mooney schreef:Goed dat je alle medische mogelijkheden overweegt [naam].
Ik kan me inderdaad ook nog herinneren dat je vorig jaar ook een dip had rond de herfst. Je hebt niet het gevoel dat hij gewoon een betere conditie heeft en wat fitter is en daardoor grenzen gaat opzoeken? Want naast de seizoenen zie ik ook wel een cyclus in: rust - weer opbouwen - gaat steeds langer/sneller/beter - wordt te druk/reactief - rust
Absoluut niet bedoeld om je andere overwegingen weg te strepen, gewoon een observatie van een buitenstaander (En daarom misschien wel helemaal mis).
Ik heb daar ook aan zitten denken
En als je hem gewoon zo bezig zou zien denk je: die heeft gewoon energie teveel, werken met dat beest.
Maar er zit mij teveel spanning en onrust in, iets klopt er niet. Net alsof hij met zichzelf geen blijf weet en daardoor niet weet hoe hij op dingen moet reageren. Soort kortsluiting met momenten lijkt het wel. Vandaag heb ik hem los in de longeerpiste laten werken (met schoenen aan, ze kunnen maar getest worden) want zag het rijden echt niet zitten. Nou, wat daar uit kwam.. gewoon compleet gaan rennen door een auto die voorbij kwam of een mens die passeerde.. En dat doet hij met rijden dus ook, gewoon met dingen waar hij nooit een probleem mee heeft.
Kan een paard reactiever worden als die beter gaat lopen? En hoe los je dat op? Want nog meer, harder of wat dan ook lijkt het alleen maar erger te maken..
Edit; hier is een filmpje ter illustratie.. is van vandaag.
Je ziet dat je enerzijds best moest pushen om hem aan de gang te houden (wat in de longeerpiste wel heel extreem is, hij houdt niet zo van steeds hetzelfde rondje, buiten heb ik dat probleem niet) maar het minste wat er gebeurd is hij weg. Nu is het gewoon rennen, tijdens het rijden dus ook eerst nog eens 180° draaien en vaak spanning. Nu denk ik dat het gisteren misschien ook extreem was door dat nieuwe paard erbij, maar afgaande op vorige jaren komt het tot een punt dat hij het ook doet als we alleen op pad zijn.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-10-17 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt