Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ittheclown

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:38

Hier eindelijk ook weer een noemenswaardige rit geen idee nog steeds hoe ik de endomondo kaartjes via de computer kan delen dus als iemand dat uit kan leggen, mag ook via pb zou ik fijn vinden x-x Ik ging voor het eerst met twee stalgenootjes ( ga normaal alleen met vriend mee op de fiets maar dat zjn vaker kleinere rondjes inverband met zijn onzekerheid) en ging top die van mij is nog een tikje onzeker en op een beetje een stress moment toen we langs een kudde paarden moesten na deed hij het weer super braaf.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:39

Yeah gelukt.

Even vraagje
Als jullie met je paard gaan wandelen zet je hem dan op wandelen of op paardrijden

Ik zag het in de begin post
Heb wandelen al aangepast naar paardrijden

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:43

Ik heb mij ook aangemeld, leuk! Vorig jaar m'n eerste callenges gedaan (voor Zeeuwse ruiters) en je wordt er toch een soort van fanatiek van :D

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:59

Zelf registreer ik alle buitenkilometers met de pony’s op paardrijden nu vanwege de Challenge. Mijn drachtige merrie houd ik wel in conditie met wandelen en fietsen, rijden doen we weinig meer. Soms nog wel mennen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:01

Zondag gaan we weer wandelen.
Meestal is dat 20 min heen
Grasjes eten
20 minuten terug.

Iedere km is meegenomen toch.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:51

Ik zet hem op wandelen wanneer ik ga wandelen. Maar doe ook niet mee om te winnen. Vind het voor mezelf leuk om te kunnen zien hoe veel ik uiteindelijk gereden heb. Track wel Allebij mijn pony's maar houdt wel bij in excel wie wanneer loopt :P

Maargoed ik track zelfs niet als ik op andermans paard rij :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:58

Op de shetjes kan ik niet rijden (90 en 75/80cm) dus meer dan wandelen kan ik ook niet :') Ik doe het ook niet om te winnen, wel om mijn routes te delen, om te vergelijken en wie weet heeft iemand anders wel baat bij de ritten die ik maak als die ook uit de regio is! De ritten met andermans paard ga ik wel tracken, paard staat immers hier in "training/pensioen" :Y)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 19:15

Ik track momenteel alleen maar wandel en fiets rondjes. Drachtige dame komt niet meer vooruit voor de wagen dus daar zijn we maar even mee gestopt (ze hoeft pas in mei, maar ze vindt dat ze het er zwaar mee heeft :') ) tot na het veulen.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:16

Ik heb ook nog mijn Polar, daar doe ik wel echt paardrijden als paardrijden (ook bakkilometers) en mennen als trotting, wandelen als wandelen en fietsen als fietsen.
Dus ik vind het wel leuk met Endomondo dan echt mijn ponykilometers buiten de bak bij te houden.
Ik ben pas later begonnen met bijhouden in Endomondo, dus voor winnen gaan we niet, haha. Al is dat ook niet mijn plan, ik ben niet zo van de wedstrijden. Gewoon leuk om de kilometers bij te houden die we maken.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:45

:wave: Letiets!

Hier eerste rondje van 2017 gereden. Gezellig met m'n dinnie naar strand geweest. Paardjes waren erg leuk en fanatiek dus heerlijk gereden!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:47

Hey Janneke :D

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:01

Wat fijn dat iedereen zo fanatiek bezig is!

Hier staat het rijden momenteel op een laag pitje. Paard heeft een nieuw trucje om bij elke auto ervan door te vliegen. Hoe en waarom, ik weet het niet. Ik weet wel dat ik op dit moment erg onzeker ben om er weer op te stappen. Ik heb thuis geen bak. Dus kan ook niet dressuurmatig aan het werk.
Het plezier in het rijden is een beetje verdwenen hierdoor. Ik hoop dat dit op een of andere manier toch weer op te lossen is.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:28

Ik schiet ook niet op. Wilde vandaag, maar de grond was erg bevroren en het was overal spekglad. Maar verplaatst naar morgen. Maar het schijnt erg te gaan waaien. Aangezien ik met mij dochter ga, die geen held is, en een vrij heftige pony heeft, weet ik nog niet of dat wat wordt. Maar we houden vol. Moet toch een keer lukken.

S_imonnee, dat heeft die van mij ook een tijd gehad. Alleen niet van auto's, maar van alles behalve auto's. Ook leuk, want ze vloog dus steeds de weg op, richting de auto's... {:)-:(
Heel wat nare 'ging maar net goed' ervaringen gehad. Gelukkig gaat het nu weer beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:38

Hier verwachten ze regen. Erg leuk op een nog half bevroren bodem.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:50

Die van mij schrikt meestal van onzichtbare objecten (althans, ik zie niet wat er nou zo eng is :P ) maar in de winter hobbelen wij altijd zo rond, dus ze is eigenlijk best braaf <3
Afbeelding
Afbeelding

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:57

Dat is inderdaad ook heel eng fabster. Dat doet Cas gelukkig niet, maar hij rent er wel vandoor. Laatst gingen we ook in volle draf over de weg ( en ook dan weet iemand ons nog in te halen, terwijl je ziet dat het niet goed is) keek ik later op endomondo.. ruim 45km/h. Dood eng gewoon.

Die van mij was ooit ook nergens bang voor letizia.. ik weet dusook niet waar dit ineens vandaan komt.. :(

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:29

Zo, weer even wat pagina's bij gelezen. B-) Welkom aan de nieuwkomers! Gezellig. :)

De beste wensen allemaal. Heel veel fijne buitenrij-kilometers gewenst! :)F

Sabine, wat jammer dat het nog/weer niet zo lekker gaat voor rijden..

Wat vervelend, Simone. Kan me voorstellen dat je er dan tegenop ziet om op te stappen. En jammer dat je ook geen bak hebt.

Wat heerlijk, Letizia, zo op een touwhalstertje (met bontje om de neus). Ik rijd ook bitloos (sidepull) en altijd met een lang teugeltje en ik vind het heerlijk voor mijn paard.

Alle drukte rondom de feestdagen is gelukkig weer achter de rug. Heb 2 weken niet buiten gereden, wel af en toe in de bak. Voor het eerst in tijden weer eens les gehad en daarmee kan ik ook een beetje oefenen tijdens het buitenrijden, dus erg fijn. Morgen eindelijk weer eens een ritje maken, de eerste dit jaar.
De teller voor 2016 is bij mij trouwens geëindigd op 557 km.
Ik zat net nog even te kijken op de site van Endomondo en ik vond nog een leuk tabelletje met statistieken.

Afbeelding

Voor 2017 hoop ik de 700 km te halen. En als alles meezit zou ik daar zelfs wel overheen kunnen gaan, denk ik.

Jammer dat de Endomondo Challenge niet van januari tot januari loopt, maar wel leuk natuurlijk dat je dan 2 momenten per jaar hebt waarin je kunt zien hoe je ervoor staat.
Sommigen zeggen dat ze het niet als wedstrijd zien, maar stiekem word ik doorde challenges wel uitgedaagd om actief te blijven rijden en ik ben best wel Endomondo verslaafd. Ik vind het ook heel cool als ik een plekje gestegen ben of zie dat ik vlak achter een ander zit qua kilometers :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:00

Zou ik mijn tracking van kilometers te paard kunnen splitsen per paard? Dat het geheel telt voor deze bokt challenge, maar dat ik voor mezelf kan opvolgen of ze beide dezelfde voortgang maken?

Ben niet zo ontzettend handig met de app :))

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:04

Ooh dat is vreemd Simone :\ iets veranderd in huisvesting/voerbeleid?

Leuk overzicht Rianna! Heb die van mezelf er ook even bijgepakt, wist niet dat dat kon :)
Afbeelding
Grappig om te zien dat ik het laatste half jaar fanatieker was dan het eerste :+

Geen idee of dat kan Varekaj, maar ik denk het niet??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:28

Denk het ook niet... Wordt dan bij elk rit naam van het paard zetten en de statistiekjes overnemen in een eigen bestandje.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 09:53

Ik zou dan inderdaad zelf bijhouden in bijvoorbeeld een excel bestand met welk paard je hebt gereden. Doe ik ook met mijn eigen paard en bijrijdpaard.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 09:59

Varekaj schreef:
Zou ik mijn tracking van kilometers te paard kunnen splitsen per paard? Dat het geheel telt voor deze bokt challenge, maar dat ik voor mezelf kan opvolgen of ze beide dezelfde voortgang maken?

Ben niet zo ontzettend handig met de app :))

Wat ik deed toen ik nog met twee paarden reed was de titel aanpassen van het ritje zodat ik kon zien met wie het was.
Dan kan je bij geschiedenis ook gericht selecteren volgens mij, maar de statistieken kunnen niet los van elkaar

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:34

Ik had me bij de eerste rit van het jaar toch wat meer voorgesteld. :P
Zo, wat een wind hier vanochtend! Vuilnisbakken die omwaaide en af en toe een flinke bui. Toch zijn mijn 2 stalgenoten en ik als diehards op pad gegaan, in de volle wind tegen door de polder. Na zo'n 10 minuten begon het helaas al hard te regenen, dus besloten we toch maar om weer terug te gaan.. Volgende keer beter, hoop ik.

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:32

Hier hetzelfde. Eindelijk op een paard gestapt. Veel wind en rondje van een postzegel, maar toch wel blij dat ik gegaan ben. Gebeurt er tenminste iets.

Afbeelding

Afbeelding

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:03

Jij bent in ieder geval verder gekomen dan mij :P
Ik vond het wel heel gaaf zo te paard door de storm. En dat terwijl ik de vorige 2 winters met mijn paard soms eigenlijk niet echt durfde op te stappen omdat hij zo schrikkerig en energievol was. En nu rijden we gewoon vol vertrouwen door de storm :D
M'n cap waaide bijna een beetje omhoog als ik m'n hoofd op een bepaalde manier in de wind deed :D