Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 16:39

Ja dit smaakte wel naar meer ja.
Dus wil zeker vaker starten.

Wel grappig, ik ben in de endurance gerold als groom van stalgenootje.
Mijn allereerste wedstrijd ooit die ik bezocht was een internationale 2 sterren wedstrijd in Compiegne waar de hele franse top aan de start kwam en ook een aantal uit het midden-oosten.
Later ook een keer klasse 2 in Uddel gegroomd, maar klasse 1 had ik nog nooit bewust meegemaakt.
Das wel even schakelen dan hoor :D

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 18:52

Marije_jiplover schreef:
Ja dit smaakte wel naar meer ja.
Dus wil zeker vaker starten.

Wel grappig, ik ben in de endurance gerold als groom van stalgenootje.
Mijn allereerste wedstrijd ooit die ik bezocht was een internationale 2 sterren wedstrijd in Compiegne waar de hele franse top aan de start kwam en ook een aantal uit het midden-oosten.
Later ook een keer klasse 2 in Uddel gegroomd, maar klasse 1 had ik nog nooit bewust meegemaakt.
Das wel even schakelen dan hoor :D

Dat is wel super! Kan je van de beste leren.

Als je t leuk vind, er loopt een koudbloed endurance competitie (ook op Facebook) kan je meedoen met je haflinger. iedereen heeft prijs. Altijd leuk en gezellig de prijsuitreiking aan t einde van t seizoen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 18:55

Ja daar heb ik me idd ook al voor aangemeld.
En was heel leuk zondag, ik werd gegroomd door stalgenootje die dus klasse 4 internationaal rijdt met haar arabier.
Veel kennis en ervaring bij me en dus een grote (mentale) steun ook voor mij.
En leuk om samen mee te trainen.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 18:58

xxVon schreef:
@ Marije: Gefeliciteerd! Jammer, ik heb je niet gezien op het terrein, ga je vaker starten?
En nee, voor mij is de plek ook niet belangrijk maar leuk is het wel. Toen de uitslag van de eerste groep klasse 2 kwam, begonnen ze bij de 5e plek met 14.5 km/h en de winnaar had zelfs 17.5 km/h. Dus toen dacht ik, we zijn 8e of 9e oid geworden. Maar blijkbaar had een gedeelte van onze groep verkeerd gereden (lange lus ipv korte) en daardoor waren de gemiddelde snelheden een stuk lager in onze groep.

Leuk dan heb ik jou ook gezien, vond je een leuke meid :D Ik zat bij de vetgate en jij was degene die niet wist hoe ze moest zeggen dat ze wilde aanbieden (toch?) :D
Mooie prestatie hoor!!

En klopt inderdaad, twee ruiters waren in de eerste ronde per ongeluk de lange route gevolgd. Ze mochten de rit wel uitrijden, maar zouden onderaan geklasseerd worden.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:46

Hoi! Ik kom ook graag mee praten :) ik rij samen met mijn pony rondom Arnhem. Nog meer mensen hier? Ik vergeet nog wel eens mn endomondo aan te zetten maar zou er nu braaf op letten ;)

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:48

Je moet de ts van dit topic een pb-tje sturen met je endomondo naam dan kan zij je toevoegen aan de challenge.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:50

Naskapower schreef:
Je moet de ts van dit topic een pb-tje sturen met je endomondo naam dan kan zij je toevoegen aan de challenge.
klopt! Al gedaan :) zie ik je hier ook, hihi :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:17

Jup, ik kom uit Velp en pony's staan in Rheden ;-)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 06:12

Wauw wat een mooi resultaat zeg, xxVon! En dat met een koudbloedje :)
Geeft mij hoop voor onze mormels. Wij hebben onze zinnen gezet op het Endurance Event Zuid limburg dit jaar. De routes komen langs verschillende stukken die wij regelmatig al rijden dus dat maakt het natuurlijk nog leuker!

We zijn inmiddels druk begonnen met trainen en stalgenootje heeft ook een hartslagmeter gekocht om de training nog beter te kunnen volgen. Ik ben benieuwd hoe we het er van af gaan brengen :)
Uiteraard gaan wij gewoon impulsklasse starten haha.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 07:10

Gefelciteerd met de goed uitgereden ritte kan zelf niet wachten tot mijn eerste wedstrijd klasse 1(23km in Ommen *\o/* *\o/* *\o/*

Mijn paarden zijn zaterdag verhuisd van stal naar de wei weer. Vandaag staat er een rondje maar het bos op de planning.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 07:24

Marije en xxVon super gereden allebei dus! Een tweede plek mag je zeker trots op zijn! Ik was ook al gewoon blij dat ik mijn enige endurance ooit uitgereden heb :'). Dat is toch het doel, kilometers maken en conditie verbeteren dat het steeds makkelijker gaat.

Ik hoop ooit ook weer endurance te rijden, vindt ik toch echt de mooiste tak van sport!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 07:31

Wat een leuke plannen allemaal!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 07:34

Grappig al die endurance plannen! :))

Wat een weer hè! Eindelijk lente! Ik hou ervan!

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 07:37

Wij hebben ook weer meegedaan in Ermelo en het ging super <3 Heel erg tevreden met hoe ze het deed en alle uitstekende waardes op de keuringen!

Onderweg :)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 08:31

De vreugde straalt van het topic :D mooie ritten en foto's!

De club lessen gaan weer van start. Voorlopig is dit het programma voor april: maandag springles, dinsdag clubles dressuur. Woensdag rust. Donderdag privéles dressuur, vrijdag en/of zaterdag buitenrit en zondag rust.

Vanaf mei is het zondag regelmatig wedstrijd en dan zal de clubles op dinsdag wss wegvallen en zaterdag standaard rust.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:43

Bliksem schreef:
xxVon schreef:
@ Marije: Gefeliciteerd! Jammer, ik heb je niet gezien op het terrein, ga je vaker starten?
En nee, voor mij is de plek ook niet belangrijk maar leuk is het wel. Toen de uitslag van de eerste groep klasse 2 kwam, begonnen ze bij de 5e plek met 14.5 km/h en de winnaar had zelfs 17.5 km/h. Dus toen dacht ik, we zijn 8e of 9e oid geworden. Maar blijkbaar had een gedeelte van onze groep verkeerd gereden (lange lus ipv korte) en daardoor waren de gemiddelde snelheden een stuk lager in onze groep.

Leuk dan heb ik jou ook gezien, vond je een leuke meid :D Ik zat bij de vetgate en jij was degene die niet wist hoe ze moest zeggen dat ze wilde aanbieden (toch?) :D
Mooie prestatie hoor!!

En klopt inderdaad, twee ruiters waren in de eerste ronde per ongeluk de lange route gevolgd. Ze mochten de rit wel uitrijden, maar zouden onderaan geklasseerd worden.

Klopt. die onhandige stuntel was ik :o

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:58

Gefeliciteerd met de goede uitgereden ritten voor degene die mee gedaan hebben aan een wedstrijd ! Super!!

Leuke plannen komen er allemaal weer voorbij. Wat leuk dat er steeds meer mensen endurance gaan starten.

Wij beginnen as zaterdag met het seizoen in Epe. Korte klasse 2 in de planning. Zondag nog een rit van dik 20km up tempo gereden. Ik verwacht dat het allemaal wel goed gaat komen.
Vanavond of morgen nog even in de bak aan het werk. Vrijdag een dagje rust voor paard :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:46

Hoe doen de endurance ruiters dat met die buitenritten? Zoeken jullie vooral niet-geasfalteerde wegen op of toch ook gewoon op straat?

Ik kan hier best wel wat km's rijden, maar na 10-15km zijn mijn veldpaden en zandpaden aardig opgebruikt. Wil ik dan asfaltwegen of straat vermijden moet ik banen dubbel gaan rijden of 2x hetzelfde rondje... -O-

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:10

Ik zoek vooral bosgrond op, daarvoor moet ik met wagen naar het bos rijden. Er is hier alleen maar polder, dat is leuk voor een stapritje met een beetje draf maar echt kilometers maken doe ik daar niet op. Dan maar 2x hetzelfde rondje

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:05

Ik rij van bos naar onverhard naar weg. Ook over viaducten enzo. Daardoor kan ik flinke kms maken, maar de snelheid wordt inderdaad wel naar beneden gebracht.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:07

Ik had eerst bos tegenover stal, nu ze op de wei staan en heb ik polder en 5km rijden naar het bos, dat doe ik op woensdagmiddag of het weekend. Maar nu is het hier echt schijtweer, ben nog steeds echt een mooi weer ruiter

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 15:13

Ik heb hier in de Randstad best geluk met de uitrijmogelijkheden. In 3km ben ik op het eerste ruiterpad en daar ligt voor flink wat kilometers aan pad. Er zijn een hoop 'kruispunten' waardoor je ervoor kan kiezen om meer of minder lussen te rijden. Dus ik maak voor langere ritten bijv. achtjes om extra kilometers te kunnen maken. Het grootste rondje één keer is denk ik ongeveer 25 km, dus vanaf stal 31km.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 15:14

Voor bos moet ik ook met de trailer op pad. Veldwegen heb ik wel in de buurt, meestal binnen 1km :) het zijn er alleen niet zo veel. Ik kan nu een route van 10km rijden. Wil ik verder, dan zit er gelijk 5km straat bij wil ik een ander "netwerk" tegenkomen.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 15:24

Ik ga met de trailer naar het bos. Ik heb hier alleen polderwegen en de fietspaden die een redelijke berm hebben zijn verboden voor ruiters (negeer ik wel af en toe). Rondje van 11 km kan ik hier nog maken met een aantal illigale stukken maar als ik een langere afstand of meer wil galopperen dan ga ik naar het bos.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:12

Ik zit midden in de polder, maar overal best brede bermen en ik vind zewlf de polder heerlijk om te riejen. Bosjes binnen 5km en strand is km of 8 vanaf hier.