Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:00

Gevoelstemperatuur hè, SB? Dat kan dus ook -2 met een heel dun oostenwindje zijn :j

Ik ben dit weekend 2 dagen op stap geweest met de trailer, lekker om er weer een keertje uit te zijn en ergens anders te rijden. Twee totaal verschillende trainingen gereden en blij met de afstand (dag 1) en het resultaat (dag 2). Ben benieuwd wat de volgende vorstperiode ons brengt qua rijmogelijkheden.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:08

100 km per maand haal ik niet vrees ik, denk dat ik rond de 80 zit.
Pony heeft niet zo heel veel conditie en die zijn we wel aan het opbouwen, maar een rondje van +/- 10 kilometer is wel haar max op het moment. Vandaag 9,7 km gereden net als vorige week maar dan ook wat meer draf en galop meegepakt, dus we waren iets sneller. :)

Morgen een wat korter of rustiger rondje, woensdag en donderdag gaan de verzorgsters en geen idee wat die van plan zijnmet haar.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:29

oooo haha ik dacht al, ik wil geen -13 hoor :') Maar ook niet als gevoelstemperatuur. :oo

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:51

Somebitch schreef:
oooo haha ik dacht al, ik wil geen -13 hoor :') Maar ook niet als gevoelstemperatuur. :oo

Hahah ja precies, -3 met oostenwind windkracht 4 maakt een erg koude gevoelstemperatuur.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:38

Jaa ik zit ziezo alleen een wei en wil ze graag uit de blubber hebben
Soms appart of tegelijk en standaard ronde is 5 km
Zodra de wei weer Gaan baar is zal ik vaker in de wei rijden

Ik ben benieuwd naar de Eper dagen

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:26

Eper vierdaagse lijkt me ook leuk om eens aan mee te doen.
Maar wil ooit eerst nog de barchemse vierdaagse rijden. Vind epe iets te massaal voor een eerste keer.

Hier vandaag een heel klein stukje gefietst met paardlief.
Zo uit de wei geplukt en hoofdstelletje ingedaan, dus erg modderig :D
Zag vooral in draf dat ze wel spierpijn had van gisteren. Van de week maar rustige dingen doen, en zondag weer rondje met kar als weer meewerkt.

Afbeelding

Afbeelding

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:37

Ik heb gisteren ook voor het eerst in een maand weer een rondje gedaan. Knappe Carrera had een maand volledig op de wei gestaan zonder te werken, rondje gedaan en ze deed het super!

Afbeelding

Eper vierdaagse lijkt me echt geweldig om keer mee te doen. Net als vierdaagse in Dwingeloo, laatste helemaal omdat Dwingelerveld toch thuis is voor mij :D

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:38

Ik doe dit jaar ook weer mee met de Eper paardenvierdaagse. Een lustrum voor mij, dit gaat mijn vijfde keer achtereen worden.
Helaas kan ik van mijn werk geen vrij krijgen, dus moet twee dagen later starten dit jaar.

Vierdaagse Dwingeloo is niet meer toch? Ik wilde die ook graag rijden, maar las vorig jaar op fb dat dat de laatste keer was of zo.

Dit weekend Helaas niet kunnen rijden, alleen vrijdagochtend even een rondje gedaan. Morgen hebben we les, misschien dit weekend nog even een stukkie aan de wandel. Verder houden we het op dit moment op grondwerk en longeren. Voor zover dat mogelijk is in de wei. In de voorjaarsvakantie gaat paard verhuizen naar een stal aan het bos en met bak, dan kunnen we rustig aan verder trainen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:56

Ja klopt, las het inderdaad ook. Erg jammer, die stond erg hoog op mijn lijstje.

Doel waar ik nu naar toe werk met Carrera is komend najaar de Autumn Desert Trail. Een vierdaagse gaat nog wel echt beetje veel worden. Mooi rustig aan alles opbouwen en lekker kilometers maken. Kan niet wachten tot langer licht is!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:10

Welke ook erg leuk is, is de vierdaagse in Zorgvlied. Ook dichtbij en niet groot qua deelnemers. Autumn dessert trail is ook leuk! Vorig jaar ook voor het eerst gedaan :o

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 23:38

S_imonee schreef:
Welke ook erg leuk is, is de vierdaagse in Zorgvlied. Ook dichtbij en niet groot qua deelnemers. Autumn dessert trail is ook leuk! Vorig jaar ook voor het eerst gedaan :o

Zijn er ook van die meerdaagse meer in de richting van Utrecht? Zorvlied ect is voor mij erg ver weg.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 07:41

xxVon schreef:
S_imonee schreef:

Zijn er ook van die meerdaagse meer in de richting van Utrecht? Zorvlied ect is voor mij erg ver weg.

Dat weet ik niet. Volgens mij wel 1, maar weet niet mee welke plaats.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 07:51

Je heb er nog 1 in Barchem. Dat is wel dichter bij Utrecht. Geen idee hoe het daar is. Heb m opgezocht op internet.
Afbeelding

En nog 1 bij Woold

Afbeelding

Zeeland ook nog (IJzendijke). En bij Bergen op Zoom een 3 daagse.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:48

Die bedoel ik inderdaad ook, kreeg daar toevallig een mail van vandaag.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:43

De locatie van jouw laatste plaatje klopt niet Fabster haha!
Ging al heel blij opzoeken of zoiets zo dichtbij werd georganiseerd blijkt het in Gelderland te zijn haha.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:05

O echt waar? :') Dit is wat ik kreeg. Toch verkeerd, dan...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:58

IJzendijke zou ik wel mee willen pakken, maar eerst vervoer hebben 8-)

Paard pakt de training zo leuk op, hoe minder je doet, hoe luier ze wordt en hoe meer je doet, hoe enthousiaster ze wordt :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 08:28

xxVon schreef:
Ik heb net een rondje van 11km gedaan en ik heb iets geweldigs ondekt!

Vanwege het bericht van de endurance vereniging dat niet alle wedstrijd routes verplicht met linten moeten worden uitgezet ben ik eens gaan googlen op GPS systemen ect. Nu wou ik niet gelijk een gps aanschaffen maar heb Run.GPS.net gevonden op het internet, dit is een gps (met heel veel functies) als een app voor je telefoon.

Nu is het handige dat je alle routes die je bv maakt in afstandmeten.nl (voor niet ruiterpaden), ruiterenenmennen.nl en google earth kan exporteren als GPX file. Die zet je draadloos over op je telefoon... en nu komt het mooie! Er zit spraak bij!

Ik heb het dus net geprobeerd met een rondje door de polder, eerst route aangemaakt via afstandmeten.nl, geimporteerd, training starten en met oortje in verteld een man welke kant je op moet. Niet meer kijken op je telefoon en ook niet de routes van ruiterenenmennen overtekenen in endomondo!! Nu kan je de training die je dan via RUN.GPS maakt, ook downloaden als GPX file en importeren in endomondo. Dus je batterij verbruik gaat ook niet acheruit omdat er twee apps moeten runnen op je telefoon.

Trouwen hier wel kunnen draven en galoperen, dooi is flink ingezet met 8 graden :D

PS: paardrijden zit ook erin als activiteit en hij zegt dat ik met mijn rondje 253 kilocalorien heb verbrand en 1 champion en 1 biertje mag eten/drinken om dat weer aan te vullen _O-

Von, ik zoek me gek op internet, maar hij zegt dat run.gps.net onvindbaar is. Heb jij de link toevallig?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 09:57

Gisteren een heerlijke trainingsrit gereden.
Totaal 24 km, naar heb endomondo na de eerste 2,5 km stop gezet en opnieuw gestart.
En na de 17 km serieuze training nogmaals, zodat de cooling down van 4,5 ook apart geregistreerd is.

Ons terrein verplicht tot forse in- en uitstaptrajecten en ik wilde nu wel eens weten, wat ons tempo is als ik het in- en uitstappen buiten beschouwing laat.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:11

:wave:

Al een tijdje niet gereageerd hier... Ik stond op een mooie derde plek in de challenge en was heerlijk aan het rijden, met de lengende dagen zou dat alleen maar meer worden.... Totdat ik vorige maand mijn zelfgefokte 2,5-jarige af moest geven aan koliek. Zij betekende alles voor mij, en ik riep altijd dat mocht haar wat overkomen de rest van het paardenhouden niet meer hoefde voor mij. En zo voelt het ook inderdaad... omdat mijn rijpaard wel heel blij wordt van erop uitgaan en ik haar graag rij als ze op conditie is, ben ik tot de conclusie gekomen dat ze beter af is bij iemand anders. Ze is dus verkocht.
De 17-jarige moeder van mijn overleden paardje moet ik wel aanhouden, dus wie weet dat ik met mooi weer er wel eens op kruip, maar echt fanatiek rijden zit er de komende jaren niet meer in :'(

Om confrontatie uit dr weg te gaan haal ik mijn stipje ook van dit topic af. Ik wens iedereen heel veel plezierige kilometers! Geniet van elk moment, het kan zo ineens voorbij zijn...

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:37

Fabster schreef:
Von, ik zoek me gek op internet, maar hij zegt dat run.gps.net onvindbaar is. Heb jij de link toevallig?

http://www.rungps.net

Asje :)

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:38

Caily schreef:
:wave:

Al een tijdje niet gereageerd hier... Ik stond op een mooie derde plek in de challenge en was heerlijk aan het rijden, met de lengende dagen zou dat alleen maar meer worden.... Totdat ik vorige maand mijn zelfgefokte 2,5-jarige af moest geven aan koliek. Zij betekende alles voor mij, en ik riep altijd dat mocht haar wat overkomen de rest van het paardenhouden niet meer hoefde voor mij. En zo voelt het ook inderdaad... omdat mijn rijpaard wel heel blij wordt van erop uitgaan en ik haar graag rij als ze op conditie is, ben ik tot de conclusie gekomen dat ze beter af is bij iemand anders. Ze is dus verkocht.
De 17-jarige moeder van mijn overleden paardje moet ik wel aanhouden, dus wie weet dat ik met mooi weer er wel eens op kruip, maar echt fanatiek rijden zit er de komende jaren niet meer in :'(

Om confrontatie uit dr weg te gaan haal ik mijn stipje ook van dit topic af. Ik wens iedereen heel veel plezierige kilometers! Geniet van elk moment, het kan zo ineens voorbij zijn...

Sterkte met dit verlies Y;(

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 17:44

Sterkte!

Wat is het koud hè vandaag... :brr:
Mezelf toch maar dik in gepakt en een rondje gedaan. Komende weken kan ik maar weinig rijden.. dan wordt ze weer gebruikt voor het boomslepen..

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 18:22

Hier ook thermokleding aan gedaan en een rondje wezen riejen met t peerd en de hond. Lekker hoor. :j

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:05

Ik ook met de hondjes mee. Had vandaag voor her eerst de smurf van mijn dochter gepakt. Zij komt er niet aan toe met school enzo en hij miet voor de kar. Dan moet hij wel wat zelfstandiger worden. Hij hangt nu erg aan andere paarden of aan mij, als ik mee fiets. En ondanks dat hij een hekel heeft aan de honden, keek hij nu toch een paar x om om te kijken waar ze bleven. Helemaal alleen vooraan was toch ook best spannend :D . Maar op wat uitspattingen na, ging het goed. Ik ga hem vaker pakken.

Maar was inderdaad afschuwelijk koud vandaag.