Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

S_imonee

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:05

Ziet eruit als een mooie route jaan!!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:37

Vandaag ook weer bijna 15 winterse km toegevoegd aan onze km stand.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het moge vast duidelijk zijn dat we genoten hebben.

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:40

WAUW :wow: wat ziet dat er super gaaf uit met al die sneeuw !

hier helaas alleen maar ijs en dus is het te glad of te hard om te rijden.
heb voor de verandering maar een rondje va 4 km gelopen met ponylief aan de hand...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 23:41

ik heb jammer genoeg van een andere ruiter uit de buurt gehoord dat het bos hierniet te rijden valt (nadeel aan militair domein = ze hebben er met legertanks doorgereden en is nu niet te doen met paarden)

k ken wel een bosje waar we vroeger wel eens gingen voor 'een klein toertje buiten' maar daar ken ik mijn weg niet zo goed naar :(

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 00:08

Wij zijn een rondje Drunense Duinen geweest. Was nog een toestand, want madam ging even over de zeiknen trekt het hele hoofdstel aan gort. Niks meer aan te redden. En ik zat er nog niet eens op... ik dacht dat we weer naar huis konden, maar had een touwhalster en dacht dan gewoon met gaar te gaan wandelen. Maar halverwege toch maar opgestapt en op touwhalster gereden. Ze was echt heel braaf! Zontrots op haar! Is maar een klein rondje van 5 km geworden, maar was wel een onvergetelijke rit!Afbeelding
Afbeelding

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 08:06

plutolover schreef:
Jarloers op de mensen die bij bos/strand enz wonen

Maar mag je wandelen ook mee tellen?

Woon noch aan strand of bos, maar met een karretje achter je auto kom je ver.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:45

Ik zit te kijken naar een sporthorloge, heb nog een 'ouwetje' die hartslag, tijd, afstand meet, maar zou er graag eentje hebben die bv. je route ook bij endomondo direct aanvult. Bestaat dat? Prijzen nog geen idee van, maar voor een echt goeie ben ik best bereid wat te betalen ;) Hoor dus graag jullie meningen! (misschien met je link oid?)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:47

Wauw gaaf Marije! :oo
Lijkt me echt geweldig om zo in de sneeuw te kunnen rijden! Hier komen we het erf nauwelijks af als het echt gesneeuwd heeft. -O-

Fabster, wat een ontzettend leuke fjord heb je! Super dat het zo goed ging met touwhalster! Hele mooie foto's.

Ik wacht nog steeds op een reactie op mijn verzoekje voor de challenge. :) Gisteren wel weer een lekker staprondje gemaakt van 5,9 km. Nog 7 dagen en dan is de medicijnkuur afgelopen, dan mogen we weer wat drafjes mee pakken. Kijken we allebei naar uit, want pony wil graag haar benen strekken en ik vind wat meer tempo ook wel fijn. :Y) Maar tot die tijd nemen we gewoon de tijd voor lekkere staprondes. Vandaag niet overigens, het is mega mistig en ze heeft 3 dagen achter elkaar gelopen, dus tijd voor wat afwisseling. :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:28

Ben ik ook wel benieuwd naar Janneke, moet je dan ook geen premium hebben?

Sneeuw foto's zijn zeker gaaf :j

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:21

In ieder geval Garmin en Tomtom horloges kan je koppelen aan endomondo! Misschien nog meer, maar van deze weet ik het zeker. Ik heb zelf een Polar en een klein nadeel vind ik wel dat deze niet automatisch uploadt, maar dat ik de training handmatig moet overzetten. Ook een kleine moeite hoor, is binnen 1 minuut gebeurd, maar automatisch was natuurlijk nog handiger :)

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:05

Gave foto's marije! Heerlijk zeg

Fabster ook mooie foto's! Coole fjord

Gebruik een Garmin 205 ( Ok gebruikte is overleden) heb nu via Mp een 305
Hang ik aan de laptop na de rit en dan zet ie de route over in Endomondo

Hier klein uurtje gestapt over de weg klein stukje gedraafd. Bos is hard bevroren nogsteeds
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:12

Crazymel schreef:

]

De grap is dus dat ik echt helemáál geen coole fjord heb. Alles behalve, kun je wel zeggen. Daarom ben ik er zo blij mee. Ik probeer echt zoveel mogelijk op zit etc te doen en veel te oefenen op lichte hulpen. Maar zij schiet ech overal van in paniek. Vandaar dat mijn hoofdstel dus kapot ging. De trainingen werpen dus wel
hun vruchten af. Niet dat ik het vaker ga doen, zo op een touwhalstertje. Maar het is goed te weten, dat ik bij nood dus wel gewoon thuis kom.

Nu nog een nieuw hoofdstel. Valt me nog niet mee. Heb ik al ik weet niet hoe lang paarden, heb ik nog nooit een hoofdstel gekocht.... := Kwamen altijd gewoon met het paard mee :D

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:29

Fabster schreef:
Crazymel schreef:

]

De grap is dus dat ik echt helemáál geen coole fjord heb. Alles behalve, kun je wel zeggen. Daarom ben ik er zo blij mee. Ik probeer echt zoveel mogelijk op zit etc te doen en veel te oefenen op lichte hulpen. Maar zij schiet ech overal van in paniek. Vandaar dat mijn hoofdstel dus kapot ging. De trainingen werpen dus wel
hun vruchten af. Niet dat ik het vaker ga doen, zo op een touwhalstertje. Maar het is goed te weten, dat ik bij nood dus wel gewoon thuis kom.

Nu nog een nieuw hoofdstel. Valt me nog niet mee. Heb ik al ik weet niet hoe lang paarden, heb ik nog nooit een hoofdstel gekocht.... := Kwamen altijd gewoon met het paard mee :D

Ik ben erg blij met mn Rambo Micklem Multi Bridle

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:31

Ik rij met een hackamore. Daar ben ik erg aan gehecht, dus dan werkt zo n Rambo niet.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:33

Fabster schreef:
Ik rij met een hackamore. Daar ben ik erg aan gehecht, dus dan werkt zo n Rambo niet.

Nee dat gaat inderdaad niet :o

catootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 17:36

Vandaag ook nog een ritje gemaakt, hier ligt ook nog best veel sneeuw, maar de wegen zijn gelukkig goed begaanbaar.

Afbeelding

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 23:29

Kun je van Polar de routes ook op Endomondo inladen? Dat zou wel handig zijn eigenlijk.
Nu zet ik beiden aan, haha.

Fabster bij een hackamore is het makkelijk, alleen kopstuk nodig met evt frontriem.

Hier thuis ook geen bos of strand. Maar de polder is ook prima. En af en toe met de trailer ergens heen.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 00:22

Dyonne schreef:
Kun je van Polar de routes ook op Endomondo inladen? Dat zou wel handig zijn eigenlijk.
Nu zet ik beiden aan, haha.

Ja dat kan! Ik laat mijn horloge synchroniseren met de Polar Flow app op mijn telefoon, dan staat de training al in dat systeem (je kan ook verbinden met je computer maar vind zelf telefoon makkelijker). Op de site van Polar Flow kan je de training openen en onderaan klikken op exporteren, kies opslaan als TCX of GPX bestand, allebei goed voor endomondo. Vervolgens in endomondo importeren bij Add Workout :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:22

Vandaag eindelijk weer erns fatsoenlijke kms kunnen maken. Ruim 16 km. Dat gaat er weer een beetje op lijken. Het bos was aardig te doen. Ben gewoon op de ruiterpaden gebleven en viel me alles mee.

Ook weer even een wildlife-momentje. Ik was aan de rand van het bos aan het draven en ineens staat Caj stokstijf stil. Ik zag niks, dis wil haar verder laten lopen, maar ze wil niet. Heel alert. En ineens komen er 2 hertjes uit het bos gesprongen. Die Caj hoort ook alles! :D

Het is niet de eerste x dat ik door haar hertjes zie. Als zij niet ineens moeilijk zou doen, zou ik ze allemaal gemist hebben, denk ik... :=

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:27

Fabster, gaaf is dat!

Hier was helaas de berm doordat net bovenlaagje gedooid was wel wat glad. dus een rustig rondje ohz gedaan. En daarna nog een rondje met mijn drachtige merrie gefietst.
Als straks de rijbak weer goed is, dan worden het minder buiten kilometers, haha. Er moet ook wat dressuurmatig getraind worden.

Chouchou, dank je. Dat ga ik binnenkort proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 09:27

Het gaat deze week niet meer vriezen als ik het goed heB en vanaf vrijdag zou het algemeen zachter weer worden. Kan ik ook weer in de buitenbak aan de slag :)

Een van de paarden is wel een ijzer kwijt. Buh. Wordt weer wachten op de smid.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 10:25

Niet meer vriezen, maar wel weer regenen. Dan liever vorst... :brr:

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 10:53

Ik kan binnenkort weer rondje polder doen, nieuwe voorschoenen zijn in bestelling (renegades vipers, knal oranje) en mn vader heeft 1 van mn achterschoenen verstevigd met een stuk fietsband, hopelijk helpt dat tegen de slijtage (heb daar nu nog geen foto van, maar dit was het resultaat zonder versteviging)
Afbeelding

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 11:40

Ja de vorst is niet ideaal. Maar al die regen die ze voorspellen is ook niks!!
Afgelopen zondag heerlijk in het zonnetje door het bos gehobbeld, wordt straks weer modderworstelen -O- .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:26

De paden die ik neem zijn verhard, is aangenamer met regen dan met vorst ivm glijden. En dan kan ik op zijn minst weer in de bak hobbelen.