Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:43

Fijn chalinka! Hopelijk donderdag groen licht :)

Vind het nog best een flinke ronde hoor, 11km, wat zijn voor jou normale rondes SuperAssie? :)
Hoefschoenen verliezen is echt heel irritant :x hier ook vaak genoeg gebeurt, momenteel gaat het goed :)

Hier een rondje van 8km gedaan, staat een flinke wind, dus geen zin om verder te rijden, ik hoop dat ik voor april nog lekker 'n keertje naar het strand kan :)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:53

Mwa, we hebben 1,5 niet fatsoendelijk buiten gereden door omstandigheden, en daarvoor zaten we gemiddeld tussen de 10 en 15 km per ronde, omdat er niet veel buiten te rijden was daar.
Op mijn huidige stal is het echt geweldig, dus maken we makkelijk ritten 10-20km, twee weken terug zelf 27 km haha.

Ik heb zojuist de Renegade Vipers besteld, ben benieuwd of ze passen en hoe ze gaan bevallen! De maten lopen heel anders dan bij de cavallo dus hoop dat ik de goede besteld heb haha

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:08

Vandaag eindelijk ook weer een kunnen rijden en Caj had er veel zin in. Rondje van 16 km. Zat te twijfelen of ik m nog langer zou maken, maar ook te weinig tijd. Dus maar even zo gehouden. Normaal kan ze met die wind best kijkerig zijn, maar vandaag ging ze lekker briesend met de neus in de wind. Het was echt lekker. Alleen jammer dat het bos zo nat was. Dus kon niet echt op tempo rijden. Alhoewel we het nog niet slecht hebben gedaan.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:33

Ja het was echt overal weer erg nat. Beetje jammer!
Gelukkig hebben we hier veel stukken die best goed te doen zijn omdat ze hoog liggen, maar ook een paar stukken die echt heel glad waren.

Die van mij was vandaag ook aardig lastig haha, een paar keer even moeten discussieren, vooral in het begin.

Meneer had zichzelf namelijk uit de wei gelaten, gelukkig wel in een ander afgezet stuk maar hij kon de weg terug blijkbaar niet vinden haha.
Heeft daar best een tijdje staan hinniken denk ik want hij was helemaal schor toen ik aankwam :')
En omdat hij natuurlijk een tijdje alleen daar heeft gestaan was hij even hyper-actief haha. Gelukkig na 10 minuten onderweg weer rustig en fijn verder kunnen rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:36

Ik heb 2 vraagjes:

1. Binnenkort beginnen hier weer regelmatig georganiseerde ritten en wandelingen. Mogen die km's meetellen in de challenge?

2. De meeste van die ritten zitten tussen 25-35km met 30 gemiddeld. Er komt een relatief druk wedstrijdseizoen aan, dus buiten rijden en km's maken pak ik sowieso mee als conditietraining. Ritten van 10 km lukt prima, ook met flinke stukken galop ertussen. Maar hoe bouw ik nu best op naar die 30-35km?

Paard heeft de afgelopen winter wat dressuur gelopen en nu 3 weken vakantie gehad. Vanaf volgende week heb ik maandag springles, woensdag rust, donderdag dressuurles. In april geen wedstrijden, vanaf mei wel bijna elke zondag.
Op dinsdag en vrijdag kan ik ook clubles volgen, maar zou 1x/week op 1 van die dagen dan een langere buitenrit willen doen.

Dat wordt dan wss zondag wedstrijd, maandag springles, dinsdag ? En woensdag rust. Donderdag dressuurles, vrijdag ? En zaterdag rust.
Waarom 3 dagen na elkaar incl. wedstrijd? Ik wil uiteindelijk richting eventing en dan moet hij 3 dagen na elkaar wel aankunnen. Op wedstrijd rij ik hooguit 30min in en rij 1 proefje op B niveau momenteel. Hoop eind deze zomer wel L1 te mogen starten.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:58

Tuurlijk tellen die kms van georganiseerde ritten mee :j De endurance wedstrijden tellen toch ook mee?

Ik zou op je dinsdag en vrijdag dan beide buitenrit pakken. Voor de afwisseling. Ik mis alleen het trainen in de bak voor jezelf en train je er ook wel eens naast? Of altijd erop? Doel dan op longeren oid. Of een combi, bv 20min longeren en aansluitend een wandeling?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 11:17

Mijn paard heeft van december tot eind februari ongeveer stil gestaan door ondergewicht en spierverlies. Hierna ben ik met grondwerk begonnen spieropbouw te doen(wel in die periode veel grondwerk gedaan maar niet gereden), en inmiddels bouwen we de ritten erg snel op. We begonnen met korte ritjes in de bak natuurlijk, tot een klein uurtje naar buiten voornamelijk stappen, en nu rijden we gewoon weer 20+ km met draf, galop etc erbij.

Moet zeggen dat het bij hem enorm snel is gegaan maar hij is ook echt geweldig snel opgeknapt op zijn nieuwe stal en dat helpt natuurlijk ook erbij. Hij gaf zelf prima aan wanneer de grens bijna bereikt was en dat is ook wel prettig, bij hem merk ik snel genoeg wanneer hij echt moe is.

Dus opbouwen zou ik gewoon zeggen: proberen. Als 10km makkelijk lukt, zoek eens een rondje van 15km, en kijk hoe hij is. Gaat dat prima? Op naar de 20. Merk je dat hij hier wat moeite mee heeft doe je dit wat langer tot dit ook makkelijk gaat voor hem :)

Er zijn vast mensen die dit veel beter kunnen uitleggen, maar zo zou ik het doen *D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:31

We hebben het er wel eens heel uitgebreid over gehad in 'n topic van de Boksers Bokaal, inclusief trainingsschema etc. Dat was volgens mij toen op de endurance gericht, maar basis om conditie op te bouwen lijkt me hetzelfde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:30

Dinsdag en vrijdag is gratis les via de club dus daar kan ik wekelijks bekijken of ik ga of niet. Ik heb geen eigen bak maar kan wel longeren op mijn weiland. Zolang ik op zondag geen wedstrijd heb kan ik ook op zaterdag wat doen. Longeren, dubbele lijnen... pak ik wel regelmatig mee.

Waarom zoveel les? Omdat het dus gratis via de club wordt aangeboden 2x/week. Maandag en donderdag is privéles buiten de club om, daar hou ik wel aan.

10km gaat best vlot. Ik twijfelde alleen of je voor opbouw naar 30-35 voldoende had aan 1-2x/week, of dat je dan beter meerdere dagen daarop werkt.
Paard loopt 24/7 in het land en ik wissel het werk sowieso af qua intensiteit, duur en discipline.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:23

nu mag ik terug met flint rijden, ga ik niet buiten kunnen :(
vandaag een wonde ontdekt (nogal een grote maar niet met bloed) waar zijn keelriem komt, dus voorlopig maar even bitloos (met een (touw)halster) rijden tot het beter is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:48

Ik zie net dat de groepsdressuur op vrijdag pas start vanaf mei. Ideaal om die dag alvast standaard buitenritten in te plannen :)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:13

Afbeelding
Lekker rondje gedaan! Tempo wat laag ivm een hoefschoenen issue :')

Afbeelding
Voor het uitzicht hoeven we het niet te laten <3

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:19

Wauw wat een mooi uitzicht <3

Dit was de mijne vanmiddag:
Afbeelding
's Ochtends was het stralend blauw, maar vanmiddag helaas wolkjes. Ach, het was verder heerlijk!
Endomondo kapte er halverwege mee, dus achteraf ff aangepast naar t juiste ;)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:32

Ook een mooi uitzicht hoor!

Moet zeggen dat ik een beetje teleurgesteld was in het uitzicht hier nadat ik terug kwam uit Canada, maar inmiddels begin ik het te apprecieren.
Moet wel eerlijk toegeven dat dit bijna bij de Belgische grens was deze weg, dus volgens mij was het deel op die foto eigenlijk Belgie, dus toch buitenland haha :P

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:33

Wauw, mooi uitzicht superassie !

Heerlijk jaan!

Wij hebben vandaag ook een heerlijk gereden. Eerste paar km met moeder en hond gestapt en daarna nog even een rondje gedraafd :o

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:01

Afbeelding

Dit is mijn uitzicht van vorige week donderdag. Ik heb eigenlijk vooral dit zicht op mijn ritten, alles is open veld.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 22:12

Gisteren nog een rondje kunnen doen.
Genieten was het.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 22:49

Na het verwijderen en opnieuw downloaden van endomondo heeft de app het wel twee keer goed gedaan. Gisteren bleef hij weer hangen op 3 sec en 0 km. -O-

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:09

Bliksem schreef:
Na het verwijderen en opnieuw downloaden van endomondo heeft de app het wel twee keer goed gedaan. Gisteren bleef hij weer hangen op 3 sec en 0 km. -O-

Bij mij ook weer sinds gistermiddag dat ie wel de tijd maar niet de kms telt.
Vorige keer moest ik wat veranderen met de GPS, maar kan dat nu niet vinden. Zo vaag

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:28

Ik heb gemerkt dat als mijn telefoon (Samsung galaxy S6Edge) op de batterij bespaar stand staat, ook de GPS uitgeschakeld wordt. Dan dus ook alleen tijd, maar geen km's.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:56

Bij mij blijft hij op 3 sec hangen, dus ook geen tijd. En m'n batterij was vol ;( Maar ik heb hem gewoon weer opnieuw gedownload haha. Vanavond kijken of hij het weer doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 19:47

Ik heb een Samsung galaxy A3 en alsn die op spaarstand staat doet de app het wel gewoon hoor.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:01

Hoefschoenen binnen, passen niet :(
Dus morgen terug sturen dan maar, heb net al nieuwe besteld, dan zijn ze hopelijk zaterdag binnen want die website is wel heul snel :j

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 09:52

Wie van jullie gebruikt er een sporthorloge om de ritten te tracken? Zit eraan te denken om een aan te schaffen maar ik weet niet goed welke fijn zijn en wat betaalbaar is. Ik wil er niet de hoofdprijs voor betalen dus 100 euro is wel een beetje de max..

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 10:05

Volkomen onverwachts heb ik dit jaar ook "al" wat kilometers te pakken voor de Challenge.

Vanwege leeftijd en medische tobberijen had ik Tweet op pensioen gezet. Klein beetje poetsen, beetje frutselen en daar zou het wel bij gaan blijven.

Maar hij doet het zó idioot goed op zijn nieuwe plek dat ik hem (nog net niet noodgedwongen, hij werd druk op stal... :D ) weer een beetje oppak.

Ik kom natuurlijk niet in de richting van de kilometerkannonen hier.

Maar de eerste 5 km (2 korte ritjes) zitten erop.
En eigenlijk ben ik daar bijna nog trotser op dan de grote ritten die ik in het verleden wel reed... :D

Kortom, af en toe ook weer ritjes en plaatjes van mij *\o/*