan m vinden :D

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 20:10

Heerlijk dat het weer kon Sabine! Ik voel me ook elke keer weer een gezegend mens. Inderdaad zweet achter d'r oren.. ze had echt de lente in d'r bol. Hihi

Die vlinders vind ik ook altijd zo gaaf als ik ze weer zie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 22:44

Haha Tycranol, je ziet 'm wel als je weet dat je een geel vlekje moet zoeken :P
Ik ben bezig met Cetirizine nu, gewoon mensenmedicatie tegen hooikoorts. Is beetje puzzelen met de dosis dus dat zijn we nu aan het doen. Maar heb wel het idee dat het verlichting geeft, hij loopt niet meer met traanogen en een loopneus en dat is wel fijn om te zien ;)

Ik zit in Belgisch Limburg ... Of wil je specifieker? :)

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 18:53

Hier mijn rondje van afgelopen donderdag.
Had een andere route in gedachten maar met optuigen was al te merken dat paardlief vol energie zat, dus de route gepakt waar we galopjes kunnen mee pakken.
En dat was een super keuze, bijna alles in draf of galop gedaan. Ze gaf zelf steeds aan dat ze galopje wilde doen en van mij mocht ze dan :)
Daarna was ze weer zen :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En vanmiddag weer op pad geweest.
Mutsje was haar oude ikke vol energie en schrikkerig (lekker lopen zoeken naar iets waar je van kan schrikken en ook al is er niets dan toch nog schrikken :') )
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 19:58

Leuke filmpjes, ook lekker oortjes erop :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 20:12

Dat schrikken lijkt me wel eng voor de kar :oo

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 20:16

Vanmiddag klein rondje van 4km gewandeld (niet meegeteld overigens) en eindelijk m'n knapste in de Grevelingen gekregen! Is hier zowat op steenworp afstand hemelsbreed, punt waar we in het water zijn gegaan is 20min wandelen. Heerlijk dat ie t eindelijk durft, want is zout en dus goed voor z'n pootjes!
Z'n Friese vriendinnetje was mee en ze twijfelden beide eerst enorm, toen Tych bijna, ik t water in, sterre durfde toen ook en Tych daarna toch ook maar. Dacht dat ie d'r rustig in zou stappen, wat ie in eerste instantie ook deed met z'n poezelige voorpootjes, waarna er een flinke sprong volgde. Ik zeiknat, paard wel in het water haha
Kwam er helaas toen niet meer op, dus degene die op sterre zat heeft 'm aan de hand meegenomen.
Hond zwom ook gezellig mee dus heb heerlijk zitten kijken.
Afbeelding

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 20:47

Wat een gezellige bedoeling hier boven! Lekker pootje baden :D Leuk hoor al die rij (en men) verslagen, echt mee genieten.

Ik heb er een rondje Nationaal park hoge veluwe op zitten! Heerlijk rondje gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 20:49

Gave foto's hierboven!!

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 21:14

Fabster schreef:

Ze heeft het altijd al gedaan, dus ben het gewend. Ik grap altijd maar dat ik vandaag of morgen met een whiplash afstap. Als ze schrikt is het harder gaan in draf om na paar meter weer af te zakken, en soms een stapje opzij.

Vanmiddag had ze weer wel wat vreemds, we waren bijna op stal en lekker aan het uitstappen toen ze ineens een schuine bok gaf en 2 passen in galop schoot. Was nergens iets te zien. Of ze nu geprikt werd ofzo is me een raadsel.
Zo blij met mijn slagriem die er altijd aan zit en eraan blijft :D
Hierdoor heeft ze maar een paar cm speling dus kan niet veel doen.

Mooie foto Jaan.

Lijkt me heel mooi rijden in park de hoge veluwe. Dan ben je ook niet verplicht op de paden te blijven toch, maar mag overal doorheen struinen? Mooie foto op dat zand.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 21:17

tinker_sally schreef:
Fabster schreef:

Ze heeft het altijd al gedaan, dus ben het gewend. Ik grap altijd maar dat ik vandaag of morgen met een whiplash afstap. Als ze schrikt is het harder gaan in draf om na paar meter weer af te zakken, en soms een stapje opzij.

Vanmiddag had ze weer wel wat vreemds, we waren bijna op stal en lekker aan het uitstappen toen ze ineens een schuine bok gaf en 2 passen in galop schoot. Was nergens iets te zien. Of ze nu geprikt werd ofzo is me een raadsel.
Zo blij met mijn slagriem die er altijd aan zit en eraan blijft :D
Hierdoor heeft ze maar een paar cm speling dus kan niet veel doen.

Mooie foto Jaan.

Lijkt me heel mooi rijden in park de hoge veluwe. Dan ben je ook niet verplicht op de paden te blijven toch, maar mag overal doorheen struinen? Mooie foto op dat zand.

Het is er prachtig! Er zijn een klein aantal paden niet bedoeld om te struinen, maar de rest wel inderdaad. Echt een oneindig gevoel ervaar ik daar! :)

Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 14:02

Gaaf Rachel!

Heel mooi Janneke :j

Vandaag verjaardagsrondje gedaan, de gemiddelde snelheid van Truus op deze afstand vakt me alles mee, het wordt nog eens wat :')
Afbeelding

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 14:12

Sabine, ik vind jouw uitzicht zo leuk! <3 Knappe pony!

Jaan, wat tof dat ze het water in gingen, leuke foto ook!

Letiets zo flink rondje gedaan! :oo Je hebt wel echt heerlijk weer zo op je verjaardag! :):)

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 18:28

Hier ook weer een rondje gedaan.
Afbeelding
Afbeelding

Ze had niet door bij stal dat ze van voor de kar mocht stappen :')
Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 19:05

Vanmiddag met m'n nichtje (15jr) Lekker anderhalf uur op pad geweest. Zij ook m'n knapste en ik op m'n fjordenvriendje.
Was erg warm voor de peerds, dus staprondje gemaakt maar was heerlijk! :#
Afbeelding

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 19:49

Mijn ventje wordt steeds fitter, heel trots op hem weer vandaag. Ondanks de warmte was hij echt op z'n best tot nu toe. Meer galopjes meegepakt dan normaal en dat vond hij echt heerlijk.

Rondje uit en thuis, dus inclusief in en uitstappen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 20:22

Wij hebben onze eerste wedstrijd van dit seizoen erop zitten.
De tweede goedgekeurde klasse 2 is in de pocket.
Gister 46 km gereden met een mooi gemiddelde van 11,68 km/h.
Ik ben super trots op Cas! Hij heeft zich zo goed gedragen en had hele mooie waardes! <3

De rondjes:
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding

Foto van de fotograaf onderweg
Afbeelding

Hondlief was ook mee als groom
Afbeelding

Vetkaart
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 20:37

Cool S_imonee! Zal je wel trots op zijn!

@ Bliksem : super dat het zo goed gaat! Voor die van mij is het momenteel echt té warm, maarja, die heeft nog een halve wintervacht want het hoort nog niet zo warm te zijn ... :+

@ Jaan81 : jouw foto's zijn altijd zo <3 En die waterfoto ook, wat geweldig!!

@ tinker_sally : ook weer leuk! En dat is een teken dat ze graag voor de kar staat, haha ;)

@ Letizia : proficiat! Je hebt het getrokken, fijn weer & fijne rit :)

@ Ntlie_ : speciaal voor jou ... 8-)

Afbeelding

Haha, bedankt! :D

Rondje van vandaag:

Afbeelding

Nog eens langs de waterbakken geweest, was lang geleden, [***] wilde weer gaan rollen :')
Ook een paar drafjes gedaan, bij de laatste kreeg hij precies de smaak te pakken :P

Afbeelding

En omdat ik het toch heb, wat bewegend materiaal van mijn headshaker :+

:):)