Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 10:26

In werkelijkheid heb ik ook wel meer gereden, maar ik vergeet endomondo telkens aan te zetten haha.
Ik hoop ook nog ooit de 1000 te halen!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 10:53

Ik zit op de 1120. Doel was 1000, dus dat is goed gelukt.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 11:19

Ik sta nu op bijna 1443. Ik had gehoopt de 1500 net aan te tikken, maar 57 km in 3 dagen gezien het weer (mistig en glad) en straks het vuurwerk zal 'm niet worden denk ik.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 11:40

Ik heb dit jaar ongeveer 1400-1500 km gereden. Het is een schatting omdat ik ook op twee andere paarden heb gereden en ik dit eerst altijd goed gescheiden hield door die rondjes niet in mijn statistieken mee te nemen, maar later heb ik dat onderscheid niet meer gemaakt. Met mijn eigen paard zal het ongeveer 1050 km zijn geweest. Dat is nog best een hoop, gezien we 4 maanden helemaal niet hebben gereden vanwege blessures. Nu zijn we weer lekker aan het stappen en volgende week hebben we de (als het goed is) laatste controle op de kliniek! 2016 is echt een pech jaar geweest voor ons met twee blessures, hopelijk brengt 2017 ons meer geluk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 12:16

Kom ik aan met mijn 468 km op een jaar :o :')
Om de 1 of andere reden ga ik steeds minder rijden ... 2015 & 2014 zat ik tenminste nog boven de 500 (zij het nipt, maar toch) maar het gaat niet de goede kant uit precies.. Challenge vanaf augustus zit wel op 230 km dus ongeveer de helft .. misschien is er nog een klein beetje hoop :P

Hoop eens een jaar klachtenvrij voor [***] (de headshaking & winterdipjes helpen niet mee natuurlijk) en dan zullen we wel zien. Ik tel ook alleen het echt rijden mee, de wandelingen die we doen of het lange lijnen ofzo hou ik niet bij .. Moet ik misschien toch maar gaan doen O:) Haha.

En dan is er [***] nog natuurlijk, misschien ga ik die wel meer rijden (vast niet, maar ach :P ). Maar die telt dan niet mee in de challenge want je kan geen 2 paarden apart doen toch voor de challenge? Wil het wel gescheiden houden ... Welke sport kan je nog gebruiken? Wat heeft dezelfde gegevens als paardrijden? (vooral snelheid in km/u vind ik wel fijn, dat /min. zegt me niet zoveel ;) ).

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 12:17

Marije_jiplover schreef:
Ik heb nu op mijn jaarteller 1055 km staan.
En op de bokkers challenge, vanaf 1 augustus, al 427 km.
Ik ga er dus vanuit volgend jaar veel meer km te maken.
Nu moet ik wel zeggen, ik ben dit jaar begonnen met doorrijden van mn jonkie en mn ouwetje van nu bíjna 29 aan het afbouwen gegaan.
Die loopt af en toe ook nog eens 12 of 14 km, maar de ander loopt inmiddels soms wel 45 of meer km in de week.
En naarmate de dagen weer langer worden, zal dat af en toe best nog wel meer worden, verwacht ik.

Wat fijn dat Elmo zo'n mooie kilometer vreter aan het worden is, met 45km per week ga je de 2000 makkelijk halen! Plannen om endurance te rijden in 2017?

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 12:24

Chouchou schreef:
Ik heb dit jaar ongeveer 1400-1500 km gereden. Het is een schatting omdat ik ook op twee andere paarden heb gereden en ik dit eerst altijd goed gescheiden hield door die rondjes niet in mijn statistieken mee te nemen, maar later heb ik dat onderscheid niet meer gemaakt. Met mijn eigen paard zal het ongeveer 1050 km zijn geweest. Dat is nog best een hoop, gezien we 4 maanden helemaal niet hebben gereden vanwege blessures. Nu zijn we weer lekker aan het stappen en volgende week hebben we de (als het goed is) laatste controle op de kliniek! 2016 is echt een pech jaar geweest voor ons met twee blessures, hopelijk brengt 2017 ons meer geluk :)

Succes op de kliniek volgende week, hopelijk is alle blessure pech verleden tijd. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 12:32

@ Chouchou : hopelijk is de laatste controle gewoon goed inderdaad en kunnen jullie er in 2017 weer vol tegenaan! Ik duim voor jullie ;)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 12:42

@[***]: volgens mij is deze chalkenge niet combinatiegebonden, dus kun je je kilometers met Cobe en Boke gewoon onder paardrijden wegschrijven.

Pas wanneer je beide paarden uit elkaar zou willen houden, heb je een andere sport nodig. Je kan om het even welke kiezen want de meeteenheden blijven hetzelfde :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 12:54

Bedoel inderdaad om het apart te houden voor mezelf :j

Doen jullie met meerdere paarden wel alles in 1? Of houden jullie dat ook gescheiden? En tellen jullie alleen rijden mee of alles wat je buiten doet?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 12:58

Ik heb maar 1 paard dus die vraag kan ik niet beantwoorden. Ik neem zelf fietsen met paard en buitenrijden mee. Wandelen/aan de hand tel ik niet mee.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 13:04

[***] schreef:

Doen jullie met meerdere paarden wel alles in 1? Of houden jullie dat ook gescheiden? En tellen jullie alleen rijden mee of alles wat je buiten doet?

Ik heb ook maar 1 (rij)paard, dus kan daarin geen vergissing maken. Ik tel alleen buitenritten mee. Stappen naar m'n dressuurles (2 km heen/terug), fietsen en wandelen tel ik niet mee.. maar dat is eigen keuze natuurlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 13:14

Ik vind het moeilijk .. Had inderdaad mij voorgenomen om alleen de rijkilometers met [***] mee te tellen, omdat ik daar een overzicht van wilde hebben. Maar langs de andere kant doen we ook meer dan dat (soms nog wel meer wandelen dan rijden in situaties zoals nu) en daar heb ik dan niks van. Idem met [***], dat is nu geen rijpaard te noemen maar misschien dat ik het wel ga uitbreiden als het allemaal lukt en dan is het toch fijn daar "herinneringen" van te hebben... Maar misschien kan ik het wel apart houden, ga het eens even bekijken :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 13:14

[***] schreef:

Fietsen heeft dezelfde telling. Ik hou ook mijn paarden apart, dus heb er 1 op fietsen staan. Die telt dan inderdaad niet mee voor de challenge, maar dat vind ik biet zo erg. Hardlopen had ik eerst als sport, maar die houdt een andere telling aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 13:21

Fietsen, check, dat doe ik toch niet :P :))

Is gewoon voor mijn eigen nieuwsgierigheid en dat ik de ritjes met [***] ook makkelijk kan terugvinden (had ze nu als rijden maar dan uitgesloten in statistieken, maar dan weet je niet meer wat je met welke pony hebt gedaan zonder alles aan te klikken ;) ).

Is er nog zo'n sport? Dan kan ik die gebruiken voor wandelen/lange lijnen enzo...

Edit; polo ziet er ook hetzelfde uit, toch? Dan kan ik dat voor [***] en dan fietsen voor de andere dingen, ofzo..

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 13:34

zou je (in overleg met ts) de ritten met boke ook later handmatig toe kunnen voegen? (dat je dan het totaal aantal kilometers toevoegt ofzo). Misschien kan je dan wel de 500 km weer halen, terwijl je wel overzicht bewaard.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 13:36

[***] schreef:
Fietsen, check, dat doe ik toch niet :P :))

Is gewoon voor mijn eigen nieuwsgierigheid en dat ik de ritjes met Boke ook makkelijk kan terugvinden (had ze nu als rijden maar dan uitgesloten in statistieken, maar dan weet je niet meer wat je met welke pony hebt gedaan zonder alles aan te klikken ;) ).

Is er nog zo'n sport? Dan kan ik die gebruiken voor wandelen/lange lijnen enzo...

Edit; polo ziet er ook hetzelfde uit, toch? Dan kan ik dat voor Boke en dan fietsen voor de andere dingen, ofzo..

Ik probeer het gewoon wel eens. Als het niet de goede telling is, kun je dat later aanpassen. Maar volgens mij was wandelen ook goed. Ik zal even checken op het overzicht.

Edit: ja, wandelen kan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 13:45

@ Naskapower : die snap ik niet, sorry :o Bedoel je gewoon aan het einde van de challenge alles omzetten naar rijden ofzo? Maar dan ben ik dan toch nog alsnog het overzicht kwijt?

@ Fabster : hier ziet alles wat ik probeer er hetzelfde uit qua telling, maar dat is misschien omdat de dingen al ingevoegd zijn ofzo?

Ik ga het nu zo proberen:
[***]: Rijden
[***]: Polo
[***] wandelen etc.: Hiking
[***] wandelen etc.: Wandelen

En als ik dan eens een wandeling met de hond registreer (die zeldzame keren dat ik daar eens aan denk :P ) dan zet ik die gewoon op Canicross :Y)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 13:47

Ik heb dit jaar alle km op de 2 paarden ineen gedaan.
En dan in het bijschrift neergezet met welke pony ik op stap was.
Omdat ik met Elmo nu idd aan het toewerken ben naar de endurance wedstrijden, ga ik met ingang van 1 januari de dingen die ik nog met Jip ga doen, wegschrijven onder een andere sport. Is voor de statistieken en trainingskilometers bijhouden gemakkelijker.
Ik twijfel aan trailrunning (Jip rent immers en het is off the road in het bos) of dansen. Als Jip harder wil dan dat hij mag komt er een heuse combinatie van quickstep, tango en cha cha cha uit zijn benen :')

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 13:50

[***] schreef:
@ Naskapower : die snap ik niet, sorry :o Bedoel je gewoon aan het einde van de challenge alles omzetten naar rijden ofzo? Maar dan ben ik dan toch nog alsnog het overzicht kwijt?

@ Fabster : hier ziet alles wat ik probeer er hetzelfde uit qua telling, maar dat is misschien omdat de dingen al ingevoegd zijn ofzo?

Ik ga het nu zo proberen:
Cobe: Rijden
Boke: Polo
Cobe wandelen etc.: Hiking
Boke wandelen etc.: Wandelen

En als ik dan eens een wandeling met de hond registreer (die zeldzame keren dat ik daar eens aan denk :P ) dan zet ik die gewoon op Canicross :Y)

Sommige sporten meten niet de (gem) km/u maar aantal minuten die je doet over 1 km. Dat vind ik zelf niet handig. Ik wil mijn gemiddelde snelheid in km/u zien.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 13:55

Je kunt per sport alle variabelen die je in beeld wil zien gewoon zelf instellen.
Ook als endomondo een andere suggestie doet :j

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 14:00

Marije_jiplover schreef:
Je kunt per sport alle variabelen die je in beeld wil zien gewoon zelf instellen.

O echt waar? Op de app of op de computer? En hoe werkt dat? Want Endomondo heeft de laatste tijd wel allemaal nieuwe dingen verzonnen, die ik minder geslaagd vond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 14:11

Marije_jiplover schreef:

Oh, kijk eens aan :+ Misschien dat ik daarom overal gewoon km/u zie staan.. heb in het begin wel met instellingen zitten spelen.. Ik ga het in de gaten houden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 14:13

Op de app zelf.
Gewoon op de eenheid drukken die je wil veranderen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 14:15

Ik zou voor dansen gaan, Marije! Dat klinkt op de een of andere manier als een goed voornemen voor 2017 :j