Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:10

xxVon schreef:
Ik ga van het weekend mijn eerste bloktraining doen. Op vrijdag 18 km en dan op zaterdag 21 km. Kijken hoe ze het doet :D

Verder,
(niet geschoten is altijd mis)
Heeft er iemand hier ervaring voor een dekje voor trektochten? Ik ga op trektocht in de Eiffel en kan dan Ortlieb zadeltassen lenen, maar het zou wel fijn zijn als ik een zadeldek meeneem waar ze oppassen om schuren tegen te gaan. .
Ik heb een thorowgood zadel van 43.2cm (17 inch), dus normaal dekje ongeveer 55 cm is groot genoeg voor het zadel alleen, hoeveel cm moet ik nog extra rekenen voor die zadeltassen.

Ik kan alleen maar dekjes vinden met van die banketstaaf tasjes erop genaaid, dat is dus niet wat ik zoek.

Het enige wat ik kan bedenken zijn de pads van barefoot.. http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadel ... ellen.html

Maar ik denk niet dat dit het is wat je zoekt..

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:14

Helene83 schreef:
xxVon schreef:
Ik ga van het weekend mijn eerste bloktraining doen. Op vrijdag 18 km en dan op zaterdag 21 km. Kijken hoe ze het doet :D

Verder,
Heeft er iemand hier ervaring voor een dekje voor trektochten? Ik ga op trektocht in de Eiffel en kan dan Ortlieb zadeltassen lenen, maar het zou wel fijn zijn als ik een zadeldek meeneem waar ze oppassen om schuren tegen te gaan. .
Ik heb een thorowgood zadel van 43.2cm (17 inch), dus normaal dekje ongeveer 55 cm is groot genoeg voor het zadel alleen, hoeveel cm moet ik nog extra rekenen voor die zadeltassen.

Ik kan alleen maar dekjes vinden met van die banketstaaf tasjes erop genaaid, dat is dus niet wat ik zoek.

Het enige wat ik kan bedenken zijn de pads van barefoot.. http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadel ... ellen.html

Maar ik denk niet dat dit het is wat je zoekt..

Die had ik inderdaad ook gevonden, en eigenlijk ben ik wel naar zoiets op zoek, maar dan niet voor E300,- als het even kan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:19

Is er tweedehands niks te vinden?

Helene83

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:25

Ik denk dat er 2e hands heel weinig te vinden is.. dat zou dan een middagje speurwerk op internet moeten worden..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:40

xxVon schreef:

Verder,

Grappig Von, ik ben daar vorige week ook net mee begonnen. 2x 15 km gedaan achter elkaar. Ikmga af en toe een weekendje ergens heen met haar en dan is het fijn als een pasr dagen achter elkaar makkelijk kan.

Ik heb een Ghost zadeldek en daar zitten tassen op met klitteband. Ik weet niet wat je allemaal mee wil nemen, maar daar zitten mijn reflecterende hesjes in, lunchpakketten, drinken. Het zijn dikke pads (inlages kun je eruit halen), dus het bonkt ook niet zo op je paard.

Afbeelding

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:54

Fabster schreef:
xxVon schreef:

Verder,

Grappig Von, ik ben daar vorige week ook net mee begonnen. 2x 15 km gedaan achter elkaar. Ikmga af en toe een weekendje ergens heen met haar en dan is het fijn als een pasr dagen achter elkaar makkelijk kan.

Ik heb een Ghost zadeldek en daar zitten tassen op met klitteband. Ik weet niet wat je allemaal mee wil nemen, maar daar zitten mijn reflecterende hesjes in, lunchpakketten, drinken. Het zijn dikke pads (inlages kun je eruit halen), dus het bonkt ook niet zo op je paard.

[ [url=m/zNgSbW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bedankt voor de leuke foto :D. en ik ga echt paar dagen op trektocht, dus kleding/eten/slaapspullen/drinken ect moet mee. En de Ortlieb tassen zijn hele mooie tassen die je aan je zadel bevestigd voor de stevigheid, ze hangen dus niet aan je zadeldekje maar aan je zadel, maar om schuurplekken te voorkomen raden ze niet aan om de tassen kaal op de flanken te laten rusten.

Zat al naar grandeur pads te kijken, die kan je ook langer bestellen (nog steeds erg duur) maar ja, hoeveel langer heb ik dan nodig :o

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:58

Bij die trailpads van Barefoot zie ik dat ze 20cm meer erbij rekenen.. dan de standaard pads..

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:52

Je zoekt dus een speciale pad en geen gewoon dressuurdekje ofzo begrijp ik Von :) ?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:04

Kan je niet een gewoon dun dressuurdekje over je normale pad heen leggen dan?
Dan heb je voor 2 tientjes stof tussen flank en paard en toch je gewone fijne pad om mee te rijden.
En die katoenen dekjes zijn dun genoeg om niet te stoeien met de pasvorm van je zadel verder...

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:18

Hier nog een zeeuw hoor ;)) Zuid-beveland.

Ik ga mij ook maar is aanmelden bij de challange.
Zondag nog een ritje van 19.88 km gemaakt

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 17:24

Josien_ schreef:
Je zoekt dus een speciale pad en geen gewoon dressuurdekje ofzo begrijp ik Von :) ?

haha nee, een verlengde pad zodat je zadeltassen op stof liggen ipv op de blote flank van je paard.

Marije_jiplover schreef:
Kan je niet een gewoon dun dressuurdekje over je normale pad heen leggen dan?
Dan heb je voor 2 tientjes stof tussen flank en paard en toch je gewone fijne pad om mee te rijden.
En die katoenen dekjes zijn dun genoeg om niet te stoeien met de pasvorm van je zadel verder...

Dat is eigenlijk een hele mooie simpele oplossing, die tassen zitten ook met een buikband vast dus ga ervan uit dat dat dekje dan wel blijft liggen. Thanks

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:08

Ik zou gewoon een vierkanten dek nemen, die zijn lang genoeg. Als het goed is maak je de tassen aan je zadel vast. Neem een vergelijkbare met wat je nu hebt (weet niet wat je nu hebt?) mooiste is ook nog met wol eronder voor drukverdeling/demping. Kijk eens naar de pads van engel, zij hebben wollen vierkanten pads vansf 59 euro al. En niet te dik zodat je zadel nog steeds goed zit.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 23:58

Raamzicht schreef:
Ik zou gewoon een vierkanten dek nemen, die zijn lang genoeg. Als het goed is maak je de tassen aan je zadel vast. Neem een vergelijkbare met wat je nu hebt (weet niet wat je nu hebt?) mooiste is ook nog met wol eronder voor drukverdeling/demping. Kijk eens naar de pads van engel, zij hebben wollen vierkanten pads vansf 59 euro al. En niet te dik zodat je zadel nog steeds goed zit.

Ja dat merk ken ik wel, heb vaker naar de cutout zadeldekjes zitten kijken, bedankt voor de tip

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 09:09

xxVon schreef:

Verder,

Stuur anders een berichtje naar Dabo misschien kan zij wat voor je maken.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:31

Vandaag een mooie rit gedaan. En het was écht mooi weer! Heb onderweg mijn jas uit gedaan. Veel te warm!

Afbeelding

Ritje langs het bordeel :D

Afbeelding

Afbeelding

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:26

Oh wat was het lekker vandaag he zonnetje heerlijk
Hier ook weer rondje lekker door gereden blije pony door het bos galopperen Afbeelding
Afbeelding

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:28

Wat heerlijk!
Vandaag is het echt zo'n mooi weer. Baal gewoon dat ik moet werken haha.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:40

Fabster schreef:
Vandaag een mooie rit gedaan. En het was écht mooi weer! Heb onderweg mijn jas uit gedaan. Veel te warm!

[ [url=m/1xe7PX.png]Afbeelding[/url] ]

Ritje langs het bordeel :D

[ [url=m/DHGjXP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vnwFic.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk, hoe bevalt je nieuwe hoofdstel?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:49

Dit is geen nieuw hoofdstel. Die moet ik nog even laten maken ;) . Deze hack had ik nog liggen van mijn Belg en het hoofdstel had ik een hack met hele lang scharen aan. Maar dat vind ik toch geen groot succes. Dus heb de hack even gewisseld. Kan ik even voort. Nu nog een mooi hoofdstel. Heb al geinformeerd, dus nu alleen nog doen (ik heb een wat luie aard... :D )

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:47

Hier gewandeld met het peerd, in de bak en klein stukje buiten (dus telt niet mee) Goeie training is en blijft dit, en nog nuttig ook!Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 10:28

Oh wat had ik gisteren graag met peerd op stap willen gaan! Helaas dacht vriend er anders over en hebben we samen het huishouden gedaan. Dus beperkt tot longeren ipv wandelen aan de hand.

Vandaag geven ze stevige buien als ik het goed heb. Heb wel een waterdicht nierdeken maar om nou echt zeiknat te worden...

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 10:40

Wij zijn gisteren van 10 tot 15 uur bomen wezen slepen.. Had hier gevraagd of dat ook mee telt voor de chellange, hier geen reactie op gehad, endomondo dus maar uit gelaten.
Ik was eind van de dag versleten, terwijl Kiwi in de wei nog ff een sprintje trok.. :Y)

Wil wel even een foto spammen.. Ben wel erg trots op d'r! Voor haar de derde keer bomen slepen, voor mij nog maar de tweede keer.. en was ook al 2 jaar geleden..

Afbeelding

Edit: de slepende trekpaarden zijn wel lekker bezig hier in het topic.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 12:46

Cool zeg :D

Wij liggen nog steeds beetje stil, af en toe wat aan de hand wandelen maar zelfs dat maar weinig. Hoop toch binnenkort weer te kunnen starten, als ponylief het ziet zitten :+

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 13:49

ik lig ook bijna stil. paardlief staat al sinds september stil vanwege een peesblessure. Nu zou hj wel weer opgebouwd kunnen worden, maar ik wil er pas op als ik een aantal kilo afgevallen ben. We klieren wat met lange lijnen, we wandelen wat. de wandelingen track ik wel

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 15:18

Gister wel weer een rondje gereden, maar omdat ik de km met mijn ouwetje log als polo tellen deze 5,74 km niet mee met de challenge.
De ander moet nog even wachten tot hij nieuwe ijzers heeft, as maandag.
Met de sneeuw heb ik ze er onder weggehaald. Toen lekker kunnen rijden, maar nu brokkelt de wand een beetje, dus even alleen wei en wat longeerwerk.
Morgen ook maar weer eens in de bak, dat is denk ik al bijna 4 maanden geleden en daarvoor was het een halfjaar geleden dat ik in de bak gereden heb.
Heb voor as dinsdag les afgesproken, om mezelf een klein stokje achter de deur te geven dit ook weer op te pakken.