Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 10:07

*\o/*
Leuk toch als het beter gaat dan voorzien!

Mijn vriend is vanochtend weer voor 6 weken naar het buitenland voor werk. Ideaal excuus om verveling tegen te gaan: ritten maken!
En dankzij het zomer uur is het nu pas donker rond 8u ipv 7 :Y)

Equisync

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 10:51

Wat fijn dat het weer zo goed gaat zeg! Altijd erg fijn!

En inderdaad, goed tijdverdrijf dat buitenrijden hihi

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 11:11

Gefeliciteerd superassie.
Ik gebruik een tomtomrunner horloge, heel fijn en zo in te stellen dat die direct naar endomondo gaat en je hoeft hem dan alleen van running naar riding te zetten.

Hoe kan ik een route vanuit polar naar endomondo zetten als het niet op mijn account staat.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 13:37

Wat leuk Femke_Tweety!

Hier geen ervaring met een horloge, wil wel graag ooit eens met hartslagmeter gaan rijden :)

Vandaag weer ruim 15km er bij op de teller! Mijn streven voor dit jaar is gemiddeld 100km per maand, zit tot nu toe op 344km dit jaar *D

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 15:42

Met hartslagmeter lijkt mij ook wel wat. Zowel voor mezelf als voor mijn pony. :j

Laatste weken wat minder gereden, was ook wel te zien aan mijn kilometers. Dit weekend wel heel mooi weer, dus lekker van genomen en een rondje van 10 km langs het water gedaan. Wel Lotus haar max voorlopig, ze is echt best moe na 10 km. Rustig aan gedaan dus, nu als doel om het rondje steeds iets sneller te kunnen rijden. :)

Afbeelding

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:32

Femke_Tweety dat is zeker iets om trots op te zijn. En voor jou dubbel genieten denk ik.

Hier net geen 6 km gedaan vandaag. Ben na alles blij dat ze zo'n rondje weer aankan. En voor het eerst zolang met haar schoenen aan gelopen.
Zoek rustig aan de wat drukkere plaatsen op, zodat ze daar weer aan kan wennen. Geluiden van vanachter zijn nog engig, maar zijn we ook mee bezig om aan te laten wennen.
Het halthouden gaat ook stukken beter dan eerst, pak ik nu iedere rit ook een paar keer mee. Mevrouw ongeduld wilde dat nooit :o
Afbeelding
Afbeelding

Nu weer wachten tot volgend weekend voor we weer rondje met de kar kunnen doen helaas.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:36

JoycexEnya schreef:
Hoe kan ik een route vanuit polar naar endomondo zetten als het niet op mijn account staat.

Hoe bedoel je dit?
Je kunt vanuit Polar via de computer wel een route exporteren naar GPX en dan uploaden in Endomondo.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 07:59

Wat een mooie uitzichten weer! En lekkere ritten natuurlijk ;). Ik ben ook weer het buitenrijden aan het oppakken, mooi weer en langer licht dus dan kan het weer! In de Bernisse zijn de paden eindelijk weer beetje aan het opdrogen dus kan je er weer fatsoenlijk een rondje rijden! En ik heb van een vereniging die bezig is met ontwikkelen van ruiterpaden bij ons op het eiland begrepen dat het gebied is overgenomen door staatsbosbeheer. Ze zijn daar nu mee in onderhandeling om de ruiterpaden in de Bernisse aan te pakken. Dat zou echt super fijn zijn!

Ritje van zaterdag: Ik heb de hele ronde gestapt. Meneer wil altijd hard, dus ik dacht we gaan maar is gewoon lekker rustig een rondje stappen :').
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rondje zondag: Gezellig met stalgenootje gereden. Die kwam ik zaterdag al tegen toen ik terugkwam en die baalde dat ze niet wist dat ik naar buiten ging want ze wilde wel mee. Dus ja dan gaan we zondag toch gewoon weer :). Ik vond het niet erg om nog een keer te gaan (denk eigenlijk dat ik m dr gewoon maar in houd :D).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 08:15

Dyonne schreef:
JoycexEnya schreef:

Hoe bedoel je dit?
Je kunt vanuit Polar via de computer wel een route exporteren naar GPX en dan uploaden in Endomondo.

Ik heb een horloge van iemand geleend en dus oo diegene zijn account, nu wil ik die km natuurlijk laten meetellen waren er ruim 20 dacht ik.

Arthis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 16:02

Wat een leuk topic!! ik wil me ook graag melden. Ben op het moment aan het trainen met mijn paardje voor de eper paarden4daagse

Afbeelding

Afbeelding

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 18:29

Wat leuk! Wij zijn daar ook voor aan het trainen!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 18:44

Ik blijf toch jaloers op die heerlijk bospadfotootjes hoor :o

Vanochtend na het melken weer lekker rondje strand gepakt, samen met een kennis. Wat een heerlijk weer, dat maakt t toch nog ietsje leuker dan dat t al is :j

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 07:46

Ik ben ook jaloers op al die bosfoto's, en ook beetje op de strandfoto's :'). In Noordwijk reed ik ook altijd heerlijk door bos, duin en strand. Nu moet ik het met de Bernisse en polder doen :P. Probeer nu maar af en toe wat nieuwe rondjes en routes kijken of er nog wat leuks is.... Maar het is als ik uitwijk van de Bernisse veel fietspaden en wegen en dat is ook niet ideaal.....

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:07

Joyce dan zou je toch op het account in moeten kunnen loggen. Dan kun je exporteren.
Afgelopen weekend wel buitengereden. Maar doordeweeks is het hier meer dressuur.
Zaterdag
Afbeelding

Zondag
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:37

Ik heb altijd en overal alleen maar open veld. Tenzij in de buurt van mijn ene weiland maar daar ken ik 0,0 route... misschien deze zomer eens op onderzoek uit 8-)

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:53

Hier een stukje gewandeld met paardlief. Heerlijk in het zonnetje.
Nog een paar keer gestopt om grasjes te eten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 15:15

Ego post van mij !!! Eerste klasse 2 goed uitgereden en naar huis gegaan met de tweede plek *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

PS let niet op de max speed ;), Dat zet mijn rungps.net app niet goed over naar endomondo.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 15:27

Wauw Von! Gefeliciteerd! Heb je er wel 3 uur 43 over gedaan? Ik vind het knap hoor, met je fjordi! Ik doe tussen de 7 en 7,5 km/u. Dus in jouw tijd doe ik nog geen 30 km := . Mijn fjord is niet zo snel....

Ik ben vandaag ook weer eens op pad geweest. Ik dacht 19 km, maar t werd 22,5. Twijfelde vanmorgen nog over een jas. Bij ons is het vaak al snel lekker, maar als ik dan het erf af ga, staat er vaak een flinke wind. Maar ik ben blij dat ik geen jas aan had. Het was heerlijk warm zonder jas!

Afbeelding

Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 15:30

Gefeliciteerd Von.
Ik had in Ermelo mijn eerste klasse 1 (21 km) met Elmo en we hebben die goed uit gereden met 11,52 km/u gemiddeld. Waren we 25e mee, maar dat boeit me allemaalniks niet. Was heel trots op m'n brave gup.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 15:41

Von en marije gefeliciteerd met je goede rit!! Heerlijk :)

Oh wat doet die zon een mens toch goed!!
Gisteren na werk nog blokje om van 10 km
En vanochtend met 2 andere 11,5 km

Afbeelding
Afbeelding

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 15:43

@ Fabster: Ja, gemiddelde snelheid is zelfs nog iets hoger (pas in de vetgate mijn horloge uitgezet, dat soort dingen hebben dan minder prioriteit). Ik ben gefinished met 14.23 km/h

@ Marije: Gefeliciteerd! Jammer, ik heb je niet gezien op het terrein, ga je vaker starten?
En nee, voor mij is de plek ook niet belangrijk maar leuk is het wel. Toen de uitslag van de eerste groep klasse 2 kwam, begonnen ze bij de 5e plek met 14.5 km/h en de winnaar had zelfs 17.5 km/h. Dus toen dacht ik, we zijn 8e of 9e oid geworden. Maar blijkbaar had een gedeelte van onze groep verkeerd gereden (lange lus ipv korte) en daardoor waren de gemiddelde snelheden een stuk lager in onze groep.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 15:49

xxVon schreef:
@ Fabster: Ja, gemiddelde snelheid is zelfs nog iets hoger (pas in de vetgate mijn horloge uitgezet, dat soort dingen hebben dan minder prioriteit). Ik ben gefinished met 14.23 km/h.

:wow: Nu ben ik toch echt jaloers! Ik doe de helft! :oo

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 15:52

Fabster schreef:
xxVon schreef:
@ Fabster: Ja, gemiddelde snelheid is zelfs nog iets hoger (pas in de vetgate mijn horloge uitgezet, dat soort dingen hebben dan minder prioriteit). Ik ben gefinished met 14.23 km/h.

:wow: Nu ben ik toch echt jaloers! Ik doe de helft! :oo

Nu gaat alle lof naar mn pony, zij is echt topfit op dit moment. Maar we genieten ook van rustige stap ritjes hoor (hoewel ik dan liever mee wandel) Dat ga ik vanavond ook weer met haar doen zodat ze een beetje los blijft.

Volgende doel is 45km in Zeewolde.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 16:02

Ik moet zeggen, dat Caj ook wel sneller kan. Maar hier zijn veel ritjes langs drukke wegen, over viaducten en over puinpaden. Daar ga ik in stap. In het bos doe ik wel meer draf en soms wat galop. Maar ze is nogal schrikkerig en schieterig en dat vind ik in galop niet fijn. In het verleden deden we wel gemiddeld 10 km/u. Maar ik vind het ook wel goed zo. Heb zelf zekker krentebolletjes en thee mee. De bolletjes deel
Ik met Caj en we keuvelen lekker verder. Daarom is 35 km ook mijn max. Met 7 km/u doe ik daar 5 uur over. Dat vind ik mooi zat, in het zadel. Voordeel van dit tempo is dat de honden dan ook mee kunnen. Die van mij zijn nu zwaar bejaard. Dus die neem ik alleen nog max 7 km mee. Maar er komt een tijd dat er weer verse honden zijn en die kunnen dan ook 30 km mee in dit tempo (na training uiteraard). Vind ik ook wel fijn. Alhoewel je met een hoger tempo nog eens ergens komt. Kun je inderdaad die 42 km eens doen :D

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 16:10

Fabster schreef:
Ik moet zeggen, dat Caj ook wel sneller kan. Maar hier zijn veel ritjes langs drukke wegen, over viaducten en over puinpaden. Daar ga ik in stap. In het bos doe ik wel meer draf en soms wat galop. Maar ze is nogal schrikkerig en schieterig en dat vind ik in galop niet fijn. In het verleden deden we wel gemiddeld 10 km/u. Maar ik vind het ook wel goed zo. Heb zelf zekker krentebolletjes en thee mee. De bolletjes deel
Ik met Caj en we keuvelen lekker verder. Daarom is 35 km ook mijn max. Met 7 km/u doe ik daar 5 uur over. Dat vind ik mooi zat, in het zadel. Voordeel van dit tempo is dat de honden dan ook mee kunnen. Die van mij zijn nu zwaar bejaard. Dus die neem ik alleen nog max 7 km mee. Maar er komt een tijd dat er weer verse honden zijn en die kunnen dan ook 30 km mee in dit tempo (na training uiteraard). Vind ik ook wel fijn. Alhoewel je met een hoger tempo nog eens ergens komt. Kun je inderdaad die 42 km eens doen :D

Dat is ook fijn dat die mee kunnen.
Ik heb een hond die het nog best vol kan houden... maar hij is zo'n enorme poeperd, hij vind Bente zo ontzettend eng, terwijl hij nog nooit een negatieve aanvaring heeft gehad met een paard. Maar qua tijd zou het mij veel beter uitkomen als ik met Bente ga wandelen ik de hond ook gelijk kan uitlaten/meenemen nu moet dat apart.