Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bliksem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 11:51

Bij mij wil endomondo het niet meer doen.. Al twee keer gehad dat hij blijft hangen op 0 km en 0.001 sec na de training. Ik heb ook een Polar horloge dat zet het nu voor de uitdaging maar over, maar het is wel minder leuk zo natuurlijk.

Iemand tips om hem weer aan de praat te krijgen? Er is geen update oid dat ik moet doen.

Wij zijn afgelopen zondag voor het eerst met de trailer op stap geweest en 24 km getraind op het strand. En gisteren thuis lekker getraind. Naast de 6 km heen en terug naar het bos nog 13 km met 10.7 km/u gereden.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 12:11

Zijn er mensen die een horloge gebruiken voor endomondo wat je ook kan gebruiken voor bijvoorbeeld cross? Dat je kan instellen om automatisch te piepen om de minuut?

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 12:38

Jeetje ik doe ook nog steeds mee, vergeet steeds te reageren, Ik ga dit jaar mijn debuut Endurance maken :D heel veel zin in, dus als het mooi weer is :o dan maak ik lekker trainingsrondjes.

Dit zijn mijn rondjes van vorige week en gisteren
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gisteren
Afbeelding

Zal hier weer wat actiever worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 12:50

Er is nog leven hier *\o/* (of dat was er al, maar ik was even niet mee om de 1 of andere reden).
Het weer wordt beter en iedereen trekt er meteen op uit, haha. Mooie afstanden ook allemaal!

@ Varekaj : ik heb een Garmin horloge, is niet voor endomondo maar kan je daarna wel makkelijk importeren. Weet niet of je dat bedoelt? Kan je in ieder geval wel piepjes/intervallen op instellen :j

Ik heb gisteren voor de 3e keer dit jaar erop gezeten, gaat vlotjes :Y)
Wel een grappige rit, heb [***] laten kiezen .. en besloten dat hij toch niet altijd de beste keuzes maakt :+ Om de 1 of andere rede wil hij altijd bij de windmolens gaan kijken, geen idee wat daar zo interessant is maar dat is dus een dingetje van hem. Daarna wilde hij bij de brug naar links ipv naar rechts wat ik op zich ook wel eens wilde proberen (nog nooit geweest en daar is een jaagpad) maar hij wilde echt tussen een betonnen muurtje en het water gaan, waar een halve meter ruimte ofzo is, terwijl aan de andere kant van het muurtje je 50 meter ruimte hebt .. dus hem maar even gevraagd om de andere kant te nemen, vond ik toch wat gezelliger _O-

Afbeelding

Spijtig genoeg begon dit ineens halverwege de rit

en is niet meer gestopt, dus maar de kortste weg naar huis. Echt balen -O-

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 15:05

Weet je waarom hij dat doet, Sabine? En of hij dat ook doet in bijv draf?

Hier net ook weer even een rondje. Het is niet echt een goede periode geweest. Een paar paarden ziek en iemand in de familie plotseling overleden. En het weer werkt ook niet erg mee.

Net niet droog over gekomen. De laatste 2 km was koud en nat en winderig. Maar de eerste 10 km waren heerlijk in het zonnetje!

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 17:35

@ Bliksem, enige wat ik kan bedenken is de app eraf gooien en opnieuw installeren. En misschien dat een GPS booster nog wil helpen, al lijkt hij het bij jou nu even helemaal niet te doen -O- Maar is te proberen. Gelukkig toch je rondjes kunnen bijhouden met je horloge! Ik doe het ook via mijn horloge, wat vind je daar minder leuk aan? Het enige nadeel vind ik dat je niet live te volgen bent, maar aan de andere kant geeft het horloge veel nauwkeurigere resultaten :j

@ Varekaj, ik heb een Polar M400 en hoewel ik die zelf niet gebruik met piepjes, zit er wel een interval timer functie op. Volgens mij voldoet dat.

@ [***], balen zeg! Is het weer de 'allergie' die opspeelt? Dat seizoen begint nu natuurlijk ook weer...

Net een heerlijk rondje gereden! Helemaal droog gehouden, alleen de paden waren wel erg nat helaas. En dat zal nog wel even zo blijven denk ik, als ik kijk naar de weersvooruitzichten...

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:48

Chouchou

Kan je de m400 koppelen aan Endomondo? Ik wil hem ook aanschaffen, omdat ik op mijn horloge 3 dingen tegelijk kan zien en wil er 4(dat kon geloof ik met de M400)

Ik heb lekker uitgestapt met mijn moeder en jonge Tinker. Eerste keer het bos in sinds ze van mij is. Heb al eerder met haar buiten gereden. Ze is 4 jaar dus voorlopig rijd ik niet met haar buiten.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:05

Klopt! Ik zag je vraag in een ander topic ook al voorbijkomen maar dacht dat dat opgelost was nu je die 3 waardes wel zelf kon bepalen :) De m400 kan je niet op zo'n manier koppelen dat je trainingen automatisch in endomondo komen, maar (net als met je huidige horloge denk ik) kan je de training achteraf wel overzetten. Dat doe ik en is echt een kleine moeite. Je kan inderdaad 4 waardes tegelijk op het scherm zien en je wisselt ook heel makkelijk tussen andere schermen met andere gegevens, dus je kan echt veel informatie zien tijdens het rijden :j

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:11

Ja op zich werkt deze fijn, maar vind wel fijn om afstand, duur, gemiddelde en hartslag te zien op 1 scherm. Als ik mijn horloge aan de laptop koppel, word Endomondo automatisch geopend, dit heb ik zo ingesteld.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:15

Dat is zeker fijn ja! Ik synchroniseer mijn horloge met de Polar Flow app op mijn telefoon en zet het dan via de website over naar endomondo. Qua tijd ben je denk ik ongeveer even lang bezig, alleen geen snoertje nodig op deze manier!

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:17

Ik ga er nog even over denken. Volgende week ga ik met iemand rijden die hem ook heeft en laat dan zien hoe of wat. Maar denk wel dat ik hem koop en dan deze verkoop ofzo.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:31

Ik doe eindelijk weer mee *\o/* *\o/*

Nadat ik 4 weken geleden van stal verhuisd ben omdat mijn paard ontzettend mager was geworden door te weinig ruwvoer is hij inmiddels helemaal opgeknapt en maken we weer heerlijke ritten. Heb op deze stal geen bak maar wel onwijs mooie uitrijgebieden!

Dat hebben we al flink gedaan. Afgelopen maandag een ritje van een uur(endomondo vergeten), woensdag van 16km en vandaag van 27! Heerlijke ritten, alle drie een beetje natgeregend maar dat mag de pret niet drukken.

We hebben nu ook een geweldig buitenrij maatje: een andere Haflinger waarmee hij beste vrienden is, lopen hetzelfde tempo dus echt perfect.

En hij is zo braaf := :oo
Hij gallopeert nu zelfs achter een ander paard terwijl ik voorheen niet eens moest proberen achter een ander paard te stappen want dan ging hij uit zijn dak van boosheid en frustratie!

Ik zal snel wat plattegrondjes posten, die heb ik nu even niet bij de hand :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:56

@ Fabster : hij heeft headshaking door zeer waarschijnlijk pollenallergie/hooikoorts.

@ Chouchou : die allergie dus inderdaad :j Echt balen. Dacht dat mijn behandeling zou helpen maar precies toch niet .. of het heeft nog wat meer tijd nodig (en een wat hogere dosis), dat kan ook .. hopen maar..

@ SuperAssie : super leuk nieuws zeg! *\o/* En dat zijn nogal ritten, doe je goed ;)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 21:04

Bliksem, heb ik de afgelopen dagen ook gehad. Updaten gedaan, niks. Tellie uit en aan, niks. Daarna app verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd en nu doet ie t weer!

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:41

Chouchou schreef:
@ Bliksem, enige wat ik kan bedenken is de app eraf gooien en opnieuw installeren. En misschien dat een GPS booster nog wil helpen, al lijkt hij het bij jou nu even helemaal niet te doen -O- Maar is te proberen. Gelukkig toch je rondjes kunnen bijhouden met je horloge! Ik doe het ook via mijn horloge, wat vind je daar minder leuk aan? Het enige nadeel vind ik dat je niet live te volgen bent, maar aan de andere kant geeft het horloge veel nauwkeurigere resultaten :j

Bedankt voor je tip, ook Jaan81 die het beaamt, ga ik dat proberen.
Ik bedoel minder leuk mbt de challenge. Nu voer ik op endomondo de ritten handmatig in zodat m'n kilometers wel tellen voor de bokkers bokaal (ik sta steeds ergens in de 30, dus we gaan nooit winnen, maar toch vind ik het leuk :P).
En dan kunnen anderen nu dus m'n route niet zien, alleen de afstand.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:19

Laatst hoorde ik ook iemand met problemen met Endomondo, door te verwijderen en opnieuw installeren werkte die weer idd.
Ik ben pas veel later erbij gekomen, maar het gaat best goed met de kilometers. Al zal het de komende tijd wel minder worden. Merrie komt dichter bij uitgerekende datum.
En met de vorst gingen we verplicht de weg op, maar nu moet er ook dressuurmatig weer meer gedaan, haha.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:33

Bliksem schreef:
Chouchou schreef:

Bedankt voor je tip, ook Jaan81 die het beaamt, ga ik dat proberen.
Ik bedoel minder leuk mbt de challenge. Nu voer ik op endomondo de ritten handmatig in zodat m'n kilometers wel tellen voor de bokkers bokaal (ik sta steeds ergens in de 30, dus we gaan nooit winnen, maar toch vind ik het leuk :P).
En dan kunnen anderen nu dus m'n route niet zien, alleen de afstand.

Oh zo, jij voert ze handmatig in! Kan je ze niet vanuit de Polar Flow app overzetten? Dan heb je ook je route erbij :) Hopelijk werkt endomondo straks gewoon weer!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:49

Je kunt wel exporteren. Heb ik toevallig vandaag nog gedaan. Dan komt route er wel bij.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 01:12

Ik exporteer sinds kort vanuit run.gps. Afstand en gemiddelde snelheid kloppen maar op een of andere manier de max snelheid niet. Gisteren zei ie max snelheid 1200 km/h. Dat haalt een vliegtuig geeneens _O-

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:51

Heb ik trouwens gemist dat er een nieuwe challenge is? :+

Ben een paar maanden in het buitenland geweest en daarna en ervoor ook niet veel meegelezen in het topic dus volgens mij heb ik dat dan gemist haha
Nevermind zie nu op Endomondo.com dat ik al uitgenodigd was voor de nieuwe challenge :Y)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:59

Vanochtend klein rondje strand gepakt. Hadden we allebei ff nodig. Was echt heerlijk! En zonnetje was gewoon warm, lekker zonder handschoenen en met jas stuk open gereden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:45

Gewoon een zonnetje Janneke :wow: hier miezer regen, niet heel de weg trouwens, maar toch ^)

Hier het saaiste rondje ever gereden, maar de berm van dit stuk ligt meestal wel oké, alleen bleek later dat zelfs deze berm de regen niet meer aan kon, dus alsnog veel blubber :Y)
Afbeelding
Djuun vond voornamelijk de Schotse Hooglanders interessant :+
Afbeelding
Verboden voor paarden, dus we konden helaas niet van dichterbij kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:53

Aaaah ik wil ook zon! Hier gisterochtend zon maar had al plannen, ging mee als schrijver op wedstrijd. Niet rouwig om, heeft vanaf een uur of 11 onophoudelijk gegoten. Flink nat pak bespaard haha.

@sabine en chouchou: als het horloge de route traceert en ik kan het nadien overzetten/importeren in endomondo ben ik tevreden :j helemaal als ik piepjes/interval kan instellen.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 14:30

Vandaag wel droog en soms een zonnetje, ben lekker naar het strand geweest, was heerlijk :D
Afbeelding

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 14:31

ziet er heerlijk uit! Welk strand is dat?
Ik mag morgen... in de regen :+