Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 17:48

SuperAssie schreef:
Bedankt Amanda, hier zit ik inderdaad met smart op te wachten, maar dat duurt nog een paar maanden voor ik ze hem :(

Over de hoefschoenen, ik heb dit weekend 64 kilometer gereden met hoefschoenen. Heb voor Renegade Vipers en achter Easyboot gloves. De renegade vipers zijn echt perfect! geen cm verschoven en ook met zoveel grint en asfalt ziet de zool er nog als nieuw uit. Ook het klitteband systeem is met het klitteband waar geen haar/vuil in gaat zitten en makkelijk af te spoelen is, ik ben helemaal gelukkig.
Achter dus easyboot gloves, hebben ook goed gehouden alleen de gaiter is wel gescheurd van 1. Nu heb ik een nieuwe gaiter besteld (een nieuwe versie die ook steviger is). Nu kan ze achter geen Renegades vipers hebben, anders had ik het wel geweten. Dus die kan ik je zeker aanraden!

Equisync

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 17:56

Bedankt voor de tips! Heb inderdaad de horserunners besteld Amanda! Zowel ik als mijn smid zijn enorm benieuwd!

Het gaat me voornamelijk om het verliezen inderdaad. Ik heb het idee dat de Cavallo's niet goed genoeg aansluiten aan de bovenkant en ze daar dus te ruim zijn. Hierdoor vliegen ze me soms met een handgalopje al om de oren, dan probeer ik nog niet eens sneller te gaan of ruimer te galloperen.

Jammer genoeg zijn er hier erg weinig ruiterpaden en om daar te komen moeten we door heftige steenpaden met veel stenen, puin en kiezels. Dit heb ik 1x geprobeerd maar dit gaat ten koste van zijn plezier omdat hij er echt veel pijn aan heeft. Loopt dan bijna kreupel.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 18:02

Ik heb Floating boots en Renegades gehad. Over de eerste niet heel enthousiast, maar met de Renegades was ik ook zeer tevreden. Helaas passen ze niet meer, dus die staan te koop. De hoeven van m'n paard zijn zo veranderd sinds ik hem heb door beter en regelmatiger bekappen dat ze dus breder zijn geworden, maar ook steviger. Ik heb dit jaar in de winter dus gewoon door kunnen rijden zonder schoenen.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 19:58

Omdat we zondag 30 km gereden hebben lekker gewandeld. Ik tel dat niet mee, wil echt alleen buitenritten tracken. Ik houd ook nog een logboek bij van equilog.

Wij zijn ook hard aan hey trainen voor ons debuut(endurance) 30 april in Ommen.

Ik kom wel als ik vervoer heb kijken en filmen/fotograferen tijdens Ermelo.

Edit: kaartje vergeten
Afbeelding
Afbeelding

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 22:19

Ik heb voor mijn tinker rondom cavallo simple boots.
De ritjes die ze ze aan heeft gehad bleven ze super zitten.
Helaas laatste tijd niet aan omdat ze steeds met gigantische moddersokken/voeten staat.

Ik tel wel alles mee wat niet in de bak is. Wandelingetjes/fietsen/buitenritjes onder het zadel en voor de kar.
Maar zelfs zo gaan onze kilometers niet hard :o

En nu loopt ze met haar linkervoorbeen weer niet zuiver.
Zondag tijdensde rit struikelde ze ofzo en daarna in draf niet meer zuiver. Gisteren in de bak goed gekeken en op haar slechte kant niet zuiver.
Donderdag moet ik ze buiten zetten en wil dan rondje doen met haar schoenen aan. Dan heeft ze schone voetjes en kijken hoe ze loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 09:51

Hier staan de 2 paarden op ijzers, de tinker en de 2 mini's blootsvoets. Ik heb vroeger alles blootsvoets geprobeerd maar dat was zacht gezegd een kleine ramp. Dus helaas geen tips of ervaring met hoefschoenen.

De paarden staan hier weer 24/7 op de weide. Dat houdt in dat ik hopelijk binnenkort weer veel meer buitenkilometers kan maken :)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 10:47

Iedereen goed genoten van het weer aan de rondjes te zien! :D

Ik was van het weekend weg, dus die van mij had twee dagen vrij. Maandag gewandeld en gisteren er op voor een klein rondje. Wat een bommetje was ze, ben er drie keer bijna afgebokt en en paar keer lagen we bijna in de sloot. :x Lang geleden dat ik haar zó erg heb meegemaakt, maar zullen de voorjaarskriebels wel zijn ofzo. :=

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:02

Hier staat ponylief blootvoets. Geen redenen om op ijzers te zetten.
Heeft ze in het verleden wel gehad ivm voor de kar lopen, maar vond het zelf eerder onhandig dat fijn.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:44

Hier ook mijn fjord en tinker staan ook blootsvoets. Wel tijdje voor onze oudste fjord hoefschoenen aangeschaft omdat die op eieren liep nu weer tijdje zonder.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:52

Zit jullie GPS er ook wel eens zo gruwelijk naast? Heb het zelf nog nooit gehad. Net voor het eerst (is een kaartje van het fietsen sorry :+ )

Afbeelding
Ik ben over de Postelseweg links boven terug gefietst -O-

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:00

Ik baal. Deze week superweer en paard in de lappenmand en ik te druk. Volgende week weer takkeweer en dan mag (en kan) ik weer rijden. ;(

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:19

Balen fabster :(:)

Ik heb nog geen problemen gehad met verkeerde wegen.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:09

Waarschijnlijk is je gps-signaal dan even weg geweest en heeft endomondo een rechte lijn getrokken naar het punt waar je wel weer gps had :) Je zou een gps booster kunnen proberen!

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:54

Gisteren heerlijke training gereden (mijn doel was 9 km/u te rijden) helaas is dat niet gelukt, ik tel volgende keer het instappen niet meer mee.

Maar ze is super laag in der hartslag en wauw.
Afbeelding
Afbeelding

Dat eerste piekje daar vond ze gaas eng. De paar keer dat ik stilstond is dat ze gras ging eten (ik kreeg der niet omhoog bitloos reed ik) en voor oortjesfoto's

Hoe kan je trouwens iemand live volgen op endomondo, mij lijkt het wel handig voor mijn vader om via endomondo te zien hoe ver ik van een groompunt ben(of is dat niet handig)

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:58

JoycexEnya schreef:
Gisteren heerlijke training gereden (mijn doel was 9 km/u te rijden) helaas is dat niet gelukt, ik tel volgende keer het instappen niet meer mee.

Maar ze is super laag in der hartslag en wauw.
[ [url=m/uCTq01.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yoAlTU.png]Afbeelding[/url] ]

Dat eerste piekje daar vond ze gaas eng. De paar keer dat ik stilstond is dat ze gras ging eten (ik kreeg der niet omhoog bitloos reed ik) en voor oortjesfoto's

Hoe kan je trouwens iemand live volgen op endomondo, mij lijkt het wel handig voor mijn vader om via endomondo te zien hoe ver ik van een groompunt ben(of is dat niet handig)

Dat laaste is super handig! Als je vader ook endomondo heeft en jouw als vriend, krijg hij op de beginpagina een melding 'Joyce is riding, she already tracked xxkm in xxmin) en asl je dan op het kaartje klikt kan je zien waar je bent.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 14:30

Leuk om te zie zo die hartslag er bij JoycexEnya :j twas zeker lekker weer gisteren!

Vandaag trouwens ook, heerlijk rondje gereden, iets verder dan m'n planning was, dus nu weer haasten om de rest van de dag rond te krijgen :+ Maar goed, heerlijk gereden, alleen een beetje jammer dat het hier de nationale-laat-je-auto-staan-en-neem-je-trekker-mee-dag leek }:0 Nu is Truus er niet bang van, maar je moet er toch wel een beetje rekening mee houden :Y)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 14:31

Chouchou schreef:
Waarschijnlijk is je gps-signaal dan even weg geweest en heeft endomondo een rechte lijn getrokken naar het punt waar je wel weer gps had :) Je zou een gps booster kunnen proberen!

Wat is dit precies?
Bij mij geeft endomondo regelmatig aan dat de GPS meer dan 5 min weggeweest is.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 15:59

Josien_ schreef:
Chouchou schreef:

Wat is dit precies?
Bij mij geeft endomondo regelmatig aan dat de GPS meer dan 5 min weggeweest is.

Dat is een app die je kan installeren op je telefoon, even aan zetten voor je gaat rijden en het signaal wordt dan sterker, is mijn ervaring :j

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 18:04

Er is weer veel geklets en gereden hier. Goed bezig allemaal! +:)+

Hoefschoen heb ik bij mijn vorige paard gehad. Helaas trapte zij ze vaak uit, dus stond ik onderweg regelmatig stil om ze opnieuw om te doen. Ben ze overigens nooit kwijt geraakt, ik zag ze altijd vliegen :P
Ik had de Easyboot Epic. Vond het op zich wel fijn, alleen het om en af doen vond ik altijd een kriem.

Met huidig paard rijd ik nu voor het eerst blootvoets. Hij liep op ijzers, maar volgens mijn smid kon hij ook wel zonder en dat gaat tot nu toe heel goed. Hopelijk ook als we meer kilometers gaan maken. Als het na de eerste wedstrijd slechter wordt, dan met het wedstrijdseizoen maar ijzers eronder. We gaan het zien :)

Wat leuk om te zien met de hartslag JoycexEnya!
Dat iemand je kan volgen kan inderdaad. Mijn moeder deed dat met mijn laatste wedstrijd ook toen ze mij groomde. Erg handig! Moet je wel vrienden zijn op Endomondo

Ik heb al een tijdje niks meer gepost, maar hier gaat alles prima.
Paard voelt zich helemaal thuis op de nieuwe stal. De training gaat ook lekker. Gisteren bijna 20km uptempo gereden. Mooi gemiddelde van 10 km/h (met in en uitstappen)
Grafiek is nog niet mooi. Het tempo is ook nog wel schommelend. Paard wil graag hard, ik wil graag gecontroleerd tempo. Het gaat gelukkig wel steeds beter wat het tempo betreft.
Zaterdag hebben we weer een training. Ben wel toe aan wat extra instructie en hulp.

Kaartje van gisteren:
Afbeelding

Foto van gisteren:
Afbeelding

Foto van zaterdag:
Afbeelding

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 23:02

Vandaag spontaan en rondje domeinen gedaan! Wat was dat genieten.. <3

Afbeelding

Kiwi vindt het ook altijd heerlijk in het bos.. als ik haar oortjes moet geloven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 19:10

ik wilde donderdag nog eens met flint naar het bos gaan en dit weekend ook en dan verzorgster met blesco meenemen
het zal moeten wachten flint is ziek
maarja zijn gezondheid gaat natuurlijk voor voor alles
hoop dat hij snel beter is

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:57

Heerlijk Helene83!
Beterschap voor flint chalinka.

Wij hebben vandaag een training gehad op de holterberg. Veel geleerd en veel dingen om aan te werken. Cas deed ook erg zijn best :o

Beide rondjes:
Afbeelding
Afbeelding

Oortjes
Afbeelding

En nog een foto van ons van de achterkant :P
Afbeelding
Voor wie het opvalt, ik zit inderdaad scheef. Daar gaan we mee aan het werk :o

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:40

Lijkt me wel echt een hele gave ervaring zo trainen!

Helene wat een leuk dier!

Hier een klein rondje gedaan vandaag.
Pony lief was erg druk.. hoop dat het door de wind kwam haha.

Heb haar sinds deze maand weer opgepakt. Ze heeft 2 maanden stil gestaan door een blessure aan mijn kant.
Maar die 7.5km lijken echt een peulenschil voor mevrouw.
Geen spatje zweet en energie voor 10.
Dus denk dat ik wel richting de 10 kan. Wat jullie?

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:16

ik kan dit weekend normaal terug op pad
dierenarts is net weg, flint had last van zand in zijn darmen, dus daar heeft hij nu medicatie voor, maar hij was al veel beter dan zaterdag, als het donderdag nog niet terug verslechterd is mogen we terug rijden

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:15

Vandaag een klein rondje gedaan! Wel een lekker stukje voor als ik weinig tijd heb:)
11 km in 1,5 uur. Best netjes. Endomondo heeft de eerste km niet geteld omdat ik ruzie had met mijn gps haha. Mijn doel is om dit rondje binnen/rondom een uur te kunnen doen. Moet vast goedkomen, want heb vandaag erg veel tijd verloren met hoefschoenen rapen :Y)
Dus ga zometeen ook maar even nieuwe schoenen bestellen haha, wordt er gek van!