Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:33

Ik ben met precies 1 km vanaf de poetsplaats bij het eerste hek van het bos. En vanaf daar heb ik kilometers ruiterpad tot m'n beschikking. Ik kan een rondje maken van 4 km uit en thuis waarbij ik het bos meepak en mijn langste rondje tot nog toen is rond de 35 km geweest, maar het kan nog veel langer.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:12

Ik kan vanuit stal het bos in en daarna mogelijkheden tot grote rondjes en kleine rondjes.
Als ik wil kan ik zo een dag uittrekken voor een mega rit 8-)

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 18:18

Jaloers op al die mensen met bos zo dichtbij.
Hier alleen polder en asfalt.
Maar klein rondje en dan eigenlijk nog illegaal waar we over gras kunnen rijdenen galopje mee kunnen pakken.
Wij staan dan weer wel aan de zeedijk. En zomers even poedelen is ook wel fijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:09

Gelukzakken! Voor strand is het al zeker 1u rijden met de trailer, voor bos 30 minuten, ook trailer. Ruiterpaden zijn hier ongekend. Nuja, er zit er eentje op 12km verderop maar daar kan je niks. Je komt er meer wandelaars, fietsers en mountainbikers tegen dan wat anders en de terugrit is allemaal geasfalteerde dijk naast de vaart en een paar km op een smal fietspad naast een 70-weg waar ze je van je sokken rijden.
Op half uurtje rijden zit er nog een ruiterroute, daar kan je kiezen uit 13, 26 of 37km. De route is 50% asfalt als ik me niet vergis én je moet op- en afladen op een marktplein. Eerlijk gezegd, ook absoluut geen zin in.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:17

Dan zit jij wel heel beroerd, Varekaj

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:27

Ik heb wel een resem veldwegen, dat wel. Nu is dat nog open veld, binnenkort is dat allemaal tarwe maar vooral maïs. Ik kan zo een route uitstippelen van 20-25km maar dat is ofwel straat, ofwel dus bovenstaand type veldweg. Zal 50-50 of 40-60 zijn (straat-veld).
Helaas zijn die paden steeds bekender aan het worden onder mountainbikers maar vooral wandelaars. Zeker voor diegene met kleine kinderen. Dus gooien ze de putten maar dicht met steenpuin.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:27

Wauw wat goed gereden mensen!
Hoe bepalen jullie wat de juiste snelheid is?
ik zit nu met mijn C merrie op een gemiddelde van 7.5km/h.

En ik ben strond verwend want binnen 800 meter zit ik in 't bos en binnen 300 meter op een zandpad naar 't bos :o

Maar ik ben dan op mijn beurt weer jaloers op sommige want wij hebben geen bak.. en dat mis ik wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:48

Ik heb ook geen bak :') Of nu toch niet omdat ze 24/7 in het land staan en niet meer in winterpension. Toen had ik alleen een buitenbak.
Tot vorig jaar had ik wel les waarbij ik gewoon in mijn weiland reed, ging op zich prima. Dit jaar wil ik elke grasspriet sparen die ik kan en ga ik met de trailer naar het clubterrein. Is 15-20 minuutjes rijden maar dan heb ik wel een 20x60 buitenbak met 2 grote spiegels, verlichting, 60x60 springpiste met hindernissen, een waterbak, een boomstam, een soort hegje en een piano met afsprong, kantine en nette toiletten... en binnen dit en een maand komt er nog een lading geopad in ook.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:52

Ik heb ook niet echt een bak (stuk wei afgezet als "bak")

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:08

zelfs dat heb ik helaas niet :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:11

Ach, in een bak kan je geen prachtige buitenritten maken :D

Het enige wat ik nog het meest vervloek aan al die maïsvelden is geen schaduw in de zomer in volle zon en al die vieze dazen... Gewoon rampzalig hoeveel er in die velden zitten.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:10

Tyrcanol schreef:
Wauw wat goed gereden mensen!
Hoe bepalen jullie wat de juiste snelheid is?
ik zit nu met mijn C merrie op een gemiddelde van 7.5km/h.

In januari zat ons gemiddelde ook ongeveer rond dat.
Ik ben begonnen met wat meer structuur aanbrengen in m'n trainingen.
Op de klok kijken voor ik begin te draven en dat dan een kwartier proberen vol te houden. Dan 10 min. stappen en dan weer een kwartier draven, 10 min. stappen en weer een kwartier draven en dan lekker uitstappen.
De keer erop kwam er een kwartier draf bij.
Daarna geprobeerd om die 4 kwartier om te zetten in 3X 20 minuten.

Op die manier kun je spelen met het tempo.
Wanneer je meer km gaat maken doe je eerst weet een stapje terug in tempo, dus bv weer kwartier draf ipv 20 minuten. Als de afstand dan goed lukt, weer opvoeren naar 20 min draf, etc.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:15

Afbeelding
Inclusief in en uit stappen naar het bos (6km)

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:50

Dan heb je er een aardig tempo in, Bliksem, als daar in- en uitstapoen bij zit. Maar op een klokje kijken kan ik ook wel eens gaan doen. Maar ik weet, dat als mijn gem. Snelheid tussen de 7-7,5 km/u was, dat dan de snelheid in het bos tussen de 8,5-9 km/u ligt. Ben ik wel tevreden over.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 23:18

Hij stapt ook wel vlot, zo'n 6km/u. En verder hadden we inderdaad een lekker tempo, was een fijne training. Paar stukjes galop en stap en verder op lekker tempo gedraafd.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:22

Mijn overbuurman vertelde me over een nieuw pad langs de beek hier. Dat klink goed, want als ik naar een aander bos wil dan normaal moest ik eerst lang een hele lange weg, waar Caj constant spojen ziet. Dat schiet dis niet op. En langs de beek snij je dat hele stuk af. Dus ik blij....Nou het kon echt nog niet.... -O- Ik heb het trouwens wel gedaan. Maar ze hadden dat nieuwe pad net geploegd en op sommige stukken ging Caj bijna tot aan haar knieen de prut in. Dis dat doe ik niet snel nog een x. Wel nog een aardig rondje van 20 km kunnen maken. En uiteraard spannende avonturen beleefd, want Caj houdt niet van nieuwe routes.... ;)
Afbeelding

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:27

Hier vandaag een mega trotse pony mama <3
Afbeelding
Heel erg blij hiermee, mega mooie gemiddelde snelheid, en dit is inclusief in en uitstappen! Heerlijk.
Paard na terug komt een hoognodige douche gegeven want hij was wel zeiknat haha :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:42

Ik ben ook enorm jaloers op jullie bossen :D

Ik vind het de laatste tijd erg leuk om onze ritten te analyseren.
Zo heb ik een paar weken terug onderstaande rit gereden. Ik probeer tegenwoordig tussen de 7 en 8 km/u te rijden, incl in- en uitstappen.
Allereerst het instappen. Het eerste stuk daarna heb ik galoptraining gepakt en dan met name krachttraining. Dus een km of 3 galop en stap afgewisseld. Krijgt hij sterke billen van :D
En dan een handgalopje. Alleen op de piek van 5km besloot hij dat hij er klaar me was en schoot weg :+
Vervolgens hebben we een stuk gestapt (die 6km), waar we het water in konden. Dus een beetje heen en weer gepoedeld.
Daarna een stuk gedraafd en waar kon een galopje, maar we moesten af en toe stoppen vanwege verkeer of weg oversteken. Vandaar de pieken en dalen. Vanaf 8km konden we een stuk draven, even een wat langer deel. Daarna weer een stuk gestapt, omdat we over een drukke dijk moesten, zelfs op zondag :D
Daarna nog wat gedraafd en bij die hoge piek mocht hij even rennen :D
Laatste stuk was uitdraven en -stappen.
Afbeelding

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 20:33

Wat is er goed gereden !

Leuke fjord!
Super assie mooi gemiddelde!

Leuk hè Amanda dat analyseren :D

Hier een lekker rustig avondritje gemaakt.
Samen met een vriendin. Ik rij helaas meestal alleen dus hier geniet ik dubbel en dwars van <3

Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:13

Lekker voor de mensen die door de weeks alleen 's avonds naar hun paard kunnen, dat ze er ook weer meer op uit kunnen :)

Bos/ruiterpad is hier op 2,5km ongeveer, maar dan moeten we wel dwars door het dorp, is voor Truus gelukkig geen probleem. Strand is op een goede 4km. Maar je kan hier, mits het droog is, ook heerlijk door de polder kuieren. Vandaag niet zo'n grote ronde, 8km, maar wel lekker galoptraining gedaan :) Ik hoop dat het morgen nog mooi weer is, wil graag nog 'n laatste keer naar het strand voordat het overdag niet meer mag (of het nou pokke weer is of niet...)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:30

Eanneer gaat t strand overdag dicht? Ik dacht 1 mei pas. Is dat niet zo?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 23:22

Bij ons (gemeente Veere) helaas al op 1 april...
Ik kan wel 's avonds natuurlijk, maar ben juist zo blij dat ik heel luxe altijd overdag kan, ik werk meestal 4 avonden per week, dus vind m'n vrije avondjes op de bank ook wel lekker 8-)
Wel hopelijk straks op mooie zomer avonden pootje baden of meer *D
Afbeelding
Is m'n zus trouwens, op de foto :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 07:15

O <3 Dat is wel heel tof! Gaat die van mij echt niet doen!

1 april is wel vroeg. Is hier bij de meren tegenwoordig ook, ja.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 07:20

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 09:49

Oooooooooh, valt dat ff mee 8-) Vlissingen is wel vroeger trouwens, maar daar hoef ik niet perse te wezen!