Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 14:27

Mag ik mij hier ook melden? Bij de challenge had ik mij al wel gemeld. Maar ik ben pas eind oktober begonnen met rijden, dus voorlopig beetje opbouwen.
Oudjaarsdag rijd ik niet buiten, neem dat risico niet. Wel even in de bak gereden.
Wel vanmorgen weer een ritje gemaakt.
Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 15:20

Ik heb oudejaarsdag ook nog een lekker rondje over de hei gedaan.
Heerlijk!

Vandaag mocht Jip weer mee.
Helaas, bij dansen wordt er geen GPS route getracked door endomondo.
We hebben nu voor de sport polo gekozen, daar zat ook nog een paardje in het logo ;-)

Wat is het btw waterkoud zeg, brrr... Helemaal verkleumd tijdens de eerst 6 km te paard dit jaar...

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 17:46

Echt he.. In België verwachten ze vannacht sneeuw...

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 18:39

Hoi allemaal!
Ik track al tijden mijn kilometers van het paardrijden, dus ik vind het erg leuk om mee te doen met deze 'challenge'. Ik zal niet van grote toegevoegde waarde zijn, maar rijd 1 of 2 keer per week buiten.

Kan iemand mij vertellen wie ik een berichtje moet sturen? Want de challenge was besloten toch? Of wordt er een nieuwe challenge gestart? Iemand die mij op weg kan helpen hiermee? :P

Ik rijd op IJslander Una, mijn verzorgpaard. Ze is heel wat kilo's te dik, dus die hoop ik er af te kunnen krijgen in 2017! Iemand anders nog goede voornemens op het gebied van paarden?

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:11

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:40

Gelukkig nieuw jaar iedereen!

Ik ga straks het eerste rondje van 2017 doen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:51

Topicje waar ik het eerder over had: [ITP] *Co & Bo* presenteren : Pony's in de mist ... :)

Hier nog niks gedaan dit jaar, [***] zit weer in zijn "ik krijg het allemaal niet verwerkt, aaaaargh" periode en dan is rijden niet zo veilig. Vandaag stapwerk aan de hand in de piste gedaan, hij is maar 6 keer ofzo weggeschoten :+ Deze week weinig tijd maar hopelijk toch wat aan de hand wandelen :)

NailB : welkom! In de startpost staat hoe je kan aanmelden ;)

Welkom Dyonne, fijn dat je ook meedoet :)

En natuurlijk iedereen nog een geweldig 2017 toegewenst met veel plezierige kilometers!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:25

Ik heb me ook aangemeld :wave:

Hoewel ik wedstrijdgericht vooral dressuur rij en uiteindelijk het springen weer wil oppakken en zelfs SGW proberen, rij ik ontzettend graag buiten. Helaas de laatste maanden heel weinig gedaan door allerlei omstandigheden.

Mijn trouwe maatje is mijn paard Icaro, een 8-jarige springgefokte ruin. Meestal ritjes van zo'n 10km maar 2 jaar terug waren die uitgegroeid tot 20km. Dit jaar wil ik het opnieuw opbouwen tot die afstand en misschien zelfs tot 30km/rit. De ene keer is het een relaxe staprit, de andere keer stop ik er wat galoptraining tussen, dan werk ik een keer specifiek op heuveltjes op trainen... Mijn paard vindt buiten rijden in ieder geval fantastisch :D

Sedert april vorig jaar rij ik ook het paard van een vriendin. Die staat in de zomer mee op mijn stukje land bij mijn bende, en nu mee op pension. Ook hem wil ik vanaf nu regelmatig meepakken op buitenrit, en zijn afstanden zullen ook via de track gevolgd worden. En verder wil ik mijn shetjes wat extra beweging geven met wandelen aan de hand.

Ik rij meestal dezelfde routes maar wil dit jaar een poging doen om een aantal aan elkaar te plakken en eventueel nieuwe stukken te ontdekken.

En misschien zijn mijn routes wel handig voor mensen die in mijn regio wonen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:31

Welkom Varekaj :wave:

Klinkt fijn die plannen van je, heb er best bewondering voor.. al die serieuze trainingen EN buitenrijden met 2 paarden EN nog wat shetters erbij.. ik doe het niet na :P Hopelijk ontdek je nog veel nieuwe & mooie stukken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:47

Zo serieus is het allemaal niet :') Ik rij maar op B-niveau en heb 2x/week les, met elk paard 1x. Daar ligt de lat wel een stukje hoger (L/M dressuur), maar wedstrijden is nog altijd puur voor de lol. Verder doe ik momenteel heel veel longeerwerk. Bedoeling is wel om dat vaker te gaan afwisselen met buitenritten. Veel dingen die je in de bak doet kan je ook op een veldweg... Paard is aan het werk en meestal met veel meer enthousiasme dan in de bak :)) Buiten rijden heeft zo ontzettend veel voordelen, zonde eigenlijk dat ik het heb laten verwateren.

Het springen wil ik wel weer oppakken omdat mijn paard dus niet alleen springgefokt is, maar dat minstens even fantastisch vindt om te doen. Denk dat per paard 1x dressuurles, 2x longeerwerk en 1x buitenrit een mooie planning is, en die is tijdstechnisch gezien prima haalbaar.
De shetjes is vooral voor de lol tussendoor. Constant de vraag krijgen wanneer je hengst moet bevallen is denk ik een goed excuus :+

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:31

Welkom iedereen :wave:
En gelukkig nieuwjaar allemaal :#

Wij hebben ons eerse ritje van het jaar erop zitten vandaag :) had plannen voor een groter rondje, maar helaas was het uiteindelijk al half 4 toen ik op stal kwam, dus toch maar het kleine rondje gedaan, maar dan wel in hoger tempo, pony redt het steeds beter om langere stukken draf/galop achter elkaar te doen :D
Afbeelding

Afbeelding

Laura_Zodine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:48

Hoi,
Ik heb pas net deze app ontdekt en me aangemeld voor de challenge.
Kan je trainingen in je geschiedenis niet wissen? Ik heb net per ongeluk 44 seconden op de bank geklokt als paardrijden := gelijk voor 6 calorieën vals gespeeld...

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 00:19

Bij deze challenge gaat het om hoeveel kilometer je aflegt. Calarien tellen niet mee.
Via de website van Endomondo kan je trainingen verwijderen.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:55

Ik meld mij ook! Goede voornemen dit jaar was meer buitenritjes maken dus mooie motivatie!

Neem aan dat de challenge over een jaar loopt?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 11:03

Ik krijg momenteel veel aanmeldingen binnen van nieuwe deelnemers! Super gezellig natuurlijk, wel wil ik voor de nieuwkomers nog even benadrukken hier dat de challenge van augustus tot augustus loopt. Iedereen is welkom om aan te sluiten, maar er begint dus geen nieuwe challenge tot 1 augustus 2017. Als je in deze huidige challenge staat en mij als vriend houdt dan wordt je wel automatisch uitgenodigd voor de volgende challenge, dus dan kan je nu even warm draaien in deze en in augustus vanaf het begin meedoen :D .

Aan alle trouwe veteranen van het topic: nog gelukkig nieuwjaar en dat jullie maar veel mooie ritten mogen hebben in 2017!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 11:06

Mooi! We zijn toch aan het opbouwen dus kunnen we vanaf augustus gaan knallen haha

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 11:14

Jullie ook gelukkig nieuwjaar!

Er is wel ook een andere challenge die per kalenderjaar gaat :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 11:50

Volgens mij stond ik er in de vorige wel bij maar kan hem nu niet meer vinden.
Heb al getracht jou op te zoeken maar volgens mij ben ik erg blond daarin want ik kan je niet vinden.
Eens bedenken hoe ik het kan oplossen want wij rijden wel nog steeds lekker buiten

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 11:57

Yes, ik zit in de challenge. Echt lekker motiverend, ik wil en zal een plekje omhoog gaan O:)

fleur_yen: ziet er goed uit! Ik vind dat altijd heerlijk, lekker kort en krachtig. Wat een mooi pad waar je rijdt!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:02

Vanmorgen voor werk even een klein rustig rondje gereden met een nieuw stalgenootje. :)
Afbeelding

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 12:09

Mando schreef:
Volgens mij stond ik er in de vorige wel bij maar kan hem nu niet meer vinden.
Heb al getracht jou op te zoeken maar volgens mij ben ik erg blond daarin want ik kan je niet vinden.
Eens bedenken hoe ik het kan oplossen want wij rijden wel nog steeds lekker buiten

Als je mij een pb stuurt met je naam of een linkje naar je profiel ga ik zo nog even kijken wat er mis gaat ;)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:18

Wat een bijzonder kaartje Mandarijn, ging je paard in rechte streep weer naar huis? :P

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:58

Caily schreef:
Wat een bijzonder kaartje Mandarijn, ging je paard in rechte streep weer naar huis? :P

:') Nee de GPS was uitgevallen onderweg en toen werd het dit.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:05

Hier weer heerlijk ritje gedaan.
Ook eens kijken of ik info erop krijg.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:32

Ik had de plannen om vandaag een buitenritje te maken. Helaas overuren moeten doen op het werk en kan pas ten vroegste om 15u op stal zijn. Is beetje laat in deze tijd van het jaar om nog te vertrekken. Als het weer het toelaat gaan we dan donderdag of vrijdag maar de ronde maken die ik in gedachten had :)