Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:24

Ik had het wel even spannend vandaag. Is al meer dan een jaar geleden dat ik deze route heb gereden. Ben ik over halfweg, zie ik een soort ruwbouw. Ok, niks bijzonder, alleen van die werfhekken die het terrein afschermen. Tot ik aan die ruwbouw kom en zie dat die hekken op de straat staan, dus straat niet toegankelijk. Hadden ze met een 2e rij hekken ernaast een nieuw "wegje" gevormd van ongeveer 1 auto breed. Met van die grote, roestige metalen platen als grondbedekking. Ai... Paard had dit nog nooit gezien maar is er toch heel flink over gegaan, soms met wat aansporing.

Nu ligt die weg ook naast een spoorlijn. De weg bovenaan de berm, de trein onderaan de berm maar je ziet en hoort 'm wel. Op dat stuk rijden ze ook volle snelheid. Ik ben nét van die metalen platen af als er een trein aankomt. Laatste keer dat een trein paardlief naderde ben ik eraf moeten springen omdat meneer kaarsrecht ging. Godzijdank is hij nu met de voetjes op de grond gebleven, pak spanning maar hij was zooooo dapper met doorstappen! Was onwijs trots, denk dat de hele straat kon meegenieten met de complimentjes en goed zooo :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:51

Klinkt gezellig }:0 Echt iets voor mij :j :')

Hier nog het kaartje van de wandeling. Heb een hogere gemiddelde snelheid dan wanneer we een rondje onder het zadel stappen _O-

Afbeelding

Heb hem eerst 10 minuten opwarmtijd gegeven en dan heb ik voor mezelf besloten een bepaalde snelheid aan te houden en hij moest zich maar aanpassen, vandaar ook de max. snelheid van 6.8 km/u, hij moest bijdraven/trippelen _O-

Afbeelding

Hij heeft ook 3 gelukte grasduikpogingen gehad, zie je ook mooi in de grafiek :)) En 1x was ik mijn zweep kwijt maar ik wist dat als ik die zou oprapen hij weer het gras in zou duiken, dus heb hem even in de achteruit gezet, hij wist niet wat hem overkwam, die zag hij niet aankomen (hij stapt regelmatig "perongeluk" op mijn zweep zodat die valt 8-) ) O:)

Het was wel een leuke wandeling, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:58

Aaaah, ik denk dat ik toch maar eens op zoek ga naar een shetland menhoofdstelletje voor mijn mini-exemplaar. Kan ie mooi aan de lange lijnen mee uitstapjes doen O:)
Vind ie waarschijnlijk toch alleen maar fantastisch :))

Roosyes

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:11

Ik heb mij als het goed is net aangemeld, en ik kijk er erg naar uit om mee te lezen en te zien hoeveel km's jullie afleggen!

Ik gebruikte eerst sportstracker, dus heb nog niet veel geregistreerde km's op Endomondo.
Ik rijd samen met mijn fjord Yessie en we trainen onder andere voor de Eper paarden 4 daagse.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 15:58

Helaas, geen ritje voor mij vandaag. Wou met de trailer weg maar de auto is er mee opgehouden :(. Wou dan nog wel een rondje door de polder maken thuis, maar haar voorschoenen draaien en wou dit opvullen met een zooltje van tapijttegel (20 januari worden er nieuwe aangemeten) maar krijg met geen mogelijkheid een mes en/of schaar door de tegels. Dus nu met een zere hand (van de schaar) en strontchagrijnig maar beter dat ik helemaal niet meer op het paard stap vandaag _-:( -:(- .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 16:44

Hier zie je met moeite 50m voor je uit door mist. Ritje zou niet verantwoord zijn.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 16:54

Vandaag een proef ritje met nieuwe schoenen gemaakt, dus niet te ver gegaan. Wel even een stukje galop gedaan om goed te testen of ze bleven zitten en dat was het geval, dus hopelijk nu schoenen die we niet om de haverklap verliezen (en niet terugvinden := )

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:00

Letizia schreef:
Vandaag een proef ritje met nieuwe schoenen gemaakt, dus niet te ver gegaan. Wel even een stukje galop gedaan om goed te testen of ze bleven zitten en dat was het geval, dus hopelijk nu schoenen die we niet om de haverklap verliezen (en niet terugvinden := )

Ff nieuwsgierig
Welke had je? En welke heb je nu?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:03

Ik wilde ook rondje rijden, tot ik op het pad kwam naar stal. Dat was letterlijk een ijsweg geworden, wilde paard niet aandoen eerst daar een kilometer over heen te moeten. Dus maar een uitgebreide kroelsessie gehouden, vonden de dames ook niet vervelend.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:12

xxVon schreef:
Letizia schreef:

Ff nieuwsgierig
Welke had je? En welke heb je nu?

Die we nu geprobeert hebben zijn de renegades, deze zitten nu aan de achterkant en we hadden rondom de scootboots (buitenom het verliezen echt hele fijne schoenen) en deze hebben we nu alleen voor de voorkant :) We konden de renegades 2ehands op de kop tikken, wellicht dat we in de toekomst ook voor de voorkant renegades aanschaffen, maar dit is het vierde paar schoenen in een jaar tijd :$

Paard heeft helaas echt last van ijzers en we rijden best veel buiten (zus en ik samen zitten gemiddeld op 100km per maand), dus zonder bescherming is ook geen optie...

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:31

Jammer dat je ritje niet doorging xxVon! De auto komt er hopelijk wel weer bovenop?

Hopelijk blijven de Renegades goed zitten Letizia! In theorie echt mijn lievelingsschoenen, maar voor ons helaas niet ideaal. Wij verloren ze nog wel eens en mijn paard kreeg er ook wondjes van. Nu Equine Fusions die wel goed blijven zitten, maar voor de winter ook nog wel wondjes veroorzaakten. Nu we toch weer rustig moeten opbouwen met rijden gebruik ik die tijd ook om ze nu écht goed in te lopen. Misschien vorige keer te snel naar langere afstanden gegaan. Nu geen wondjes van een rondje waar ze voor de winter al wel schaafplekjes van kreeg! Hoop dus dat het straks wel goed gaat met langere afstanden, maar anders moet ik ook verder zoeken. Wij gaan ook de Megasus Horserunners proberen, die kunnen in ieder geval geen wondjes veroorzaken, maar die komen pas in juli.

Toevallig vanmiddag ook meegedaan aan een hoefschoenen(afstudeer)onderzoek, misschien hebben sommigen van jullie er wel wat over gezien op fb of hier op bokt. Met een high speed camera worden opnames gemaakt van hoe elk paard draaft met en zonder schoenen. Er is een selectie gemaakt voor 3 soorten schoenen, wij hebben ze alledrie aangehad. Ben benieuwd naar de resultaten!

Daarvoor nog een ritje gemaakt! Er lag nog wat sneeuw, maar het was niet zo glad meer. Paar kleine stukjes gedraafd :)

Afbeelding

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:35

Roosyes schreef:
Ik heb mij als het goed is net aangemeld, en ik kijk er erg naar uit om mee te lezen en te zien hoeveel km's jullie afleggen!

Ik gebruikte eerst sportstracker, dus heb nog niet veel geregistreerde km's op Endomondo.
Ik rijd samen met mijn fjord Yessie en we trainen onder andere voor de Eper paarden 4 daagse.

Is het niet mogelijk voor jou om de km van sportstracker over te zetten in endomondo?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:12

Hier Renegades schoenen, die gaan wel erg goed gelukkig. Maar vandaag niet nodig gehad, want wij hadden een duin- en strandritje. Thuis gebruik ze wel.
Gister 6km gewandeld. Vandaag 11km gereden met mijn ruin en 7km gefietst met mijn merrie. Dus weer mooi wat kilometers gemaakt. Morgen weer gewoon aan het werk. Dus geen kilometers.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:16

En het longeren doet dat ook mee :D

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:17

Nee, bakwerk doet niet mee. :P

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 22:17

kvulden schreef:
En het longeren doet dat ook mee :D

Alleen activiteiten buiten je bak/wei tellen mee, ik neem aan dat je niet gaat longeren op straat ;)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:20

Oh ik dacht in de ook. Ik zie het ik heb het niet goed gelezen. Sorry :o
Dinsdag mijn eerste buitenrit km maken. Erg hoog zal ik wel niet komen. Als ik zie welke afstanden er gereden worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:05

Ik rij ook maar ritjes van 5 tot 10 km / rit hoor, en zeker niet dagelijks. Al scheelt het dat ik 2 paarden rij. Deze zomer hoop ik wel weer tot 20-25km te geraken.
Ik vind het gewoon leuk om te kunnen vergelijken met anderen.

Wel nog even een vraagje. Bakwerk telt niet mee, maar wat met bijvoorbeeld het crossparcours bij eventing? Valt dat ook onder bakwerk of niet? Of tellen wedstrijdkilometers sowieso niet mee?

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:51

Dat is eerder een discussiepuntje geweest, heb het even teruggezocht en dit is het eindoordeel:
Citaat:
Cross(training) op een veld oid (dus omheind) telt niet mee, dat is in mijn idee gewoon hetzelfde als springen of dressuren in de bak of op de wei. Cross als in een 'rit/track' mag uiteraard wel gewoon getrackt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 01:57

Ok thx! Ik cross (nog) niet maar het viel me ineens te binnen. Ik doe wel galop training maar dat is in het veld en altijd onderdeel van een buitenrit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:02

vandaag eindelijk nog eens een toertje gaan stappen :D oke het was maar 3 km blokje rond maar een heel opdracht (ze waren op 2 plekken op de stoep aan het werken en dat op de druktste baan dat ik moet hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:25

Vandaag met paard 2 ook een rondje gemaakt. Wat gepaard ging met blokkeren, omdraaien en 4x afstappen om hem aan de hand erlangs te krijgen. Maar we zijn toch rond geraakt :P

Afbeelding

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 00:01

Kan ik ook nog mee doen? Ik klikte op de klik maar kwam niet echt verder

Ik zal ook niet hoog eindigen maat wil dit meer doen om mezelf te motiveren om meer na buiten te gaan. Al is het Ind rondje fietsen met me paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 00:28

onze kleine wandeling van vandaag
Afbeelding

Afbeelding

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:35

Zondag naar het Drents Friese Wold geweest. Daar lag nog een laagje sneeuw, dus het werd en stapritje en waar het kon hebben we een stukje gedraafd.
Paard was erg braaf. In het begin voelde ik dat hij wel wat gespannen was. De rest van de rit heeft hij heerlijk ontspannen gelopen.
Van de week maar weer eens thuis een rondje proberen :)

Afbeelding

Afbeelding