[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:52

Solleke_Noah schreef:
Haha, da's wel waar, maar als je 2-3u in de regen zit wordt dat na een tijdje toch wel erg koud :P

IK wandel en dan af en toe een drafje tussendoor krijg je het wel warm van :D Alhoewel in het sukkeltempo van sloompie ik en sloompie pony.. En met mennen komt er denk ik een deken binnenkort..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:53

Miracle_ schreef:
Dat klinkt ideaal zeg! Die natuurlijk wel duur?
Ik ga eens kijken of ik ze ergens kan vinden.

Welnee, die neopreentjes zitten in dezelfde prijsklasse als gewone simpele leren chaps. Tip: bij de endurance worden ze veel gebruikt. Goedhard heeft ze in het programma (maar er zijn er ongetwijfeld meer).

Ik had mijn onvolprezen Driz-a-bone aan bij de les, die deed wat ie moet doen, z'n drager droog houden.

Silence

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:23

Ik heb ook rain legs, maar vind het ondingen.
Heb laatst in Duitsland een regen-rijbroek gekocht.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:45

Miracle_ schreef:
Dat klinkt ideaal zeg! Die natuurlijk wel duur?
Ik ga eens kijken of ik ze ergens kan vinden.

Ik heb er destijds €79,- voor betaald. Ze zijn helaas slecht in NL te verkrijgen :\ (distributeur gestopt, destijds kocht ik ze gewoon bij de ruitersportwinkel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:49

Pony en ik vandaag ook ruzie...
Hij is zo vreselijk wakker en heet en druk..bah.
Keihard gillen naar zijn maatjes die verderop in de wei staan,steeds oogwit,kop erop...geen land mee te bezeilen eerste 25 minuten.
Blegh.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:52

Dat schiet niet op dan he.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:55

Dat schiet ook niet op DC, lastig!

Ik vandaag heerlijk ritje gemaakt. Pony had een paar dagen stil gestaan, maar zo braaf! Makkelijk figuur is het toch ook, allang blij dat we weer een ritje gaan maken, vind hij zo leuk :D
Ik vind rijden in de regen niet zo heel erg... wat ik wel erg vindt is fietsen in de regen, en aangezien ik normaal gesproken naar stal fiets (tenzij ik meelift met stalgenootjes) is dat toch ook niet ideaal. Maar goed.

Ik heb de afgelopen dagen heerlijk pony's gekeken, halve land al doorgeweest en hele leuke gezien! :D

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 10:24

Wat een vies prutweer.

Judy staat nu vierkant op beslag en heeft gisteravond een prachtige race streep gekregen, dus ik ga toch mijn trainingen weer écht oppakken. Deze week een km of 30-35 rijden...

Soms rij ik met regenbroek, maar meestal gewoon met rijbroek. Hoe harder je rijdt, hoe minder nat je wordt :D (of is dat laatste meer een gevoelskwestie :D )

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 10:46

Nu is het hier inderdaad ook heel slecht.

Jimmy mag van de week nog terug naar de smid. Zijn sneeuwzooltjes komen los, niet handig dus.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 10:52

Wat een land is dit zeg, tis echt al in geen weken top weer geweest ;( Onwijs harde wind & regen, dus ponylief en ik worden dr allebei niet onwijs gelukkig van.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:12

Twee weken terug met die sneeuw was het anders prachtig weer hoor, dancer!
Prachtig stralende zon!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:13

Oké daar heb je een punt. Maar toen moest ik lopend naar ponylief want ze hadden niet gestrooid op de verlaten weg :))

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:15

Haha ik verkies toch elke dag sneeuw boven die regen hoor :D Vinden de paarden ook véél leuker. En ik moet toch de baan niet op want ik zit met de blok :P

Als het veel gesneeuwd heeft, neem ik het water voor de paarden achter me aan mee op de slee (80 liter tonnen), touw aan de slee, ton erop, en gaan ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:23

Wat een vreselijk weer,gadverdamme.
maar volgens buienradar lijkt het vanmiddag droog te zijn,hoop dan het bos weer in te kunnen.
Gisteren van mijn zus uit engeland een mooi reflector borsttuig gekregen,die mag ook om.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:23

Doe mij maar gewoon droog vriesweer. Van dit weer word ik echt niet zo blij :n

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:26

Ik kom me hier ook even melden als buitenrit-genieter!

Mijn naam is Sandra. Ik heb een KWPN-er van 7 jaar, Alanda. Door haar afstamming zou ze niet misstaan in de wedstrijdring (Gribaldi x Balzflug), maar ik ga liever met mijn zwarte madam de bossen in 8-) Gelukkig vindt Alanda dat zelf ook hartstikke leuk, en zo verkennen we bitloos het gebied langs de Belgische grens.

Alanda heeft door haar verleden wat issues met vertrouwen, maar we beginnen nu eindelijk een beetje een combinatie te worden. Zodoende heb ik dit jaar voor het eerst een buitenrit kunnen maken met haar, en dat was voor zover ik weet haar allereerste echte buitenrit ooit. Gemiddeld maken we ritjes van rond de 15 kilometer, het langste ritje tot nu toe was 25 kilometer (dat was alleen niet de bedoeling :P). Het gebied waarin we rijden heet Gorp en Roovert en kenmerkt zich door de afwisselende dennen- en loofboombossen, weilanden, een meanderend beekje en heide.

Afbeelding
Afbeelding

Vandaag staat het nog wel op de planning om naar buiten te gaan, maar het weer ziet er niet heel erg uitnodigend uit -O- Ik heb wel een paar rainlegs die me goed bevallen in dit soort situaties, maar éven een droog momentje onderweg is toch ook wel fijn. Nog maar even kijken of we er nog op uit gaan vandaag dus... gaan jullie nog wat ondernemen ondanks het weer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:30

Hoi Snadrem,wat een leuk dier!
(zo te zien tenminste).

Ik ga dus misschien ook rijden straks...heb geen rainlegs,maar wil volgende maand ofzo eens kijken voor een lange regenjas.
iemand hier die er zo een heeft?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:31

Welkom, gaaf gebied heb je om in te rijden!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:48

Anoniem schreef:
Hoi Snadrem,wat een leuk dier!
(zo te zien tenminste).

Ik ga dus misschien ook rijden straks...heb geen rainlegs,maar wil volgende maand ofzo eens kijken voor een lange regenjas.
iemand hier die er zo een heeft?

Mijn rijmaatje heeft er een, die kan je vastmaken aan je benen, zodat je benen bedekt blijven tijdens het rijden. Die jas werkt erg goed tegen de regen, alleen begrijp ik van mijn rijmaatje dat hij ook best warm is (die is dan aan het eind van de rit alsnog zeiknat, maar dan niet door de regen :') ). Hij houdt de wind erg goed tegen, ik denk dat het een kwestie van proberen is hoeveel kleding je er dan onder aan moet trekken.

@ dancer_: Dank je! Het is zeker een gaaf gebied, al ben ik er al wel redelijk aan gewend. Al zolang ik paarden heb sta ik in bosrijke omgeving, als ik dan van anderen hoor hoe mooi het wel niet is ga ik het zelf ook weer wat meer waarderen, haha!
Laatst bijgewerkt door Snadrem op 23-12-12 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:49

hahah, ja als je er nat van zweet onderuit komt is ook niet iets...
Weet je welk merk ze heeft?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:51

Dat zal ik zo op stal eens aan haar vragen! Het is in ieder geval een donkerblauwe, stoffen jas met een geruite binnenkant.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 12:10

Ik wil vanmiddag ook nog gaan rijden maar het is zo'n nat prutweer! Jakkie.
Heb wel een soort rainlegs maar die zijn zo lek als een mandje :P IIg bij een paar uur in de regen rijden.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 12:25

Snadrem: mooie omgeving zo te zien! Welkom :)

Ik dacht vanmiddag een toertje met mijn oudje te maken, maar de studie gooit roet in het eten, dus het zal voor morgen zijn.

edit heb ook maar een jaaroverzicht geknutseld, véél buitenritten gemaakt dit jaar :D [EJL-ITP] Oudje Soldier en clown Noah: een echt topjaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 12:31

Wat een leuke dieren Solleke.!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 12:33

Bedankt voor de tip Ikke! :j

Snadrem, welkom! Leuke foto, die in het water!

Hier ook prutweer, gelukkig nu wel droog geloof ik. Ik moet en zal een bosrit gaan maken vandaag :D

Leuk altijd zo'n jaar overzicht, ga die van jou 's even bekijken Solleke!