Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:17

JoycexEnya schreef:
Nog geen kaartje
Met een vriendin 30.6 km gereden in 5 uur (excl 20 min pauze)

In en uitstappen apart is misschien wel handig ga het onthouden (tel je de in en uit stap km wel mee voor de challenge )

Nog even oorfoto
[ [url=m/clHtTh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zet endomondo aan van begin tot het einde en gebruik m'n horloge om de rit op te splitsen. Maar je kan op endomondo natuurlijk ook drie losse trainingen toevoegen, die tellen dan allemaal mee voor challenge.

JoycexEnya

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:30

Aah oke ik kan dat volgens mij niet, splitsen met mijn horloge heb een tomtom runner, maar ga denk over op de polar m400.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 23:15

Hier het kaartje

Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 23:18

Fanatiek hoor!

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 10:31

JoycexEnya schreef:
Aah oke ik kan dat volgens mij niet, splitsen met mijn horloge heb een tomtom runner, maar ga denk over op de polar m400.

Tuurlijk kan je dat wel :P
Je zet je horloge aan met instappen en stopt hem op het moment dat je bij het bos komt/begint met je training en dan start je direct ook weer een nieuwe training. Als je daar klaar mee bent en gaat uitstappen stop je weer die training en start je direct weer een nieuwe.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:08

Bliksem schreef:
JoycexEnya schreef:
Nog geen kaartje
Met een vriendin 30.6 km gereden in 5 uur (excl 20 min pauze)

In en uitstappen apart is misschien wel handig ga het onthouden (tel je de in en uit stap km wel mee voor de challenge )

Nog even oorfoto
[ [url=m/clHtTh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zet endomondo aan van begin tot het einde en gebruik m'n horloge om de rit op te splitsen. Maar je kan op endomondo natuurlijk ook drie losse trainingen toevoegen, die tellen dan allemaal mee voor challenge.

Hierdoor dacht ik dat je horloge ze splitsten en niet dat je hem aan zet bij het bos uit en weer aan en na de training weer uit en met uitstappen aan en op stal weer uit.

Dus jij hebt in principe ook 3 losse trainingen.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:59

Hoe denken jullie erover om ritten richting rijbak te tracken?
Ik heb op mijn nieuwe stal geen bak, maar er is op ongeveer 20 minuten stappen wel een bak waar ik mag rijden. Uiteraard zou ik dan de tijd dat ik in de bak ben endomondo uitzetten.

Of tracken jullie echt alleen de "echte" buitenrij kilometers?

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 13:01

Ik track echt alleen de buitenritten . Heb ook een bak op stal dus ja en op de wei straks ook.
En waarschijnlijk ook alleen rijden. Ga vandaag wel wandelen, dan zet ik hem niet op rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:43

ik track naar de binnenpiste wel mijn rit, maar daar rijd ik wel door het bos dus is het wel een beetje 'buiten'
ik ga donderdag waarschijnlijk zelf even met flint een tourtje bos doen en dit weekend weer met de verzorgster met de 2 paardjes

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:47

Als ik bij m'n juf ga lessen tel ik de heen- en terugweg ook mee. Dat is wel 2x iets van 7km, maar goed. Als t op 3km zou zijn, zou ik het ook doen. Is toch ook een buitenrit?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:50

Van mij mag je het gerust doen. Ik ben zelf te lui om voor die 10 min endomondo aan te zetten.

Dit weekend weer een heerlijke rit van 23 km gehad {:}

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:52

Ik heb dit hele topic per ongeluk ontstipt :oo :o

We hebben een paar maanden geen buitenritjes gemaakt omdat we verhuisd zijn. We staan nu aan een redelijk drukke dijk, waar ook vrachtverkeer rijdt. Dus ik beperk de buitenritten momenteel helaas tot de zondag. Tel daar een paar zondagen met werk of slecht weer op...
Paardlief wordt wel in de bak getraind overigens. En buitenritten gaan we weer opbouwen qua kilometers. Ik hoop straks als de avonden weer langer worden, wel af en toe ook 's avonds een rondje te kunnen doen.

En afgelopen zondag... Geen werk en prachtig weer, dus tijd voor een rondje! Heerlijk!
Afbeelding

We moesten eerst een stukje dwars door het dorp
Afbeelding

En toen was het echt prachtig rijden! We hebben ook nog even in het water gespetterd :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:53

volgens mij zijn er zelfs genoeg mensen die gaan wandelen en m alsnog op rijden zetten :Y)
Ik niet ik track alleen de buitenrij km's. Maargoed heb dan ook helaas geen bak.

Afbeelding
Ik heb net weer een heerlijk ritje gedaan.
Super lekker weer en ondanks d'r dikke vacht amper gezweet dus volgens mij kan ze wel verder dan dit :+

Straks gaat d'r vacht je er af :)

Wat een heerlijke foto's amanda !

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:55

Ga je scheren of is ze al aan het verharen?
Jim laat nog niks los. Maar goed, die is ook geschoren, dus heeft er geen last van.
Hij was onder het zadel en op zijn hals overigens wel bezweet. Maar hij maakte zich dan ook een beetje druk. We hebben veel gegaloppeerd en veel gestapt aan het begin en het einde. Maar vooral die galop. Hij moest echt even wat kwijt :+
Na 15km was hij het overigens wel kwijt :D

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:04

Oke, dan kan ik vanaf nu ook die kilometers tracken :)
Niet dat ik er tekort kom op mijn huidige stal haha. We gaan erg lekker en de spieren vliegen erop joh :))

Anderhalve maand geleden durfde ik nog niet te rijden omdat hij nog dun was, nu is hij zo goed bijgekomen in gewicht dat we weer lekker gaan.

Afbeelding
Fototje van gister toen we terugkwamen van de bak :)

Ik moet alleen andere hoefschoenen hebben denk ik, ik begin deze flink te verliezen. Wie van jullie gebruikt er hoefschoenen, en welke?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:06

Mooi die ondergaande zon :+:

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:08

Afbeelding
Ze is deels geschoren hals borst en buik. Al is dat grotendeels al terug.
Ze heeft ppid en verhaart daarom slecht dus ga zo scheren. Helemaal kaal en dan dekentje weer op.

Haha ja ze krijgen allemaal de lente in hun bol :D

Ziet er goed uit superassie, gave foto!
ik heb markies? of hoe heten ze? haha. vond ze wel fijn! Maar ivm de hb heeft mijn merrie nu voor toch ijzers.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:12

Aah, vandaar scheren. Wijs :j
Ik scheer vooral omdat Jim het erg snel warm heeft. Hij heeft een enorm dichte vacht, niet eens zo heel erg lang. Kreeg ook altijd regenschurft omdat het nat werd en ging broeien door die te dichte vacht.

Ik heb geen hoefschoenen. Ik kreeg een tijdje terug een filmpje toegestuurd van een systeem dat deze zomer hopelijk op de markt komt. Ik zal eens kijken of ik het nog kan vinden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:15

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:17

Ik heb twee flink verharende hafjes momenteel.
Zij zweten beide flink als ze wat doen. De oude doet niet heel veel meer, maar staat dat jaar zonder deken en heeft echt een mega wintervacht aangemaakt. Die heeft het nu wel zwaar. Als dit weer aanhoudt denk ik dat ik hem alsnog nu ga scheren om hem te laten afkoelen. Hij is tot eind mei bezig met verharen en begint in augustus alweer aan zijn nieuwe wintervacht... dat krijg je met die ouwe gebakkies.

De ander had niet megaveel vacht gekregen, maar staat vol in training voor onze eerste endurancewedstrijd.
Ik hoop dat hij snel genoeg door zijn vacht heen komt, wil liever niet hoeven scheren, maar hij heeft het nu tijdens een rondje trainen toch wel heel erg warm!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:18

Niet alleen oude gebakkies hoor. Jim doet het ook al jaren zo. Heeft maar een maand of 2 effectief een zomervacht. Niet handig in Nederland, waar vaak nog een warme nazomer is :n
En wat leuk, endurance! Wanneer is jullie debuut?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:19

Bedankt Amanda, hier zit ik inderdaad met smart op te wachten, maar dat duurt nog een paar maanden voor ik ze hem :(

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:20

Over 1,5 week al... in Ermelo!
Spannend!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:20

SuperAssie schreef:
Bedankt Amanda, hier zit ik inderdaad met smart op te wachten, maar dat duurt nog een paar maanden voor ik ze hem :(

Ja, augustus zag ik. Heb je ze al besteld? Ik ben echt heel benieuwd. Klinkt ideaal :j

Leuk Marije! Dat schiet al op!

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 17:44

Ik heb afgelopen weekend een stukje hals en borst geschoren, vind het altijd zo lastig in maart/april wanneer de temperaturen weer omhoog gaan en er nog niet genoeg wordt verhaard. Dit jaar voor het eerst gedaan.

Hoefschoenen heb ik ook wel gehad, Renegades en Equine Fusion All Terrains. In theorie vind ik Renegades de beste die er zijn en hoor ook veel positieve ervaringen, maar bij ons geen succes. De Equine Fusions deden het beter qua verliezen, maar met incidentele hoge snelheden bleven die ook niet aan. Nu doen we het weer blootsvoets, hebben we eerst ook altijd gedaan incl. wedstrijden, dus moet nu ook gewoon kunnen. Ik had ze genomen om zonder na te denken over elk pad in elke gang te kunnen rijden (in ons redelijk stenige bos), en daarbij ook veel kilometers te maken. Daarnaast liep ze wel heel zeker en mooi in balans met de schoenen (alleen voor), zonder schoenen wil ze wel eens in een soort telgang vallen. Nu vermijd ik gewoon de ergste paden of stap daar. Ik heb de horserunners wel besteld dus het hoeft ook nog maar een aantal maandjes zo :)

Wij starten ook in Ermelo!