Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:49

Ja hier hebben we vlakbij een binnenbak tot onze beschikking dus dat is wel ideaal.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 22:10

Haha, oranje nog wel, welke maat heb jij eigenlijk?

Hier vandaag rondje gewandeld en gelijk getest met route overzetten. Even in Endomondo op rennen gezet zodat die niet dubbel geteld wordt in de challenge. Maar het werkt wel. Goed om te weten.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:55

Dyonne schreef:
Haha, oranje nog wel, welke maat heb jij eigenlijk?

Hier vandaag rondje gewandeld en gelijk getest met route overzetten. Even in Endomondo op rennen gezet zodat die niet dubbel geteld wordt in de challenge. Maar het werkt wel. Goed om te weten.

Ja, als ik dan met het rijden even naar voren leun en 2 x iets oranje zie langsflitsen, dan weet ik dat ik ze nog heb *\o/*

Van de Renegades Vipers nu 135*130, achter heeft ze Easyboot Gloves maat 1.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:35

Goed versleten Von :wow:
Wij kunnen door de hoefschoenen meer op het harde draven, met ijzers liep ze daar niet zo lekker, maar zie ook wel een slijtageslag daardoor...

2 dagen heerlijk kunnen rijden, wel up-tempo, anders is het zo koud :')
Paard trekt het super, gaat bij wat vermoeidheid heel economisch draven (en daar horen voeten goed optillen niet bij :') ) en kan dit lang volhouden, ze komt ook echt super snel weer op adem :)

Foto bij de molen van 1 dorp verderop :)

Afbeelding

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 17:09

Heerlijk Letiets! <3
Als ik jouw verhalen zo hoor dan mis ik die omgeving wel hoor, je kan daar veel meer kanten op dan hier!

Ben nog steeds niet toegevoegd aan de app, kan dat ruim een week duren? :=

Zelf een rondje van 5,9 km gedaan. Lotus zit nog steeds aan de medicijnen voor het hoesten (kuur van 10 dagen, nu 8 klaar en nog 2 te gaan) dus we gaan niet harder dan stap. Doen over bijna 6 km dus ook gewoon bijna een uur. :Y) Nouja, is ook wel lekker en zo kan ze haar energie er een beetje uit stappen!

Geen foto's van onderweg want heb alleen polderwegen gezien vandaag, maar nog eentje van voor het rijden met haar pas nieuwe dekje :+:
Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 17:23

Is alleen stappen niet super kkkkkoud Nath :brr:
Ik loop er zelfs het laatste stuk naast om na het draven niet helemaal af te koelen :')
Gaaf dekje!!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 17:57

Toch nog bikkels die aan het rijden zijn met deze kou hihi.
Vorige week heb ik ook 7km alleen maar gestapt, maar had het toch echt wel koud op een gegeven moment.

Ik hoop vrijdag weer even te gaan rijden. Heb een druk weekend en drukke week aankomende week. Door de verbouwing op het werk hoef ik vrijdagmiddag niet te werken, dus heb ik even quality time met paardje <3

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:06

Letizia schreef:
Is alleen stappen niet super kkkkkoud Nath :brr:
Ik loop er zelfs het laatste stuk naast om na het draven niet helemaal af te koelen :')
Gaaf dekje!!

Gisteren trok ik het echt niet, was na een rondje van 3 km helemaal bevroren.. :') Vandaag was het beter te doen! Had gisteren beter kunnen gaan wandelen maarja dat is achteraf. :+

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:12

Kwestie van genoeg laagjes (thermo)kleding aantrekken, dan is alleen stappen met dit weer ook wel te doen.
Laatste km ernaast doe ik vaak sowieso al, om paardlief lekker uit te laten stappen zonder gewicht op zijn rug.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:15

Ik ging vorige keer ook het laatste stuk er naast omdat mijn tenen compleet bevroren waren, toen ik op stal aan kwam stond de stalbaas me al op te wachten omdat hij dacht dat ik er vanaf was gevallen. :') :=

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:20

Ik heb net een rondje van 11km gedaan en ik heb iets geweldigs ondekt!

Vanwege het bericht van de endurance vereniging dat niet alle wedstrijd routes verplicht met linten moeten worden uitgezet ben ik eens gaan googlen op GPS systemen ect. Nu wou ik niet gelijk een gps aanschaffen maar heb Run.GPS.net gevonden op het internet, dit is een gps (met heel veel functies) als een app voor je telefoon.

Nu is het handige dat je alle routes die je bv maakt in afstandmeten.nl (voor niet ruiterpaden), ruiterenenmennen.nl en google earth kan exporteren als GPX file. Die zet je draadloos over op je telefoon... en nu komt het mooie! Er zit spraak bij!

Ik heb het dus net geprobeerd met een rondje door de polder, eerst route aangemaakt via afstandmeten.nl, geimporteerd, training starten en met oortje in verteld een man welke kant je op moet. Niet meer kijken op je telefoon en ook niet de routes van ruiterenenmennen overtekenen in endomondo!! Nu kan je de training die je dan via RUN.GPS maakt, ook downloaden als GPX file en importeren in endomondo. Dus je batterij verbruik gaat ook niet acheruit omdat er twee apps moeten runnen op je telefoon.

Trouwen hier wel kunnen draven en galoperen, dooi is flink ingezet met 8 graden :D

PS: paardrijden zit ook erin als activiteit en hij zegt dat ik met mijn rondje 253 kilocalorien heb verbrand en 1 champion en 1 biertje mag eten/drinken om dat weer aan te vullen _O-
Laatst bijgewerkt door xxVon op 27-01-17 18:39, in het totaal 3 keer bewerkt

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:23

Handige tip Von! +:)+
Ik zit er ook niet op te wachten om de route zelf te gaan zoeken :P

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 19:34

Zeker een handige tip! Daar ga ik ook eens naar kijken!

Ik ben net terug van een rondje. Hier heeft t ook wel gedooid, maar de grond is op veel plaatsennog erg hard. Met die kou deed ik ook gewoon 15 km. Skibroek aan en we gaan. Soms wel wat bevroren tenen, maar valt alles mee.

Deed Caj het de laatste tijd echt hartstikke goed, vandaag was het weer een ouderwetse k*trit. Ze schrok echt van alles. Ik werd er gek van. Toen ik moest hoesten schrok ze en toen ik het klitteband van mijn zadeltas open deed (waar ze normaal altijd blij van wordt, want daar komen krentebollen uit en bananen...) ging ze bijna in spagaat, zo svhrok ze :roll: .

Mss was het omdat we pas half 5 vertrokken. Bet werd toch wat eerder schemerig danik dacht. En we rijden nooit in het donker. Meestal alleen in de ochtend.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:05

De gpx'en uit ruiterenenmennen.nl kun je toch gewoon via de pc in Endomondo zetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 12:06

Ik heb geen ritten gedaan afgelopen week. Heb er zelfs niet op gezeten. Was nogal druk met andere dingen.

Met kou kan ik mezelf wel goed aankleden en mijn ene paard heeft genoeg aan fleece zweetdeken als extraatje bij echte kou. Het andere paard is echter flink vermagerd en spieren kwijt, en die heeft daaraan niet genoeg helaas.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 13:09

Wat zijn jullie dapper met die kou zeg! :brr:
Hier neem ik me elke week opnieuw voor om nu echt weer actief te gaan steppen/wandelen/mennen, maar steeds zit er wat tegen waardoor ik een kort rondje doe en het daar bij blijft. Mijn kilometers zijn ook treurig weinig :')

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 13:56

Hilli schreef:
De gpx'en uit ruiterenenmennen.nl kun je toch gewoon via de pc in Endomondo zetten?

Is dat zo, kom ik nu pas achter :+ endondo herkend ook inderdaad de gdx files.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 16:12

Handige tip van die Run.GPS! Ik heb ook wel eens eerder routes in endomondo gezet en ze daarmee gevolgd, ook prima te doen, maar je moet toch steeds op het scherm kijken. Spraak erbij is wel super handig! Ben benieuwd hoe dat in het bos gaat, daar is alles natuurlijk wat bochtiger.

Hier nu een weekje niet rijden, gister is de osteopaat geweest. Dinsdag komt de tandarts en dan hebben we de jaarlijkse checkups voorlopig weer even gehad!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:42

Handig die tip!

Hier vandaag het bos weer geprobeerd, grootste gedeelte was prima te doen. Rondje langs de Schaapskooi gedaan. Een pad een klein galopje kunnen doen en voor de rest vooral gestapt.
Afbeelding
Afbeelding

Het was prachtig in het bos. :+:
Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:20

Hier eindelijk weer voldoende energie om wat met m'n knapste te doen. Bak gesleept met hem en daarna rondje van 3km gewandeld/uitgestapt.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:50

Hier wel weer rondje gereden, maar was nog best hard soms. Mooie plaatjes in het bos!
En koud vind ik erg meevallen als je beetje rijden kunt, gelukkig.

xVon, dat klinkt handig. Heb jij de lite versie?

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 21:00

Wat een bikkels hier allemaal met die koude dagen gewoon doorrijden. Brrrr.

Ik hoop volgende week weer wat kilometers er bij te kunnen pakken.
Zal niet veel zijn, dan mag ze na bijna 4 maanden weer voor de kar.
Morgen longeren in de bak en afhankelijk van hoe ze loopt, mag ze weer wat gaan doen.
Vorige week vrijdag is ze op de echo gegaan en eindelijk hebben we de oorzaak van haar slecht lopen gevonden.
Een scheur in een knieband. Zeer waarschijnlijk omdat we einde zomer met kar en al over de sloot zijn gegaan vorig jaar.
Ook is haar si gewricht ingespoten. Dierenarts denkt dat doordat de scheur toen pijn deed ze verkeerd is gaan lopen en daardoor dat overbelast heeft.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 09:32

Ik had een kilometerdip in de kerstvakantie vanwege de feestdagendrukte, extra werken en vuurwerk. Maar er zit gelukkig weer een stijgende lijn in!

Afbeelding

Ik zie wel dat het de komende weken weer meer gaat regenen helaas..

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:27

Gisteren paardjes gestuurd bij een vriendin :) was wel ff heerlijk om door de sneeuw te rijden ;)
Hoop dat ik vandaag me eigen paardjes weer kan rijden :)

Afbeelding

Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 18:28

Ik heb vandaag mijn eerste rit van het jaar gedaan :brr:
Pony was ziek en ik was ziek, dus we deden eigenlijk alleen nog mee met de lessen op vrijdagavond.
Vandaag even zonder schoenen gereden ook voor wat slijtage. Rit van 2 uren en 15 km. Dwars door Drachten heen, wel een hele brave relaxte pony voor mijn kar.