Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:06

Ah, ik snap het. Dat is vervelend. Ik heb om die reden een airbagvest aangeschaft. Ik rij echt nooit meer zonder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:13

Ik weet niet of ik mij met zoiets veiliger zou voelen .. het is gewoon het idee van het vallen, en de risico's die eraan hangen (paard los/paniek etc.). Verder is de slag op zich het probleem (heb problemen in rug/bekken-gebied zeg maar, naast spierproblemen) dus of dat nu met of zonder vest is maakt voor mij niet uit denk ik..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:17

Ik heb ook rugproblemen. Ben er 1 x af gevallen met mijn vest aan. Op het asfalt. Ik had echt een hele paarse bil, maar mijn rug was prima. Ik was heel blij met mijn vest. Weet natuurlijk niet of we dezelfde problemen hebben. Maar je bekken en stuitje wordt ee ook mee beschermd. Die liggen bij mij ook aardig in puin.

Het zou toch jammer zijn als je niet meer op je paard durft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:21

Ik heb Bechterew (vorm van reuma, bekkenreuma) en daarnaast fibromyalgie.
Conclusie is dat paardrijden mij niet verboden wordt (want een mens moet een hobby hebben) maar het is ook niet iets waar ze enthousiast over zijn, en ik mag er niet vanaf vallen :+ Ik merk het ook wel, soms heb ik met gewoon rijden achteraf al last, als er dan iets gebeurd zoals dinsdag (een plotse sprong, of nog erger, een plotse bok..) dan kan ik een paar uur later bijna niet meer van plaats (altijd fijn als je nog een nachtdienst hebt). Dus het is altijd een beetje schipperen en uitkijken, normaal rij ik dus ook niet als ik nog moet gaan werken maar dinsdag was het zo'n mooi weer .. Maar langs de andere kant ga ik er natuurlijk niet dood aan en wil ik ook niet de zielige uithangen hier ;)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:35

De zielige uithangen is weer heel wat anders, hoor. Maar ik begrijp dat je extra voorzichtig bent. Ik heb ook vaak pijn, maar bij mij is het niet van ziektes, maar van een nare val van het paard en iets te veel auto-ongelukken. Blijkbaar ben ik heel fijn om aan te rijden.... :+ .

Neemt niet weg, dat het wel heel jammer is, als je er niet meer op durft. Want dan is de hobby ook weg....

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:39

Hmm, wou dat ik goeie tips voor je had Sabine, maar sorry, heb ze niet. Wel dikke nummer zo, en zeker met dit weer.

Ik heb van de week allen maandag rondje gereden. Rug is nog niet tof en dinsdag veel last. Wil wel gewoon kunnen werken en dat lukt zo dan net, dus dan ff nie riejen. Maandag weer naar de osteo.
Misschien dat ik er vanmiddag ff op kruip, klein blokje stappen. Heb er zo'n ontiegelijke behoefte aan... :o En toch maandag weer afspraak, dus die paar dag ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:43

Dat klinkt ook niet fijn Fabster :=
Maar verder, tja, ik kan enorm genieten van een rustig ritje buiten, maar niet op deze manier natuurlijk. Komt wel weer goed, moet gewoon weer even de stap durven zetten om gewoon te gaan, en hij moet even zijn lentekriebel-fase voorbij .. vorig jaar heb ik datzelfde probleem gehad volgens mij, en toen is het ook over gegaan, dus zal nu ook wel lukken ;)

Ook ruglast Jaan? Het gaat goed hier :P Beetje stappen is doorgaans wel heel fijn (alleen dat op/afstappen is wat minder), zolang er geen rare dingen gebeuren .. haha ..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:46

O gelukkig, Sabine. Ik heb er ook 1 staan die ik in de winter liever laat staan. Is meer een tropisch type, denk ik.. <<) . Maar de lente komt er gelukkig weer aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:48

Haha, hier ook last van wisselende stemmingen. In de winter niet te genieten maar in de zomer een heerlijk buitenpaard. Of dat is toch altijd zo geweest, dus hoop maar dat het weer komt :P

paspopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 16:01

Herken de rugproblemen ja. Vaak gehad dat ik erg stijf was na een intensieve rit, en nu ik bijna niet meer rijd mis ik ook dat stukje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 22:22

Het was toch echt wel mooi weer vandaag, stond flink te balen op stal totdat ik ineens besefte dat ik een alternatief had ... Dus ik heb het alternatief opgezadeld en heb toch een klein rondje gestapt :Y)

Afbeelding

Deze had ik ook nog, maar is beetje plumeau-versie _O-
Afbeelding

Nu moet ik wel zeggen, mijn alternatief had ook lentekriebels, dus dat was eigenlijk niet de afspraak :') Maar hij deed het nog flink, het was ook alweer een paar maanden geleden dat we onder het zadel buiten gingen en normaal stap ik eerst even in de piste en die kans had ik vandaag niet, dit in combinatie met de stroom die op de paddocks stond waar we langs moesten (en hij heeft schrik van stroom) maakt dat het best spannend was, maar dat hij super goed zijn best heeft gedaan, hij bleef in ieder geval bij mij en dat is al heel veel waard <3

Het rondje, gps was een beetje van slag want ik ben echt niet vanuit de tuin van de buren gestart :+
Afbeelding

Het grafiekje, begin was echt niet hectisch hoor .. haha..
Vandaar ook het stoppen op het einde, toen moest ik er weer langs dus heb hem even beloond voor luisteren en rustig blijven enzo, is altijd handig als je op elk moment kan halthouden .. vind ik toch..
Afbeelding

En gelukkig maar dat ik het alternatief had gekozen, want met dat ander schepsel ben ik daarna een rondje aan de hand gaan wandelen en ik was héél blij dat ik er niet op zat. Je kon heel makkelijk zien dat er ergens diep vanbinnen toch Arabier zit in een New Forest ... en ik wist niet dat hij zijn staart zo op zijn rug kon leggen 8-)

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 23:14

Wat vervelend voor iedereen die (rug)klachten heeft.

Zag weer leuke ritjes voorbij komen.

Wat een heerlijk weer vandaag. Van mij mag het zo blijven tot aande zomer.

Ik ben vandaag spontaan op paard gekropen. September voor het laatst gereden.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 08:58

Aaaah ik word jaloers Als ik die foto's en ritjes zie! Heel druk weekend hier en volgend weekend 2 dagen wedstrijd. Hopelijk houdt het mooie weer aan en kan ik in de week een rondje of 2 meepikken. En nadien starten we de trainingen voor het zomerseizoen dus zitten trainingsritten sowieso meer in het programma :)

Voorlopig moet ik het nog doen met mijn telefoon om de routes te tracken maar wel fijn dat ik nu weet dat horloges op termijn een optie zijn.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 10:00

Idd vervelend zoveel blessures. ik ben zelf bijna hersteld van een blessure. Of althans ik heb groen licht om te rijden.
2 maanden niet kunnen rijden helaas.

ritje van gister:

Afbeelding
Afbeelding

En de vervoerder in kwestie :D

Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 14:55

Fijn dat je weer mag Tyrcanol, lijf houdt zich goed?

Hier rondje wezen stappen met paard en hond. Was lekker, voelde flink voorjaars aan :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:37

vandaag ook een buitenritje gedaan
was al even onderweg voor ik de endomondo heb opgezet
heeft ie het maar 5 minuten gedaan en dan niet meer :( (weet niet waarom) dus mijn km'ers van vandaag hadden dus geen nut

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:45

Ja ben ik echt blij om Jaan.
Heb 11 november mijn hamstring (flink) gescheurd en nu nog steeds fysio er voor.
Als ik niet te veel draaf en galoppeer gaat het prima.
En ach merrie heeft 2 maanden stil gestaan daarom dus ook zij moet weer van voren af aan beginnen.

Het was weer heerlijk he vandaag! Ik heb m'n zinnen gezet op morgen ben benieuwd !

Chalinka je rijdt toch niet alleen voor de challenge neem ik aan :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 19:44

Tyrcanol: nee hoor, gewoon om te genieten (aangezien wij alleen maar stappen zit een paard van 28 jaar bij)
kwam misschien ook anders over dan ik bedoelde, ik vind het gewoon algemeen leuk om te weten hoeveen km'ers we hebben afgelegd en vond het gewoon raar dat hij maar 5 minuten had opgestaan

vandaag wel met beide paardjes buiten gereden, normaal was het de bedoeling dat ik mijn moeders paard meenam op buitenrit en mijn verzorgster flint, maar flint was net iets te 'stout' waardoor ze wilde wisselen en zijn we maar gewisselt

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:36

Beterschap voor alle blessure mensen Y;( zeker met dit weer wil je toch lekker op pad kunnen :)
Ik ben zelf rugpatient, maar paard werkt bij mij gelukkig therapeutisch!

Bij mij viel de enodmundo ook uit na een foto te hebben gemaakt, gelukkig kwam ik er 'n km later achter!
De foto *-:)
Afbeelding

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 18:08

Wat een weertje hè! {:}

Mooie 20 km gereden in het zonnetje!

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:30

Zo, mooie afstand, zal genieten geweest zijn!

Ik heb het iets bescheidener gehouden :P

Afbeelding

Maar wel met [***] (en stalgenootje) en hij was braaf *\o/*
Gewoon lekker gestapt en genoten en gebaald dat ik zoveel kleren aan had :')

Afbeelding

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:38

Endomondo verwijderen en weer installeren heeft gewerkt, hij doet het weer! Heb nu wel vandaag getraind onder het kopje hardlopen. Endomondo denkt nu dat ik bijna 23 km zelf kan rennen met 9.5 km/u :D zou wel leuk zijn.

Afbeelding
Iets meer dan 6 km in- en uit stappen naar en vanaf het bos heb ik apart geregistreerd van de echte training.

Afbeelding

Afbeelding

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:43

Hier vanmiddag met moeder en zus een rondje met de kar gedaan.
Wat een heerlijk weer. Was echt genieten.
Helaas liep mutsje op het eind in draf niet meer zuiver. Denk een steentje in haar hoef want met naar de wei brengen zag ik er niets aan toen ik haar liet draven.

Afbeelding

Afbeelding

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:51

Nog geen kaartje
Met een vriendin 30.6 km gereden in 5 uur (excl 20 min pauze)

In en uitstappen apart is misschien wel handig ga het onthouden (tel je de in en uit stap km wel mee voor de challenge )

Nog even oorfoto
Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:07

Wat een leuke foto's! Was ook echt rijweer ook!

Wij hebben dit weekend ruim 30km er bij geschreven, endomundo was weer uitgevallen nadat ik een foto maakte (van een boom die over het ruiterpad lag := ) maar gelukkig had ik het gelijk door :) Heb gisteren endomundo opnieuw geïnstalleerd, maar mocht niet baten...